dwie duże zębaty kontra dwie małe

Data: 2020-09-18 12:29:17
Autor: Ignacy
dwie duże zębaty kontra dwie małe
W dniu piątek, 18 września 2020 13:16:33 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:

ja proponuje na przód 1 zębatkę narrow wide - i przetrwa 10 razy tyle co na na fotce po lewej, z tyłu cokolwiek... 11- do ile tam kto chce, a w zasadzie na ile opony pozwolą.

Może i jest to napęd trwały z jedną zębatką, ale kinematyka przełożeń
jest do kitu. Taki rower to tylko na podjazdy. A kto tak jeździ.
Do jazdy, potrzebny jest najbardziej rower z przełożeniami uniwersalnymi i
zdecydowanie z trzema tarczami korb.

@ąć...
Do ruszenia z miejsca na podjeździe potrzebne jest miękkie przełożenie,
czyli takie na jakim byś ten podjazd przejechał, więc, jeśli nie masz
takiego przełożenia, to nie ruszysz na danym podjeździe z miejsca.
Ja mam takie, na których ruszam z miejsca pod np. 10% nachylenie.

@PeJot
<Tu nie chodzi o trwałość napędu, tylko o interes producenta.
Dokładnie

@WS
<mam znajoma ktora lubi dziwne kombinacje i zalozyla sobie 2x11 (moze 12?) bez <przedniej przerzutki ;)
Przecież, są przerzutki przednie do 2x11 ;)

Data: 2020-09-18 12:41:00
Autor: WS
On Friday, September 18, 2020 at 9:29:20 PM UTC+2, Ignacy wrote:

[...]

Jesli podjazd ma ze 2m szerokosci to ja ruszam "po skosie"

@WS
<mam znajoma ktora lubi dziwne kombinacje i zalozyla sobie 2x11 (moze 12?) bez <przedniej przerzutki ;)
Przecież, są przerzutki przednie do 2x11 ;)

tak, ale na topie sa napedy 1x iles ;) wiec to mial byc taki prawie ;) , ale nadajacy sie do uzytku ;)
2x11 ma zona, wg mnie taki jest OK

Data: 2020-09-18 12:55:12
Autor: Ignacy
W dniu piątek, 18 września 2020 21:41:02 UTC+2 użytkownik WS napisał:

> [...]

tak, ale na topie sa napedy 1x iles ;) wiec to mial byc taki prawie ;) , ale nadajacy sie do uzytku ;)

Jednym słowem, dziewczyna jest trendy. Poznaj mnie z nią!

Data: 2020-09-19 08:36:04
Autor: ąćęłńóśźż
dwie duże zębaty kontra dwie małe
A jak ruchome podłoże (żwirek, piasek)?

-- -- -

Data: 2020-09-21 01:41:04
Autor: WS
On Saturday, September 19, 2020 at 8:36:13 AM UTC+2, ąćęłńóśźż wrote:
A jak ruchome podłoże (żwirek, piasek)?

Specjalnego pomyslu na to nie mam, tak samo staram sie ruszac jak najbardziej w poprzek stoku i jak juz jade to skrecic do gory, ale na zwirze, piachu to zazwyczaj sie nie udaje, zwlaszcza, ze czasem plaskim zatrzymywalo rozpedzony rower... kilka razy mialem tak jadac z betonu na zwirowa plaze... nie bylem w stanie jechac, na 1:1 kolo zaczynalo juz sie slizgac przy calkiem szerokich oponach

Data: 2020-09-19 12:14:02
Autor: PeJot
W dniu 2020-09-18 o 21:29, Ignacy pisze:

@WS
<mam znajoma ktora lubi dziwne kombinacje i zalozyla sobie 2x11 (moze 12?) bez <przedniej przerzutki ;)

W moim pierwszym Jaguarze, gdzieś tak '83 urwałem przednią przerzutkę Made by Romet. Za skarby nie mogłem zdobyć następnej ( bo w SRach były tylko szprychy ), przez 2 czy 3 sezony jeździłem bez przedniej przerzutki. Zrzucanie w dół było łatwe, robiło się to butem, w górę ponosiło się łańcuch palcami, i to podczas jazdy (!!!)

I kto by pomyślał że człowiek był prekursorem :)

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2020-09-19 15:29:55
Autor: rmikke
On Saturday, 19 September 2020 at 12:14:31 UTC+2, PeJot wrote:
> [...]
W moim pierwszym Jaguarze, gdzieś tak '83 urwałem przednią przerzutkę Made by Romet. Za skarby nie mogłem zdobyć następnej ( bo w SRach były tylko szprychy ), przez 2 czy 3 sezony jeździłem bez przedniej przerzutki. Zrzucanie w dół było łatwe, robiło się to butem, w górę ponosiło się łańcuch palcami, i to podczas jazdy (!!!)

Hmm, można by sobie tak haczyk przy obcsie dodać do tego podnoszenia...

Data: 2020-09-20 08:36:05
Autor: PeJot
W dniu 2020-09-20 o 00:29, rmikke pisze:
[...]

O ile pamiętam była koncepcja z podnoszeniem szprychą, ściślej jej łebkiem, tyle że przechowywanie owego akcesorium podczas jazdy było trochę upierdliwe.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

dwie duże zębaty kontra dwie małe