dwa pytania - maska i zezwolenie

Data: 2010-06-22 08:43:27
Autor: jw
dwa pytania - maska i zezwolenie
Witam. Pod koniec tygodnia wyjeżdżam do Egiptu i chciałbym w końcu
ponurkować. W sklepie ze sprzętem do nurkowania kupiłem - pod okiem
doświadczonego sprzedawcy abc nurkowania. No i w porządku - tylko
zaniepokoiła mnie maska.
Wygląda to tak:
gdy wciągnę powietrze nosem, maska przysysa się, ale gdy wypuszczę
powietrze macha odpada - nawet gdy jest to malutka ilość.
Sprawdziłem w wannie - gdy maska jest tak przymocowana i jeszcze
dociśnięta paskiem to nie przecieka - spokojnie oddycham fają. Czy tak
ma być? Jeśli nie, czy da się jakoś wyregulować i czy macie może rady
co zrobić, by łatwo się przysysała?

Drugie pytanie - czy do nurkowania w Egipcie w strefie tuż przy hotelu
wymagane są jakieś zezwolenia? Nie mam jeszcze żadnych uprawnień.

Pozdrawiam

Data: 2010-06-22 22:07:55
Autor: Włodek

Użytkownik "jw" <ciasteczkachrup@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ffb07741-4aed-43d3-8d41-544a3f87c844@t10g2000yqg.googlegroups.com...
[...]

Tak ma być przynajmniej na początku zabawy w dobór maski.

ale gdy wypuszczę
powietrze macha odpada - nawet gdy jest to malutka ilość.

Nie wiemy jak szybko odpada, w jakiej pozycji masz twarz, czy odpada wtedy gdy dmuchasz nosem?. Bo tak się składa, że nawet bardzo źle dobrana maska zwykle zasysa się na twarzy tylko że szybko odpada! Zatem przez internet trudno ocenić poprawność doboru Twojej maski. Pozostaje podać założenia ogólne.
Idealnie dopasowana maska po zassaniu łatwo nie odpada od twarzy przy zamkniętej nosogardzieli. Taką powinien dobrać Ci doświadczony sprzedawca!!. Pasek maski nie służy do dociskania maski a do jej stabilizacji na twarzy gdy dmuchamy nosem oraz do ustawiania części twarzowej aby poprawnie przylegała. Nadmierne dociśnięcie paska maski może powodować nagniatanie zwykle w okolicach pod nosem a czasem przy miękkich maskach wręcz ją może rozszczelniać.

Sprawdziłem w wannie - gdy maska jest tak przymocowana i jeszcze
dociśnięta paskiem to nie przecieka - spokojnie oddycham fają. Czy tak
ma być?

Nie tak nie ma być. Napisałem wyżej do czego służy dociśnięcie paska i jak ma wyglądać szczelność. Trochę doświadczony nurek może bardzo dobrze dopasowaną maskę używać bez paska maski. To sztuczka ale da się ją zrobić. Na złej masce niestety nie da się.

Jeśli nie, czy da się jakoś wyregulować
Paskiem maski regulujesz ustawienie części twarzowej tak aby równo przylegała - przesuwasz pasek na potylicy góra - dół maska staje się szczelniejsza nawet gdy trochę gorzej dobrana.

 i czy macie może rady
co zrobić, by łatwo się przysysała?
Zmienić maskę albo twarz lub docisnąć mocniej :-)

Pozdrawiam Włodek
www.balastnurkowy.yoyo.pl
www.fotkiw.yoyo.pl

Ps na drugim się nie znam.

Data: 2010-06-22 14:36:38
Autor: Jwitos
On 22 Cze, 22:07, Włodek <div...@poczta.onet.pl> wrote:
U ytkownik "jw" <ciasteczkach...@gmail.com> napisa w wiadomo ci grup

> Witam. Pod koniec tygodnia wyje d am do Egiptu i chcia bym w ko cu
> ponurkowa . W sklepie ze sprz tem do nurkowania kupi em - pod okiem
> do wiadczonego sprzedawcy abc nurkowania. No i w porz dku - tylko
> zaniepokoi a mnie maska.
> Wygl da to tak:
> gdy wci gn powietrze nosem, maska przysysa si ,

Tak ma by przynajmniej na pocz tku zabawy w dob r maski.

ale gdy wypuszcz

> powietrze macha odpada - nawet gdy jest to malutka ilo .

Nie wiemy jak szybko odpada, w jakiej pozycji masz twarz, czy odpada wtedy
gdy dmuchasz nosem?. Bo tak si sk ada, e nawet bardzo le dobrana maska
zwykle zasysa si na twarzy tylko e szybko odpada! Zatem przez internet
trudno oceni poprawno doboru Twojej maski. Pozostaje poda za o enia
og lne.
Idealnie dopasowana maska po zassaniu atwo nie odpada od twarzy przy
zamkni tej nosogardzieli. Tak powinien dobra Ci do wiadczony sprzedawca!!..
Pasek maski nie s u y do dociskania maski a do jej stabilizacji na twarzy
gdy dmuchamy nosem oraz do ustawiania cz ci twarzowej aby poprawnie
przylega a. Nadmierne doci ni cie paska maski mo e powodowa nagniatanie
zwykle w okolicach pod nosem a czasem przy mi kkich maskach wr cz j mo e
rozszczelnia .

> Sprawdzi em w wannie - gdy maska jest tak przymocowana i jeszcze
> doci ni ta paskiem to nie przecieka - spokojnie oddycham faj . Czy tak
> ma by ?

Nie tak nie ma by . Napisa em wy ej do czego s u y doci ni cie paska i jak
ma wygl da szczelno . Troch do wiadczony nurek mo e bardzo dobrze
dopasowan mask u ywa bez paska maski. To sztuczka ale da si j zrobi .
Na z ej masce niestety nie da si .

> Je li nie, czy da si jako wyregulowa

Paskiem maski regulujesz ustawienie cz ci twarzowej tak aby r wno
przylega a - przesuwasz pasek na potylicy g ra - d maska staje si
szczelniejsza nawet gdy troch gorzej dobrana.

 i czy macie mo e rady> co zrobi , by atwo si przysysa a?

Zmieni mask albo twarz lub docisn mocniej :-)

Pozdrawiam W odekwww.balastnurkowy.yoyo.plwww.fotkiw.yoyo.pl

Ps na drugim si nie znam.

> Drugie pytanie - czy do nurkowania w Egipcie w strefie tu przy hotelu
> wymagane s jakie zezwolenia? Nie mam jeszcze adnych uprawnie .

> Pozdrawiam

No właśnie o to mi chodzi, że gdy wciągnę powietrze - maska sie zasysa
i NIE odpada. Ale gdy już dmuchne nosem odpada - czyli jest źle czy
dobrze?

Pozdrawiam

Data: 2010-06-23 09:57:23
Autor: Włodek

Użytkownik "Jwitos" <jwitos@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:a5bf016a-732a-467d-9cb1-75461d5215a8@r27g2000yqb.googlegroups.com...
> [...]

Nie wiemy jak szybko odpada, w jakiej pozycji masz twarz, czy odpada wtedy
gdy dmuchasz nosem?. Bo tak si sk ada, e nawet bardzo le dobrana maska
CIACH
> [...]

No właśnie o to mi chodzi, że gdy wciągnę powietrze - maska sie zasysa
i NIE odpada. Ale gdy już dmuchne nosem odpada - czyli jest źle czy

Jak dmuchniesz nosem to każda musi odpaść. Pisałem o tym jako o zamkniętej nagłośni.
Pozdrawiam Włodek

Data: 2010-06-23 08:03:23
Autor: jacekplacek
Włodek <div100@poczta.onet.pl> napisał(a):

Użytkownik "Jwitos" <jwitos@gmail.com> napisał w wiadomości grup
..

> [...]
>
> Pozdrawiam
Jak dmuchniesz nosem to każda musi odpaść. Pisałem o tym jako o zamkniętej nagłośni.

Może warto gościowi wspomnieć, że powinien dmuchać nosem?
http://www.nurkomania.pl/nurkowanie_maska.htm

Data: 2010-06-23 10:18:29
Autor: Włodek

Użytkownik " jacekplacek" <jacekiala@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hvsf4a$6g8$1@inews.gazeta.pl...
> [...]

nagłośni.

Może warto gościowi wspomnieć, że powinien dmuchać nosem?

Warto. ale nie chcę wychodzić poza jego zainteresowanie. Swoją drogą warto także aby ukończył jakiś prosty kurs nurkowania apnoe bo tam rozwieją się jego wątpliwości a przynajmniej powinny. Przy okazji umiejąc więcej zobaczy w Egipcie bo chyba o to chodzi.

Przy okazji sprostuję poprzednią błędną wypowiedź. Pisząc "nagłośnia" miałem oczywiście na myśli nosogardziel a ściślej mówiąc górną jej część miękką zamykającą ujście do nosa. Czeski błąd, z szybkopiszącej głupawki, ale jakże istotny.
    Czyżby nikt tego nie zauważył i nie rzucił się na mnie jak sęp rozszarpujący gołąbka :-))?
Pozdrawiam Włodek
www.balastnurkowy.yoyo.pl

Data: 2010-06-23 08:30:25
Autor: jacekplacek
> [...]

istotny.
    Czyżby nikt tego nie zauważył i nie rzucił się na mnie jak sęp rozszarpujący gołąbka :-))?

Włodku, nie mając P-....., ani P-....., wiadomo że masz prawo do błędów. Dopiero P-..... i P-..... czyni z Ciebie nieomylnego.

Data: 2010-06-22 14:37:48
Autor: jw

Data: 2010-06-23 00:05:56
Autor: Pszemol
"jw" <ciasteczkachrup@gmail.com> wrote in message news:a45eee34-92e9-4256-a4bb-e80c7a2485a5z8g2000yqz.googlegroups.com...
No właśnie o to mi chodzi, że gdy wciągnę powietrze - maska sie
zasysa i NIE odpada. Ale gdy już dmuchne nosem odpada - czyli
jest źle czy dobrze?

Jest dobrze... test z wciąganiem powietrza przez nos ma dać
odpowiedź czy maska jest dobrze dopasowana do profilu twarzy.

Jak sądzisz, że jest zbyt luźno to sobie dociągniesz paski po bokach.

Data: 2010-06-22 23:11:28
Autor: SHARMDIVER.PL
On 6/22/2010 5:43 PM, jw wrote:
[...]

Tak ma być :-)
Nie potrzebne są jakiekolwiek zezwolenia na nurkowanie przy hotelu.. :-)

Pozdrawia

www.sharmdiver.pl
Nurkuj (i snorkluj :-) )bezpiecznie z profesjonalistami

Data: 2010-06-22 12:26:21
Autor: Jwitos
On 22 Cze, 23:11, "SHARMDIVER.PL" <diveinstruc...@usuntoop.pl> wrote:
On 6/22/2010 5:43 PM, jw wrote:

> [...]

> Drugie pytanie - czy do nurkowania w Egipcie w strefie tu przy hotelu
> wymagane s jakie zezwolenia? Nie mam jeszcze adnych uprawnie .

Tak ma by :-)
Nie potrzebne s jakiekolwiek zezwolenia na nurkowanie przy hotelu.. :-)

Pozdrawia

www.sharmdiver.pl
Nurkuj (i snorkluj :-) )bezpiecznie z profesjonalistami

Dzięki wielkie!:)
Przestraszyłem się, bo myślałem, że po wciągnięciu powietrza maska ma
przylec do twarzy "na amen" (do ręcznego sciągnięcia jej).
Jeszcze raz dzieki za rozwianie watpliwosci.

Data: 2010-06-23 15:17:26
Autor: SHARMDIVER.PL
dwa pytania - maska i zezwolenie Egipt snorklowanie
On 6/22/2010 10:26 PM, Jwitos wrote:
[...]

Witaj, dodatkowa informacja dla Ciebie:

W Egipcie jest teraz BARDZO silne słonce i gorąco. W wodzie pływa się wyjątkowo przyjemnie -tysiące kolorowych rybek, piękne rafy, cieplutka woda. Łatwo się zapomnieć a słonce działa na nas ciągle. Koniecznie oczywiście smaruj się kremem ale lepiej podczas snorklowania założyć koszulkę - T-shirta oraz czapeczkę na głowę chroniącą kark.
W niektórych miejscach występują prądy. Po przyjeździe - pójdź do lokalnego hotelowego centrum nurkowego i zapytaj jak i gdzie najciekawiej popływać.
Masz szanse w niektórych miejscach zobaczyć manty, rekina wielorybiego czy żółwie...
W Parku Narodowym Ras Mohhamad w Sharm el Sheikh s teraz gigantyczne ławice barrakud i snapperow... Podwodna bajka...

Dobrej zabawy życzy

www.sharmdiver.pl

Nurkuj bezpiecznie z profesjonalistami

ps. niektóre centra prowadza kursy snorklownia - kosztują przysłowiowy "barszczyk" a możesz skorzystać aby lepiej i pełniej wykorzystać pobyt w wodzie.. ;-)

Data: 2010-06-23 09:23:17
Autor: Jwitos
On 23 Cze, 14:17, "SHARMDIVER.PL" <diveinstruc...@usuntoop.pl> wrote:
> [...]

> przylec do twarzy "na amen" (do r cznego sci gni cia jej).
> Jeszcze raz dzieki za rozwianie watpliwosci.

W Egipcie jest teraz BARDZO silne s once i gor co. W wodzie p ywa si
wyj tkowo przyjemnie -tysi ce kolorowych rybek, pi kne rafy, cieplutka
woda. atwo si zapomnie a s once dzia a na nas ci gle. Koniecznie
oczywi cie smaruj si kremem ale lepiej podczas snorklowania za o y
koszulk - T-shirta oraz czapeczk na g ow chroni c kark.
W niekt rych miejscach wyst puj pr dy. Po przyje dzie - p jd do
lokalnego hotelowego centrum nurkowego i zapytaj jak i gdzie
najciekawiej pop ywa .
Masz szanse w niekt rych miejscach zobaczy manty, rekina wielorybiego
czy wie...
W Parku Narodowym Ras Mohhamad w Sharm el Sheikh s teraz gigantyczne
awice barrakud i snapperow... Podwodna bajka...

Dobrej zabawy yczy

www.sharmdiver.pl

Nurkuj bezpiecznie z profesjonalistami

ps. niekt re centra prowadza kursy snorklownia - kosztuj przys owiowy
"barszczyk" a mo esz skorzysta aby lepiej i pe niej wykorzysta pobyt w
wodzie.. ;-)

Ja będę w Marsa el Alam, więc nieco dalej od Sharm, ale liczę na to,
że tam również rafa jest bardzo ciekawa. Sharmdiver, wiesz może coś o
tym? :)

Data: 2010-06-23 22:22:01
Autor: SHARMDIVER.PL
Marsa Alam Egipt snorklowanie
On 6/23/2010 7:23 PM, Jwitos wrote:
[...]

Witam,

oczywiście.
Nurkowałem i snorklowalem tam już dziesięć lat temu :-)

Bardzo ładnie, twarde korale, uwaga na silne prądy i fale mogące rzucić na rafę.
Tak jak pisałem wcześniej - miejscowe centrum w hotelu pomoże.

Dobrej zabawy :-)

Data: 2010-06-23 05:55:49
Autor:
dwa pytania - maska i zezwolenie
jw <ciasteczkachrup@gmail.com> napisał(a):
Drugie pytanie - czy do nurkowania w Egipcie w strefie tu=BF przy hotelu
wymagane s=B1 jakie=B6 zezwolenia? Nie mam jeszcze =BFadnych uprawnie=F1.

Jest forum DiW (to wbijam w wyszukiwarkę) tam jest temat o takim nurkowaniu i
co się stanie jak będziesz dotykał różnych stworzeń i przedmiotów.
Nie dotykasz niczego.

pozdrawiam rc

Data: 2010-06-23 15:20:46
Autor: Pszemol

<demolant@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote in message news:hvs7l4$b4b$1inews.gazeta.pl...
[...]

Nigdy nie dotykałeś rekina, ani mureny zielonej Ryszard? To żałuj...

Data: 2010-06-23 13:01:28
Autor: Wiesie
dwa pytania - maska i zezwolenie

Drugie pytanie - czy do nurkowania w Egipcie w strefie tuż przy hotelu
wymagane są jakieś zezwolenia? Nie mam jeszcze żadnych uprawnień.

Pozdrawiam

Też musisz wiedzieć że nic nie wolno z pod wody wyciągać, wywozić.
Nawet za znalezione na śmietniku, kupione "okazy", na lotnisku przy powrocie może czekać Cię czekać znaaczna kara pieniężna.

Wiesiek

Data: 2010-06-24 01:39:17
Autor: neuro
dwa pytania - maska i zezwolenie

    Mam nadzieję, że nie wybierasz się do Hurgady. Chyba, że lubisz
ropo-snorklowanie ;]

pozdr,
p.

Data: 2010-06-24 09:15:44
Autor: jacekplacek
dwa pytania - maska i zezwolenie
neuro <neuro6@gmail.com> napisał(a):

    Mam nadziej=EA, =BFe nie wybierasz si=EA do Hurgady. Chyba, =BFe lubisz
ropo-snorklowanie ;]

Przy powrocie trzeba uważać: podobno wolno zabrać nie więcej niż dwie baryłki na osobę.

Data: 2010-06-24 15:07:45
Autor: Pszemol

"neuro" <neuro6@gmail.com> wrote in message news:20311283-2d54-48c7-ad95-3feaeecd9db4c33g2000yqm.googlegroups.com...

   Mam nadzieję, że nie wybierasz się do Hurgady. Chyba, że lubisz
ropo-snorklowanie ;]

A co się stało w Hurgardzie? Chyba nic na skalę Zatoki Meksykańskiej?

Data: 2010-06-25 02:07:00
Autor: SHARMDIVER.PL
On 6/24/2010 11:07 PM, Pszemol wrote:

"neuro" <neuro6@gmail.com> wrote in message

Mam nadzieję, że nie wybierasz się do Hurgady. Chyba, że lubisz
ropo-snorklowanie ;]

A co się stało w Hurgardzie? Chyba nic na skalę Zatoki Meksykańskiej?

The community of the Red Sea has once again stood up to protect our environment, livelihood and health. The valiant efforts of fishermen, dive operators, hotels and the local government to control the spill must be commended. The governorate has committed all its resources in manual cleanups at nearly all affected beaches in cooperation with the local community. The cleanup efforts over the past five days have been outstanding, over 90% of the impacted beaches on the mainland have been entirely cleaned, and work is still ongoing. Dive operators have expressed their relief that there is no apparent damage to any dive sites; and that business is back to normal.

The Northern Islands protected area is the most heavily impacted region. These islands are one of the few pristine areas in the northern Egyptian Red Sea, and are of high ecological value as they host a number of key habitats, including mangroves, sea grass beds, protected bird nesting grounds, turtle nesting grounds and an extensive reef system.

The spill was from an oil rig approximately fifty nautical miles north of Hurghada that began to leak on Wednesday the 16th of June; the leak has been sealed.

We are still fervently awaiting the Nature Conservation Sector�s assessment of the damages at as well as a statement declaring the identity of the rig that is visibly spewing out the oil!

The damage to Egypt's natural resources is a crime that must not go unpunished; and the complicity of any party with such a crime must be revealed and condemned. This incident clearly reveals that the oil concessions of the Ministry must be reconsidered especially any concessions near key habitats, protected areas and tourism hot spots.

We must continue to push as a community for the protection of our natural environment we must take a collective stand and clearly state that we shall not allow corruption and greed to destroy our ecosystem, livelihood and health.