dwie klamki do jednego hamulca

Data: 2009-02-28 05:12:58
Autor: Saurus
dwie klamki do jednego hamulca
Ja zrobiłem sobie urządzenie odwrotne, tzn. do uruchamiania dwóch
hamulców jedną klamką (do przyszłego trójkołowca poziomego :) )..
Dodaję rysunek - w twoim przypadku sprężynę która pomaga w pokonywaniu
ew. oporów mechanizmu potrzebowałbyś umiescić z drugiej strony, choć
możliwe że ze względu na to co dalej zaproponuję możesz się jej
całkiem pozbyć (te opory nie są duże i 2 hamulce ze sprężynami
powrotnymi tak jak u mnie pewnie spokojnie by je pokonały, sprężyna
jest na wszelki wypadek). W tę stronę kombinowałbym z doczepieniem
jakichś niezbyt mocnych sprężyn "normalnie ściśniętych" (takich które
wracają do swojego kształtu po rozciągnięciu a nie ściśnięciu i
zazwyczaj są zakończone zaokraglonym haczykiem) do końcówek obu linek
idących od klamek i końcowych "zatyczek" - żeby obie klamki odbijały,
żeby uniknąć sytuacji gdzie jedna linka będzie miała luz jeśli użyjesz
tylko jednej klamki.

http://www.saurus.net.pl/hamulec.jpg

W moim przypadku całość ma 14 cm długości bez fajek, ale sprężyna jest
długa a nie miało to dla mnie aż takiego znaczenia. Jako korpus użyłem
aluminiowej rurki 25mm z marketu budowlanego ;)

dwie klamki do jednego hamulca