dvd sata przywiesza komputer

Data: 2012-02-03 03:13:40
Autor: mAro
dvd sata przywiesza komputer
Witam,

Miałem swego czasu problemy z tym, ze blokował mi się komputer, tak co
kilkanaście minut blokował się na minutę lub dwie. Po trudach i
znojach znalazłem winnego i jest to nagrywarka DVD (pseudo) Plextor
810SA na SATA.

W trakcie "zmrożenia" nic nie mogę zrobić a lampka dysku świeci się w
sposób ciągły. Task manager czy process explorer nie wykazują niczego
zdrożnego. Co to może być ? Kolizja IRQ jak za dawny czasów ?

XP przeinstalowany, firmware aktualne, kabelki sprawdziłem i zasilacz
również. Z nagrywarką ATA działa ok. Nie mam innych napędów sata żeby
sprawdzić.

Może ktoś się spotkał z takim zachowaniem sprzętu ?

Pracuje się tak jak w trakcie kopiowania 5 filmów naraz z partycji na
partycję jedynego dysku jak problem występuje. Na starej ATA działa
miodzio.

Na trzech dyskach twardych sata też.

Reszta to: asrock n68pv, Athlon x2 5600, 9600GT (lub wbudowana w
płytę).

Pozdrawiam i dzięki za uwagę,
Whatlogin

Data: 2012-02-07 06:23:32
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek
W dniu 2012-02-03 12:13, mAro pisze:

> Pracuje się tak jak w trakcie kopiowania 5 filmów naraz z partycji na
> partycję jedynego dysku jak problem występuje. Na starej ATA działa
> miodzio.

Tryb DMA na kanale kontrolera, do którego jest podpięta nagrywarka?

--
Michał "HoMMeR" Paszek

Data: 2012-02-09 01:31:09
Autor: mAro
dvd sata przywiesza komputer
On 7 Lut, 06:23, "Michał \"HoMMeR\" Paszek"
<"hommer[SPAM_SIO]"@star.net.pl> wrote:
> [...]

 > miodzio.

Tryb DMA na kanale kontrolera, do którego jest podpięta nagrywarka?

Dziękuję za odpowiedź.

Wygląda na "Tylko PIO"
W biosie nie można nic zmieniać - sam wykrywa DMA-4 (i PIO 4).
Zmieniłem w ustawieniach na "DMA jeżeli dostępne" ale po restarcie
bieżący tryb to nadal PIO. Teraz czytam sobie o podobnych problemach,
bo widzę, że nagrywarki sata lubiły mieć problemy, przynajmniej pod
XP. Sprawdzę stery do płyty.

Pozdrawiam!

Data: 2012-02-09 02:14:35
Autor: mAro
On 9 Lut, 04:31, mAro <whatlo...@gmail.com> wrote:

> Tryb DMA na kanale kontrolera, do którego jest podpięta nagrywarka?

Wygląda na "Tylko PIO"
XP. Sprawdzę stery do płyty.

Ok po instalacji sterowników allin1 i wywaleniu wszystkich "kanałów
ide" z managera urządzeń, zainstalowało się i już jest UDMA-4. Może to
tylko o to chodziło. Oby.

Pozdrawiam,
Grzegorz

Data: 2012-02-20 00:11:55
Autor: whatlogin
dvd sata przywiesza komputer
Tak jest.

O to właśnie chodziło, wszystko bangla jak trzeba. Dzięki wielkie.

Pozdrawiam,
Whatlogin

Data: 2012-02-20 11:28:18
Autor: Gil
dvd sata przywiesza komputer
whatlogin@gmail.com napisał(a):
Whatlogin

Jak wszystko juz dobrze chodzi to OK. Ale w jakim trybie pracuja ci dyski AHCI
czy symulacja IDE? Jak to drugie to tez zauważ, że wtedy nadal  są problemy
typu master - slave i wtedy pomaga wpięcie napędu optycznego w inne gniazdo SATA.

Data: 2012-02-07 14:33:08
Autor: Michal
[...]

Bo kable ParalellATA i Molexy dobre mechanicznie były, a nie to badziewie do zasilania/sygnałowe pt. SATA ;>
W molexie i kablu 40pin naprawdę trzeba było się postarać by coś się rozpięło, a przy SATA (zasilanie i sygnałowe) jest to dość częste, zwłaszcza jeśli np: zasilane jest 2 dyski obok siebie z tego samego kabla w oplocie - wtedy o naprężenia i poluzowanie styków nietrudno.
Sam doświadczałem takich przymrożeń systemu i to w konfiguracji RAID0
3x 1TB - nie muszę pisać jak podnosi ciśnienie takie przymrożenie, błąd odczytu po dłuższym zmrożeniu systemu i potem status macierzy offline
do czasu poprawienia stykologii ;)
Nie zaszkodzi zmienić kabel sygnałowy, koniecznie na taki z zapinką-zatrzaskiem z obu stron (ale taki pewnie masz) oraz przepięcie na inną końcówkę zasilania, najlepiej na osobnej wiązce i układającą się bez naprężeń. U mnie traciło kontakt akurat zasilanie na jednym z dysków i skończyło się w końcu na podpięciu trzeciego HDD na osobnej wiązce molexów z przejściówką SATA, mimo że natywnych końcówek SATA nie brakowało - w tym przypadku na Taganie U33II 600W. Paradoksalnie na to narażone są raczej te ciut lepsze zasilacze z oplotami na każdej wiązce - najtańsza chińszczyzna nie ma oplotów, albo ma tylko na głównej wiązce zasilającej, przez co jest bardziej elastyczna przy podpinaniu napędów położonych blisko siebie z tej samej wiązki, a przy poborze prądu przez HDD/nagrywarki rzędu kilku do kilkunastu W max samo zasilanie nie jest problemem.

--
/MB

Data: 2012-02-09 01:33:21
Autor: mAro
On 7 Lut, 14:33, Michal <use...@invalid.pl> wrote:

[...]

Jasne, że z kabelkami już się zmierzyłem. Ale odczucia mam podobne.
Pierwszy raz podpinałem dysk na sata to totalnie zapachniało mi
tandetą :) W końcu to nie jest element, który z reguły się instaluje
na dłużej.

Pozdrawiam!

dvd sata przywiesza komputer