Data: 2009-02-28 00:57:57 | |
Autor: Flash | |
dwie klamki do jednego hamulca | |
Po tym jak zerwalem gwint w swojej piascie torowej (Novatec) w OK
podczas hamowania, postanowilem ze po przemalowaniu (przygotowania widac na http://flash.bikestats.pl) roweru, zamontuje w nim przedni hamulec i tu zaczynaja sie problemy... 1. kupujac klamki i tak zmuszony jestem do wziecia kompletu (szt. 2) 2. ogldalem setki zdjec OK (http://www.fixedgeargallery.com/) i jakos nie bardzo podoba mi sie na baranku tylko jedna klamka (szosowa) Wpadlem na pomysl, ktorego nie widzialem jeszcze na zadnym rowerze (przynajmniej bedzie w tym rowerze cos oryginalnego), a mianowicie, aby obie klamki (poprzez linke) byly polaczone z jednym hamulcem, a zatem, aby obie dzialaly. Widzilem juz OK z dwiema klamkami i jednym hamulcm, ale tam jedna klamka byla od tak, aby byla, bez zadnej linki. Widze tutaj 2 rozwiazania: 1. Tak jak mi zasugerowal znajomy: http://img5.imageshack.us/img5/5659/dsc0051c.jpg Plus jest taki, ze pozostaje jedna sruba regulacyjna Minus jest taki, ze trzebaby nieco rozwiercic srube regulacyjna aby zmiescily sie tam dwe linki, a to i tak musialyby byc linki od przerzutki (znacznie ciensze), ktore jak wiadomo maja nieco inne (mniejsze) zakonczenie od linek hamulcowych... pytanie jak to obejsc? No i czy sruba regulacyna to wytrzyma, a jesli nie to czy latwo taka srube dostac osobno? 2. Moj pierwotny plan to dwa osobne pancerze i dwie osobne linki na calej dlugosci...plus druga sruba regulacyjna. Zastanawiam sie, jak ja przymocowac? Przyspawać, czy przykrecic (zrobic jakas obejme)? Hamulec to nowa Sora wiec nic specjalnego, ale nie chcialby niepotrzebnie psuc. Czekam na sugestie :) |
|
Data: 2009-02-28 05:12:58 | |
Autor: Saurus | |
dwie klamki do jednego hamulca | |
Ja zrobiłem sobie urządzenie odwrotne, tzn. do uruchamiania dwóch
hamulców jedną klamką (do przyszłego trójkołowca poziomego :) ).. Dodaję rysunek - w twoim przypadku sprężynę która pomaga w pokonywaniu ew. oporów mechanizmu potrzebowałbyś umiescić z drugiej strony, choć możliwe że ze względu na to co dalej zaproponuję możesz się jej całkiem pozbyć (te opory nie są duże i 2 hamulce ze sprężynami powrotnymi tak jak u mnie pewnie spokojnie by je pokonały, sprężyna jest na wszelki wypadek). W tę stronę kombinowałbym z doczepieniem jakichś niezbyt mocnych sprężyn "normalnie ściśniętych" (takich które wracają do swojego kształtu po rozciągnięciu a nie ściśnięciu i zazwyczaj są zakończone zaokraglonym haczykiem) do końcówek obu linek idących od klamek i końcowych "zatyczek" - żeby obie klamki odbijały, żeby uniknąć sytuacji gdzie jedna linka będzie miała luz jeśli użyjesz tylko jednej klamki. http://www.saurus.net.pl/hamulec.jpg W moim przypadku całość ma 14 cm długości bez fajek, ale sprężyna jest długa a nie miało to dla mnie aż takiego znaczenia. Jako korpus użyłem aluminiowej rurki 25mm z marketu budowlanego ;) |
|
Data: 2009-02-28 11:13:30 | |
Autor: Marcin | |
dwie klamki do jednego hamulca | |
Czekam na sugestie :) Hmmm, ciekawe zadanie inżynieryje - chociaż trochę bez sensu ;) Według mnie w zaproponowanym na rysunku wariancie nie ma prawa działać - siła hamowania będzie szła na gięcie pancerzy, będzie się kosić, blokować, etc... To wpuszczenie dwóch "ściętych" pancerzy do jednej śruby regulacyjnej jest newralgicznym punktem... Ja bym próbował w ten sposób: http://tiny.pl/bt2z Czyli zrobiłbym (tokarz....) konwerter z jednej śruby regulacyjnej na dwie - linki spotykałyby się dopiero w punkcie mocowania do dolnego ramienia. Problemem jest zmieniony kąt linek. Nie mając hamulca w ręku ciężko powiedzieć, czy ma to szansę działać - pewnie nie, ale podywagować można :) Wpadlem na pomysl, ktorego nie widzialem jeszcze na zadnym rowerze Drugi pomysł to zastosowanie dwóch hamulców na przednim kole - po dwóch stronach (z przodu i z tyłu) widelca... Tak na pewno nie ma żadnym rowerze :) -- Pozdrawiam! Marcin |
|
Data: 2009-02-28 02:31:31 | |
Autor: Flash | |
dwie klamki do jednego hamulca | |
Ja bym próbował w ten sposób:http://tiny.pl/bt2z Warte przeyslenia :) Drugi pomysł to zastosowanie dwóch hamulców na przednim kole - po dwóch Dwa hamulce bylyby chyba trudniejsze do zrealizowania, a juz na pewno wazylyby wiecej niz jeden.. no ale mialbym podwojna sile hamowania i dwustopniowa modulacje ;) -- Flash http://flash.bikestats.pl |
|
Data: 2009-02-28 03:33:12 | |
Autor: emixnt | |
dwie klamki do jednego hamulca | |
On 28 Lut, 11:13, "Marcin" <sq5...@gazeta.pl> wrote:
>Czekam na sugestie :) Chyba lepiej by było gdyby linki kończyły się w miejscu śruby regulacyjnej, i ciągnęły jedną, krótką, która obsługiwałaby hamulec. Na zasadzie rotora w bmxach |
|
Data: 2009-02-28 13:53:23 | |
Autor: jakuboff | |
dwie klamki do jednego hamulca | |
emixnt wrote: Chyba lepiej by byĹo gdyby linki koĹczyĹy siÄ w miejscu Ĺruby TeĹź myĹlaĹem o rozwiÄ zaniu gyro z bmx, tylko Ĺźe tam zawsze obydwie linki sÄ ciÄ gniÄte. W przypadku jednej druga bÄdziÄ stawiaÄ opĂłr. http://www.xdreambmx.com/gyro_cable.jpg |
|
Data: 2009-02-28 23:43:06 | |
Autor: Adrian S. | |
dwie klamki do jednego hamulca | |
jakuboff wrote:
Trzeba zmodyfikować ten element od BMXa i zrobić, że jedna klamka ciągnie linkę, która wchodzi w tą przejściówkę. Z tego wychodzą dwie linki. One wchodzą do takiego drugiego adaptera, przez którego środek przechodzi linka ciągnięta przez drugą klamkę. Albo druga klamka ciągnie bezpośrednio linkę od hamulca, albo dwie linki ciągną, przez poprzeczkę, baryłkę zamontowaną na lince. Jak mi się będzie jutro chciało to narysuję i jestem pewien, że się wszyscy zgodzicie, że ten patent będzie działał. -- Adrian S. the Lajt Rider |
|
Data: 2009-02-28 11:49:07 | |
Autor: live_evil | |
dwie klamki do jednego hamulca | |
Można wykorzystać hamulec a'la canti - z linką wchodzącą od góry i zrobić własną przelotkę (mocowaną na rure stetową, pod nakrętką sterów) na dwie linki.
-- live_evil |
|
Data: 2009-02-28 22:08:50 | |
Autor: Grzegorz Pietkiewicz | |
dwie klamki do jednego hamulca | |
Flash pisze:
Czekam na sugestie :)Tutaj mają taki adapter - dwie linki jeden hamulec: http://jtekengineering.com/products.htm Obrazki: http://jtekengineering.com/Images/AeroBrake/doublecontrol_3.jpg http://jtekengineering.com/Images/AeroBrake/doublecontrol_2.jpg http://jtekengineering.com/Images/AeroBrake/Picture-001.jpg Niestety cena trochę zabija szczególnie przy obecnym kursie dolara. Pozdrawiam - Grzesiek |