dvb-t analizy

Data: 2011-05-12 08:49:32
Autor: adresss
dvb-t analizy
http://igorfuna.com/dvb-t/slovenia/multiplex-a-transport-stream-analysis

czy ktos cos takiego zrobi dla polskich muxow??? Wszystko czarno na
bialym.

--
ThinkXtra

Data: 2011-05-12 12:42:46
Autor: adresss
dvb-t analizy
a czy znany wam jest sprzet (tuner na USB) + soft (PC), ktorym mozna
byloby ogladac (obmierzyc) sile sygnalu, jakosc, stope bledow itp.
Czasami cos nie chce chodzic i przydaloby sie luknac do parametrow
odbioru. Zamiast kupowac miernik sygnalu za pare tysiecy...

--
ThinkXtra

Data: 2011-05-12 13:15:55
Autor: Bart³omiej Zieliñski
dvb-t analizy
U¿ytkownik adresss@poczta.pl napisa³:
a czy znany wam jest sprzet (tuner na USB) + soft (PC), ktorym mozna
byloby ogladac (obmierzyc) sile sygnalu, jakosc, stope bledow itp.

A mo¿e pomierzy³by to jaki¶ tuner z linuxem "na pok³adzie"?

* Bart³omiej Zieliñski            http://www.zmitac.aei.polsl.pl/BZ/  *

Data: 2011-05-12 13:29:33
Autor: pawell32
dvb-t analizy
W dniu 2011-05-12 12:42, adresss@poczta.pl pisze:
odbioru. Zamiast kupowac miernik sygnalu za pare tysiecy...

nie parę tysięcy tylko parę set złotych.

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 11.4 - power of linux

Data: 2011-05-12 13:33:02
Autor: VSS
dvb-t analizy
W wiadomości:4dcbc4ab$1@news.home.net.pl,
pawell32 <pawell@net-sat.pl> nastukał:
W dniu 2011-05-12 12:42, adresss@poczta.pl pisze:
odbioru. Zamiast kupowac miernik sygnalu za pare tysiecy...

nie parę tysięcy tylko parę set złotych.

podaj przykład takiego miernika. chętnie kupię.

--
VSS

Data: 2011-05-12 13:56:05
Autor: pawell32
dvb-t analizy
W dniu 2011-05-12 13:33, VSS pisze:
[...]

proszÄ™:
http://www.awpol.pl/132048/miernik-vs-2003

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 11.4 - power of linux

Data: 2011-05-12 14:33:19
Autor: VSS
dvb-t analizy
W wiadomości:4dcbcae2$1@news.home.net.pl,
pawell32 <pawell@net-sat.pl> nastukał:
proszÄ™:
http://www.awpol.pl/132048/miernik-vs-2003

mierzyłeś kiedyś DVB-T??

--
VSS

Data: 2011-05-12 14:38:57
Autor: pawell32
dvb-t analizy
W dniu 2011-05-12 14:33, VSS pisze:
W wiadomości:4dcbcae2$1@news.home.net.pl,
pawell32 <pawell@net-sat.pl> nastukał:
proszÄ™:
http://www.awpol.pl/132048/miernik-vs-2003

mierzyłeś kiedyś DVB-T??

jeszcze nie. czekam aż na Ślęży odpalą pierwszego muxa.
znajomy go kupił i jak na razie sobie chwali.

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 11.4 - power of linux

Data: 2011-05-12 14:46:48
Autor: VSS
dvb-t analizy
W wiadomości:4dcbd4ee$1@news.home.net.pl,
pawell32 <pawell@net-sat.pl> nastukał:

jeszcze nie. czekam aż na Ślęży odpalą pierwszego muxa.
znajomy go kupił i jak na razie sobie chwali.

tak myÅ›laÅ‚em. ten WSKAŹNIK a nie miernik sÅ‚uży do okreÅ›lenia siÅ‚y sygnaÅ‚u a nie pomiaru strumienia DVB-T. aby pomiar strumienia  byÅ‚ kompletny potrzeba kilkunastu parametrów opisanych  w  odpowiednich normach. zapewniam CiÄ™, że aby w peÅ‚ni zmierzyć sygnaÅ‚ dvb-t potrzeba sprzÄ™tu za kilkanaÅ›cie / kilkadziesiÄ…t tysiÄ™cy zÅ‚otych.

--
VSS

Data: 2011-05-12 14:55:31
Autor: pawell32
dvb-t analizy
W dniu 2011-05-12 14:46, VSS pisze:
tak myślałem. ten WSKAŹNIK a nie miernik służy do określenia siły
sygnału a nie pomiaru strumienia DVB-T. aby pomiar strumienia był
kompletny potrzeba kilkunastu parametrów opisanych w odpowiednich
normach. zapewniam Cię, że aby w pełni zmierzyć sygnał dvb-t potrzeba
sprzętu za kilkanaście / kilkadziesiąt tysięcy złotych.

zobaczymy. mam zamiar go kupić.
korzystałem z dwóch przyrządów Vectora i nie zawiodłem się.

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 11.4 - power of linux

Data: 2011-05-12 15:17:09
Autor: Szymon Wyrembak
dvb-t analizy
W dniu 2011-05-12 14:55, pawell32 pisze:
[...]

Przecież ta zabawka mierzy tylko moc. Nic więcej.

--
(popraw adres e-mail: imie at nazwisko . eu)

Data: 2011-05-12 18:11:15
Autor: pawell32
dvb-t analizy
W dniu 12.05.2011 15:17, Szymon Wyrembak pisze:

Przecież ta zabawka mierzy tylko moc. Nic więcej.

do ustawienia anten poza sila sygnalu i stosunku nosnej
do szumu chyba nie potrzeba.

Data: 2011-05-12 18:18:14
Autor: Robert_J
dvb-t analizy
do ustawienia anten poza sila sygnalu i stosunku nosnej
do szumu chyba nie potrzeba.

Ale on nie mierzy stosunku nośna-szum :-).

Data: 2011-05-12 18:31:04
Autor: pawell32
dvb-t analizy
W dniu 12.05.2011 18:18, Robert_J pisze:
do ustawienia anten poza sila sygnalu i stosunku nosnej
do szumu chyba nie potrzeba.

Ale on nie mierzy stosunku nośna-szum :-).

vector nie, ale podalem 2 inne przyklady.
ja na razie szukam.

Data: 2011-05-12 18:51:43
Autor: Robert_J
dvb-t analizy
vector nie, ale podalem 2 inne przyklady.

Ja znalazłem prócz Vectora tylko jeden inny, ale za to mierzący tylko DVB-T. Tam pomiar C/N za bardzo się nie przyda ;-).

ja na razie szukam.

Ten drugi, do DBV-T, za takie pieniądze bym sobie odpuścił. Miernik o którym Ci pisałem ma przede wszystkim wyświetlacz fullHD i mierzy od metra parametrów. Ma wyjście HDMI i USB. Nie mam jego instrukcji więc nie zapodam Ci wszystkiego. Tak jak wspomniałem, wersja DVB-S i S2 to 1700 brutto, wersja "pełna" (DVB-T/C/S/S2) to ok. 4000. Możliwe że jest też wersja tylko DVB-T/C, która może kosztować porównywalnie co pierwsza, czyli jakieś 2000. Warto rozważyć, przede wszystkim masz doskonały podgląd obrazu i wszystkich parametrów w postaci graficznej.

Data: 2011-05-12 18:58:34
Autor: pawell32
dvb-t analizy
W dniu 12.05.2011 18:51, Robert_J pisze:
Ten drugi, do DBV-T, za takie pieniądze bym sobie odpuścił.

dlatego sklanialem sie do vectora

[...]

i o to chodzi. widzialem miernik Televesa, ale 18k...

Data: 2011-05-12 15:52:57
Autor: VSS
dvb-t analizy
W wiadomości:4dcbd8d1$1@news.home.net.pl,
pawell32 <pawell@net-sat.pl> nastukał:
zobaczymy. mam zamiar go kupić.
korzystałem z dwóch przyrządów Vectora i nie zawiodłem się.

do ustawienia anteny ok, do niczego więcej.

--
VSS

Data: 2011-05-12 18:00:16
Autor: pawell32
dvb-t analizy
W dniu 12.05.2011 15:52, VSS pisze:
[...]

nie buduje sieci kablowych.
jak bede taka siec robil to bedzie potrzebny, ale wowczas
bedzie mnie stac wydac 16k, teraz nie.

Data: 2011-05-12 18:18:58
Autor: pawell32
dvb-t analizy

http://sklep.delta.poznan.pl/miernik-sygnalu-dvb-t-digiair-pro_c243_p4375.html?ps_session=ba36962ba1a3c0e0a25a1448b68ed712

Data: 2011-05-23 20:06:41
Autor: Jerzy Pastusiak
dvb-t analizy
Zobacz jeszcze na:
[Telemann 1500]
http://www.dmtrade.pl/download/karta%20katologowa%20telemann%201500.pdf

http://www.dmtrade.pl/index.php?p1289,telemann-1500

Wyglada ciekawie:
    Pomiar sygna³ów w zakresie czêstotliwo¶ci 45 - 870 MHz
    Pomiar sygna³ów analogowych oraz cyfrowych.
    Wskazania poziomu sygna³u wizji
    Wskazania poziomu sygna³u fonii
    Warto¶æ C/N
    Analizator widma
    Funkcja Tilt
    Sygna³ d¼wiêkowy u³atwiaj±cy w³a¶ciwe ustawienie anteny
    Pamiêæ 30 kana³ów
    Pod¶wietlany wy¶wietlacz w z niebieskim kolorem pod¶wietlania
    Kopiowanie ustawieñ do/z innego miernika.
    Wgrywanie oprogramowania z komputera.
    Waga 550 G

A i cena umiarkowana - 905,00 z³

Wersja D ma "data logger" - zapis pomiarow, do 30 pomiarow,
z mozliwoscia przerzucania do PC.

Nie widze BER.
 jp

Data: 2011-05-12 18:12:59
Autor: Robert_J
dvb-t analizy
zobaczymy. mam zamiar go kupić.
korzystałem z dwóch przyrządów Vectora i nie zawiodłem się.

Ja mam ten "miernik" :-). Tak jak mówią poprzednicy, on podaje tylko poziom sygnału, a w analogu jeszcze odstęp nośnej wizji i fonii w dB. W zasadzie nadaje się do identyfikacji czy sygnał jest czy go nie ma, ewentualnie delikatnej korecji poziomu wzmacniaczy budynkowych ;-). Do niczego więcej...
A, i ta cena ze strony którą podałeś jest kosmiczna. Ja go kupiłem bodajże za ok. 500 zł ;-). Akurat był mi potrzebny dla montera, żeby nie biegał po osiedlu z dużym miernikiem na ramieniu...

Data: 2011-05-12 18:18:42
Autor: pawell32
dvb-t analizy
W dniu 12.05.2011 18:12, Robert_J pisze:
[...]

tak jak pisalem, glownie do ustawienia anten.

A, i ta cena ze strony którą podałeś jest kosmiczna. Ja go kupiłem
bodajże za ok. 500 zł ;-).

2002 czy 2003?

Data: 2011-05-12 18:28:51
Autor: Robert_J
dvb-t analizy
A, i ta cena ze strony którą podałeś jest kosmiczna. Ja go kupiłem
bodajże za ok. 500 zł ;-).

2002 czy 2003?

2003 :-). Bezpośrednio w Vectorze, była jakaś promocja pół roku temu, teraz może podrożał. Osobiście uważam że nie warto dawać za niego tyle kasy, bo niewiele mierzy. Nawet nie wiedziałem że jest wersja 2002, która nota bene wydaje mi się ciekawszą, bo mierzy C/N. Pytanie tylko czy wiarygodnie ;-). Mam taki miernik, już stary, który od początku mierzył C/N z dokładnością 20 dB, dlatego nigdy mu nie wierzyłem w tej kwestii ;-).

Data: 2011-05-12 18:33:23
Autor: pawell32
dvb-t analizy
W dniu 12.05.2011 18:28, Robert_J pisze:
2003 :-). Bezpośrednio w Vectorze, była jakaś promocja pół roku temu,
teraz może podrożał.

sporo. moge go miec za ok 550 netto.
ale nie w Vectorze ;-)

[...]

:-)

Data: 2011-05-12 18:42:10
Autor: Robert_J
dvb-t analizy
sporo. moge go miec za ok 550 netto.
ale nie w Vectorze ;-)

Sporo? Przecież ja dałem 500 :-)

Data: 2011-05-12 18:44:49
Autor: pawell32
dvb-t analizy
W dniu 12.05.2011 18:42, Robert_J pisze:
sporo. moge go miec za ok 550 netto.
ale nie w Vectorze ;-)

Sporo? Przecież ja dałem 500 :-)

sporo podrozal :-)

Data: 2011-05-12 18:15:57
Autor: Robert_J
dvb-t analizy
aby w pełni zmierzyć sygnał dvb-t potrzeba sprzętu za kilkanaście / kilkadziesiąt tysięcy złotych.

Pytanie czy jest potrzeba kompletnego pomiaru wszystkich parametrów tego sygnału? Miernik o wystarczających możliwościach, na dodatek z monitorem HD, możesz kupić za ok. 4.000 zł. Obsługuje DVB-T, DVB-C, DVB-S, DVB-S2. Trzymam właśnie w ręku jego uboższą wersję, tylko do DVB-S i S2 :-). Ten kosztuje 1.800 brutto.

Data: 2011-05-12 18:39:00
Autor: Robert_J
dvb-t analizy
Trzymam właśnie w ręku jego uboższą wersję, tylko do DVB-S i S2 :-). Ten
kosztuje 1.800 brutto.

o jakim mowa?

Przyrząd jest z kategorii "noname". Sprzedaje go m.in. K1 Rajsat. Ten do DVB-S jest w sprzedaży (nie wiem czy jest na stronie, lepiej zadzwonić), natomiast ten na DVB-T/C dopiero wejdzie do sprzedaży. Dziś byłem u kolegi, który tam pracuje, stąd wiem.
Oczywiście znajdą się zwolennicy sprzętu markowego i na pewno będą mieli swoje racje. Powiem tylko że porównanie wyników pomiaru tego miernika z markowym dały wynik pozytywny. Skoro więc nie ma różnicy....

Data: 2011-05-12 18:42:48
Autor: pawell32
dvb-t analizy
W dniu 12.05.2011 18:39, Robert_J pisze:
Trzymam właśnie w ręku jego uboższą wersję, tylko do DVB-S i S2 :-). Ten
kosztuje 1.800 brutto.

o jakim mowa?

PrzyrzÄ…d jest z kategorii "noname". Sprzedaje go m.in. K1 Rajsat. Ten do
[...]

wazne jest jaka ma awaryjnosc, a jak daja dwa lata gwarancji
to spoko.
jak bedziesz pamietal to daj znac jak sie pojawi

Data: 2011-05-12 18:56:27
Autor: Robert_J
dvb-t analizy
wazne jest jaka ma awaryjnosc, a jak daja dwa lata gwarancji
to spoko.

Oni tego sprzedają od metra. Kolega dziś sprzedał 7 sztuk :-). Nie słyszałem o awariach, a mnie by nie oszukał...

jak bedziesz pamietal to daj znac jak sie pojawi

Jak chcesz to zapodam Ci na priv telefon, sam sobie pogadasz.

Data: 2011-05-12 18:48:50
Autor: pawell32
dvb-t analizy
W dniu 12.05.2011 14:46, VSS pisze:
[...]

tylko w jakim czasie zwraca sie taki MIERNIK,

Data: 2011-05-12 18:54:56
Autor: Robert_J
dvb-t analizy
tylko w jakim czasie zwraca sie taki MIERNIK,

Pojęcie "zwrócenia się" miernika w przypadku operatora TVK nie jest najlepszym sformułowaniem :-). Nie kupujesz miernika żeby on się zwracał, ale żeby utrzymać ciągłość pracy sieci. Jest wiele sprzętów, które powinno się posiadać, a może się zdarzyć że w zasadzie nigdy nie zostaną użyte...

Data: 2011-05-12 19:00:43
Autor: pawell32
dvb-t analizy
W dniu 12.05.2011 18:54, Robert_J pisze:
[...]

zgoda, ale ja musze patrzec z innej strony.

Data: 2011-05-16 19:32:25
Autor: Marek Dyjor
dvb-t analizy
Robert_J wrote:
[...]

jeśli pomaga utrzymać sieć w ruchu to sie zwraca, powstaje pytanie czy sieć jest na tyle duża aby się zwrócił w sensownym czasie.

Data: 2011-05-12 23:08:31
Autor: adresss
dvb-t analizy
i dlatego tych 2-4-...tys zlotych to nie wydam, ale jakby dalo sie
zrobic cos na bazie tunera usb i softu - to byloby cos pozytecznego.

--
ThinkXtra

Data: 2011-05-13 07:09:18
Autor: pawell32
dvb-t analizy
W dniu 2011-05-12 23:08, adresss@poczta.pl pisze:
i dlatego tych 2-4-...tys zlotych to nie wydam, ale jakby dalo sie
zrobic cos na bazie tunera usb i softu - to byloby cos pozytecznego.

jest, ale sat, a dvb-t też mogliby zrobić

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 11.4 - power of linux

Data: 2011-05-13 22:28:53
Autor: on
dvb-t analizy

i dlatego tych 2-4-...tys zlotych to nie wydam, ale jakby dalo sie
zrobic cos na bazie tunera usb i softu - to byloby cos pozytecznego.

Parametrów RF nie mierzy, ale do analizy strumienia TS mo¿e na pocz±tek TSReader? W wersji Lite jest darmowy (pod pewnymi warunkami).

dvb-t analizy