Data: 2020-09-18 14:31:25 | |
Autor: ąćęłńóśźż | |
dwie duże zębaty kontra dwie małe | |
Co to zdjęcie ma udowadniać?
Chyba często¶ć jeżdżenia na tych zębatkach. Jest jeszcze myk, że większe s± alu (przynajmniej z przodu), mniejsze stal. No i ciężar dużej/małej. Ale jak kto¶ rusza pod wzniesienie lub musi spod ¶wiateł wystartować to i tak połamie lub urwie. Macie dobr± metodę na ruszanie pod górkę? -- -- - "ToMasz" wrote in message news:5f64970e$0$17346$65785112news.neostrada.pl... |
|
Data: 2020-09-21 16:10:10 | |
Autor: Jacek G. | |
dwie duże zębaty kontra dwie małe | |
W dniu 2020-09-18 o 14:31, ±ćęłń󶼿 pisze:
Macie dobr± metodę na ruszanie pod górkę? Zależy - na drodze czy w terenie. Na drodze - zazwyczaj wystarczy zrzucić przełożenie na odpowiednio miękkie przed przewidywanym zatrzymaniem. W terenie, gdzie nachylenia i podłoże mog± być trudne, to różnie - czasem start po skosie - jak pisał WS, czasem trzeba się nieco cofn±ć lub podprowadzić na bardziej płaski teren/ bardziej tward± nawierzchnię. Z bardzo miękkiego przełożenia też nie zawsze łatwo się staruje, bo pierwsze pół obrotu korby nie pozwala osi±gn±ć odpowiedniej prędko¶ci by spokojnie trafić drug± stop± na pedał i wykonać kolejne pół obrotu. Trzeba to zrobić bardzo dynamicznie, inaczej się staje w miejscu i trzeba próbować po raz kolejny. Paradoksalnie może być nieco łatwiej z trochę twardszego przełożenia. -- Jacek G. |
|