dwie różne opony na 1 osi po raz kolejny

Data: 2010-12-09 07:35:55
Autor: Rafał VFR
dwie różne opony na 1 osi po raz kolejny

Użytkownik "bagno" <bagno@o2.pl> napisał w wiadomości news:4cffe137$0$27033$65785112news.neostrada.pl...
Witam

Naczytałem się o takich przypadkach ale dalej nie wiem jak to jest w praktyce.

"Samochód" to fiat uno. Nie jeździ ani dużo ani szybko ale ja jestem bardzo mało
doświadczony więc wolałbym nie obniżać niepotrzebnie poziomu bezpieczeństwa.

Ktoś mi zapsuł opone dunlop wintersport m2 i teraz dostałem taka samą ale wyraźnie
bardziej zużytą. Jedna wygląda na prawie nową a druga ma na oko jakieś 2 mm
mniej bieżnika.

Czy w takim samochodzie to ma rzeczywiście jakieś znaczenie ?  Teraz mam założone
dwie letnie. Gorzej pewnie nie będzie ale może jednak musze szukać innych ?

Witam
Wg mnie to nie ma znaczenia czy robisz to w Uno czy innym samochodzie.
Genralnie zasada jest taka, żeby ma jednej osi były te same opony. Wilkość bieżnika - nie dramatyzowałbym.
Mogę tylko sobie gdybać, że po ulicach jeżdzi duuuużo aut, gdzie te różnice są więszke a to choćby z powodu ilości powietrza, któego mało kto pilnuje.
Gdyby opony były różne o zdecydowanie innym rozmiarze to widadomo - mechanizm różnicwoy musiałby to niwelować.
Na tylnej osi znów prościej - bo tam się tylko toczy.
Jednak na koniec dodam, że na stronie MIchelina wyraźnie radzi się aby lepsze opony montować do tyłu. Może brzmi to nielogicznie ale teoretycznie to racja.
To, że montujemy inaczej to inna sprawa. Ja sam mam lepsze na przodzie - mimo świadomosći i 4 napędowego auta.
Pzdr
Rafał

dwie różne opony na 1 osi po raz kolejny