Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   dwie duże zębaty kontra dwie małe

dwie duże zębaty kontra dwie małe

Data: 2020-09-18 14:31:25
Autor: ąćęłńóśźż
dwie duże zębaty kontra dwie małe
Co to zdjęcie ma udowadniać?
Chyba często¶ć jeżdżenia na tych zębatkach.

Jest jeszcze myk, że większe s± alu (przynajmniej z przodu), mniejsze stal.
No i ciężar dużej/małej.

Ale jak kto¶ rusza pod wzniesienie lub musi spod ¶wiateł wystartować to i tak połamie lub urwie.

Macie dobr± metodę na ruszanie pod górkę?


-- -- -
"ToMasz"  wrote in message news:5f64970e$0$17346$65785112news.neostrada.pl...

Data: 2020-09-21 16:10:10
Autor: Jacek G.
dwie duże zębaty kontra dwie małe
W dniu 2020-09-18 o 14:31, ±ćęłń󶼿 pisze:
Macie dobr± metodę na ruszanie pod górkę?

Zależy - na drodze czy w terenie. Na drodze - zazwyczaj wystarczy zrzucić przełożenie na odpowiednio miękkie przed przewidywanym zatrzymaniem.
W terenie, gdzie nachylenia i podłoże mog± być trudne, to różnie - czasem start po skosie - jak pisał WS, czasem trzeba się nieco cofn±ć lub podprowadzić na bardziej płaski teren/ bardziej tward± nawierzchnię.
Z bardzo miękkiego przełożenia też nie zawsze łatwo się staruje, bo pierwsze pół obrotu korby nie pozwala osi±gn±ć odpowiedniej prędko¶ci by spokojnie trafić drug± stop± na pedał i wykonać kolejne pół obrotu. Trzeba to zrobić bardzo dynamicznie, inaczej się staje w miejscu i trzeba próbować po raz kolejny. Paradoksalnie może być nieco łatwiej z trochę twardszego przełożenia.
--
Jacek G.

dwie duże zębaty kontra dwie małe

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona