dwa monitory.

Data: 2011-08-05 09:13:10
Autor: jg
dwa monitory.
witam,

mam kompa z 1x d-sub na plycie glownej (GA-M68MT-D3) i monitor 17 cali.
jesli doloze grafe np. na pci z drugim dsub, monitor wezme 15 cali (wiec
chyba inna rozdzialka bylaby na nim), ma to szanse ruszyc?

i ciut ntg: sam win7 do tego wystarczy?

pytam o takie dziwo, bo koszt bylby 0 zl.

dzieki w gory za sugestie.

--
jg

Data: 2011-08-05 09:52:10
Autor: Rafał Łukawski
dwa monitory.
On 2011-08-05 09:13, jg wrote:
witam,

mam kompa z 1x d-sub na plycie glownej (GA-M68MT-D3) i monitor 17 cali.
jesli doloze grafe np. na pci z drugim dsub, monitor wezme 15 cali (wiec
chyba inna rozdzialka bylaby na nim), ma to szanse ruszyc?

Rozdzielczość może być nawet taka sama, z przekatnej nie wynika rozdzielczosc, ale to nie ma tu znaczenia

i ciut ntg: sam win7 do tego wystarczy?

Jezeli bios odpali dwie karty video, to beda widoczne pod systemem operacyjny,

Data: 2011-08-05 10:05:36
Autor: Przemysław Ryk
dwa monitory.
Dnia Fri, 5 Aug 2011 09:13:10 +0200, jg napisał(a):

[...]

Powinno ruszyć.

i ciut ntg: sam win7 do tego wystarczy?

Tak. AFAIR to pod Windows 7 wreszcie wsadzenie dwóch kart graficznych z
układami nawet różnych producentów nie powinno doprowadzić do jakiejś
wielkiej masakry. :D

pytam o takie dziwo, bo koszt bylby 0 zl.

dzieki w gory za sugestie.

Bezpieczniej - włóż kartę graficzną, która ma dwa złącza sygnałowe i wyłącz
tą zintegrowaną na płycie. :)

[ Lord Marshal: Irgun. One of my best. Richard B. Riddick: If you say so.  ]
[                                            ("The Chronicles of Riddick") ]

Data: 2011-08-05 10:17:18
Autor: Mariusz Kruk
dwa monitory.
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Przemysław Ryk"
i ciut ntg: sam win7 do tego wystarczy?
Tak. AFAIR to pod Windows 7 wreszcie wsadzenie dwóch kart graficznych z
układami nawet różnych producentów nie powinno doprowadzić do jakiejś
wielkiej masakry. :D

Już na 98 (może SE, nie pamiętam), pracowałem na kombinacji NVidia+S3,
więc to żaden nowy wynalazek.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /
|  Kruk@epsilon.eu.org   | http://www.nieruchomosci.pl/mieszkanie,38804171
| http://epsilon.eu.org/ |
/-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \

Data: 2011-08-05 11:15:36
Autor: Przemysław Ryk
dwa monitory.
Dnia Fri, 05 Aug 2011 10:17:18 +0200, Mariusz Kruk napisał(a):

[...]

To się później pozmieniało - pamiętam, jak mnie mało szlag nie trafił
próbując uruchomić pod XP zintegrowaną grafikę Intela i Parhelię Matroxa.
:-/

[ Jeżeli spotkałeś kobietę swoich marzeń, to o pozostałych marzeniach      ]
[ możesz śmiało zapomnieć.      (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]

Data: 2011-08-05 11:25:35
Autor: Mariusz Kruk
dwa monitory.
[...]

A idąc do szkoły świeciło słońce.
A tak bardziej do rzeczy - może to była jakaś trefna kombinacja, bo
ZTCP, robiliśmy to w pracy i na 2k, i na XP i działało bez większych
problemów.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /
|  Kruk@epsilon.eu.org   | http://www.nieruchomosci.pl/mieszkanie,14137471
| http://epsilon.eu.org/ |
/-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \

Data: 2011-08-05 13:35:37
Autor: Przemysław Ryk
dwa monitory.
Dnia Fri, 05 Aug 2011 11:25:35 +0200, Mariusz Kruk napisał(a):

[...]

Wystarczyło zainstalować drivery do Parhelii. Restart i BSOD wywołany
driverem Matroxa.

[ Pieniądze pozbawiają człowieka marzeń, a marzenia - pieniędzy...         ]
[                                                     (znalezione w necie) ]

Data: 2011-08-05 13:44:00
Autor: Rafał Łukawski
dwa monitory.

To się później pozmieniało - pamiętam, jak mnie mało szlag nie trafił
próbując uruchomić pod XP zintegrowaną grafikę Intela i Parhelię Matroxa.
:-/

Ostantnio pod W7 podłączałem 3 monitory, 2 na karcie + 1 na zintegrowanej, kluczem było wybranie stosownej opcji w BIOS /inicjacja kart/ bez tego były nie widoczne w systemie.

Data: 2011-08-06 15:16:23
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
dwa monitory.
Dnia 2011-08-05, o godz. 10:17:18
Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> napisał(a):

> [...]
>doprowadzić do jakiejś wielkiej masakry. :D

Już na 98 (może SE, nie pamiętam), pracowałem na kombinacji NVidia+S3,

Wynalazek stary jak świat. Ja w okolicach DOS-a 3.30 korzystałem z
zestawu Hercules+monitor bursztyn i VGA+monitor mono plus Turbo Pascal
7.0 bodajże.

Zdrówko

Data: 2011-08-06 16:09:45
Autor: Mariusz Kruk
dwa monitory.
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Maciek Babcia Dobosz"
> [...]
Wynalazek stary jak świat. Ja w okolicach DOS-a 3.30 korzystałem z
zestawu Hercules+monitor bursztyn i VGA+monitor mono plus Turbo Pascal

Owszem. Zestaw taki przydawał się zwłaszcza do debugowania programów
graficznych. Ale tutaj akurat obsługa dwu monitorów (IIRC, drugi musiał
być Hercules; zgadza się?) była robiona przez sam program, a nie przez
OS. Nie dałeś rady puścić DOS-a jako takiego na dwu monitorach i mieć
np. każdego panelu NC na innym ekranie.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-08-06 16:16:47
Autor: Radosław Sokół
dwa monitory.
W dniu 06.08.2011 16:09, Mariusz Kruk pisze:
Owszem. Zestaw taki przydawał się zwłaszcza do debugowania programów
graficznych. Ale tutaj akurat obsługa dwu monitorów (IIRC, drugi musiał
być Hercules; zgadza się?) była robiona przez sam program, a nie przez

Ba, była robiona przez sprzęt. Można było użyć tylko konfigu-
racji karta mono + karta kolor (bo dla każdej przewidziany był
odrębny obszar przestrzeni adresowej).

Oczywiście obsługiwać to musiały same programy właśnie, zapi-
sując dane obrazu do dwóch różnych obszarów.

Data: 2011-08-07 16:17:36
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
dwa monitory.
Dnia 2011-08-06, o godz. 16:16:47
Radosław Sokół <rsokol@magsoft.com.pl> napisał(a):

> [...]

Ba, była robiona przez sprzęt. Można było użyć tylko konfigu-
racji karta mono + karta kolor (bo dla każdej przewidziany był

Raczej Hercules i VGA bo VGA mono i kolor to już nie za bardzo bo
różnica byłą w monitorze. ;-) I dokładnie w takiej konfiguracji
Hercules+VGA działałem jak się wtedy bawiłem poważniej w programowanie.
Natomiast odrobinę później (o ile już nie w tym samym czasie) robiłem
to na poziomie systemu pod linuxem. Oczywiście wirtualne konsole były
fajne ale że nie mieliśmy problemu z monitorami (kompy padały częściej)
wolałem w kompie mieć dwie karty i log systemowy wyrzucany na oddzielny
monitor. Ale też staaaare czasy - tak w okolicach połowy lat 90-tych.

Zdrówko

Data: 2011-08-06 18:21:45
Autor: Przemysław Ryk
dwa monitory.
Dnia Sat, 6 Aug 2011 15:16:23 +0200, Maciek BabciaDobosz napisał(a):

Wynalazek stary jak świat. Ja w okolicach DOS-a 3.30 korzystałem z
zestawu Hercules+monitor bursztyn i VGA+monitor mono plus Turbo Pascal
7.0 bodajże.

Maciek - ja wiem, że to fajna sprawa. Ale co się naszarpałem pod XP z
Parhelią i zintegrowaną grafiką, to też pamiętam. :D

[ Foreman: You are aware of the Hippocratic oath, right? House: The one    ]
[ that starts, "First, do no harm", (...) Yeah. I took a read once. Wasn't ]
[ impressed.            (Gregory House "House M.D. 1x05 Damned If You Do") ]

dwa monitory.