dwa windowsy

Data: 2016-08-19 18:39:11
Autor: platformowe głupki
dwa windowsy
czy możemy porozmawiać o tym jak na dysku zainstalować dwa windowsy 10? albo lepiej windows xp i windows 10?

Data: 2016-08-19 19:12:25
Autor: platformowe głupki
dwa windowsy
a jak szaleć to szaleć, windows xp + 10 + slackware
jak?

Data: 2016-08-19 20:08:40
Autor: platformowe głupki
dwa windowsy
tak sobie pomyślałem XP + slack mogą być na 1 dysku a 10 na drugim,
jaki bootloader?

Data: 2016-08-19 20:12:17
Autor: Irokez
dwa windowsy
tak sobie pomyślałem XP + slack mogą być na 1 dysku a 10 na drugim,
jaki bootloader?

No i pogadaliście sobie...

--
Irokez

Data: 2016-08-20 09:46:57
Autor: r c
dwa windowsy
On Friday, August 19, 2016 at 6:39:33 PM UTC+2, platformowe głupki wrote:
czy możemy porozmawiać o tym jak na dysku zainstalować dwa windowsy 10? albo lepiej windows xp i windows 10?

moim zdaniem lepiej zainstalowac na win 10 program VMware Workstation lub darmowy VirtualBox i tam dodac windowsa XP , mozesz tez doinstalowac inne systemy np win7 , jakiegos linuxa lub macos. zalezy kto co potrzebuje.

jest to duzo lepsze rozwiazanie niz jakies bootloadery itd. W kazdej chwili mozesz usunac to czego nie potrzebujesz bez ruszania glownego systemu. Albo przy reinstalacji glownego systemu zgrac inne zainstalowane systemy i wrzucic pozniej na nowo bez instalowania konfigurowania itd. wszystko jest gotowe tak jak bylo wczesniej.

Data: 2016-08-20 19:07:29
Autor: platformowe głupki
dwa windowsy
dzięki, jest tylko małe ale, zielonego pojęcia nie mam jak to zrobić...

Data: 2016-08-20 10:40:09
Autor: r c
dwa windowsy
On Saturday, August 20, 2016 at 7:07:31 PM UTC+2, platformowe głupki wrote:
dzięki, jest tylko małe ale, zielonego pojęcia nie mam jak to zrobić...

instalujesz np. na win 10 (glownym systemie) program virtualbox, otwierasz program i tam dodajesz system ktory chcesz zainstalowac, xp, win7 czy linux, wybierasz ile ramu chcesz przydzielic , ile twardego dysku. Dla xp wystarczy 1gb i 20gb dysku ewentualnie wiecej jezeli bedziesz instalowac jakies duze programy) Pozniej wskazujesz polozenie systemu tego ktory ma byc zainstalowany: plik iso lub naped cd i instalujesz. Program nie ingeruje w glowny system czy bootloader ktory masz na kompie wiec jak cos spieprzysz czy zle skonfigurujesz to robisz na nowo.
Po instalacji otwierasz program i wybierasz zainstalowany system np. win.xp i uruchamiasz. Robisz full screen i mozna pracowac na xp.  Rownoczesnie mozesz cos robic na win 10 bez wylaczania komputera.

Wszystko jest bardzo proste poszukaj w necie opisow jest pewnie sporo.
Ja mam glowny win7 a do tego win10 + win xp + ubuntu + macos
przy kilku otwartych systemach na raz potrzebujesz troche ramu zeby chodzilo plynnie , idealnie 8gb (lub wiecej) ale przy win10 i winxp 4gb powinno wystarczyc.

Data: 2016-08-26 02:54:33
Autor: Yerine Ictimai
dwa windowsy
r c <denetz@gmail.com> Wrote in message:
[...]

A jakby powyższy instruktaż wyglądał w przypadku głównego systemu
 jakiś Linuks?
Widzę że w dystrybucji której używam sa pakiety VirtualBox, ale
 też jakieś dla obsługi X serwera, jak tam postawić xp lub
 w7?

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2016-08-26 03:19:35
Autor: Yerine Ictimai
dwa windowsy
Yerine Ictimai <ictimai@yandex.ru> Wrote in message:

A jakby powyższy instruktaż wyglądał w przypadku głównego systemu
 jakiś Linuks?

Jeżeli chcę aby Linux i Windows jednocześnie działały (podoba mi
 się ta idea) wówczas jak lepiej zainstalować: Linuks na Łindołsie
 czy Windows na Linuksie?
Jeszcze pytanie, mogą dzielić wspólne foldery oba systemy (host i
 guest) żeby wymieniać dane:?

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2016-08-26 07:20:42
Autor: 2late
dwa windowsy
On 26/08/2016 02:19, Yerine Ictimai wrote:

A jakby powyższy instruktaż wyglądał w przypadku głównego systemu
 jakiś Linuks?

Na systemie ktorego aktualnie uzywaszzainstaluj program do wirtualizacji.

Jeżeli chcę aby Linux i Windows jednocześnie działały (podoba mi
 się ta idea) wówczas jak lepiej zainstalować: Linuks na Łindołsie
 czy Windows na Linuksie?

I na powyzszym zainstaluj oba: Windows i Lunuks. Zaleznie od mocy komputera uruchamiaj je razem lub osobno.

Jeszcze pytanie, mogą dzielić wspólne foldery oba systemy (host i
 guest) żeby wymieniać dane:?

Mozesz sobie skofigurowac cala siec jaka tylko sobie wymyslisz i jesli (jak mantra) komputer da rady uruchomic wszystko razem. ;)
Lub tez zwyczajnie komunikowac sie miedzy komputerami przez microsoftowe / samba otoczenie sieciowe.

Data: 2016-08-26 11:32:46
Autor: Yerine Ictimai
dwa windowsy
2late <deadlog_FILTR_@wp.pl> Wrote in message:
[...]

Wobec tego dzielenie folderów przez oba systemy nie wchodzi w grę,
 jedyna komunikacja między nimi jest przez sieć (powolniejsza
 opcja)?

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2016-08-26 12:05:22
Autor: Michal Lukasik
dwa windowsy
On 26/08/2016 10:32, Yerine Ictimai wrote:

Wobec tego dzielenie folderów przez oba systemy nie wchodzi w grę,
 jedyna komunikacja między nimi jest przez sieć (powolniejsza
 opcja)?

A dlaczego uważasz, że powolniejsza?
Pierwsze co musisz zrobić to wyjść poza ramy Twojego aktualnego pojmowania komputerów. Wyobraź sobie kilka komputerów połączonych w sieć i to wszystko tak naprawdę w jednym komputerze - wszystko z połączeniami sieciowymi jest wirtualne i dzieje się w obrębie tego jednego komputera (nie ma kabli sieciowych itd.). Nic nie stoi na przeszkodzie byś postawił sobie wirtualny NAS czy SAN i za jego pomocą wymieniał pliki. Jedyne fizyczne połączenie to kabel z komputera do routera/modemu (Internet) - i to też w zależności od konfiguracji bo można postawić też wirtualny router czy firewall (zwłaszcza w tym jest potencjał). Jeśli teraz połączysz się np. za pomocą laptopa do tegoż routera to w LAN zobaczysz nie tylko ten fizycznie podłączony komputer, ale wszystkie wirtualne jako osobne komputery.

--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2016-08-26 17:04:48
Autor: Kviat
dwa windowsy
W dniu 2016-08-26 o 11:32, Yerine Ictimai pisze:
2late <deadlog_FILTR_@wp.pl> Wrote in message:
Mozesz sobie skofigurowac cala siec jaka tylko sobie wymyslisz i jesli (jak
mantra) komputer da rady uruchomic wszystko razem. ;)

MSI GE70, 16GB RAM

VirtualBox
Host: Windows 10
Goście: XP, Debian
Zdarza się: XP+XP+Debian i też działa.

Lub tez zwyczajnie komunikowac sie miedzy komputerami przez microsoftowe /
samba otoczenie sieciowe.

Wobec tego dzielenie folderów przez oba systemy nie wchodzi w grę,

Wchodzi.

 jedyna komunikacja między nimi jest przez sieć (powolniejsza
 opcja)?

Nie jedyna.

VirtualBox:

http://www.altcontroldelete.pl/artykuly/virtualbox-udostepnianie-i-wspoldzielenie-zasobow/

Krok po kroku z obrazkami.
3 sekundy googlania...

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2016-08-26 17:44:54
Autor: Yerine Ictimai
dwa windowsy
Kviat <null> Wrote in message:

VirtualBox:

http://www.altcontroldelete.pl/artykuly/virtualbox-udostepnianie-i-wspoldzielenie-zasobow/

Wielkie dzięki, ten artykuł wiele wyjaśnia, a jeszcze więcej w nim
 link "tutorialem do Virtualboxa"! :)

ALE, zamiast instalować xp (lub inny system-gość) od samego
 początku z pliku iso lub płyty CD - czy można zwyczajnie
 skopiować już istniejącą fizyczną partycję z już działającym,
 pieczołowicie skonfigurowanym, stuningowanym system np. xp, np.
 przy pomocy EaseUs?
Albo przy pomocy EaseUsToDoBackup odtworzyć zarchiwizowany backup
 takiej partycji z systemem?

Ponieważ na fizycznych dyskach ja tak właśnie często robię:
 kopiuję, kasuję, przenoszę partycję z systememami ile wlezie
 (najczęściej przy pomocy linuksowego polecenia 'dd', ale także
 przy pomocy EaseUs Partiton Master).

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2016-08-26 18:02:46
Autor: Kviat
dwa windowsy
W dniu 2016-08-26 o 17:44, Yerine Ictimai pisze:
Kviat <null> Wrote in message:

[...]

Czemu sam nie sprawdzisz? Przecież to tylko kilka minut roboty.
Podziel się wynikami.

Ja jestem leń i nie chciało mi się żonglować partycjami, kopiami partycji, kopiami kopii partycji - od razu usiadłem na wirtualkach...
Szkoda mi było czasu na takie zabawy, ale i też i wymagań jakichś specjalnych do sprzętu nie miałem.
Jedyny sens w takiej zabawie widzę tylko wtedy, gdy robisz coś pod jakąś konkretną, fizyczną maszynę.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2016-08-26 19:48:10
Autor: 2late
dwa windowsy
[...]

To jest dzielenie przez siec, ale wirtualna wiec transfer jest oganczony d szybkosci dysku. Poza tym w VMWare Workstation (nie wiem jak w innych) dziala najzwyczajniejsze kupiuj - wklej miedzy systemami host - guest.

Data: 2016-08-30 22:50:49
Autor: Smok Eustachy
dwa windowsy
W dniu 26.08.2016 o 11:32, Yerine Ictimai pisze:
/..../
Wobec tego dzielenie folderów przez oba systemy nie wchodzi w grę,
 jedyna komunikacja między nimi jest przez sieć (powolniejsza
 opcja)?

Da się

Data: 2016-08-26 21:16:30
Autor: JD
dwa windowsy
W dniu 26.08.2016 o 03:19, Yerine Ictimai pisze:
[...]

Linux natywnie i na nim wirtualka łindołsa,
bo linux lepiej zarządza pamięcią i jest stabilniejszy.

JD

Data: 2016-08-26 15:08:09
Autor: Yerine Ictimai
dwa windowsy
[...]

A na jednej partycji i tej samej musi się znaleźć i system-host i
 plik "partycja" z systemem instalowanym "guest", czy też można to
 zainstalować na różnych partycjach?

Dla xp wystarczy 1gb i 20gb dysku ewentualnie wiecej

Hmm, ja mam xp na partycji 8GB (i jeszcze z włączoną kompresją
 ntfs), ALE każdy system na moim PC (włącznie z Linuksem) ma
 dostęp do wielgaśnej partycji na dane w ntfs (1TB),
czy można tak zrobić z systemami instalowanymi wirtualnie?

Pozniej wskazujesz polozenie systemu tego ktory ma byc zainstalowany: plik iso lub
naped cd i instalujesz.

Aha, więc instalowany xp (lub inny system) wraz ze swoim
 środowiskiem - widziany z boku - znajdzie się wewnątrz jednego
 wielkiego pliku iso, ale jego umiejscowienie można dowolnie
 wybrać, np. na innej "zewnętrznej" partycji?

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2016-08-26 17:18:16
Autor: Kviat
dwa windowsy
W dniu 2016-08-26 o 15:08, Yerine Ictimai pisze:
[...]

Chyba możesz nawet na pendrivie :) (nie robiłem... :))
Wirtualny gość to plik, możesz go sobie utworzyć/przenosić gdzie chcesz.

Ja mam pliki z wirtualkami na drugim dysku w folderze "DYSKI_VIRTUALBOX"

Dla xp wystarczy 1gb i 20gb dysku ewentualnie wiecej

Hmm, ja mam xp na partycji 8GB (i jeszcze z włączoną kompresją
 ntfs),

Możesz ustawić żeby wielkość pliku była alokowana dynamicznie.
Czyli na początek np. 10GB, a jak zabraknie miejsca to VirtualBox "rozszerzy plik" z gościem.

ALE każdy system na moim PC (włącznie z Linuksem) ma
 dostęp do wielgaśnej partycji na dane w ntfs (1TB),
czy można tak zrobić z systemami instalowanymi wirtualnie?

Tak. Tak jak napisałem w poprzednim poście -> folder współdzielony.

[...]

W przypadku VirtualBox plik ma rozszerzenie "vdi"

 ale jego umiejscowienie można dowolnie
 wybrać, np. na innej "zewnętrznej" partycji?

Tak.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2016-08-26 19:46:00
Autor: 2late
dwa windowsy
On 26/08/2016 02:08, Yerine Ictimai wrote:
[...]

Plik z wirtualnym systemem moze byc na tej samej partycji, innej partycji, innim fizycznym dysku, na dysku zewnetrznym, NASie lub w chmurze.

[...]

Mozesz sie podlaczyc do swojej wielgasnej partycji na wiele sposobow, najprosciej sieciowych.

[...]

Instalowany z pliku ISO system windows xp bedzie z zewnatzr widziany jako plik(i) maszyny wirtualnej.
Sprawdz czy na http://www.vmware.com jest jeszcze go sciagniecia jakas darmowa wersja np.: vmplayer i potestuj.

Data: 2016-08-27 11:09:29
Autor: Roman Tyczka
dwa windowsy
On Fri, 26 Aug 2016 19:46:00 +0100, 2late wrote:

Plik z wirtualnym systemem moze byc na tej samej partycji, innej partycji, innim fizycznym dysku, na dysku zewnetrznym, NASie lub w chmurze.

Pracujący wirtualny system może być na NASie lub w chmurze? Możesz coś oi
tym więcej napisać?

Roman Tyczka

Data: 2016-08-27 14:45:29
Autor: 2late
dwa windowsy
On 27/08/2016 10:09, Roman Tyczka wrote:

[...]

Mam VMWare Workstation i moge sie polaczyc ze zdalnym plikiem obrazu. Przy uruchomieniu troche danych trzeba sciagnac a potem wiekszosc siedzi w RAMie - czyli jak zwykle - zasoby. ;)
Osobiscie potestowalem, przekonalem sie ze dziala i wole uzywac dyskow lokalnych. Tak jest wydajniej.
Na screeshocie zaznaczylem odpowiednie opcje:
http://imgur.com/FKvzQfi

Data: 2016-08-27 20:51:34
Autor: marfi
dwa windowsy
Użytkownik "2late" <deadlog_FILTR_@wp.pl> napisał w wiadomości news:nps92a.7r0.1outspace.org...
Osobiscie potestowalem, przekonalem sie ze dziala i wole uzywac dyskow lokalnych. Tak jest wydajniej.

  Zwłaszcza lokalny SSD tylko dla maszyn wirualnych. (u mnie na VMWare Workstation śmigają jak realne systemy).

--
marfi

Data: 2016-08-28 11:59:34
Autor: 2late
dwa windowsy
On 27/08/2016 07:51, marfi wrote:
[...]

No ja mam na RAID0 SSD a ktos tu kiedys na  grupie pisal ze ma zainstalowane PCIe SSD z czterokrotnie szybszym transferem niz moj RAID. :)

Data: 2016-08-27 15:28:21
Autor: Przemysław Ryk
dwa windowsy
Dnia Sat, 27 Aug 2016 11:09:29 +0200, Roman Tyczka napisał(a):

[...]

Plik maszyny wirtualnej możesz sobie wrzucić na NAS. Uruchamiasz na swoim
kompie oprogramowanie do wirtualizacji, wskazujesz ów plik na NAS i
uruchamiasz maszynę wirtualną.

--
[ Przemysław ,,Rico" Ryk                                                    ]
[ Kobiety nie zmienisz. Możesz zmienić kobietę, ale to i tak niczego       ]

Data: 2016-08-30 13:20:09
Autor: Michal Lukasik
dwa windowsy
On 27/08/2016 10:09, Roman Tyczka wrote:

Pracujący wirtualny system może być na NASie lub w chmurze? Możesz coś oi
tym więcej napisać?

Jeśli masz NASa z CPU x86 to IMO da się, choć AFAIK w większości przypadków nie wyklikasz tego z GUI. Musisz mieć dostęp do konsoli. Ale jeśli masz szczęście to np. https://www.qnap.com/event/station/pl/virtualization.php
Co do wirtualki w chmurze to od jakiegoś czasu można znaleźć w sieci takie oferty. Dużo firm oferujących soft do obsługi firmy, magazynu, logistyki itp. opłacanego abonamentowo oferuje go właściwie tylko w takiej formie.

--
   _____ __________________________
   \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2016-08-26 16:18:01
Autor: Yerine Ictimai
dwa windowsy
[...]

Ach, znaczy wskazujesz INSTALKĘ, czyli medium z setup'em
 Windows'ów, tak!?

Wobec tego pytania:

A) czy można, zamiast instalowania, skopiować partycję z JUŻ
 zainstalowanym XP ( i pieczołowicie skonfigurowanym,
 stuningowanym, dopieszczonym)?

B) jaki SPRZĘT "widzi" xp (lub inny system chodzący na wirtualce)
 wewnątrz tego swojego wirtualnego środowiska?

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2016-08-26 17:34:22
Autor: Kviat
dwa windowsy
W dniu 2016-08-26 o 16:18, Yerine Ictimai pisze:
[...]

Tworząc plik z maszyną wirtualną musisz podać jaki system będziesz instalował.

Wobec tego pytania:

A) czy można, zamiast instalowania, skopiować partycję z JUŻ
 zainstalowanym XP ( i pieczołowicie skonfigurowanym,
 stuningowanym, dopieszczonym)?

Nie sądzę (nie próbowałem, bo:) maszyna wirtualna tak jakby ma w sobie wirtualne hmm... podzespoły: płyta główna, karta sieciowa, graficzna itd. i swoje własne sterowniki do tych hmmm... "podzespołów".
Wątpię, że taki obraz partycji z fizycznego kompa, który ma poinstalowane sterowniki w ogóle ruszy.

B) jaki SPRZĘT "widzi" xp (lub inny system chodzący na wirtualce)
 wewnątrz tego swojego wirtualnego środowiska?

Widzi sprzęt wirtualny ;)
Ale np. możesz zrobić tak, żeby miał dostęp do fizycznego napędu CD hosta, pendrive...

Zamiast pytać ściągnij, zainstaluj i sprawdź. 15 minut roboty + instalacja systemu na wirtualce.

Porada: po świeżej instalce gościa i podstawowym skonfigurowaniu systemu (aktualizacje itp.), zamknij gościa i zrób klona.

Pracuj na klonie. W razie coś, kasujesz klona. Z instalacji pierwotnej robisz następnego i w 5 minut masz gotową wirtualkę do następnych zabaw bez potrzeby ponownej instalacji systemu.
Po drodze możesz też robić "snapshoty" i cofnąć się do ostatniego działającego.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2016-08-26 17:51:00
Autor: Yerine Ictimai
dwa windowsy
Kviat <null> Wrote in message:
[...]

Myślę, że przygotowany XP odpowiednio (PO odinstalowaniu
 krytycznych sterowników) ruszy bez problemu - wypróbowane na
 różnych sprzętach!

Ale jak tam wkopiować gotową partycję, zamiast instalowania, może
 zamiast instalowania uruchomić iso z EaseUsToDoBackup?

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2016-08-26 17:06:43
Autor: Michal Lukasik
dwa windowsy
On 26/08/2016 16:51, Yerine Ictimai wrote:

[...]

Dla VirtualBox robisz to tak
https://www.virtualbox.org/wiki/Migrate_Windows
Analogicznie da się w przypadku innego softu do wirtualizacji.

Jakbyś chciał wypróbować któryś z darmowych systemów to tu masz gotowe obrazy do ściągnięcia.
https://virtualboxes.org/images/

--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2016-08-26 18:28:56
Autor: Yerine Ictimai
dwa windowsy
Michal Lukasik <michu_l@tlenCUT.pl> Wrote in message:
[...]

Wielkie dzięki :)

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2016-08-27 18:31:56
Autor: Yerine Ictimai
dwa windowsy
[...]

Ale jeżeli ta partycja jest bez bootloader'a (np. dysk logiczny)  bo bootloader znajduje się na innej, pierwszej partycji
 podstawowej i obsługuje kilka systemów - to co zrobić?
VirtualBox mogliby w takim wypadku sam dodać jakiś bootloader ;/

Jakbyś chciał wypróbować któryś z darmowych systemów to tu masz gotowe obrazy do ściągnięcia.
https://virtualboxes.org/images/

Jedynie Linuksy ;)
Ale jedynie 32 bitowe? Ponieważ, przynajmniej wersja linuksowa
 VirtualBox'a, pozwala jedynie instalować systemy 32-bitowe jak
 widzę, a wersja na Windows?

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2016-08-27 19:18:21
Autor: Przemysław Ryk
dwa windowsy
Dnia Sat, 27 Aug 2016 18:31:56 +0200 (CEST), Yerine Ictimai napisał(a):

[...]

Ale po cholerę Ci jakiś bootloader? Zrozum - wirtualizacja pozwala Ci to
zrobić tak jak byś miał 5 osobnych komputerów i na każdym inny system. Jedna
wirtualna maszyna, jeden system.

(ciach...)

--
[ Przemysław ,,Rico" Ryk                                                    ]
[ Lord Marshal: Irgun. One of my best. Richard B. Riddick: If you say so.  ]

Data: 2016-08-27 20:17:01
Autor: Yerine Ictimai
dwa windowsy
Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com> Wrote in message:
[...]

Rozumiem, ale czy Kolega rozumie?
Chodzi o PRZENIESIENIE partycji z już dawno zainstalowanym
 Windowsem do maszyny wirtualnej.  W tej chwili Windows ten jest
 na dysku logicznym i jest startowany bootloader'em znajdującym
 się na INNEJ partycji - partycji PODSTAWOWEJ (ponieważ tylko
 takie można mieć jako AKTYWNE - czyli na tylko takich może
 siedzieć bootloader).
Jeżeli teraz przenoszę partycję tę z Windowsem do maszyny
 wirtualnej to ona "startuje" tenże Windows z komunikatem "no
 bootable media" - ponieważ na tym dysku logicznym nie było
 bootloader'a.

Po przeniesieniu tej partycji /dysku logicznego do maszyny
 wirtualnej stała/stał się partycja podstawową, a właściwie jednym
 JEDYNYM DYSKIEM i musi mieć jakiś bootloader który przekazałby
 sterowanie do Windows, ntldr

Jak go dodać?

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2016-08-28 15:58:17
Autor: Przemysław Ryk
dwa windowsy
Dnia Sat, 27 Aug 2016 20:17:01 +0200 (CEST), Yerine Ictimai napisał(a):

[...]

Nie wirtualizowałem fizycznych maszyn. Spróbuj - możliwe, że konwerter
również ogarnie kwestię bootloadera.

--
[ Przemysław ,,Rico" Ryk                                                    ]
[ Prawdziwa głupota za każdym razem pokona sztuczną inteligencję.          ]

Data: 2016-08-28 16:31:46
Autor: Yerine Ictimai
dwa windowsy
[...]

Próbuję: "no bootable media", przecież piszę, efekt taki jakby
 FIZYCZNIE skopiować ten dysk logiczny na partycję podstawową i
 zrobić ją aktywną.
Jeżeli ktoś instaluje Windows na konkretnej partycji podstawowej,
 albo pojedynczym dysku nie podzielonym na partycje, wówczas
 domyślnie i Windows i bootloader znajdą się na tej samej
 partycji/ dysku. Ale też można instalowanemu Windows'owi wskazać na inną partycję
 lub dysk logiczny  -wtedy instalator Windows'ów zainstaluje
 Windows na tym wskazanym np. dysku logicznym ALE bootloader
 posadzi na bieżącej AKTYWNEJ partycji podstawowej, właśnie mam
 takie coś i żeby boot'owało się w maszynie wirtualnej (albo i
 fizycznej też zresztą) to trzeba wziąć  OBIE partycje: i tę z
 bootloader'em i ten dysk logiczny z Windowsem - chyba że można
 jakoś postawić bootloader z "zewnątrz"?

--
How...

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2016-08-28 17:17:35
Autor: Yerine Ictimai
dwa windowsy
Yerine Ictimai <ictimai@yandex.ru> Wrote in message:
Próbuję: "no bootable media"

A można przy dysku wirtualnym w wirtualnej maszynie z Windows'ami
 bez bootloader'a wskazać przy boot'owaniu zewnętrzne medium do
 startowania: FIZYCZNY CD albo fizyczny PENDRIVE - żeby z nich
 zabootować np. DYSK NAPRAWCZY?

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2016-08-29 21:14:02
Autor: Przemysław Ryk
dwa windowsy
Dnia Sun, 28 Aug 2016 16:31:46 +0200 (CEST), Yerine Ictimai napisał(a):

[...]

To jak mówię - nie próbowałem, bo u mnie nigdy cyrków pt. bootloader nie
było. Nawet, jak w pewnym momencie mi rąbnęło, żeby mieć dwa systemy, to one
sobie na dwóch oddzielnych dyskach były i wybór następował na zasadzie
wskazania w BIOS urządzenia startowego.

--
[ Przemysław ,,Rico" Ryk                                                    ]
[ Gdyby wybory mogły cokolwiek zmieniać, już dawno by ich zakazano.        ]

Data: 2016-08-27 20:57:16
Autor: Kviat
dwa windowsy
W dniu 2016-08-27 o 18:31, Yerine Ictimai pisze:

Jedynie Linuksy ;)
Ale jedynie 32 bitowe? Ponieważ, przynajmniej wersja linuksowa
 VirtualBox'a, pozwala jedynie instalować systemy 32-bitowe jak
 widzę, a wersja na Windows?

https://www.virtualbox.org/manual/ch03.html#intro-64bitguests

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2016-08-29 17:36:56
Autor: Yerine Ictimai
dwa windowsy
Kviat <null> Wrote in message:
[...]

Ja eksperymentuje na laptopie który ma już z 8 latek (Lenovo Y550)
 i chyba procek jest pozbawiony tej funkcji, albo płyta główna no
 obsługuje - jak sprawdzić?
Ale VMWare bez wirtualizacji sprzętowej sobie radzi, bodajże, tak?

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2016-08-29 17:49:47
Autor: Yerine Ictimai
dwa windowsy
Yerine Ictimai <ictimai@yandex.ru> Wrote in message:
Ja eksperymentuje na laptopie który ma już z 8 latek (Lenovo Y550)
 i chyba procek jest pozbawiony tej funkcji, albo płyta główna

Przy okazji, ten VirtualBox na tym laptopie pod linuksem jako
 gościa ma XP-pro i widzę spore lagi, szczególnie przy zapisie na
 dysku, ale też wirtualny "procek" jest wyjątkowo słaby, przy
 startowaniu Firefoksa TaskManager pokazuje że 100% wykorzystanie
 CPU przez pół minuty - co źle robię, czy na VMWare wydajniej by
 to działało?

Ponieważ porównując do XP tego samego puszczonego normalnie
 FIZYCZNIE ta maszyna wirtualna VirtualBox'a jest wyjątkowo
 słabiutka - BEZ PORÓWNANIA!!!

Ale może trzeba jakoś skonfigurować tę maszynę wirtualną żeby
 działała z normalną prędkością, ale JAK?

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2016-08-29 19:55:26
Autor: marfi
dwa windowsy
Użytkownik "Yerine Ictimai" <ictimai@yandex.ru> napisał w wiadomości news:nq1lj5$5nn$1dont-email.me...
Ale może trzeba jakoś skonfigurować tę maszynę wirtualną żeby
działała z normalną prędkością, ale JAK?

 Na ośmioletnim laptopie będzie trudno...Pamięci może dodać?

--
marfi

Data: 2016-08-29 22:18:15
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
dwa windowsy
Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 29 Aug 2016 17:49:47 +0200 (CEST)  doszła do mnie wiadomość  <nq1lj5$5nn$1@dont-email.me>  od Yerine Ictimai <ictimai@yandex.ru>  :

[...]

Poczytaj, zrób testy, zobacz sobie na stronie Intela co wspiera twój
procesor:
http://ark.intel.com/
tu poczytaj:
https://www.thomas-krenn.com/pl/wiki/Przegl%C4%85d_funkcji_Intel_VT
Zacznij od testów Virtualboxa na swoim sprzęcie, Vmware player też nie
jest zły.
Na koniec, ile masz pamięci? Moim zdaniem 4 GiB to absolutne minimum(3
to zbyt mało nawet na jedną VM), dysk powinien być szybki, może jakaś
hybryda albo coś 7200 RPM, inaczej będziesz miał nieustającą czkawkę.
--
Całujmy wszyscy dupę Henryka.
http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,1546

Data: 2016-08-30 00:26:49
Autor: Yerine Ictimai
dwa windowsy
Olaf Frikiov Skiorvensen <Belzebub@invalid.invalid> Wrote in message:
ile masz pamięci? Moim zdaniem 4 GiB to absolutne minimum

Ale mam 8MB

dysk powinien być szybki, może jakaś
hybryda albo coś 7200 RPM

WD blue coś tam, 1TB, jest relatywnie nowy i zapewnia transfer >
 100MB/s (wg HD-Tune)

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2016-08-30 16:17:47
Autor: Yerine Ictimai
dwa windowsy
Yerine Ictimai <ictimai@yandex.ru> Wrote in message:
Olaf Frikiov Skiorvensen <Belzebub@invalid.invalid> Wrote in message:
ile masz pamięci? Moim zdaniem 4 GiB to absolutne minimum

Ale mam 8MB

POPRAWKA: 8GB (GIGAbajtów) oczywiście

Data: 2016-08-30 09:58:00
Autor: Robert Winkler
dwa windowsy
W dniu 29.08.2016 o 17:49, Yerine Ictimai pisze:
[...]

Jakieś 12 lat temu korzystałem z Windows XP na maszynie wirtualnej
i rzeczywiście, na początku prędkość działania takiej instalacji była koszmarna.
Na szczęście VirtualPC, VirtualBox (i inne) zawierają
specjalny zestaw sterowników,
które należy zainstalować w systemie na maszynie wirtualnej,
a po instalacji których prędkość działania takiego systemu
jest może o kilka procent mniejsza od tego
co uzyskać można po instalując system bez mechanizmu wirtualizacji.

Jeśli korzystasz z VirtualBox'a,
to po starcie systemu na maszynie wirtualnej
na górze powinien pojawić się pasek z menu VirtualBox'a z pozycjami
File, Machine, View, Input, Devices i Help
W Devices ostatnia pozycja to "Insert Guest Additions CD image"
Powoduje ona dodanie do systemu wirtualnego czytnika CD
z obrazem płyty zawierającej sterowniki dla najpopularniejszych systemów operacyjnych.
Po ich instalacji i restarcie maszyny wirtualnej
system powinien zacząć działać zdecydowanie szybciej.
Powinna się też pojawić możliwość dostępu
do wybranych folderów maszyny hosta.

--
Robert

Data: 2016-08-30 12:55:08
Autor: z
dwa windowsy
W dniu 2016-08-30 o 09:58, Robert Winkler pisze:

Na szczęście VirtualPC, VirtualBox (i inne) zawierają
specjalny zestaw sterowników,

Bez tego ani rusz.
Ale i tak jest wwwooolllnnnoo :-)

Data: 2016-08-30 16:43:06
Autor: Yerine Ictimai
dwa windowsy
z <z@z.pl> Wrote in message:
W dniu 2016-08-30 o 09:58, Robert Winkler pisze:

Na szczęście VirtualPC, VirtualBox (i inne) zawierają
specjalny zestaw sterowników,

Bez tego ani rusz.
Ale i tak jest wwwooolllnnnoo :-)

A jak konkurencyjny VMWare-Player, jakoś szybciej może zadziała?
Ponieważ jak widzę VMWare oferuje bezpłatny konwerter który jak
 piszą na ich portalu potrafi konwertować istniejące FIZYCZNE
 partycje z Windows z symulowaniem istniejącego tam FIZYCZNIE
 sprzętu!
Powinien odtworzyć w maszynie wirtualnej ten sam sprzęt który
 istnieje fizycznie - więc jak fizycznie laptop zawiera szybką
 kartę graficzną NVidia wówczas w maszynie wirtualnej RÓWNIEŻ
 można liczyć na szybką grafikę?

Ponieważ jak instaluję Windows jedynie z obrazu iso dysku cd przy
 tworzeniu maszyny wirtualnej wówczas otrzymuję wirtualny "sprzęt"
 pozbawiony akceleracji sprzętowej 3D a nawet 2D mimo że laptop
 posiada te NVidię fizycznie (coś źle robię?)

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2016-08-30 16:59:08
Autor: Yerine Ictimai
dwa windowsy
[...]

Link:
http://www.vmware.com/products/converter.html

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2016-08-31 08:14:55
Autor: Robert Winkler
dwa windowsy
W dniu 30.08.2016 o 16:43, Yerine Ictimai pisze:
z <z@z.pl> Wrote in message:
[...]

Korzystałem z VMWare Playera w domu i to prawda,
że w niektórych przypadkach jest szybszy
i pozwala na więcej niż konkurencja,
ale też on wymaga instalacji dedykowanych sterowników.
(tylko VMWare Player pozwolił mi na uruchomienie gry
dość intensywnie korzystającej z DirectX)

W menu okna w którym "zamknięty" jest system wirualny
w File znajduje się opcja "Install VMware Tools"
za pomocą której dodajesz do systemu wirtualnego obraz płyty CD
ze sterownikami dedykowanymi dla maszyny wirtualnej pracującej
w tym wirtualizatorze.

Tak przy okazji, jeśli chcesz korzystać z Windows XP
na maszynie wirtualnej, to zawsze musisz zainstalować dedykowane sterowniki,
ten zabytek jest zbyt stary by wiedzieć jak pracować
w którymkolwiek ze środowisk wirtualnych.
Oficjalne wersje Windows chyba dopiero od wersji 7,
i Windows Server 2008 mają w instalce wbudowane serowniki
do pracy w środowisku zwirtualizowanym
i to chyba tylko w Microsoftowym Hyper-V.

ps.
No i oczywiście, komputer na którym stawiasz wirtualki
powinien posiadać procesor obsługujący sprzętową wirtualizacje.
Wbudowany w Windows Pro usługa Hyper-V
bez tego wcale się nie zainstaluje.
Pozostałe wirualizatory bez tego może zadziałają,
będą jednak pracować widocznie wolniej
niż w przypadku procesora o tym samym taktowaniu,
ale obsługującego sprzętową wirtualizacje.

--
Robert

Data: 2016-08-31 15:55:48
Autor: Yerine Ictimai
dwa windowsy
Robert Winkler <noone@nowhere.org> Wrote in message:
Tak przy okazji, jeśli chcesz korzystać z Windows XP
na maszynie wirtualnej, to zawsze musisz zainstalować dedykowane sterowniki,

Ale mówisz o sterownikach jakichś innych niż znajdujące się w
 VMWare-Toolbox, z jeżeli tak wówczas skąd je wziąć?

Oficjalne wersje Windows chyba dopiero od wersji 7,
i Windows Server 2008 mają w instalce wbudowane serowniki
do pracy w środowisku zwirtualizowanym
i to chyba tylko w Microsoftowym Hyper-V.

A jak na VMWare, trzeba znaleźć samodzielnie gdzieś w sieci
 sterowniki współpracujące z VMWare i/lub VirtualBox?

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2016-08-31 16:11:24
Autor: Robert Winkler
dwa windowsy
W dniu 31.08.2016 o 15:55, Yerine Ictimai pisze:
[...]

Może nie napisałem tego wyraźnie,
ale gdy instalujesz Oracle VirtualBox'a
albo VMWare Playera to te programy zawierają już w sobie obraz płyty CD
na której znajdują się potrzebne sterowniki.

Przykładowo, dla VirtualBox'a jest to plik
c:\Program Files\Oracle\VirtualBox\VBoxGuestAdditions.iso

Po uruchomieniu maszyny wirtualnej masz też możliwość
podmountowania tego obrazy do komputera wirtualnego,
aby pracujący tam system mógł zainstalować konieczne sterowniki.
Obraz płyty zawiera plik AUTORUN.inf,
który teoretycznie powinien uruchomić instalacje wymaganych dodatków,
ale twój system może mieć zablokowaną obsługę autorun'a
i sam będziesz musiał odnaleźć pod którą literą został dodany
w maszynie wirtualnej czytnik płyt CD
i samodzielnie uruchomić program instalacyjny,
czyli plik VBoxWindowsAdditions.exe

Na komputerze mam obecnie tylko Hyper-V i Virtual Box'a
więc nie powiem ci gdzie i jak nazywa się ISO ze sterownikami
dla VMWare Playera.

--
Robert

Data: 2016-09-01 17:56:51
Autor: Yerine Ictimai
dwa windowsy
Robert Winkler <noone@nowhere.org> Wrote in message:
Korzystałem z VMWare Playera w domu i to prawda,
że w niektórych przypadkach jest szybszy

WinXPpro, zainstalowany na VirtualBox i na VMWare, ten sam
 identyczny instalowany od podstaw, na tym laptopie Lenovo Y550 i
 przy systemie hosta linuksie:
w obu startuję operę najnowszą (Windows 32 bitowy),
w VMWare CPU na 100% przez 3-6  sekund, a
w VirtualBox CPU na 100% przez aż PÓŁ MINUTY!

Ładnie chodzi ten WinXPpro 32-bitowy na VMWare, choć w manadżerze
 sprzętu pokazuje jakiś VMware SVGA II,
a w VirtualBox przy instalacji extensions jest opcja żeby wybrać
 kartę 3D i akurat wtedy grafika chodzi płynnie, ale pozostałe
 rzeczy wolniej niż w VMWare.

[...]

Również próbuję przetestować Windows7 32bit ultimate, na VMWare,
 chodzi o wiele wolniej niż XP, pomimo zainstalowanych tools
 (karta graficzna jakaś VMWare 3D), zanim się w pełni zabutuje
 trzeba czekać KILKA razy dłużej niż na XP, a potem równie
 powoli

Oficjalne wersje Windows chyba dopiero od wersji 7,
i Windows Server 2008 mają w instalce wbudowane serowniki
do pracy w środowisku zwirtualizowanym
i to chyba tylko w Microsoftowym Hyper-V.

Ale również w VMWare znalazł sam większość sterowników (jeszcze
 przed zainstalowaniem tools), właściwie z wyjątkiem dwóch (jakieś
 dobre kilkadziesiąt składników) - a może to błąd mu na to
 pozwolić przed zainstalowaniem tools i właśnie dlatego chodzi tak
 wolno? (Rzecz jasna już po zainstalowaniu tools i odnalezieniu
 także i tych dwóch sterowników tak chodzi)

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2016-08-30 16:07:42
Autor: Yerine Ictimai
dwa windowsy
[...]

Ale przecież mam Additios od samego początku zainstalowane!

Powoduje ona dodanie do systemu wirtualnego czytnika CD
z obrazem płyty zawierającej sterowniki dla najpopularniejszych systemów operacyjnych.

Ale pytanie JAKI HARDWARE one symulują?

Po ich instalacji i restarcie maszyny wirtualnej
system powinien zacząć działać zdecydowanie szybciej.
Powinna się też pojawić możliwość dostępu
do wybranych folderów maszyny hosta.

Mam dostęp do folderów hosta od samego początku ale system chodzi
 zbyt wolno, oferuje procesor jednordzeniowy działający jak CPU z
 minionego wieku - ABSOLUTNIE BEZ PORÓWNANIA w stosunku do tego
 jak chodzi ten sam WindowsXP zainstalowany  FIZYCZNIE na tym
 laptopie!
Jednak rozwiązanie typu multiboot nadal bez konkurencji - a szkoda
 ponieważ Windows chodzący na linuksie, dzielący zasoby, foldery i
 CLIPBOARD to piękna idea!

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2016-08-30 23:20:38
Autor: sczygiel
dwa windowsy
W dniu wtorek, 30 sierpnia 2016 16:07:47 UTC+2 użytkownik Yerine Ictimai napisał:
> [...]

> Powoduje ona dodanie do systemu wirtualnego czytnika CD
> z obrazem płyty zawierającej sterowniki dla najpopularniejszych systemów > operacyjnych.

Sterowniki nie symulują.
One pozwalają OS-owi korzystać z specyficznych sterowników wystawianych przez oprogramowanie wirtualizujące.

Tak naprawde to mamy tam do czynienia z dwoma sytuacjami:
Wirtualizacyjny soft symuluje pare generycznych sprzętów (jakiś mostek chipsetowy, jakąś karte graficzną (np. cirrus)). I do nich stosuje się zwykłe sterowniki takie jakie byś użył w fizycznej maszynie.

Ale może też to oprogramowanie wystawić dla systemu gościa dedykowany sprzęt. Nazwijmy go "karta graficzna virtualbox". I dla niego są te dedykowane sterowniki. Takiego typu karty w zwykłym fizycznym sprzęcie nie znajdziesz.

Data: 2016-08-31 16:07:00
Autor: Yerine Ictimai
dwa windowsy
sczygiel@gmail.com Wrote in message:
[...]

Przy tworzeniu nowej MaszynyWirtualnej można wybierać w opcjach
 jaki sprzęt chcemy, np. VirtualBox proponuje jakiś PXII chipset z
 zeszłego wieku, ale też sprzęt wirtualny - JAKI LEPIEJ
 WYBRAĆ?

Podobnie w przypadku dysku, a raczej kontrolera, np. można wybrać
 SATA, PATA, lub SCASI, i inne, które lepiej wybrać żeby poprawić
 prędkość?

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2016-09-01 02:31:20
Autor: sczygiel
dwa windowsy
W dniu środa, 31 sierpnia 2016 16:07:08 UTC+2 użytkownik Yerine Ictimai napisał:
> [...]

 jaki sprzęt chcemy, np. VirtualBox proponuje jakiś PXII chipset z
 zeszłego wieku, ale też sprzęt wirtualny - JAKI LEPIEJ

Wybierasz taki jaki w dokumentacji jest opisany jako najwydajniejszy/dający najwięcej możliwości. Ale czasem taki XP czy inny fikuśny stary system takiego nie wspiera więc wybierasz kolejny. I czasem kończy się na tym stareńkim.

Przy czym to że jest stary nie znaczy ze nie działa albo że działa wolno.
Zazwyczaj wydajność jest i tak dobra ale nie wszystkie czasami potrzebne mozliwości oferuje (np. limituje rozmiar dysku do 1,5TB ale w wirtualce może nie być potrzebne).

Podobnie w przypadku dysku, a raczej kontrolera, np. można wybrać
 SATA, PATA, lub SCASI, i inne, które lepiej wybrać żeby poprawić
 prędkość?

Zazwyczaj w dokumentacji jest napisane który daje lepszą wydajność.
W praktyce to co opisałeś jest obojetne. I jak instalujesz wirtualke od podstaw to nieistotne co wybierzesz (wybierasz pata bo popularne i bedzie ok).

Ale może być istotne jak masz już jakiś obraz żywego systemu i chcesz go uruchomić pod wirtualką. Wtedy może sie okazać że trzeba wybrać odpowiedni czyli jak żywy system dzialal z dysku sata to lepiej wybrać sata.

Ale zazwyczaj trzeba to zrobić metodą prób i błędów i sprawdzić co działa i jak wydajnie pracuje.

Polecam poczytać manuale danego rozwiązania wirtualnego. Tam jest zazwyczaj opisane czym sie poszczególne tryby różnią.

Data: 2016-09-03 19:45:36
Autor: Yerine Ictimai
dwa windowsy
sczygiel@gmail.com Wrote in message:
W praktyce to co opisałeś jest obojetne. I jak instalujesz wirtualke od podstaw to nieistotne co wybierzesz (wybierasz pata bo popularne i bedzie ok).

Wiecie, ciekawostka, na VirtualBox'ie  wybieram "Windows7" przy
 tworzeniu maszyny wirtualnej od podstaw (przez pomyłkę) i  instaluję na niej XP-pro (oba 32-bitowe), wybrany sterownik hdd
 SATA, i w rezultacie XP instaluje się raczej normalnie (tylko już
 przy zaawansowanym etapie (instalowaniu sterowników) proces
 instalacji wywala się na niebieskim ekranie, ale po reboot'cie
 kontynuuje od przerwanego momentu), ALE PO ZAINSTALOWANIU okazuje
 się że tenże XP CHODZI SZYBCIEJ w porównaniu do zainstalowanego
 normalnie - czyli przy wybraniu maszyny wirtualnej typu
 "WindowsXP" zamiast tego omyłkowego "Windows 7", ciekawe,
 prawda?

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2016-08-29 20:09:31
Autor: 2late
dwa windowsy
On 29/08/2016 04:36, Yerine Ictimai wrote:

[...]

Obawiam sie ze najnowszy vmware wyszedl tylko 64 bit.

Data: 2016-08-29 21:04:02
Autor: Przemysław Ryk
dwa windowsy
Dnia Mon, 29 Aug 2016 17:36:56 +0200 (CEST), Yerine Ictimai napisał(a):

[...]

Pomyślmy - może sprawdzając w specyfikacji konkretnego procesora?

Ale VMWare bez wirtualizacji sprzętowej sobie radzi, bodajże, tak?

Szczerze mówiąc - nie próbowałem. Jakoś wybierałem sprzęt, który obsługiwał
wirtualizację. :)

--
[ Przemysław ,,Rico" Ryk                                                    ]
[ Wilson: Why do women always do that? (...) Create ridiculous standards   ]

Data: 2016-08-30 13:12:01
Autor: Michal Lukasik
dwa windowsy
On 27/08/2016 17:31, Yerine Ictimai wrote:

Ale jeżeli ta partycja jest bez bootloader'a (np. dysk logiczny)
 bo bootloader znajduje się na innej, pierwszej partycji
 podstawowej i obsługuje kilka systemów - to co zrobić?

A narzędzia do reperacji z instalacyjnego CD nie dają rady?
Ostatecznie reinstall na to co jest powinno zachować doinstalowany soft i część ustawień.

To zależy też od tego jaki masz CPU.
--
   _____ __________________________
   \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2016-08-30 16:14:51
Autor: Yerine Ictimai
dwa windowsy
Michal Lukasik <michu_l@tlenCUT.pl> Wrote in message:
A narzędzia do reperacji z instalacyjnego CD nie dają rady?
Ostatecznie reinstall na to co jest powinno zachować doinstalowany soft i część ustawień.

A jakby do maszyny wirtualnej ze zwirtualizowanym tym dyskiem
 logicznym z Windowsem (jest narzędzie do konwertowania) podłączyć
 obraz iso dysku naprawczego Windows to czy TA maszyna wirtualna zabutuje z tego obrazu iso?

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2016-08-30 15:24:56
Autor: Michal Lukasik
dwa windowsy
On 30/08/2016 15:14, Yerine Ictimai wrote:

[...]

Właśnie o reperowanie wirtualki mi chodziło w poprzednim pytaniu.
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2016-08-29 14:27:18
Autor: z
dwa windowsy
W dniu 2016-08-26 o 18:06, Michal Lukasik pisze:

Jakbyś chciał wypróbować któryś z darmowych systemów to tu masz gotowe
obrazy do ściągnięcia.
https://virtualboxes.org/images/

Dzięki

Przypomniało mi się że kiedyś MS udostępniał obrazy systemu pod VirtualPC wersje trialowe do testowania IE.
kończyło się na jakimś win7.

Udostępniają jeszcze? Chciałbym potestować w10 :-)

Data: 2016-08-26 19:53:00
Autor: 2late
dwa windowsy
On 26/08/2016 03:18, Yerine Ictimai wrote:
[...]

W VMware workstation jest opcja 'virtualise phisical machine' dzieki ktorej skopiowalem sobie starego laptopa do wirtualnej maszyny.

B) jaki SPRZĘT "widzi" xp (lub inny system chodzący na wirtualce)
 wewnątrz tego swojego wirtualnego środowiska?

Zaleznie od wersji oprogramowania do wirtualizacji. Latwiej byloby chyba wymienic czego nie widzi.

Data: 2016-08-27 15:28:21
Autor: Przemysław Ryk
dwa windowsy

http://www.howtogeek.com/213145/how-to%C2%A0convert-a-physical-windows-or-linux-pc-to-a-virtual-machine/

B) jaki SPRZĘT "widzi" xp (lub inny system chodzący na wirtualce)
 wewnątrz tego swojego wirtualnego środowiska?

Napędy optyczne czy dyski może widzieć fizyczne. Tak samo pendrive'y możesz
przypisać - czy widoczne są na komputerze hosta, czy na wirtualnym.

--
[ Przemysław ,,Rico" Ryk                                                    ]
[ Kobieta nie życzy swojemu wrogowi źle, ale jak najgorzej.                ]

Data: 2016-08-30 20:24:07
Autor: Yerine Ictimai
dwa windowsy
[...]

Według artykułu polecony VMware vCenter Converter trzeba puścić na
 działającym systemie który chcemy zwirtualizować. Ale problem, na
 XP, ani HOME ani PRO-64bit, NIE CHCE zainstalować się! (Podczas
 instalacji, problem zastartować service VMware-server ma, usługę
 właśnie zainstalowaną).
Pomimo, że portal VMWare dla tego produktu deklaruje, że XP jest
 wspierane:

http://www.vmware.com/products/converter.html

JEDNAK LIPA! :/

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2016-08-27 20:58:37
Autor: marfi
dwa windowsy
Użytkownik "Yerine Ictimai" <ictimai@yandex.ru> napisał w wiadomości news:nppj30$fvi$1dont-email.me...
A) czy można, zamiast instalowania, skopiować partycję z JUŻ
zainstalowanym XP ( i pieczołowicie skonfigurowanym,
stuningowanym, dopieszczonym)?

  Z XP mi się nie udało natomiast bez problemu udał się taki myk dla W8.1 z użyciem Terabyte IfW oraz VMWare Workstation 12 :
-  backup W8.1 (z laptopa)
- odtworzenie na dysk wirtualny (VHD) na stacjonarnym
- uruchomienie VHD jako maszyny wirtualnej VMWare

--
marfi

Data: 2016-08-20 20:47:52
Autor: z
dwa windowsy
dzięki, jest tylko małe ale, zielonego pojęcia nie mam jak to zrobić...

Posiadasz tak wszechstronną wiedzę.
Spamujesz na tylu grupach że na pewno dasz sobie radę bo przecież znasz wujka google :-)

Data: 2016-08-20 20:53:49
Autor: z
dwa windowsy
A żeby było konstruktywnie.
Jak mi jest na prawdę potrzebny jakiś inny system to stawiam go na innym dysku. Szkoda nerwów na maszyny wirtualne jak się nie ma porządnej maszyny (domyślam się że nie masz bo mając drugi hdd już byś przy swojej inteligencji na to wpadł) a pchanie różnych systemów na jednym dysku to proszenie się o kłopoty.

Data: 2016-08-23 22:46:06
Autor: Jawi
dwa windowsy
W dniu 2016-08-20 o 20:53, z pisze:
[...]
? :)
Nie pamiętam od ile już lat używam dwóch systemów na jednym kompie.
Zmieniam, reinstaluje, etc. Po prostu zawodowo muszę mieć wersję spełniającą określone standardy, które w domu mi przeszkadzają.
Więc nie mam pojęcia o czym piszesz.

Data: 2016-08-23 23:39:51
Autor: z
dwa windowsy
W dniu 2016-08-23 o 22:46, Jawi pisze:
Nie pamiętam od ile już lat używam dwóch systemów na jednym kompie.

Jeśli chodziło Ci o jeden HDD to oczywiście że się da tylko po co się męczyć kiedy dyski takie tanie a wiedzę o kolejności butowania w biosie to nawet ci od platformy potrafią posiąść ;-)

Data: 2016-08-26 02:03:40
Autor: Jawi
dwa windowsy
W dniu 2016-08-23 o 23:39, z pisze:

Jeśli chodziło Ci o jeden HDD to oczywiście że się da tylko po co się
męczyć kiedy dyski takie tanie
Męczyć?
Może i tanie, ale nie da się podłączyć w wygodny sposób do laptopa, a zamiast DVD to kieszeń, prądu bierze więcej, możliwe jeśli napęd optyczny nie używany. Więc przy czym się męczymy bardziej?

a wiedzę o kolejności butowania w biosie
to nawet ci od platformy potrafią posiąść ;-)
I tu udowodniłeś, że kłamiesz, zmyślasz i trolujesz!
Już nigdy Ci nie uwierzę w nic! :)

Data: 2016-08-26 07:50:16
Autor: z
dwa windowsy
W dniu 2016-08-26 o 02:03, Jawi pisze:
Może i tanie, ale nie da się podłączyć w wygodny sposób do laptopa, a
zamiast DVD to kieszeń, prądu bierze więcej, możliwe jeśli napęd
optyczny nie używany. Więc przy czym się męczymy bardziej?

Tylko cieniasy używają laptopów :-)
A tak serio to laptopy są wolniejsze i męczarnia jeszcze większa.

Już nigdy Ci nie uwierzę w nic! :)

Sorry. Nie wiedziałem że tu lemingi piszą :-)

Data: 2016-08-28 14:02:37
Autor: ąćęłńóśźż
dwa windowsy
Pie....sz.
Zmierzmy stoperem, ile czasu zajmuje przeniesienie z sypialni do salonu laptopa, a ile Twojego desktopa i kto się bardziej zmęczy.
;-)

-- -- -
A tak serio to laptopy są wolniejsze i męczarnia jeszcze większa.

Data: 2016-08-28 18:51:25
Autor: z
dwa windowsy
W dniu 2016-08-28 o 14:02,  ąćęłńóśźż pisze:
Pie....sz.
Zmierzmy stoperem, ile czasu zajmuje przeniesienie z sypialni do salonu laptopa, a ile Twojego desktopa i kto się bardziej zmęczy.
;-)

Kilka lat temu jak byłem młodszy i głupszy kupiłem sobie 15" laptopa za 3 tysie. Argumentem był też brak miejsca w mieszkaniu.
Może przez kilka tygodni był noszony.
Potem już utkwił na tym samym biurku. Skutkiem czego oczywiście zabiłem baterię.
Pojawiły się smartfony i tablety a i SmartTv jak już ktoś jest zdesperowany.
Teraz poskładałem sobie blaszaka bez obudowy i zajmuje mi tyle co pudełko po trampkach i stoi za monitorem. Jest cicho i nikt nie wie o jego istnieniu :-) Cichy zasilacz, SSD, GPU z pasywnym chłodzeniem.

Laptop służy mi głównie do poczty i zapas na czarnągodzinę bo ani rozbudować już nie można a szkoda sprzedać za 300 zł :-)

PS. Kąty widzenia w tych badziewiastych matrycach laptopowych doprowadzały mnie do szału :-)

Data: 2016-08-28 20:13:52
Autor: 2late
dwa windowsy
On 28/08/2016 05:51, z wrote:

[...]

Mam takie samo podejscie do laptopa. Najpierw postal kilka lat na biurku potem dokupilem po kolei klawiature z myszka - bezprzewodowe, zewnetrzne dyski, monitor i w koncu calego wypasinego blaszaka z super cicha obudowa i wodnym chlodzeniem. W ogole go nie slychac a  mobilne to mam smartfony. :)

Data: 2016-08-28 21:24:15
Autor: z
dwa windowsy
W dniu 2016-08-28 o 21:13, 2late pisze:
dokupilem po kolei klawiature z myszka - bezprzewodowe, zewnetrzne
dyski, monitor

Dokładnie :-)

Data: 2016-08-30 22:50:03
Autor: Smok Eustachy
dwa windowsy
W dniu 20.08.2016 o 18:46, r c pisze:
[...]

  Nie bo wtedy dalej pracujesz pod Windows.
2. Jeśli pod XP nie chce grać w gry to może być
Jeśli XP w ogóle się chce zainstalować to kolejność taka:
1. XP
2, 10
3. Slack

Data: 2016-08-23 23:25:01
Autor: marfi
dwa windowsy

Użytkownik "platformowe głupki" <NOSPAMtestowanije@go2.pl> napisał w wiadomości news:np7co3$d9s$1node2.news.atman.pl...
czy możemy porozmawiać o tym jak na dysku zainstalować dwa windowsy 10? albo lepiej windows xp i windows 10?

Zainstaluj sobie wszystko z VMware,

--
marfi

Data: 2016-08-24 09:00:23
Autor: Jacek Maciejewski
dwa windowsy
Dnia Tue, 23 Aug 2016 23:25:01 +0200, marfi napisał(a):

Zainstaluj sobie wszystko z VMware,

OS-y instalowane na wirtualce działają wyczuwalnie wolniej. I nierzadko
nie mają wszystkich funkcjonalności (np. kłopoty z rozdzielczością).
--
Jacek
"Wszelka izolacja jest glebą, na której wyrasta nienawiść do obcych, a

Data: 2016-08-24 14:14:06
Autor: 2late
dwa windowsy
On 24/08/2016 08:00, Jacek Maciejewski wrote:
[...]

Mowisz w imieniu wszystkich czy tak sobie?

Data: 2016-08-24 17:39:04
Autor: Jacek Maciejewski
dwa windowsy
Dnia Wed, 24 Aug 2016 14:14:06 +0100, 2late napisał(a):

Mowisz w imieniu wszystkich czy tak sobie?

Dziwne wnioski waść wyciągasz. Mówię w imieniu własnym.

Data: 2016-08-24 18:07:20
Autor: 2late
dwa windowsy
On 24/08/2016 04:39, Jacek Maciejewski wrote:

Mowisz w imieniu wszystkich czy tak sobie?

Dziwne wnioski waść wyciągasz. Mówię w imieniu własnym.

A to w porzadku. Bo unie wirtualki nie maja takich ograniczen i juz myslalem ze cos robie zle. ;)

Data: 2016-08-24 20:19:59
Autor: z
dwa windowsy
W dniu 2016-08-24 o 19:07, 2late pisze:
A to w porzadku. Bo unie wirtualki nie maja takich ograniczen i juz
myslalem ze cos robie zle. ;)

A ja mam szybki komputer i wirtualki stawiam na SSD :-)

Załamka

Data: 2016-08-25 21:28:43
Autor: Yerine Ictimai
dwa windowsy
Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl> Wrote in message:
[...]

A jeszcze tenże Windows10 słynny z powodu swojego apetytu na
 inwigilację, wtedy ma wszelkie inne systemy pod swoją
 kontrolą.

A czy można wirtualkę postawić na w7 albo linuksie, np rzeczonym
 już Slackware?

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2016-08-25 21:04:44
Autor: 2late
dwa windowsy
On 25/08/2016 08:28, Yerine Ictimai wrote:

A czy można wirtualkę postawić na w7 albo linuksie, np rzeczonym
 już Slackware?

VMWare jest w wersji na Linuxa i Mac'a.
Jednak mozesz smialo postawic piramidke, linuks na windowsie na linuksie na windowsie i ile tam jeszcze masz zasobow. ;)

Data: 2016-08-25 22:44:26
Autor: Yerine Ictimai
dwa windowsy
VMWare jest w wersji na Linuxa i Mac'a.
Jednak mozesz smialo postawic piramidke, linuks na windowsie na linuksie na windowsie i ile tam jeszcze masz zasobow. ;)

Rzeczywiście stawianie poprzez VMWare systemów operacyjnych jest
 takie bezstratne co do zasobów?

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2016-08-25 22:00:56
Autor: 2late
dwa windowsy
On 25/08/2016 09:44, Yerine Ictimai wrote:
[...]

Oczywiscie zalezy ile masz tych zasobow.

Data: 2016-08-25 23:48:07
Autor: Yerine Ictimai
dwa windowsy
Rzeczywiście stawianie poprzez VMWare systemów operacyjnych jest
 takie bezstratne co do zasobów?

Oczywiscie zalezy ile masz tych zasobow.

A więc lepiej instalować na osobnych partycjach z multibutem
 jednak, tak jest bardziej ekonomicznie i wydajnie,
 prawda?

Poza tym łatwiej manipulować tymi instalacjami, backup całej
 partycji przy pomocy polecenia "dd", czyż jest cokolwiek bardziej
 niezawodnego?

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2016-08-25 23:44:25
Autor: Michal Lukasik
dwa windowsy
On 25/08/2016 22:48, Yerine Ictimai wrote:

A więc lepiej instalować na osobnych partycjach z multibutem
 jednak, tak jest bardziej ekonomicznie i wydajnie,
 prawda?

W domu na jednym komputerze może i tak. W warunkach produkcyjnych gdy masz do dyspozycji kilka serwerów do tego perspektywę dołożenia kilku - nie. Przede wszystkim ze względu na to, że "maszyny" wirtualne mogą być dowolnie przerzucane między serwerami w zależności od obciążenia i zapotrzebowania na zasoby.
Dodatkowa zaleta to w przypadku migracji całego "ustrojstwa" po prostu przerzucasz wirtualki na nowy serwer a stary "złomujesz" - bez przestojów, wszystko "na żywym organiźmie". Wirtualizacja to przyszłość.

Poza tym łatwiej manipulować tymi instalacjami, backup całej
 partycji przy pomocy polecenia "dd", czyż jest cokolwiek bardziej
 niezawodnego?

W przypadku wirtualek przeważnie "cały dysk" jest plikiem. Jest coś łatwiejszego niż 'copy'? ;D
Do tego dochodzi snapshot i przywrócenie "zepsutej" maszyny zajmuje chwilę.

--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2016-08-26 02:14:53
Autor: Yerine Ictimai
dwa windowsy
Michal Lukasik <michu_l@tlenCUT.pl> Wrote in message:
przerzucasz wirtualki na nowy serwer a stary "złomujesz" - bez przestojów, wszystko "na żywym organiźmie". Wirtualizacja to przyszłość.

Jasne, fajne, ale VMWare to produkt jednej firmy?
Po Microsoft i Adobe, teraz VMWare, same monopole?

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2016-08-26 11:31:15
Autor: Michal Lukasik
dwa windowsy
On 26/08/2016 01:14, Yerine Ictimai wrote:

Jasne, fajne, ale VMWare to produkt jednej firmy?
Po Microsoft i Adobe, teraz VMWare, same monopole?

O Xen, KVM albo VirtualBox (Oracle) słyszałeś?
Xen jest całkowicie darmowy (darmo oferuje te opcje, za które w VMWare trzeba płacić) i na jego bazie powstało trochę klonów.
W licencję Oracle się nie wczytywałem, ale wiem na pewno, że w domu serwer h-typ2 możesz sobie postawić też za friko - to samo KVM.
VMWare jest idealny na początek np. na domowy lab h.typ1 - w takim przypadku jest darmowy choć okrojony z opcji, które przydają się zwłaszcza przy zarządzaniu kilkoma serwerami.
Do tego jeszcze dochodzi Windowsowy Hyper-V czy projekty jak Jailhouse i pewnie wiele, o których nie wiem.
IMO daleko VMWare do monopolu. Znam kilku ludzi, co używało go w celu poznania, ale na dłuższą metę używają czego innego. Nawet w firmach, które znam używają Citrix.
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2016-08-28 22:12:32
Autor: Yerine Ictimai
dwa windowsy
[...]

A jak z KOMPATYBILNOŚCIĄ, pomiędzy nimi,  np. wirtualny dysk z
 systemem stworzony w VirtualBox, plik vdi, czy można jakoś
 przekonwertować aby otworzyć na Xen, KVM lub VMWare?

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2016-08-27 21:05:03
Autor: marfi
dwa windowsy
Użytkownik "Michal Lukasik" <michu_l@tlenCUT.pl> napisał w wiadomości news:npnsd0$33m$1news.mixmin.net...

...Wirtualizacja to przyszłość.

Teraźniejszość i przeszłość - używam od czasów Visty,.

--
marfi

Data: 2016-08-26 01:08:21
Autor: Przemysław Ryk
dwa windowsy
Dnia Thu, 25 Aug 2016 23:48:07 +0200 (CEST), Yerine Ictimai napisał(a):

Oczywiscie zalezy ile masz tych zasobow.

A więc lepiej instalować na osobnych partycjach z multibutem
 jednak, tak jest bardziej ekonomicznie i wydajnie,
 prawda?

Nie. Przykład - moim głównym systemem jest Windows 8.1. Potrzebuję komuś z
konfiguracji czegoś pod Windows 7 czy XP zrobić screeny. To ja wolę
wirtualną maszynę odpalić i to ogarnąć, niż restartować całego kompa, zrobić
screeny na 7-mce, potem kolejny restart, żeby wrócić do podstawowego
systemu. Już nie wspomnę o tym, że na obecnej konfiguracji swojego kompa
postawienie XP może mi spore problemy sprawić (brak sterowników).

Poza tym łatwiej manipulować tymi instalacjami, backup całej
 partycji przy pomocy polecenia "dd", czyż jest cokolwiek bardziej
 niezawodnego?

Kopia folderu z maszyną wirtualną jest jednak szybsza do zrobienia, niż
pierniczenie się z dd czy robieniem innego obrazu dysku.

--
[ Przemysław ,,Rico" Ryk                                                    ]
[ Destroying everything seems like the best option.                        ]

Data: 2016-08-26 07:07:16
Autor: z
dwa windowsy
W dniu 2016-08-26 o 01:08, Przemysław Ryk pisze:
To ja wolę
wirtualną maszynę odpalić i to ogarnąć, niż restartować całego kompa, zrobić
screeny na 7-mce, potem kolejny restart, żeby wrócić do podstawowego
systemu.

Opisz swoją konfigurację sprzętową bo to może tłumaczyć kto co woli :-)

Data: 2016-08-26 18:28:21
Autor: Przemysław Ryk
dwa windowsy
Dnia Fri, 26 Aug 2016 07:07:16 +0200, z napisał(a):

[...]

i5-4690K, 32GB ram, system na SSD, wirtualki na klasycznym dysku.

Przy czym dokładnie tak samo postępowałem pracując na Core 2 Duo E8400 przy
8GB ram.

--
[ Przemysław ,,Rico" Ryk                                                    ]
[ Jak to mówią daltoniści: życie jest jak tęcza - raz białe, raz czarne... ]

Data: 2016-08-27 21:12:04
Autor: marfi
dwa windowsy
Użytkownik "Przemysław Ryk" <przemyslaw.ryk@gmail.com> napisał w wiadomości news:qm2x651sdaim.dlgmaverick.przemekryk.no-ip.info...
...wirtualki na klasycznym dysku.

  Tak miałem kiedyś (wirtualki na WD Black) ale po przejściu na SSD przeżyłem swego rodzaju szok.
Polecam.

PS: System W8.1 na SSD Intel, i7/16GB, wirtualki Samsung 840.

--
marfi

Data: 2016-08-28 15:58:17
Autor: Przemysław Ryk
dwa windowsy
Dnia Sat, 27 Aug 2016 21:12:04 +0200, marfi napisał(a):

[...]

Wiesz - żebym ja jeszcze miał kasę na jakiegoś 1TB SSD to... i tak w pierwszej
kolejności poszedłby na dysk dla aktualnych projektów. :D Choć też by było
ciasno (projektów mam ponad 1TB, wirtualne maszyny zajmują mi już ponad
460GB).

--
[ Przemysław ,,Rico" Ryk                                                    ]
[ Lepiej raz na pół roku myśleć o ślubie, niż raz w tygodniu o rozwodzie.  ]

Data: 2016-08-26 07:14:53
Autor: 2late
dwa windowsy
On 25/08/2016 10:48, Yerine Ictimai wrote:
[...]

Tak moze byc taniej ale nie wygodniej, szybciej, wydajniej.

Poza tym łatwiej manipulować tymi instalacjami, backup całej
 partycji przy pomocy polecenia "dd", czyż jest cokolwiek bardziej
 niezawodnego?

W przypadku wirtualnych systemow snapshot mozesz zrobic w kazdej chwili jednym klikiem. Nie do pobicia. Nawet w domowych zastosowaniach czas kosztuje.

Data: 2016-08-27 21:02:15
Autor: marfi
dwa windowsy
Użytkownik "Jacek Maciejewski" <jacmac@go2.pl> napisał w wiadomości news:vieq6sfoqwdy$.623j2pvmju4f$.dlg40tude.net...
[...]

Nie zauważyłem takich problemów (VMware Workstation 12) -wszystkie  VHD na SSD 840 Samsunga.

--
marfi

Data: 2016-08-26 18:24:50
Autor: platformowe głupki
dwa windowsy
widzę, że Szanowni Koledzy odlecieli...

zakładając, że będę miał kilka dysków, czy taki xosl podoła?
jakie mamy obecnie dobre bootmanagery?

Data: 2016-08-26 19:36:51
Autor: z
dwa windowsy
widzę, że Szanowni Koledzy odlecieli...

zakładając, że będę miał kilka dysków, czy taki xosl podoła?
jakie mamy obecnie dobre bootmanagery?

Przypomnij albo napisz (tyle tego że nie nadążam ;-) ) jaki masz komputer.

Data: 2016-08-26 19:48:21
Autor: platformowe głupki
dwa windowsy
ogólnie to mam dwa
laptop DELL D505 jebany nie widzi dysków >128GB
core 2 duo którego dopiero składam...

na obu chciałem mieć tyle systemów ile się da...

czyli slack + 10 + XP

ogólnie to wywaliłem się na instalacji slackware 12.2
dostaję takie komunikaty przy bootowaniu, na linux nie chcieli mi pomóc...

http://zsyp.eu/smieci/slack_pad_bootu.JPG
http://zsyp.eu/smieci/slack_pad_bootu2.JPG

Data: 2016-08-26 19:50:00
Autor: platformowe głupki
dwa windowsy
P.S.
macie dobrą sprawdzoną instalkę Windows 10 PL x64?
lubię wersje z netu, z zasady...

Data: 2016-08-27 21:17:18
Autor: marfi
dwa windowsy
Użytkownik "platformowe głupki" <NOSPAMtestowanije@go2.pl> napisał w wiadomości news:nppvgg$a88$4node2.news.atman.pl...
P.S.
macie dobrą sprawdzoną instalkę Windows 10 PL x64?
lubię wersje z netu, z zasady...

Jeżeli nie macie platformowe głupki dostępu do google to i tak nie pobierzecie tego obrazu ale próbujcie:
https://www.microsoft.com/pl-pl/software-download/windows10

--
marfi

dwa windowsy