dvb-t Piaseczno

Data: 2013-02-02 07:38:36
Autor: frulik
dvb-t Piaseczno
Witam,
Mieszkam w Piasecznie w bloku (pierwsze piętro), mam okna od południa (na inny blok).
Nie dział± mi żaden kanał DVB-t. odbiornikiem jest Samsung BD-E6300 i próbowałem na różnych antenach - ostatnio opticum AX800. Nie znajduje zupełnie żadnego kanału nawet jak antenę wystawię za balkon.
Czy to normalne problemy ? Co mogę jeszcze zrobić ?

Data: 2013-02-02 11:16:32
Autor: Jacek Maciejewski
dvb-t Piaseczno
Dnia Sat, 2 Feb 2013 07:38:36 +0100, frulik napisał(a):

Czy to normalne problemy ? Co mogę jeszcze zrobić ?

Kupić zwykł± Yagi na 4/5 pasmo kilka elementów i wycelować na nadajnik.
Masz tam chyba Raszyn, celuj na zachód. Anteny aktywne s± kapry¶ne i zakres ich sensownego stosowania bardzo
ograniczony.
--
Jacek

Data: 2013-02-02 16:55:12
Autor: frulik
dvb-t Piaseczno
Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl> typed:
Kupić zwykł± Yagi na 4/5 pasmo kilka elementów i wycelować na
nadajnik. Masz tam chyba Raszyn, celuj na zachód.
Anteny aktywne s± kapry¶ne i zakres ich sensownego stosowania bardzo
ograniczony.

Antena musi być w ¶rodu mieszkania, więc musi też jako¶ wygl±dać. okna mam tylko na południe :(

Data: 2013-02-02 17:07:19
Autor: Maciej Bebenek
dvb-t Piaseczno
"frulik" <frulik@interia.pl> wrote:

Antena musi być w środu mieszkania, więc musi też jakoś wyglądać. okna mam tylko na południe :(

Obawiam się, że antena w środku żelbetonowej klatki może pełnić jedynie
funkcje estetyczne. Więc albo okno/balkon, albo nic.

Data: 2013-02-02 19:06:31
Autor: Jacek Maciejewski
dvb-t Piaseczno
Dnia Sat, 2 Feb 2013 16:55:12 +0100, frulik napisał(a):

Antena musi być w ¶rodu mieszkania

To se ne da, pane Havranek... fizyka nie pozwala.
--
Jacek

Data: 2013-02-02 23:05:14
Autor: frulik
dvb-t Piaseczno
Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl> typed:
To se ne da, pane Havranek... fizyka nie pozwala.

My¶lałem, że w takiej odległo¶ci, to nawet na widelcu będzie obraz :(
W takim razie musi być balkon, ale... okna na południe, a budynek jest w kształcie litery U, z balkonu nie widzę wschodu i zachodu. AX800 z balkonu też nie poci±gnęła (próbowałem ze wzmacniaczem na różnych ustawieniach, jak i bez), a była to najlepsza antena w sklepie :(

Data: 2013-02-03 00:54:17
Autor: Maciej Bebenek
dvb-t Piaseczno
"frulik" <frulik@interia.pl> wrote:

Myślałem, że w takiej odległości, to nawet na widelcu będzie obraz :(

Żelbet, panie. Mieszkam ok. 1 km od warszawskiego pajaca i nawet w czasach,
gdy wszystko było nadawane tylko stamtąd (czyli z dużą mocą), w domu miałem
praktycznie zerowy poziom sygnału.

Data: 2013-02-03 09:53:53
Autor: Jacek Maciejewski
dvb-t Piaseczno
Dnia Sat, 2 Feb 2013 23:05:14 +0100, frulik napisał(a):

W takim razie musi być balkon, ale... okna na południe, a budynek jest w kształcie litery U, z balkonu nie widzę wschodu i zachodu.

No to chyba cię czeka robota na dachu. Swoj± drog± to trochę dziwne że nie
masz odbioru. Fakt, lokalizacja fatalna ale Raszyn blizutko :) Skołuj
gdzie¶ star± Yagi i z ni± pokombinuj zanim polecisz kupować now±. Czy ty
aby nie zrobiłe¶ gdzie¶ zwarcia w tej swojej instalacji? Wiesz, wtyczkę
zarabiasz, drucik nie tak, czasem nie dojrzysz :)
--
Jacek

Data: 2013-02-03 21:21:22
Autor: frulik
dvb-t Piaseczno
[...]

To wszystko sprawdziłem, zanim napisałem pierwszego posta.
Dzi¶ pożyczyłem od kolegi antenę, która u niego działa bez zarzutu (wewn±trz). mieszka 100 metrów ode mnie i też okna na południe. Mieszka na 8 piętrze i przed jego oknami nie ma żadnego budynku. Niestety u mnie antena nie działa.
Co do odbiornika to sprawdzałem u niego i od razu wyłapał kanały, więc to nie wina sprzętu.
Chyba czeka mnie zewnętrzna antena, tylko martwi mnie wiercenie w elewacji. Z drugiej strony s± przelotki przez okna, ale wtedy nie zamaskuję kabla. Czy na takich przej¶ciówkach nie ma straty sygnału ?

Data: 2013-02-03 23:39:18
Autor: Maciej Bebenek
dvb-t Piaseczno
"frulik" <frulik@interia.pl> wrote:

Dziś pożyczyłem od kolegi antenę, która u niego działa bez zarzutu (wewnątrz). mieszka 100 metrów ode mnie i też okna na południe. Mieszka na 8 piętrze i przed jego oknami nie ma żadnego budynku. Niestety u mnie antena nie działa.
Co do odbiornika to sprawdzałem u niego i od razu wyłapał kanały, więc to nie wina sprzętu.
Chyba czeka mnie zewnętrzna antena, tylko martwi mnie wiercenie w elewacji. Z drugiej strony są przelotki przez okna, ale wtedy nie zamaskuję kabla. Czy na takich przejściówkach nie ma straty sygnału ?

A anteny zbiorczej w tym bloku nie ma?

Data: 2013-02-05 21:20:24
Autor: frulik
dvb-t Piaseczno
Maciej Bebenek <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> typed:
A anteny zbiorczej w tym bloku nie ma?

Gdyby była to nie byłoby tego posta raczej.
P.S. Na nowych blokach nie robi się teraz zbiorczych anten najczę¶ciej.

Data: 2013-02-05 21:29:28
Autor: sat_diver
dvb-t Piaseczno
Nastał dzień 2013-02-05 21:20, frulik donosi, że:
Maciej Bebenek <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> typed:
A anteny zbiorczej w tym bloku nie ma?
Na nowych blokach nie robi się teraz zbiorczych anten najczęściej.
I to jest głupota, bo koszt inwestycji minimalny, a docelowo ma być naziemnie ponad 20 niekodowanych kanałów.
Ale inwestor chętniej wchodzi w układ z lokalną kablówką, która wykona instalacje na swój koszt i da w czynszu pakiet "socjalny": TVP 1,2 TVP Region, TVN Polsat... i naciągnie lokatorów na szersze pakiety

Data: 2013-02-06 07:05:47
Autor: Bartłomiej Zieliński
dvb-t Piaseczno
Użytkownik sat_diver napisał:
Ale inwestor chętniej wchodzi w układ z lokaln± kablówk±, która wykona
instalacje na swój koszt i da w czynszu pakiet "socjalny": TVP 1,2 TVP
Region, TVN Polsat... i naci±gnie lokatorów na szersze pakiety

To może też wynikać z niedoinformowania społeczeństwa. Ludzie przyzwyczaili się do kablówek, platform satelitarnych itp, bo daj± dostęp (co z tego, że płatny) do różnych programów tematycznych. Kablówka daje też lepsz± jako¶ć odbioru (no, może w erze DVB-T nie ma to aż takiego znaczenia). Poza tym w razie awarii kto inny jest odpowiedzialny. A jak komu¶ brakuje swobody w doborze kanałów, to może sobie zainstalować antenę satelitarn±. Ostatecznie talerz można sprytnie zamaskować na balkonie (s± nawet takie co przypominaj± dezajnerskie krzesełko).
Kiedy mieszkałem w bloku, w pakiecie "socjalnym" było wszystko to, co można było złapać z powietrza (prócz TV braci/s±siadów Czechów), z bonusem w postaci TV Polonia (co prawda z lekko skopan± foni± - tylko mono). Koszt jak za AZART, rzędu 1-2 zł/mc (dokładnie nie pamiętam).
Podsumowuj±c, gdyby był duży nacisk mieszkańców na administrację budynku to może antena zbiorcza mogłaby się pojawić.

dvb-t Piaseczno