dwa pytania dot PIT-37

Data: 2012-03-03 22:46:50
Autor: Flyte
dwa pytania dot PIT-37
Witam,

wlasnie usiadlem do rozliczania PIT za 2011r. W zwiazku z tym nasunely mi sie dwa pytania:

1. Czy ulga prorodzinna przysluguje osobom ktore maja centrum interesow zyciowych poza Polska? Zmiane centrum interesow zyciowych poinformowalem US.

2. Zona dostala rozliczenie PIT-11 skierowane do poprzedniego US (pole nr 5 -
 Urzad do ktorego skierowana jest informacja). Czy powinna wymoc na pracodawcy korekte zeznania PIT-11, czy moze USy sie kontakuja miedzy soba i nie ma to tak naprawde znaczenia?

Pozdrawiam serdecznie,

Flyte

Data: 2012-03-03 22:43:46
Autor: witek
dwa pytania dot PIT-37
On 3/3/2012 4:46 PM,  Flyte wrote:
[...]

tak
(albo przynajmniej nie wiem, ze nie)

[...]

nie ma znaczenia.
jak składała nip-3 do nowego to ten powinien stary o tym poinformowac.
nawet jak nie, to w razie czego pokaze im swoj. ale to musialaby na kontrole trafic.

Data: 2012-03-04 10:59:48
Autor: Nikiel ;)
dwa pytania dot PIT-37
W dniu 2012-03-04 05:43, witek pisze:
On 3/3/2012 4:46 PM, Flyte wrote:
[...]

Powiem tak. Wysyłałam pit11 elektronicznie do US w Krasnymstawie.
Zanim jeszcze pobrałam UPO dzwonił US z Biłgoraja, że ten pit do nich trafił (wg. ich ewidencji  po peselu) a na pit11 jest US Krasnystaw.

Jak widać, im to automatycznie rozdziela wg.peselu. Urzędy sobie przekażą pity (i do pracodawcy wysyłają informacje, że pit został przekazany do danego urzędu).

Pozdrawiam
{wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

Nikiel ;-)

--
# od niklu #             # gg - 4939629 #
#  Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy #

Data: 2012-03-05 11:29:39
Autor: Michal Jankowski
dwa pytania dot PIT-37
witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> writes:

[...]

Przy okazji - jak często sprawdzasz, czy twój urząd nie zmienił
adresu? Poczta odsyła pisma wysłane na stary adres z adnotacją
'adresat nieznany', na razie nie wiem, co urząd zrobi otrzymawszy pity
z opóźnieniem z takiego powodu...

  MJ

Data: 2012-03-05 08:16:30
Autor: witek
dwa pytania dot PIT-37
On 3/5/2012 4:29 AM, Michal Jankowski wrote:
[...]

dowali, ze niezłożenie zeznania w terminie.
To na wysyłającym ciązy obowiązek wysłania zeznania we właściwe miejsce.

Oczywiscie, tym ktorzy rozliczali sie wspolnie radze robic korekty, bo wlasnie wspolne rozliczenie szlag wam trafił.

Data: 2012-03-05 17:44:33
Autor: Nikiel ;)
dwa pytania dot PIT-37
W dniu 2012-03-05 15:16, witek pisze:
[...]

Dokładnie, czynny żal trzeba.
W tamtym roku Wrocław takie hocki-klocki zrobił (zmienił adres). I lepiej nie ufać adresom np. na inforze, money - bo tam był zły adres. Najlepiej sprawdzać bezpośrednio na stronie min.fin.

W tym roku jeden US w Poznaniu zlikwidowali. O tyle dobrze, że przy elektronicznym przesyłaniu dokumentów takiego pita nie przetworzy (wyrzuci błąd).

Data: 2012-03-05 11:35:34
Autor: Flyte
dwa pytania dot PIT-37
Witam,

dziekuje za odpowiedzi.

Dzis czytam artykul na onet http://podatki.onet.pl/fiskus-moze-ukarac-
podatnika-za-podanie-numeru-pes,19923,5047170,1,prasa-detal

Do tej pory nie rozumiem, kto pisze formularze.... przeciez to powinno byc karalne. Tam jak byk stoi, ze mozna wpisac PESEL albo NIP (niepotrzebne skresilic). Ale jak sie okazuje, dowolnosci nie ma (vide artykul).

Dodam, ze moje elektroniczne rozliczenie za rok 2010 zostalo odrzucone, bo nie podalem NIP (ktore to pole nie bylo obowiazkowe, i system przyjal jako poprawne). W konsekwencji musialem zlozyc deklaracje raz jeszcze, pisac wyjasnienie, czynny zal, nie moglem sie rozliczyc wspolnie z zona. Na koniec w pazdzierniku dzwoni pani z US, zebym (co raz kolejny) wyjasnil dlaczego zglosilem po terminie. K....rwa, plakac sie chce.

Pozdrawiam,

Flyte

Data: 2012-03-05 08:15:01
Autor: witek
dwa pytania dot PIT-37
On 3/5/2012 5:35 AM,  Flyte wrote:
[...]

Ale w ustawie stoi, ze osoby, ktore mają obowiązek identyfikować się numerem NIP muszą to robić numerem NIP.

Ci ktorzy nie muszą mogą sobie jeszcze wybrać.

Dodam, ze moje elektroniczne rozliczenie za rok 2010 zostalo odrzucone, bo
nie podalem NIP (ktore to pole nie bylo obowiazkowe, i system przyjal jako
poprawne).

2010?
Kiedy w rozliczeniu za 2010 podanie NIP nie było obowiązkowe?

[...]

Może nie zrozumiała co napisałeś w wyjaśnieniu.

Data: 2012-03-06 06:58:50
Autor: jureq
dwa pytania dot PIT-37
Dnia Mon, 05 Mar 2012 08:15:01 -0600, witek napisał(a):

Kiedy w rozliczeniu za 2010 podanie NIP nie było obowiązkowe?

Wtedy gdy z jakiegoś powodu NIP nie został jeszcze nadany.

Data: 2012-04-13 13:26:52
Autor: Flyte
dwa pytania dot PIT-37
Witam,

Ale w ustawie stoi, ze osoby, ktore mają obowiązek identyfikować się numerem NIP muszą to robić numerem NIP.

Panowie,

idzie nowe:

Od dnia 1.01.2012 r. NIE OBOWIĄZUJE NIP dla podatników będących osobami fizycznymi objętymi rejestrem PESEL nieprowadzących działalnosci gospodarczej lub niebędących zarejestrowanymi podatnikami podatku od towarów i usług. Oznacza to, że podatnicy spełniający ww kryteria NIE DOKONUJĄ zgłoszenia identyfikacyjnego (w sprawie nadania NIP). Identyfikatorem podatkowym, którym ww. podatnicy są obowiązani posługiwać się jest NUMER PESEL. Podstawa prawna: art.3 ust.1, art.5 ust.2a ustawy z dnia 29.07.2011 r. o zmianie ustawy o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. 2011, nr 171, poz. 1016). zrodlo: http://www.is.waw.pl/Index.htm?office=164

Pozdrawiam, Flyte.

Data: 2012-04-13 10:08:55
Autor: witek
dwa pytania dot PIT-37
  Flyte wrote:
Panowie,

idzie nowe:

a ty niedzwiedz jestes co to sie dopiero obudzil z letargu i wiosnę odkrywasz?

Data: 2012-04-13 17:04:29
Autor: Gotfryd Smolik news
dwa pytania dot PIT-37
On Fri, 13 Apr 2012,  Flyte wrote:

Witam,

[...]

....i?
  Przecież zacytowany poprzednik pisał o osobach które *maja obowiazek*
identyfikować się NIPem.
  Nie ma czegos takiego, że jak ktos "podpada pod NIP" to kupujac to
samo co wszyscy inni (którzy moga podawać PESEL) też może podać
PESEL.
  Figa z makiem - on musi podać NIP. Mimo, że inni podaja PESEL.
  Nawet, jakby *czynnosc* przy której podaje identyfikator nie była
zwiazana z przyczyna powstania obowiazku NIP.

Oznacza to, że podatnicy spełniający ww kryteria

  No a było o "nie spełniajacych".

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-04-13 23:09:50
Autor: Animka
dwa pytania dot PIT-37

Ale w ustawie stoi, ze osoby, ktore mają obowiązek identyfikować się
>  numerem NIP muszą to robić numerem NIP.

W ustawie z ktĂłrego roku?
Nowe druki PIT mają to okienko skreślone.

--
animka

Data: 2012-04-13 16:22:21
Autor: witek
dwa pytania dot PIT-37
Animka wrote:

Ale w ustawie stoi, ze osoby, ktore mają obowiązek identyfikować się
>  numerem NIP muszą to robić numerem NIP.

W ustawie z ktĂłrego roku?
Nowe druki PIT mają to okienko skreślone.

sama jesteś skreślona.

Data: 2012-04-14 11:48:41
Autor: Gotfryd Smolik news
dwa pytania dot PIT-37
On Fri, 13 Apr 2012, Animka wrote:

Ale w ustawie stoi, ze osoby, ktore mają obowiązek identyfikować się
>  numerem NIP muszą to robić numerem NIP.

W ustawie z którego roku?

  Animka, *bardzo* proszę, nim zabierzesz głos w sprawach do
których sa łatwo dostępne opisy i teksty zródłowe, *sama*
sprawdz nim wyskoczysz na dyskutanta niczym Filip z konopii,
mogłabys?
  Bo ja doskonale wiem, że znasz się na komputerach, systemach
operacyjnych i jeszcze paru rzeczach (gdzie widziałem Cię na
grupach), ale odnoszę wrażenie że o ile z pisaniem dobrze Ci
idzie, to z czytaniem różnie ;), za to "zarzuty" wyssane z palca
znajdujesz, i owszem.

  Tu:

http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,23,65,741,,20110102,ustawa-z-dnia-13101995-r-o-zasadach-ewidencji-i-identyfikacji.html

....stan aktualny, nie zmieniony w tym roku, ostatnia zmiana była
w DU 2011 nr 171 poz. 1016 i jest tu:

http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,42,42,1754,,,ustawa-z-dnia-29072011-r-o-zmianie-ustawy-o-zasadach.html

....i masz tekst:
+++
Art. 3.
1. Identyfikatorem podatkowym jest:
[...]
2) NIP - w przypadku pozostałych podmiotów podlegajšcych obowišzkowi
  ewidencyjnemu, o którym mowa w art. 2.
-- -

  Daty wydania też tam masz. Zajrzyj.

Nowe druki PIT mają to okienko skreślone.

  Trzeba było nie skreslać to bys miała nie skreslone :>

  Tu masz urzędowo wystawiony wzór deklaracji PIT-36:
http://www.mf.gov.pl/_files_/podatki/formularze_podatkowe/pit_2012/pit-36.pdf
....a tu PIT-37:
http://www.mf.gov.pl/_files_/podatki/formularze_podatkowe/pit_2012/pit-37.pdf

  I teraz pokaż nam, gdzie widzisz to "skreslenie".
  Tam masz polecenie, żeby podatnik SOBIE SKRESLIŁ, w zależnosci od tego
co potrzebuje wpisać.

  I owszem, podejrzewam że wzięłas jakis gotowy program, KAZAŁAS MU
SKRESLIC NIP (i zostawic REGON) i potem na tej podstawie wyciagasz
wnioski.
  Ale to trzeba mieć talent ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-04-14 11:00:20
Autor: witek
dwa pytania dot PIT-37
Gotfryd Smolik news wrote:
  Ale to trzeba mieć talent ;)

Nooooo, trzeba miec talent.

Data: 2012-03-05 15:08:12
Autor: RoMan Mandziejewicz
dwa pytania dot PIT-37
Hello Flyte,

Monday, March 5, 2012, 12:35:34 PM, you wrote:

[...]

Oczywiście, że nie ma dowolności.

Dodam, ze moje elektroniczne rozliczenie za rok 2010 zostalo odrzucone, bo

co za bzdura? Nie ma takiej możliwości, jak odrzucenie zeznania.
Zeznanie - nawet błędnie wypełnione - musi byc przyjęte. Podatnika
mozna wezwać do korekty ale nie ma czegoś takiego, jak "odrzucenie
zeznania" w szczególności skutkujące utrata terminów.

nie podalem NIP (ktore to pole nie bylo obowiazkowe,

Jesli miałes przydzielony NIP, to było obowiązkowe.

Na własne życzenie.

--
Best regards,

Data: 2012-03-05 08:18:28
Autor: witek
dwa pytania dot PIT-37
On 3/5/2012 8:08 AM, RoMan Mandziejewicz wrote:
co za bzdura? Nie ma takiej możliwości, jak odrzucenie zeznania.
Zeznanie - nawet błędnie wypełnione - musi byc przyjęte.

No nie do końca
bo np złożenie zeznania niepodpisanego jest uznawane za brak złożenia zeznania i można dostać po d...

Fakt faktem, ze panie w US po prostu zyciowo dzwonią i mowia, zeby wpasc zlozyc podpis.

Data: 2012-03-05 18:29:09
Autor: Piotrek
dwa pytania dot PIT-37
On 2012-03-05 15:18, witek wrote:
No nie do końca
bo np złożenie zeznania niepodpisanego jest uznawane za brak złożenia
zeznania i można dostać po d...

Szczęśliwie sądy mają na ten temat odmienne zdanie i uważają, że to jedynie brak formalny do uzupełnienia w trybie art. 272 ustęp 2 Ordynacji Podatkowej.

Fakt faktem, ze panie w US po prostu zyciowo dzwonią i mowia, zeby wpasc
zlozyc podpis.

A to zupełnie inna sprawa.

Piotrek

dwa pytania dot PIT-37