dwie klamki do jednego hamulca

Data: 2009-02-28 11:13:30
Autor: Marcin
dwie klamki do jednego hamulca
Czekam na sugestie :)

Hmmm, ciekawe zadanie inżynieryje - chociaż trochę bez sensu ;)

Według mnie w zaproponowanym na rysunku wariancie nie ma prawa działać - siła hamowania będzie szła na gięcie pancerzy, będzie się kosić, blokować, etc... To wpuszczenie dwóch "ściętych" pancerzy do jednej śruby regulacyjnej jest newralgicznym punktem...

Ja bym próbował w ten sposób:
http://tiny.pl/bt2z

Czyli zrobiłbym (tokarz....) konwerter z jednej śruby regulacyjnej na dwie - linki spotykałyby się dopiero w punkcie mocowania do dolnego ramienia. Problemem jest zmieniony kąt linek. Nie mając hamulca w ręku ciężko powiedzieć, czy ma to szansę działać - pewnie nie, ale podywagować można :)

Wpadlem na pomysl, ktorego nie widzialem jeszcze na zadnym rowerze

Drugi pomysł to zastosowanie dwóch hamulców na przednim kole - po dwóch stronach (z przodu i z tyłu) widelca... Tak na pewno nie ma żadnym rowerze :)

--
Pozdrawiam!
Marcin

Data: 2009-02-28 02:31:31
Autor: Flash
dwie klamki do jednego hamulca
Ja bym próbował w ten sposób:http://tiny.pl/bt2z

Warte przeyslenia :)

Drugi pomysł to zastosowanie dwóch hamulców na przednim kole - po dwóch
stronach (z przodu i z tyłu) widelca... Tak na pewno nie ma żadnym rowerze
:)

Dwa hamulce bylyby chyba trudniejsze do zrealizowania, a juz na pewno
wazylyby wiecej niz jeden.. no ale mialbym podwojna sile hamowania i
dwustopniowa modulacje ;)

--
Flash
http://flash.bikestats.pl

Data: 2009-02-28 03:33:12
Autor: emixnt
On 28 Lut, 11:13, "Marcin" <sq5...@gazeta.pl> wrote:
> [...]

stronach (z przodu i z tyłu) widelca... Tak na pewno nie ma żadnym rowerze

Chyba lepiej by było gdyby linki kończyły się w miejscu śruby
regulacyjnej, i ciągnęły jedną, krótką, która obsługiwałaby hamulec.
Na zasadzie rotora w bmxach

Data: 2009-02-28 13:53:23
Autor: jakuboff

emixnt wrote:
Chyba lepiej by było gdyby linki kończyły się w miejscu śruby
regulacyjnej, i ciągnęły jedną, krótką, która obsługiwałaby hamulec.
Na zasadzie rotora w bmxach

Też myślałem o rozwiązaniu gyro z bmx, tylko że tam zawsze obydwie linki są ciągnięte. W przypadku jednej druga będzię stawiać opór.

http://www.xdreambmx.com/gyro_cable.jpg

Data: 2009-02-28 23:43:06
Autor: Adrian S.
jakuboff wrote:

emixnt wrote:
[...]

Trzeba zmodyfikować ten element od BMXa i zrobić, że jedna klamka ciągnie
linkę, która wchodzi w tą przejściówkę. Z tego wychodzą dwie linki. One
wchodzą do takiego drugiego adaptera, przez którego środek przechodzi linka
ciągnięta przez drugą klamkę. Albo druga klamka ciągnie bezpośrednio linkę
od hamulca, albo dwie linki ciągną, przez poprzeczkę, baryłkę zamontowaną
na lince. Jak mi się będzie jutro chciało to narysuję i jestem pewien, że
się wszyscy zgodzicie, że ten patent będzie działał.

--
Adrian S. the Lajt Rider

dwie klamki do jednego hamulca