dworce PKP WROGIE dla NIEPELNOSPRAWNYCH

Data: 2013-04-13 05:26:28
Autor: inner continental
dworce PKP WROGIE dla NIEPELNOSPRAWNYCH
Prosze o POrade co ma zrobic niepelnosprawny kiedy chce sie dostac z
peronu na hale dworcowa na Dworcu Centralnym w Warszawie? Tam jest co
prawda jest taki wyciag wzdluz poreczy schodow dla osob na wozkach ale
NIGDY NIE DZIALA! (WIECZNIE zepsuty.) Schody ruchome rowniez sa ale
NIGDY PRZENIGDY NIE WLACZONE (te pod gore)!

Jeszcze gorzej jest na pozostalych 2-ch dworcach: Warszawa Zachodnia i
Wschodnia (w ogole nie ma zadnych konstrukcji dla niepelnosprawnych,
nawet zepsutych).

Poniewaz jest obowiazek prawny plynacy z prawodawstwa Unii
Europejskiej dla wlasnie takich placowek jak dworce kolejowe to wiec
JAK PRAWNIE osoba niepelnowprawna moze wyegzekwowac ODSZKODOWANIE za
straty wynikajace z niemoznosci pokonania schodow (np. spoznienie sie
na pociag, przepadniecie biletu, osobiste upokorzenia)?

Data: 2013-04-13 21:56:47
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 13.04.2013 14:26, inner continental pisze:
[...]

Holender, to muszą mnie uważać za jakąś ważną szychę z kontroli, bo choć pojawiam się tam sporadycznie i bardzo losowo, to zawsze (specjalnie dla mnie?) działały...

Data: 2013-04-13 15:08:07
Autor: inner continental

Andrzej Lawa wrote:
> [...]
> NIGDY NIE DZIALA! (WIECZNIE zepsuty.) Schody ruchome rowniez sa ale
> NIGDY PRZENIGDY NIE WLACZONE (te pod gore)!

Holender, to musz� mnie uwa�a� za jak�� wa�n� szych� z kontroli, bo cho�
pojawiam siďż˝ tam sporadycznie i bardzo losowo, to zawsze (specjalnie dla
mnie?) dzia�a�y...

To sprawdz chociaz teraz! Po co klamiesz? Tam to nagminnie nie
dzialaja nigdy.

Poza tym co z innymi dworcami glownymi w innych glownych miastach, np.
Gdansku? Tam mamy do dyspozycji zwykle strome dlugie i jak najbardziej
nieruchome betonowo-kamienne schody ktore przeklinaja nie tylko
niepelnosprawni lecz chocby watle kobiety z duzymi walizkami na
koleczkach...

Data: 2013-04-14 00:44:11
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 14.04.2013 00:08, inner continental pisze:

[...]

Primo: naucz się poprawnie kodować, lamerze.
Secundo: teraz jest środek nocy, durniu.
Tertio: ty twierdziłeś, KŁAMCO, że zawsze są wyłączone - z kolei ja nie twierdziłem, że nigdy nie miały żadnej awarii.

[...]

Nigdy nie byłem w Gdańsku na Dworcu Głównym, ale od czego Google Maps... Hmm... Chyba specjalnie dla mnie sfałszowali zdjęcia lotnicze, bo ja tam nie widzę żadnych schodów. Płaski teren.

Pokaż na mapie, gdzie te schody widzisz.

Data: 2013-04-14 02:23:37
Autor: Janek Wlodak
[...]

To sobie popatrz, mistrzu Googlarki...

http://www.google.de/imgres?start=137&newwindow=1&safe=off&client=firefox-a&hs=hmW&sa=X&rls=org.mozilla:de:official&biw=1680&bih=916&tbm=isch&tbnid=CIO4aZVMhwCjpM:&imgrefurl=http://www.mmtrojmiasto.pl/414295/2012/5/25/dworzec-gdansk-glowny-zostanie-przebudowany-znikna-obskurne-boksy%3Fcategory%3Dnews&docid=M0Pyao7qJ4NpQM&imgurl=http://gfx.mmka.pl/newsph/380662/856146.3.jpg&w=600&h=399&ei=e_ZpUZGkNMPeswa3p4G4AQ&zoom=1&iact=hc&vpx=396&vpy=499&dur=5418&hovh=183&hovw=275&tx=199&ty=121&page=4&tbnh=141&tbnw=220&ndsp=48&ved=1t:429,r:39,s:100,i:121

Data: 2013-04-14 10:46:07
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 14.04.2013 02:23, Janek Wlodak pisze:

[...]

I to jest wg ciebie jedyne wejście?? Patrząc na google maps widać, że zarówno na perony jak i do hali dworca można wjechać wózkiem z np. parkingu czy przystanków autobusowych. Przy tramwajowych jest przejście podziemne, ale też widzę jakieś oznaczenia dla inwalidów. Na tym zdjęciu, co pokazałeś, też widać coś wyglądające jak rampa dla wózków.

Poza tym ja tam widzę działające schody ruchome - czyli  "inner continental" znowu kłamał.

Data: 2013-04-14 08:53:04
Autor: inner continental
dworce PKP WROGIE dla NIEPELNOSPRAWNYCH
Andrzej Lawa wrote:
Poza tym ja tam widze dzialajace schody ruchome - czyli  "inner
continental" znowu klamal.

Tak? To popatrz jeszcze raz na maps.google.pl od strony ul. Podwale
Grodzkie. W odpowiednio duzym powiekszeniu widac tam jak na dloni 3
wyjscia schodowe, zadne z nich nie ma schodow ruchomych.
I to zgadza sie z moim osobistym doswiadczeniem ostatniego lata kiedy
sie naszarpalismy niemilosiernie zeby pokonac wielkie strome schody.
Lecz byc moze wlasnie sie to zmienilo, jak wlasnie wyczytalem trwa
generalny remont i juz wiele rzeczy wykonano:
http://www.dziennikbaltycki.pl/artykul/784206,remont-dworca-gdansk-glowny-zakonczony-hala-dworca-juz-bez,12,id,t,sg.html

Chociaz nawet w tym materiale widac wielkie nowe schody, raczej bez
zadnych ulatwien ani dla niepelnosprawnych ani dla watlych kobiet z
duzymi walizkami na malych koleczkach...

OK, lecz jezeli Dworze Gdansk Glowny sie zmienil to sie naprawde
ciesze. Jednak nadal pozostaje mnostwo innych miast WOJEWODZKICH na
ktorych nie ma zadnych ulatwien!

Chocby Warszawa Zachodnia - JAK TAM maja pokonywac te wszystkie schody
niepelnosprawni i nieatletyczni podrozni z wielkimi walizkami na
malych kolkach?

Kolejny przyklad to dworzec GDYNIA GLOWNA: tam w lecie jak pamietam
juz WYREMONTOWANY - a jednak trzeba sie szarpac w pokonywaniu
betonowyhch NIERUCHOMYCH schodow jako jedynych oferowanych podroznym!

Sa dalsze miasta woejwodzkie z tym samym problemem...

Ale ja prosze tu o porade prawna: jezeli wszystko fajnie to sie
cieszymy ALE co jezeli niepelnosprawny wlasnie spotka sie z taka
bariera nie do pokonania na tego typu obiekcie i obsluga dworca
bezradnie rozklada przed nim rece?

Jak to sie ma do obowizujacego nam prawa?

Data: 2013-04-14 18:20:58
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 14.04.2013 17:53, inner continental pisze:
Andrzej Lawa wrote:
[...]

A po jaką cholerę koniecznie chcesz iść trasą bez ułatwień?

I to zgadza sie z moim osobistym doswiadczeniem ostatniego lata kiedy
sie naszarpalismy niemilosiernie zeby pokonac wielkie strome schody.

Może trzeba było (uwaga, trudna koncepcja!) POMYŚLEĆ i zamiast szukać najtrudniejszej trasy wybrać najłatwiejszą od frontu, hmm?

[ciach]

zadnych ulatwien ani dla niepelnosprawnych ani dla watlych kobiet z
duzymi walizkami na malych koleczkach...

A co ty taki męski szowinista? Uważasz, że kobieta gorsza od mężczyzny?

OK, lecz jezeli Dworze Gdansk Glowny sie zmienil to sie naprawde
ciesze. Jednak nadal pozostaje mnostwo innych miast WOJEWODZKICH na
ktorych nie ma zadnych ulatwien!

Na podstawie wcześniejszych doświadczeń mam podstawy wątpić w rzetelność twoich twierdzeń.

Chocby Warszawa Zachodnia - JAK TAM maja pokonywac te wszystkie schody
niepelnosprawni i nieatletyczni podrozni z wielkimi walizkami na
malych kolkach?

To wysiadaj na stacji Warszawa Centralna - w czym problem?

Uważasz, że należy nagle zatrzymać CAŁY kraj i rzucić wszystkie środki na przebudowę WSZYSTKICH schodów bo pewien nikły odsetek ludzi może mieć kłopoty w tych konkretnych miejscach? Co jeszcze, specjalna rampa na Rysy, żeby inwalidzi z zacięciem taterniczym mogli się dostać na szczyt?

Swoją drogą nowy kompleks "Warszawa Zachodnia" jest w planach czy może nawet już w początkach budowy...

[...]

Cóż, podejrzewam że ten "problem" to ty ciągle usiłujący dostać się gdzieś od zaplecza, podczas gdy od frontu jest wygodny dostęp.

[...]

Nijak, chyba że budynek przechodził jakiś istotny remont od (OIDP) wiosny 2002 lub był wybudowany po tej dacie.

Wtedy prawo budowlane nakłada obowiązek zapewnienia podjazdów, aczkolwiek niekoniecznie z KAŻDEJ strony. Konkretnie wg przepisów w zupełności wystarczy, żeby dla inwalidów była tylko jedna specjalnie dostosowana trasa. Nie ma obowiązku dostosowywania WSZYSTKICH wyjść z budynku.

Data: 2013-04-14 09:38:55
Autor: inner continental

Andrzej Lawa wrote:

> Tak? To popatrz jeszcze raz na maps.google.pl od strony ul. Podwale
> Grodzkie. W odpowiednio duzym powiekszeniu widac tam jak na dloni 3
> wyjscia schodowe, zadne z nich nie ma schodow ruchomych.

A po jaka˝ cholere˝ koniecznie chcesz isc trasa bez ulatwien?

Ostatniego lata przynajmniej nie bylo zadnych ulatwien.

> I to zgadza sie z moim osobistym doswiadczeniem ostatniego lata kiedy
> sie naszarpalismy niemilosiernie zeby pokonac wielkie strome schody.

Moze trzeba bylo (uwaga, trudna koncepcja!) POMYSLEC i zamiast szukac
najtrudniejszej trasy wybrac najlatwiejsza od frontu, hmm?

Tam nie bylo czlowieku zadnych ulatwien.

[ciach]

> zadnych ulatwien ani dla niepelnosprawnych ani dla watlych kobiet z
> duzymi walizkami na malych koleczkach...

A co ty taki meski szowinista? Uwazasz, z kobieta gorsza od mezczyzny?

Jakzesz, w zadnym wypadku! Takze wsrod mezczyzn moga byc np. ludzie z
chorym kregoslupem i kiedy zaczna dzwigac swe ogromne walizki po
trudnych schodach pod gore to calkiem realnie moga dolaczyc do
niedocenianego przez Ciebie grona osob niepelnosprawnych...

[...]

> [...]
> malych kolkach?

To wysiadaj na stacji Warszawa Centralna - w czym problem?

Oj, wybacz... 2-milionowa stolica, tylko 3 dworce i tylko 1 z
niedzialajacymi "ulatwieniami" dla niepelnosprawnych?

[...]

> [...]
> bariera nie do pokonania na tego typu obiekcie i obsluga dworca
> bezradnie rozklada przed nim rece?
>
> Jak to sie ma do obowizujacego nam prawa?

Nijak, chyba ze budynek przechodzil jakis istotny remont od (OIDP)
wiosny 2002 lub byl˝ wybudowany po tej dacie.

O wlasnie, tak jak Dworzec Centralny, prawda?

Wtedy prawo budowlane naklada obowiazek zapewnienia podjazdow,
aczkolwiek niekoniecznie z KAZDEJ strony.

A co jesli nie ma z ZADNEJ?

Konkretnie wg przepisow w
zupelnosci wystarczy, zeby dla inwalidow byla tylko jedna specjalnie
dostosowana trasa.

A co jesli nie ma i nie dziala i pracownicy danej placowki nie
potrafia "nic poradzic"?

Data: 2013-04-14 18:43:54
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 14.04.2013 18:38, inner continental pisze:

[...]

To niech się rozsądnie pakują. A nie ponad miarę.

[...]

[...]

Warszawa Wschodnia jest zdaje się nowa i w pełni dostępna dla niepełnosprawnych.

niedzialajacymi "ulatwieniami" dla niepelnosprawnych?

To że permanentnie nie działają to już ustaliliśmy jako twoje kłamstwo.

[ciach]

[...]

To nie ma czy urządzenie jest uszkodzone? Bo awarie się zdarzają i nic na to nie poradzisz.

Data: 2013-04-14 10:16:49
Autor: inner continental
Andrzej Lawa wrote:
> A co jesli nie ma i nie dziala i pracownicy danej placowki nie
> potrafia "nic poradzic"?

To nie ma czy urz�dzenie jest uszkodzone? Bo awarie si� zdarzaj� i nic
na to nie poradzisz.

Ale co jezeli jest ono "poddane awarii" przez ostatnie POL ROKU NON
STOP?
Czy jest jakas norma prawna regulujaca konkretnie jak czesto i jak
dlugo moze wystepowac awaria?

Poza tym co jezeli sa te awarie WSZYSTKIEGO NARAZ  (jak na Dworcu
Centralnym): dokladnie wszystkich 8 schodow ruchomych na poziom
"zero", oraz 2-ch wciagarek dla osob na wozkach dla niepelnosprwanych?

Data: 2013-04-14 19:52:44
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 14.04.2013 19:16, inner continental pisze:

Ale co jezeli jest ono "poddane awarii" przez ostatnie POL ROKU NON
STOP?

Nie wierzę ci - już parę razy zostałeś przyłapany na kłamstwie.

Czy jest jakas norma prawna regulujaca konkretnie jak czesto i jak
dlugo moze wystepowac awaria?

Czego nie rozumiesz w słowie "awaria"?

Data: 2013-04-15 08:52:02
Autor: tttrrraaaiiinnn
On Sunday, April 14, 2013 6:20:58 PM UTC+2, Andrzej Lawa wrote:
> [...]
> ktorych nie ma zadnych ulatwien!

Na podstawie wcześniejszych doświadczeń mam podstawy wątpić w rzetelność twoich twierdzeń.

Potwierdzam: w Kielcach, mieście wojewódzkim, na Dworcu Głównym nie ma kompletnie niczego co by umożliwiło niepełnosprawnym samodzielne pokonanie drogi peron-hala-przystanek/postój_TAXI. Są tylko gołe schody betonowe. To wkurza nie tylko niepełnosprawnych ale także pozostałych podróżnych bo jeżeli mają duże, ciężkie bagaże i nie mają postury Hulka to mają spooory kłopot!

To samo na dworcu autobusowym w Kielcach.

> Chocby Warszawa Zachodnia - JAK TAM maja pokonywac te wszystkie schody
> niepelnosprawni i nieatletyczni podrozni z wielkimi walizkami na

To samo na Dworcu Zachodnim w Warszawie, zwracam uwagę, że podróżni PKS nie mogą skorzystać z Dworca Centralnego. A na dworcu Warszawa Śródmieście coś jest, bo jakoś nic nie zauważyłem?

Przypominam, że rzeczywiście istnieje coś takiego jak "prawo o likwidacji barier architektonicznych dla osób niepełnosprawnych" i powszechnie wiadomo, że jest ono notorycznie lekceważone na dworcach kolejowych. Pytanie intercontinentala wieć jak najbardziej sensowne na tej grupie prawniczej, mamy państwo prawa czy nie, nie pora żeby ktoś się generalnie zajął tą sprawą?

dworce PKP WROGIE dla NIEPELNOSPRAWNYCH