Data: 2010-12-08 20:49:13 | |
Autor: bagno | |
dwie różne opony na 1 osi po raz kolejny | |
Witam
Naczytałem się o takich przypadkach ale dalej nie wiem jak to jest w praktyce. "Samochód" to fiat uno. Nie jeździ ani dużo ani szybko ale ja jestem bardzo mało doświadczony więc wolałbym nie obniżać niepotrzebnie poziomu bezpieczeństwa. Ktoś mi zapsuł opone dunlop wintersport m2 i teraz dostałem taka samą ale wyraźnie bardziej zużytą. Jedna wygląda na prawie nową a druga ma na oko jakieś 2 mm mniej bieżnika. Czy w takim samochodzie to ma rzeczywiście jakieś znaczenie ? Teraz mam założone dwie letnie. Gorzej pewnie nie będzie ale może jednak musze szukać innych ? |
|
Data: 2010-12-08 20:32:21 | |
Autor: to | |
dwie różne opony na 1 osi po raz kolejny | |
begin bagno
Czy w takim samochodzie to ma rzeczywiÂście jakieÂś znaczenie ? Teraz mam A co masz zaĹoĹźone na drugiej osi? Tak szczerze w tym samochodzie, szczegĂłlnie w takim wieku trudno w ogĂłle mĂłwiÄ o jakimkolwiek poziomie bezpieczeĹstwa. JeĹli to dla Ciebie waĹźne, to zmieĹ go na co innego, choÄby na Poloneza, ktĂłry pod tym wzglÄdem jest o niebo lepszy. Uno ma bardzo sĹabÄ konstrukcjÄ, bezpieczeĹstwo bierne praktycznie Ĺźadne. Hamulce sĹabe, prowadzenie teĹź raczej takie sobie, szczegĂłlnie po kilkunastu latach. -- ignorance is bliss |
|
Data: 2010-12-08 21:41:40 | |
Autor: bagno | |
dwie ró?ne opony na 1 osi po raz kolejny | |
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4cffeb55$0$20995$65785112news.neostrada.pl... begin bagno Jakieś fuldy zimowe. Nie nowe ale bieżnika całkiem dużo. Tak szczerze w tym samochodzie, szczególnie w takim wieku trudno w ogóle Nie chce żadnego poloneza. Od 4 miesięcy kupuje nowe auto ale z moimi wymaganiami to potrwa pewnie jeszcze z rok. Niestety musi na razie zostać uno. Uno ma bardzo słabą konstrukcję, bezpieczeństwo bierne praktycznie żadne. Hamulce słabe, prowadzenie też raczej takie sobie, No niestety. Chociaż połowa zawieszenia, układ kierowniczy, hamulce i troche innych rzeczy jest świeżo po remoncie. |
|
Data: 2010-12-09 05:55:14 | |
Autor: to | |
dwie ró?ne opony na 1 osi po raz kolejny | |
begin bagno
A co masz zaÂłoÂżone na drugiej osi? Szczerze mĂłwiÄ c, ja bym zamontowaĹ na tyĹ te Dunlopy ktĂłre masz i o ile nie bÄdzie nic czuÄ (a niemal na pewno nie bÄdzie) to siÄ nie wygĹupiaĹ i tak jeĹşdziĹ. OczywiĹcie 2 mm róşny bieĹźnik ma jakiĹ tam wpĹyw na bezpieczeĹstwo. Ale ma go takĹźe to, Ĺźe na obu osiach masz róşne opony i ze nie sÄ to opony nowe. A takĹźe to, ze jest to Fiat Uno. WiÄc moim zdaniem nie ma sensu przesadzaÄ. I tak na pewno bÄdzie lepiej niĹź teraz. -- ignorance is bliss |
|
Data: 2010-12-09 09:50:47 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
dwie ró?ne opony na 1 osi po raz kolejny | |
Użytkownik "bagno" <bagno@o2.pl> napisał w wiadomości news:4cffed81$0$22814$65785112news.neostrada.pl...
skoro masz zamiar kupić nowe (inne) auto, to masz jakiś potencjał na nie, a to oznacza, ze mozesz iść do jakiegoś gumiarza wydać ok 100 zł na nową opone podobna do tej lepszej albo 150 na dwie używane i mieć problem z głowy.. prawda? Ja kupilem nowe opony za 120 zł szt. 175/65R13 -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka |
|
Data: 2010-12-08 22:06:12 | |
Autor: J.F. | |
dwie różne opony na 1 osi po raz kolejny | |
On Wed, 8 Dec 2010 20:49:13 +0100, bagno wrote:
Naczytałem się o takich przypadkach ale dalej nie wiem jak to jest w praktyce. Wszystko od sytuacji zalezy. Ja bym sie troche bal jezdzic po sniegu na zimowkach z przodu i prawdziwie letnich z tylu. J. |
|
Data: 2010-12-08 23:08:22 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
dwie róşne opony na 1 osi po raz kole jny | |
W dniu 2010-12-08 22:06, J.F. pisze:
On Wed, 8 Dec 2010 20:49:13 +0100, bagno wrote: Sugerujesz, Ĺźe nawet troleje bÄdÄ bezpieczniejsze? ;) -- Marcin "Kenickie" Mydlak WrocĹaw, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roĹnie popyt na ĹwiÄty spokĂłj." |
|
Data: 2010-12-08 23:14:26 | |
Autor: bagno | |
dwie różne opony na 1 osi po raz kolejny | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hmsvf6lrqm05hmvp2el7lrc0oflpsogod54ax.com... On Wed, 8 Dec 2010 20:49:13 +0100, bagno wrote: Ale ja pytam o cos innego. Chce w końcu wywalić te letnie i założyć zimowe. |
|
Data: 2010-12-09 09:06:35 | |
Autor: J.F. | |
dwie różne opony na 1 osi po raz kolejny | |
Użytkownik "bagno" <bagno@o2.pl> napisał w
Ale ja pytam o cos innego. Chce w końcu wywalić te letnie i założyć zimowe. A, to raczej bez problemu. Daj z tylu, na nienapedzana os. J. |
|
Data: 2010-12-09 07:35:55 | |
Autor: Rafał VFR | |
dwie różne opony na 1 osi po raz kolejny | |
Użytkownik "bagno" <bagno@o2.pl> napisał w wiadomości news:4cffe137$0$27033$65785112news.neostrada.pl... Witam Witam Wg mnie to nie ma znaczenia czy robisz to w Uno czy innym samochodzie. Genralnie zasada jest taka, żeby ma jednej osi były te same opony. Wilkość bieżnika - nie dramatyzowałbym. Mogę tylko sobie gdybać, że po ulicach jeżdzi duuuużo aut, gdzie te różnice są więszke a to choćby z powodu ilości powietrza, któego mało kto pilnuje. Gdyby opony były różne o zdecydowanie innym rozmiarze to widadomo - mechanizm różnicwoy musiałby to niwelować. Na tylnej osi znów prościej - bo tam się tylko toczy. Jednak na koniec dodam, że na stronie MIchelina wyraźnie radzi się aby lepsze opony montować do tyłu. Może brzmi to nielogicznie ale teoretycznie to racja. To, że montujemy inaczej to inna sprawa. Ja sam mam lepsze na przodzie - mimo świadomosći i 4 napędowego auta. Pzdr Rafał |
|
Data: 2010-12-09 23:00:52 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
dwie różne opony na 1 osi po raz kolejny | |
W dniu 2010-12-08 20:49, bagno pisze:
Czy w takim samochodzie to ma rzeczywiście jakieś znaczenie ? Znaczenie jakieś ma zawsze. Załóż te dwie różne na tylną oś. Pamiętaj że jeżeli gorszą założysz z prawej strony, to na zakręcie w lewo tył może chcieć uciec. Najlepiej przećwicz sobie gdzieś na uboczu zachowanie samochody w trudniejszych sytuacjach. |