dwa takie same monitory, ale nie

Data: 2013-09-11 02:50:42
Autor: rs
dwa takie same monitory, ale nie
są dwa leciwe, ale sprawne monitory dell 240wfp. były kupione dokładnie w tym samym czasie, razem z kilkoma innymi. przez lata były używane w tych samych warunkach i mniej więcej tyle samo czasu, na dwóch rożnych stanowiskach. jedno stanowisko zostało zwolnione wiec postanowiłem podłączyć te monitory, do jednego kompa. okazało się, ze jeden monitor ma inną barwę niż drugi. zresetowałem ustawienia monitorów, sterownika karty. to samo. nawet nie można ustawieniami zrobić, aby monitory te oddawały dokładnie taka sama barwę. kalibracje z systemową [W7], obydwa przechodzą poprawnie.
jeden wydaje się być ok. np. biel jest biała, ale w drugim biel jest jakby kremowa, ciepła, ale kolory są nadal soczyste, choć przesunięte w kierunku zielonego i czerwonego i nic się nie da zrobić.
kiedy pracowały oddzielnie zapewne nikt nie zwracał uwagi, ale teraz jak stoją obok siebie to różnicę bardzo widać. dodam, ze nikt w pobliżu tych monitorów nie palił.

czy jest jakiś sposób, żeby zmusić, żeby te monitory dawały dokładnie taka sama barwę? żeby biały był taki sam? czy może to znaczyć, ze ten monitor z ciepłym białym, już się wysłużył? monitory te służą głownie do pracy biurowej, netu, okazjonalnej obróbki zdjęć i oglądania wideo. hiper poprawne odtwarzanie kolorów nie jest tu niezbędne. żeby tylko odtwarzały je tak samo.

z góry dzięki za wyjaśnienie i poradę. <rs>

Data: 2013-09-11 09:32:44
Autor: p0li
T->Dnia 2013-09-11 08:50:42 niejaki rs napisał:
z góry dzięki za wyjaśnienie i poradę. <rs>

to może (z naciskiem na"może") byc problem z szybkością wylpalania się
świetlówek - imho zrobienie tego "na dobrze" to wymiana świetlówek na nowe
w obu monitorach tylko te koszty

innym rozwiązaniem może być ustawienie różnej temperatury barwowej w obu
monitorach na białej kartce tak żeby kolory były jak najbardziej zbliżone

--
P0zdrawiam p0li     p0li(at)poczta.onet.pl
gg # 175936; icq# 16655815 skype: p0li_ten_jedyny

Data: 2013-09-11 11:22:48
Autor: rs
On 9/11/2013 3:32 AM, p0li wrote:> T->Dnia 2013-09-11 08:50:42 niejaki rs napisał:

> to może (z naciskiem na"może") byc problem z szybkością wylpalania się
> świetlówek - imho zrobienie tego "na dobrze" to wymiana świetlówek na nowe
> w obu monitorach
> tylko te koszty

dzieki. to wlasnie podejrzewam. to juz chyba by bardziej sie oplacalo kupic jakies dwa tanie monitory o podobnych parametrach.

> innym rozwiązaniem może być ustawienie różnej temperatury barwowej w obu
> monitorach na białej kartce tak żeby kolory były jak najbardziej zbliżone

no wlasnie sie nie da, tak zeby utrzymac bialy bialy i inne kolory byly poprawne.
w dodatku tak, zeby jasnosc byla zadowalajaca. <rs>

Data: 2013-09-11 14:40:56
Autor: GAD Zombie
W dniu 2013-09-11 09:32, p0li pisze:
[...]

A nie da się zmienić barwy w ustawieniach monitora? Dziś to chyba każdy monitor ma.
Jak się nie da zmienić w tym, który biel pokazuje kremową na lepsze ustawienie, to w tym drugim może uda się biel w kierunku czerwonego przesunąć i wygląd obu się zrówna?

--
GAD Zombie
http://gad.art.pl/  http://sadist.art.pl/

Data: 2013-09-11 11:18:33
Autor: rs
On 9/11/2013 8:40 AM, GAD Zombie wrote:
[...]

da sie usatwic, ale przy bardzo niskiej jasnosci, co nie wchodzi w gre. <rs>

Data: 2013-09-11 13:06:50
Autor: pueblo
dwa takie same monitory, ale nie
Witaj rs, 11 wrz 2013 w
news:523012b9$0$35103$c3e8da3$460562f1news.astraweb.com napisałeś/aś: To może być kulą w płot, ale...Z dziesięć lat temu za czyjąś poradą udało mi się nawet sensownie podrasować wyświetlanie na moim CRT. Oprócz pokręteł do regulacji na obudowie w środku monitora (pod pokrywą) były takie pokrętełka do regulacji poszczególnych kolorów. Przy włączonym monitorze kręciłem śrubokrętem na białym ekranie, aż biały był prawie biały. O szczegóły popytaj jakiegoś elektronika.

Data: 2013-09-11 11:27:11
Autor: rs
On 9/11/2013 9:06 AM, pueblo wrote:
[...]

dzieki, ale LCD i CTR to inne technologie. w CRT mozna bylo kompensowac, starzenie sie elementow w danym torze, wlasnie przez krecenie jakimis potencjometrami. w technologii cyfrowej wyzej wartosci granicznych nie podskoczysz. takie "pokretla" do tegulacji kolorow, sa dostepne na tym monitorze. <rs>

Data: 2013-09-11 15:13:55
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 11.09.2013 15:06, pueblo pisze:
[...]

Ummm... Ale czy masz pojęcie, czym się różni monitor LCT od CRT?

Data: 2013-09-11 14:34:28
Autor: pueblo
dwa takie same monitory, ale nie
Witaj Andrzej Lawa, 11 wrz 2013 w
news:l0pqaj$50k$3node1.news.atman.pl napisałeś/aś:
Ummm... Ale czy masz pojęcie, czym się różni monitor LCT od CRT?

Nie sprawdzałem modelu, o jakim pisze rs - założyłem, że to CRT i to wszytko nt.

Data: 2013-09-11 16:11:18
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Wed, 11 Sep 2013 15:13:55 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

[...]

Znaczy się - w LCD możliwość regulacji składowych RGB nie występuje?

[ Cameroon: Men should grow up. House: Yeah, and dogs should stop licking  ]
[ themselves. It's not gonna happen.     ("House M.D. 1x03 Occam's Razor") ]

Data: 2013-09-11 20:06:19
Autor: the_foe
W dniu 2013-09-11 16:11, Przemysław Ryk pisze:
Znaczy się - w LCD możliwość regulacji składowych RGB nie występuje?

nie wiem czy to standard, ale u mnie jest w menu monitora (LCD).

--
@foe_pl

Data: 2013-09-11 18:56:27
Autor: Helios
W dniu 2013-09-11 08:50, rs pisze:
są dwa leciwe, ale sprawne monitory dell 240wfp. były kupione dokładnie
w tym samym czasie, razem z kilkoma innymi. przez lata były używane w

mniej czy więcej, wejdz w menu serwisowe i odczytaj ilośc godzin pracy
ponadto jeżeli jeden był narażony na światło słoneczne bardziej niż drugi to zżółkła mu powłoka filtry i kolory będą cieplejsze oraz nie będzie czystej bieli

Data: 2013-09-11 13:26:50
Autor: rs
On 9/11/2013 12:56 PM, Helios wrote:
[...]

dzieki. obydwa te monitory staly mniej wiecej w tej samej odleglosci od okiem bez bezposredniej eksposycji na slonce.
jak wejsc do menu servisowego w tym modelu? liczba przepracowanych godzin, faktycznie moze roznic te monitory. ostatecznie nie bywam w biurze w nocy, wiec nie mam pelnej pewnosci, ze ktos tego kompa/monitora, nie uzywal, a w tym wypadku jest taka mozliwosc. <rs>

Data: 2013-09-11 19:55:55
Autor: Helios
W dniu 2013-09-11 19:26, rs pisze:
[...]

np

http://josh.st/2008/05/02/dell-2707wfp-lcd-monitor-service-menu/

może monitor był serwisowany wymieniony na nowy, matryca zamieniona

Data: 2013-09-11 15:00:33
Autor: rs
On 9/11/2013 1:55 PM, Helios wrote:
[...]

o! wielkie dzięki. jest różnica. na tym, który jest OK, było przepatrzone 54kh na tym "ciepłym" prawie 60kh. czyli różnica nie taka chyba duża. w każdym razie chyba nie tak duża, żeby powodować tak znaczącą różnicę w obrazie, choć jeśli został przekroczony jakiś próg, to oczywiście możliwe.
na obu numerki, dotyczące ustawień kolorów są takie same, ale pobawię się nimi. chyba dają znacznie większą możliwość regulacji, niż standardowe menu.

może monitor był serwisowany wymieniony na nowy, matryca zamieniona

nie. nie. nic żadnemu przez te lata nie dolegało (z wyjątkiem jednego, któremu ktoś na stale wcisnął włącznik, ale to sam naprawiłem), co mnie czasami nawet złościło, bo te monitory się trochę grzeją i jest to już stara technologia. no ale nie chcą się popsuć, wiec nie będę się napinał na nowe. zresztą, to do czego są używane, nie wymaga super dokładności oddawania koloru. do tego są stacje z innym sprzętem. ale taka różnica jak stoją obok siebie jest po prostu irytująca. dla mnie i dla osoby, która tych monitorów już używa. oczywiście przywyknie do tego, bo nie ma na razie innego wyjścia, a dwa monitory znacznie usprawnią jej pracę.

jeszcze raz dziękuję za linka. <rs>

Data: 2013-09-12 00:15:36
Autor: BQB
W dniu 2013-09-11 21:00, rs pisze:
[...]

Można jeszcze spróbować wymienić w obu świetlówki na nowe, a tymczasowo zamienić te świetlówki miejscami, czy "białe" kolory się odwrócą.

Data: 2013-09-11 21:09:31
Autor: rs
On 9/11/2013 6:15 PM, BQB wrote:
[...]

jak już wspomniano, wymiana świetlówek byłaby kosztowna. ale nie wiem, jak rozwiązałaby mój problem zamiana świetlówek? <rs>

Data: 2013-09-12 04:56:47
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Wed, 11 Sep 2013 21:09:31 -0400, rs napisał(a):

[...]

Czy masz dostęp do jakiegokolwiek urządzenia pomiarowego (kolorymetru,
spektrofotometru), który Ci poda z jakimi wartościami jasności i temperatury
bieli pracują oba monitory?

[ Toast: Za alkohol, przyczynę i rozwiązanie wszystkich problemów na       ]
[ świecie.                                                 (Homer Simpson) ]

Data: 2013-09-12 01:33:39
Autor: rs
[...]

tak z ciekawości spytam, w jaki sposób pomogło by to rozwiązać mój problem, gdybym miał do nich dostęp, oprócz tego, ze to co widzę na ekranach ubrało by w numerki? <rs>

Data: 2013-09-12 21:56:48
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Thu, 12 Sep 2013 01:33:39 -0400, rs napisał(a):

[...]

Dostałbyś informację, że:
- monitor 1 pracuje z parametrami: jasność 140 cd/m2, temperatura punktu
bieli = 5000K
- monitor 2 pracuje z parametrami: jasność 80 cd/m2, temperatura punktu
bieli = 9300K

W tym momencie możesz (mając przy okazji kolorymetr czy spektrofotometr)
zrobić kalibrację tego zestawu tak, by choć spróbować zbliżyć się do
podobnych wartości jasności i temperatury punktu bieli.

[ Godziny uciekają w okamgnieniu, gdy chcesz je zatrzymać.                 ]
[                                        (Konował, Glen Cook "Biała Róża") ]

Data: 2013-09-12 16:49:41
Autor: rs
On 9/12/2013 3:56 PM, Przemysław Ryk wrote:
[...]

nie. skoro nie da się ustawić, podobnej bieli nawet "na oko", to sprzęt pomiarowy mi nic, a nic nie pomoże. pokaże tylko, zupełnie nieprzydatne w tej sytuacji numerki. no chyba, ze w zestawie z kolorymetrem są zapasowe świetlówki dla tego konkretnego typu monitora, to już zupełnie inna historia. <rs>

Data: 2013-09-12 22:29:12
Autor: maX

Użytkownik "rs" <no.address@no.spam.info> napisał w wiadomości news:523012b9$0$35103$c3e8da3$460562f1news.astraweb.com...
[...]

Pewnie nie pomoże ale zamień je miejscami (czyli pierwszy monitor do gniazda drugiego przez kabel drugiego i vice versa). Bo może to nie zależy od monitora, ale od gniazda wyjściowego lub kabla.

Data: 2013-09-12 16:55:00
Autor: rs
On 9/12/2013 4:29 PM, maX wrote:

[...]

dzięki. próbowałem. to jest jednak kwestia monitora. znalazłem inne menu serwisowe w tym modelu. tamto, które proponował Helios zlicza czas, podłączenia monitora do sieci, ale nie jego aktywnego użytkowania. w tym menu różnica czasu użytkowania, miedzy tymi dwoma monitorami, jest prawie czterokrotna, wiec to chyba definitywnie wyjaśnia sprawę. <rs>

Data: 2013-09-14 17:04:48
Autor: michalek

Użytkownik "rs" <no.address@no.spam.info> napisał w wiadomości news:52322a1b$0$33607$c3e8da3$9deca2c3news.astraweb.com...
On 9/12/2013 4:29 PM, maX wrote:

[...]

a podwieszę sie troszkę pod temat...
a jak włączyć (jeśli się da menu serwisowe dla monitorów Siemensa
np. model P19-2,  oraz P 24-1W?
Szukałem w sieci ale nie udało mi się znaleźć.
z góry dzięki

dwa takie same monitory, ale nie