dvb-t2 - cos do poczytania

Data: 2011-01-20 10:29:57
Autor: adresss
dvb-t2 - cos do poczytania
Data: 2011-01-20 12:10:45
Autor: Arek.
dvb-t2 - cos do poczytania
http://www.dvb.org/technology/fact_sheets/DVB-T2_Factsheet.pdf

siedze na polskich grupach dlatego ze znam ten jezyk ,po co dajesz linka do obcojezycznych stron ?
moze przetlumacz o co tam biega

Arek.

Data: 2011-01-20 14:19:54
Autor: adresss
dvb-t2 - cos do poczytania
On Thu, 20 Jan 2011 12:10:45 +0100, "Arek." <arek@arbuzowa.2a.pl>
wrote:

http://www.dvb.org/technology/fact_sheets/DVB-T2_Factsheet.pdf

siedze na polskich grupach dlatego ze znam ten jezyk ,po co dajesz linka do obcojezycznych stron ?
moze przetlumacz o co tam biega

zacytuje niezyjacego juz publicyste Broniarka (kto zna to zna): ...w
dzisiejszych czas jezyk angielski nie powinien juz byc traktowany jako
jezyk obcy.

Dalem linka, bo moze kogos to zainteresuje i jez. angielski nie jest
dla niego jezykiem obcym.

A generalnie moja intencja bylo to, ze rynek dvb-t2 sie rozwija: sa
kraje, gdzie juz nadaja, sa kraje gdzie testuja, sa kraje, gdzie
zadecydowane, ze tak wlasnie beda nadawa.

Oraz, ze w UK roznica w cenie miedzy tv/dekoderami z dvb-t2 jest juz
niewielka (30-50 GBP)

To w takim niewielkim skrocie - specjalnie dla Arka z Abuzowej 2A.

ThinkXtra

Data: 2011-01-20 14:27:58
Autor: Cavallino
dvb-t2 - cos do poczytania
Uzytkownik <adresss@poczta.pl> napisal w wiadomosci news:99dgj6p0a04l391u0l4qundoggtq73cbn54ax.com...
wrote:

[...]

To po co piszesz na polskiej grupie?

Data: 2011-01-20 15:04:40
Autor: adresss
dvb-t2 - cos do poczytania

wrote:

[...]

Cavallino, bez urazy ale czasami to mnie zalamujesz swoimi
odpowiedziami. Wogole nie zrozumiales mojej odpowiedzi!.

Ja rowniez moglbym napisac Arkowi, ze przeciez nie musi czytac, skoro
nie rozumie, a bylem bardziej wylewny i w skrocie napisalem co tam
jest.

Pozdrowionka

--
ThinkXtra

Data: 2011-01-20 15:10:03
Autor: Cavallino
dvb-t2 - cos do poczytania
Uzytkownik <adresss@poczta.pl> napisal w wiadomosci news:q2ggj653v41ep29t36v1dstv8fpljhq4fi4ax.com...

wrote:

[...]

Zrozumialem.
I calkowicie sie z nia nie zgadzam.
Myslalem, ze to pojmiesz, bez lopatologicznego wyjasnienia.

Data: 2011-01-20 20:54:46
Autor: Jerzy Pastusiak
dvb-t2 - cos do poczytania
| W ogole nie zrozumiales mojej odpowiedzi!.

sławkiem to sie wcale nie przejmuj , mam jego dokladny
profil internetowy :

dwie prawe Nogi
dwie Lewe ręce
duża Pl±kownica
Kapelusz

wiesz na jego temat to mozna napisac ksionszkem

moze to kiedys zrobie

Data: 2011-01-20 22:46:25
Autor: Cavallino
dvb-t2 - cos do poczytania
Użytkownik "Jerzy Pastusiak" <pastupam@sci.pam.szczecin.pl> napisał w wiadomo¶ci news:Pine.LNX.4.64.1101202050070.22734sci.pam.szczecin.pl...
| W ogole nie zrozumiales mojej odpowiedzi!.

sławkiem to sie wcale nie przejmuj , mam jego dokladny
profil internetowy :

Nudzi Ci się?
Ostatnio się siaki¶ upierdliwy zrobiłe¶.
Czep się swojej baby.

Data: 2011-01-20 23:15:56
Autor: Jerzy Pastusiak
dvb-t2 - cos do poczytania
witaj

nie bede ci dokuczal bo cie lubie

Data: 2011-01-20 23:26:05
Autor: Jerzy Pastusiak
dvb-t2 - cos do poczytania
| witaj

aha , i zebys wiedzial ,  my sie z adresssem
kolegujemy , to go lepiej nie zaczepiaj

Data: 2011-01-20 23:28:37
Autor: Cavallino
dvb-t2 - cos do poczytania
Uzytkownik "Jerzy Pastusiak" <pastupam@sci.pam.szczecin.pl> napisal w wiadomosci news:Pine.LNX.4.64.1101202323130.5839sci.pam.szczecin.pl...
| witaj
|
| nie bede ci dokuczal bo cie lubie

aha , i zebys wiedzial ,  my sie z adresssem
kolegujemy , to go lepiej nie zaczepiaj

Nie mam zamiaru, on ostatnio utrzymuje ta grupe przy zyciu, co mu sie chwali.
Byle pisal i cytowal po polsku. ;-)

Data: 2011-01-21 07:55:21
Autor: Bartłomiej Zieliński
dvb-t2 - cos do poczytania
Użytkownik Cavallino napisał:
Byle pisal i cytowal po polsku. ;-)

Napisał po polsku, nie jego wina, że autor artykułu napisał po angielsku. ;-)

Data: 2011-01-21 09:40:20
Autor: Cavallino
dvb-t2 - cos do poczytania
Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <Bartlomiej.Zielinski@polsl.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ihbakp$ma6$1polsl.pl...
Użytkownik Cavallino napisał:
Byle pisal i cytowal po polsku. ;-)

Napisał po polsku, nie jego wina, że autor artykułu napisał po angielsku. ;-)

Zawsze mógł wrzucić na grupę już po przetłumaczeniu. ;-)

Data: 2011-01-21 11:59:46
Autor: adresss
dvb-t2 - cos do poczytania
On Thu, 20 Jan 2011 23:28:37 +0100, "Cavallino"
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

Nie mam zamiaru, on ostatnio utrzymuje ta grupe przy zyciu, co mu sie chwali.

dzieki, normalnie jak na Oddziale Intensywnej Opieki Medycznej.
Uwaga: w drugi tygodniu lutego mnie nie bedzie, bo jade na narty. Jest
ktos chetny aby pelnic dyzur na grupie? (:-)

--
ThinkXtra

Data: 2011-01-21 12:16:07
Autor: pawell32
dvb-t2 - cos do poczytania
W dniu 2011-01-21 11:59, adresss@poczta.pl pisze:
dzieki, normalnie jak na Oddziale Intensywnej Opieki Medycznej.
Uwaga: w drugi tygodniu lutego mnie nie bedzie, bo jade na narty. Jest
ktos chetny aby pelnic dyzur na grupie? (:-)

nie zabierasz kompa ze sobÄ…?

--
pozdrawiam.  pawell32
Slackware 13 - power of linux

Data: 2011-01-21 12:41:14
Autor: adresss
dvb-t2 - cos do poczytania
On Fri, 21 Jan 2011 12:16:07 +0100, pawell32 <pawell@net-sat.pl>
wrote:

[...]

nie zabierasz kompa ze sob±?

az tak nie jestem uzalezniony. W dzien bede jezdzil na nartach a
wieczorkiem pil piwko...no i moze troche sobie poogladam cyfrowej
telewizji ze Skrzycznego (jak wlacza lub jak nie wylacza - bo w PL
nigdy nic nie wiadomo).

--
ThinkXtra

Data: 2011-01-20 23:27:46
Autor: Cavallino
dvb-t2 - cos do poczytania
Uzytkownik "Jerzy Pastusiak" <pastupam@sci.pam.szczecin.pl> napisal w wiadomosci news:Pine.LNX.4.64.1101202315100.5347sci.pam.szczecin.pl...
witaj

nie bede ci dokuczal

No i o to idzie, lepiej sie skupic na tematyce grupy.
Personalne wstawki na pewno do niej nie naleza.

Dziel sie lepiej swoja wiedza, która zasluguje niewatpliwie na szacunek.

bo cie lubie

Cos mi wygladalo to odwrotnie, ale niech i tak bedzie.

Data: 2011-01-20 17:20:00
Autor: Arek.
dvb-t2 - cos do poczytania
[...]

Pozdrawiam

ja konczylem podstawowa w latach 70-tych i jezyk angielski jest dla mnie obcy
jak bys dal linka na strone rosyjska to napewno bym zrozumial o co biega :)
mysle ze na grupe wchodzi sporo ludzi z mojej grupy wiekowej
a Broniarka znam z TV ,jest starszy o cale 30 lat zna angielski ale nie oznacza to ze jego rówiesnicy tez go znaja
dzieki za opisanie o co chodzilo w linku ,mysle ze sporo stron z tym tematem jest tez na naszych stronkach

Arek.

Data: 2011-01-20 20:49:31
Autor: Jerzy Pastusiak
dvb-t2 - cos do poczytania
aru¶ , naprawde niewazne w jakim to byloby jezyku i tak nic bys
nie zrozumial , a nie mowie tego zlosliwie , wiec daj sobie spokoj

link jest bardzo dobry i zawiera dosyc ciekawe porownania i jest
z January (stycz.) 2011 r

bede mial chwile czasu to skoncze porownanie dvb-s z dvb-t, chociaz
mam nadzieje , ze mnie inni wyręcz± , bo jestem totalnie zamulony

Data: 2011-01-22 21:19:55
Autor: on
dvb-t2 - cos do poczytania

http://www.dvb.org/technology/fact_sheets/DVB-T2_Factsheet.pdf

siedze na polskich grupach dlatego ze znam ten jezyk ,po co dajesz linka do
obcojezycznych stron ? moze przetlumacz o co tam biega

dla tych, ktorzy nie chca lub nie moga korzystac z zagranicznych zrodel troche wiedzy o DVB-T2 po Polsku. Material przygotowany przez Krajowa Rade Radiofonii i Telewizji:
http://www.krrit.gov.pl/bip/LinkClick.aspx?fileticket=hikev%2f%2fEkrs%3d&tabid=243

Data: 2011-01-20 21:45:43
Autor: Jerzy Pastusiak
dvb-t2 - cos do poczytania
witaj ,

On Thu, 20 Jan 2011, adresss@poczta.pl wrote:
http://www.dvb.org/technology/fact_sheets/DVB-T2_Factsheet.pdf

jak zwykle podajesz bardzo ciekawe linki , niestety nie zawsze
mam czas na komentarz

dzieki , jest to bardzo nowy pdf (DVB Fact Sheet - January 2011)
i prosto ze zrodla ( http://www.dvb.org/ )

do ogladania tabeli to chyba nie potrzeba znajomosci angielskiego
-=-=-=-=-

a z niej widzimy , ze jest to system bardzo elastyczny :

mozna zwiekszyc przesylany strumien bitowy z 29 Mbit/s do
47.8 Mbit/s przy dobrym sygnale (20 dB C/N) , czyli upchac
dodatkowo z 5 kanalow SD TV

wynika tez , ze jakosc sygnalu mozna obnizyc o 8 dB ,
nawet do 8.9 dB (dla 22 Mbit/s) , czyli znacznie zwieszyc ,
np. zakres (odleglosc) odbioru lub moc nadajnika
-=-=-

niestety przy przejsciu z DVB-T na DVB-T2 to zadna przystawka
nie pomoze , musi to byc nowy tuner (lub STB)

sadze , ze w polsce przy zafiksowaniu systemu DVB-T MPG4 ,
niepredko przejdzie sie na DVB-T2
-=-=-

wiecej na temat DVB-T2 , 25 stron , 2009 r. :
[Understanding DVB-T2]
http://www.digitag.org/DTTResources/DVB-T2_Handbook.pdf

Pzdr.J.P.

Data: 2011-01-20 22:21:41
Autor: Jerzy Pastusiak
dvb-t2 - cos do poczytania
dla tych co wola po polsku , ciekawa i rzeczowa dyskusja
na forum satkuriera:

[DVB-T MPEG4 potem DVB T2 potem DVB T3 MPEG6 aż DVB T4 MPEG8]
http://forum.satkurier.pl/viewtopic.php?f=111&t=13042

niestety zakonczona 2 lip 2010
-=-=-

oraz z 21 pazdziernika 2009 r.:
[SPRAWOZDANIE]
[z podró.y słu.bowej poza granicami kraju]
http://www.uke.gov.pl/_gAllery/25/76/25765/Sprawozdanie_DVB-T_Praga_6-8.10.2009.pdf

dot. wykorzystania czestotliwosci na potrzeby naziemnej
telewizji cyfrowej

Data: 2011-01-21 12:38:09
Autor: adresss
dvb-t2 - cos do poczytania
On Thu, 20 Jan 2011 22:21:41 +0100, Jerzy Pastusiak
<pastupam@sci.pam.szczecin.pl> wrote:

[z podró.y słu.bowej poza granicami kraju]
http://www.uke.gov.pl/_gAllery/25/76/25765/Sprawozdanie_DVB-T_Praga_6-8.10.2009.pdf

dot. wykorzystania czestotliwosci na potrzeby naziemnej
telewizji cyfrowej

komentujac ww. dokument, chcialbym stwierdziec, ze:

- uruchamianie muxow w Polsce zaczeto od "dupy strony" czyli od 3 do 1
a powinno byc odwrotnie, bo tak zostaly zaprojektowane sieci. A sieci
tak latwo nie da sie ruszyc. Bo to wymaga uzgodnien miedzynarodowych!
No chyba, ze bysmy mieszkali w Australii.

W wymienionych krajach przy kolejnych muxach brak jest zainteresowania
uruchamianiem nowych programow (za darmo) - no bo jaki w tym interes.
W Polsce bedzie tak samo - takze nie bedzie chetnych. No chyba, ze
beda to programy platne i ich dystrybucja naziemnie bedzie tansza niz
satelitarna.

Patrzac teraz z perspektywy lat, to NTC w Polsce trzeba bylo uruchomic
z 5 lat temu w dvb-t, kraj bylby pokryty sygnalem, mozna byloby sobie
kupic nagrywarke dvd/hdd z cyfrowym tunerem....A tak, weszlismy system
posredni dvb-t+ , tylko ze te 5 lat pozniej niz powinnismy. I tak
musielismy/musimy wymienic sprzet, nagrywarek dvd/hdd z dvb-t mpeg-4
nie ma na rynku (za rosadna cene). W innych krajach uruchamiaja juz
dvb-t2 a my nadal nie mozemy uruchmic sie w dvb-t+....Sprzet dvb-t2
coraz tanszy i coraz wiecej krajow uruchamia sie albo podejmuje
decyzje.

Polska to dziwny kraj!

ThinkXtra

Data: 2011-01-25 22:10:37
Autor: Jerzy Pastusiak
dvb-t2 - cos do poczytania
| wiecej na temat DVB-T2 , 25 stron , 2009 r. :
| [Understanding DVB-T2]
| http://www.digitag.org/DTTResources/DVB-T2_Handbook.pdf

dla zainteresowanych tematem informacja

pojawilo sie III wydanie ksiazki (stron 828) :
Walter Fischer
Digital Video and Audio
Broadcasting Technology
A Practical Engineering Guide
Third Edition

ISSN 1860-4862
ISBN 978-3-642-11611-7 e-ISBN 978-3-642-11612-4
DOI 10.1007/978-3-642-11612-4
Springer Heidelberg Dordrecht London New York
Springer-Verlag Berlin Heidelberg 2003, 2007, 2010

(pdf chyba bł±ka sie po sieci)

jest to niezwykla ksiazka , opisujaca trudne tematy
bardzo ciekawie , w bardzo przystepny sposob prostym
angielskim
jest duzo swietnych obrazkow (483) i tabelek (71)

prawdziwa perła

spis tresci do wydania drugiego ogolnie dostepna:
http://www.gbv.de/dms/bs/toc/54736816X.pdf

dvb-t2 - cos do poczytania