dvb-t premium

Data: 2013-06-12 16:30:32
Autor: Ianus
dvb-t premium
Woj. ślaskie, okolice Pyrzowic (lotnisko).
Dekoder DVB-T (Manta) przy skanowaniu znajduje (oprócz kompletu polskich programów
z Wręczycy i Katowic i 2 muxów z Ostrawy) dodatkowy zestaw programów na kanale 44.
Programy widzi jako kodowane. Lista wygląda jak zestaw programów
z Cyfrowego Polsatu (jest np. Comedy Central, Polsat Sport). Jest tego kilkanaście sztuk.

Skąd się to tam może brać? Ktoś rozsyła sobie sygnał na tym kanale (jakaś kablówka albo co)?

pozdr.
JS

Data: 2013-06-12 16:44:48
Autor: Cavallino
dvb-t premium

Użytkownik "Ianus" <ianusUSUN@op.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:51b88607$0$1459$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

PC jest również w dvb-t.

Data: 2013-06-12 17:21:38
Autor: Ianus
dvb-t premium

Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:51b88957$0$1229$65785112@news.neostrada.pl...

PC jest również w dvb-t.

Tak? Od kiedy?

JS

Data: 2013-06-12 20:08:18
Autor: Cavallino
dvb-t premium

Użytkownik "Ianus" <ianusUSUN@op.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:51b89202$0$1263$65785112@news.neostrada.pl...

Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:51b88957$0$1229$65785112@news.neostrada.pl...

PC jest również w dvb-t.

Tak? Od kiedy?

Nie wiem, ale długo.
Z pół roku, albo i dłużej.

Data: 2013-06-12 20:42:08
Autor: on
dvb-t premium
To tak zwana telewizja mobilna. Dawniej nadawana w standardzie DVB-H, od jakiegoś czasu w DVB-T. Odbiorniki telewizji naziemnej zgodne z wymaganiami krajowymi nie mają prawa pokazywać tych programów na liście serwisów !!!

Cześć z nadawanych programów jest w rozdzielczości znaczka pocztowego i są przeznaczone do odbioru na komórkach (odbiór za pomocą dodatkowego pudełka). Reszta ma standardową rozdzielczość SD. W zestawie są też programy radiowe.
Do odbioru służą dedykowane urządzenia oferowane przez Nadawcę.
Więcej tu: http://www.cyfrowypolsat.pl/oferta/tv-mobilna/

Data: 2013-06-12 22:07:34
Autor: Maciej Bebenek
dvb-t premium
on <on@on.no> wrote:
[...]

Możesz wskazać te wymagania? Zareklamowałbym z setkę telewizorów jako
niezgodnych z umową ;-)

Data: 2013-06-13 17:55:39
Autor: on
dvb-t premium

> Możesz wskazać te wymagania?

proszę bardzo:
"Rozporządzenie Ministra infrastruktury w sprawie wymagań technicznych i eksploatacyjnych dla urządzeń konsumenckich służących do odbioru cyfrowych naziemnych transmisji telewizyjnych"
http://static.cyfryzacja.gov.pl/files/documenty/px_rozp._w_sprawie_wymagan_techn._i_eksploat.pdf

Przywołane w tym dokumencie standardy (w tym przypadku IEC EN62216, Digital Terrestrial Ttelevision Receivers for the DVB-T System) opisują m.in. działanie LCN w tym deskryptor visible_service_flag.
"When set to ‘1’, this 1-bit field indicates that the service is normally visible and selectable via the receiver service list. When set to ‘0’ this indicates that the receiver is not expected to offer the service to the user in normal navigation modes."

> Zareklamowałbym z setkę telewizorów jako
> niezgodnych z umową ;-)

Telewizorów może trochę mniej, ale STB to faktycznie z setkę modeli ;) Też kiedyś miałem taki pomysł, ale zabrakło czasu.

No i tu jest "pies podrzewany". Wielu producentów dość luźno traktuje te wymagania. Natomiast brak jest realnego sposobu egzekucji przestrzegania prawa.
Przykład ... sprawdzanie zgodności (technicznej, nie formalnej) i egzekwowanie kar zgodnie z Ustawą o wdrażaniu telewizji cyfrowej, a w zasadzie ich brak.

Data: 2013-06-13 09:34:53
Autor: Jingiel
dvb-t premium
W dniu 2013-06-12 20:42, on pisze:
[...]

A to niby czemu?

--
Jingiel

Data: 2013-06-12 22:22:33
Autor: glang
dvb-t premium
[...]

a to nie MUX Polsatu?? Ponoć działa w kilku miejscach w Polsce. Tunery sprzedawane przez cyfrowy polsat to dekodują ponoć
pzdr
GL

Data: 2013-06-13 11:41:26
Autor: Jingiel
dvb-t premium

a to nie MUX Polsatu?? Ponoć działa w kilku miejscach w Polsce. Tunery
sprzedawane przez cyfrowy polsat to dekodują ponoć

No, mux4 Polsatu. Działa nie w kilku, a w wielu miejscach i faktycznie jest zakodowany.

--
Jingiel

Data: 2013-06-24 01:16:42
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
dvb-t premium

"Jingiel" 51b99413$0$1451$65785112@news.neostrada.pl

No, mux4 Polsatu. Działa nie w kilku, a w wielu miejscach i faktycznie jest zakodowany.

A czym to dekodować, mając tuner wpięty po USB do PeCeta?

Data: 2013-06-24 14:27:26
Autor: Jacek S.
dvb-t premium

"Jingiel" 51b99413$0$1451$65785112@news.neostrada.pl

No, mux4 Polsatu. Działa nie w kilku, a w wielu miejscach i faktycznie
jest zakodowany.

A czym to dekodować, mając tuner wpięty po USB do PeCeta?

Chyba się nie da... Dekoduje to tylko polsatowski tuner DVB-T - taki do TV, nie do PC... Ale możne i jest jakiś sposób na to? Bo w sumie to by było trochę bez sensu w przypadku kogoś, kto ma dobry TV z wbudowanym już dekoderem DVB-T, żeby musiał jeszcze dokupywać tuner polsatowski...

--
Jacek S.

Data: 2013-06-24 14:42:58
Autor: pawell32
dvb-t premium
W dniu 2013-06-24 14:27, Jacek S. pisze:

było trochę bez sensu w przypadku kogoś, kto ma dobry TV z wbudowanym
już dekoderem DVB-T, żeby musiał jeszcze dokupywać tuner polsatowski...

ale właśnie o to chodziło

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 12.1 - power of linux

Data: 2013-06-24 16:02:47
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
dvb-t premium

"Jacek S." kq9dvg$b6n$1@news.dialog.net.pl

[...]

Ja mam (na tunerze wpiętym do USB w notebooku)
zakodowane programy i chętnie bym je odkodował. :)

Data: 2013-06-24 16:52:20
Autor: Jacek S.
dvb-t premium

[...]

Masz? No to być może wystarczy żebyś podszedł do jakiegoś punktu Polsatu, i z nimi pogadał, jak to wygląda. Bo, oprócz tego, że są to kanały kodowane, to są to kanały PŁATNE, więc być może, skoro twój tuner "widzi" te kanały, wystarczy z Polsatem podpisać odpowiednią umowę i wnieść odpowiednią opłatę... Niestety... Trzeba by też może poszperać na jakimś polsatowskim forum. Sam jestem ciekaw, jak to by wyglądało.

--
Jacek S.

Data: 2013-06-24 23:27:10
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
dvb-t premium

"Jacek S." kq9mf2$etc$1@news.dialog.net.pl

[...]

Jasne!!! Na tunerach analogowych ludzie oglądali dodatnie kanały (Canal+)
iip. bez wnoszenia zakąski a tymczasem ja będę wnosił... Już mi starczy,
że wniosłem 55 pln za tuner, który teraz w każdej chyba galerii kosztuje
mniej niż 4 dychy... Tuner 55, antena 24, przewód ze śmietnika wygrzebałem,
złączki tak samo, przedłużacz USB kilkumetrowy... Do tego garść wkrętów,
bo antenę przybiłem do okna... Kiedyś na TV mówiono -- okno na świat.

Niestety... Trzeba by też może poszperać na jakimś polsatowskim forum. Sam jestem ciekaw, jak to by wyglądało.

Ja bym był ciekaw, gdybym miał to za free. I tak przepłaciłem!!!
Teraz za 55 pln można mieć podwójny tuner -- jedno oglądasz,
drugi nagrywasz.

Data: 2013-06-25 00:33:20
Autor: Jacek S.
dvb-t premium

Teraz za 55 pln można mieć podwójny tuner -- jedno oglądasz,
drugi nagrywasz.

Ale żaden z nich nie jest tym wspominanym polsatowskim kanałem kodowanym... Nie ważne.
No nic - tak, czy siak - nie pooglądasz sobie za free tych kodowanych kanałów:).
Do tego niezbędny jest jednak poslatowski tuner i odpowiednia "zakąska" ( pierwsze trzy miesiące gratis ):)
Tak że zapomnij:)

--
Jacek S.

Data: 2013-06-25 00:54:20
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
dvb-t premium

"Jacek S." kqahfh$r71$1@news.dialog.net.pl

No nic - tak, czy siak - nie pooglądasz sobie za free tych kodowanych kanałów:).

IMO to nie jest pewne

Do tego niezbędny jest jednak poslatowski tuner i odpowiednia "zakąska" ( pierwsze trzy miesiące gratis ):)

Zakąska dla Polsatu lub dla karakera...

dvb-t premium