Data: 2011-05-19 18:07:25 | |
Autor: staszaiwa | |
dwusuw a czretosuw | |
wytłumaczcie laikowi czym poza konstrukcją różnią się w praktyce silniki
dwusuwowe od czterosuwowych, jakie plusy i minusy, żywotność itp. -- |
|
Data: 2011-05-19 19:24:00 | |
Autor: erg | |
dwusuw a czretosuw | |
wytłumaczcie laikowi czym poza konstrukcją różnią się w praktyce silniki iloscia suwów. erg |
|
Data: 2011-05-19 19:24:40 | |
Autor: Piotr Rezmer | |
dwusuw a czretosuw | |
staszaiwa@vp.pl pisze:
wytłumaczcie laikowi czym poza konstrukcją różnią się w praktyce silniki Dwusuw: słabe hamowanie silnikiem niższy moment na małych obrotach dużo częstsza obsługa serwisowa. W skrajnych przypadkach, wymiana tłoka co N motogodzin, gdzie N < 10. wyższe moce uzyskiwane z tej samej pojemności czterosuw: lepsze hamowanie silnikiem, przyjemniejsza charakterystyka momentu obrotowego Dłuugo nie trzeba zmieniać tłoków -- pozdrawiam Piotr XLR250&bmw_f650_dakar |
|
Data: 2011-05-19 20:43:45 | |
Autor: Norbi | |
dwusuw a czretosuw | |
W dniu 2011-05-19 19:24, Piotr Rezmer pisze:
staszaiwa@vp.pl pisze: Wieksze spalanie Tanszy w naprawach...
Nie ma nic przyjemniejszego niz zapach oleju do 2-suwow o poranku :) Co do dlugiej wymiany tlokow to sie troche mylisz - w takiej cwiartce tloki sie zmienia do 80 mth Przy amatorskiej jezdzie na 125 w 2t tlok spokojnie daje rade ok 40-50 mth Norbi BLACK XX'03 |
|
Data: 2011-05-20 09:25:32 | |
Autor: Jasio | |
dwusuw a czretosuw | |
Użytkownik "Norbi" napisał w wiadomości news:4dd564f1$0$2437$65785112news.neostrada.pl...
Nie ma nic przyjemniejszego niz zapach oleju do 2-suwow o poranku :) Napalm. Zapomniałeś o napalmie. -- Jasio etz vfr |
|
Data: 2011-05-19 23:13:27 | |
Autor: Paweł.H. | |
dwusuw a czretosuw | |
Użytkownik <staszaiwa@vp.pl> napisał w wiadomości news:524f.00000563.4dd5403dnewsgate.onet.pl... wytłumaczcie laikowi czym poza konstrukcją różnią się w praktyce silniki Dwusów: -zdecydowanie większe spalanie -wieksza moc uzyskiwana z tej samej pojemnosci (znacznie 2-3 razy: np. 125 4T: ~11-15 KM w zaleznosci od konstrukcji silnika, 125 2T : ~30-35 KM), ale uzykiwana przy wyższych obrotach -mała żywotność ~20tys i remont silnika, ale cena remontu znacznie niższa niż w 4 -suwie) -prostsza konsrtukcja=tańszy serwis -lejemy olej do baku:) -srodek i charakterystyczny dźwięk Czterosów: -niskie spalanie -mała moc -duża żywotnosć -większa kultura pracy |
|
Data: 2011-05-19 23:14:51 | |
Autor: Paweł.H. | |
dwusuw a czretosuw | |
oczywiście dwusUw, czterosUw
|
|
Data: 2011-05-23 14:44:46 | |
Autor: Roman Niewiarowski | |
dwusuw a czretosuw | |
W dniu 2011-05-19 23:13, Paweł.H. pisze:
A gdzie w tych wyliczeniach masa silnika ? Dwusów: Bym nie desperowal. Chyba ze chcesz porownywac KX z gs500. -wieksza moc uzyskiwana z tej samej pojemnosci (znacznie 2-3 razy: np. 125 Porownujesz zupelnie inne silniki. DT125 tez ma kilkanascie KM, a jest 2T. KX 58KM (2T) WR 250 36KM (4T). A i tak nie jestem pewny czy nie wystepuje bardziej wysilony silnik w klasie 4t 250. -mała żywotność ~20tys i remont silnika, ale cena remontu znacznie niższa 20tys towartosc dla jakiego pojazdu ? i jesli mala to punktem odniesienia jest... ? -prostsza konsrtukcja=tańszy serwis Oj tak, zwlaszcza jak trzeba nicasil zregenerowac. Bedzie tanszy serwis! ;) No chyba ze jednak bys chcial porownywanie w obrebie jednej klasy ;) -lejemy olej do baku:) A czemu nie do dozownika ? -duża żywotnosć hehe. -większa kultura pracy Noo, chyba ze porownasz single 4t do twinow 2t ;) pozdr newrom |
|
Data: 2011-05-23 12:47:02 | |
Autor: Piotr Klimek | |
dwusuw a czretosuw | |
Dnia (Mon, 23 May 2011 14:44:46 +0200) ktos podajacy sie za Roman Niewiarowski
wyklawiaturowal co nastepuje: -lejemy olej do baku:) Bo jak przestanie dzialac tak jak powinien to zanim sie zorientujesz bedziesz mial zatarty tlok :) -- Pozdrawiam Piotr Klimek Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R http://bikepics.com/members/piko/ |
|
Data: 2011-05-23 14:51:14 | |
Autor: Roman Niewiarowski | |
dwusuw a czretosuw | |
W dniu 2011-05-23 14:47, Piotr Klimek pisze:
Bo jak przestanie dzialac tak jak powinien to zanim sie zorientujesz Ale podwanie oleju z dozownika utrudnia zatarcie przy 'hamowaniu silnikiem' w 2t. pozdr newrom |
|
Data: 2011-05-23 13:11:06 | |
Autor: Piotr Klimek | |
dwusuw a czretosuw | |
Dnia (Mon, 23 May 2011 14:51:14 +0200) ktos podajacy sie za Roman Niewiarowski
wyklawiaturowal co nastepuje: Bo jak przestanie dzialac tak jak powinien to zanim sie zorientujesz Tak samo jak trzeba pamietac o dolaniu oleju po tankowaniu tak samo o nie hamowaniu silnikiem przy zjezdzaniu z gory na przyklad :) Gdyby nie to, ze mialem podejrzenia co do dozwonika w DT to bym go zostawil na swoim miejscu. Sprawny dozownik na pewno jest lepszy niz reczne mieszanie. Ale niesprawny moze narobic tyle klopotow, ze juz wole mieszac :) -- Pozdrawiam Piotr Klimek Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R http://bikepics.com/members/piko/ |
|
Data: 2011-06-03 22:30:03 | |
Autor: Rafał Tomaszewski | |
dwusuw a czretosuw | |
W dniu 2011-05-23 16:11, Piotr Klimek pisze:
Ale podwanie oleju z dozownika utrudnia zatarcie przy 'hamowaniu a jak się hamuje silnikiem w 2t, da się w ogóle?????????? chłopaki dajcie spokój przy odpowiednim dbaniu czy 2t czy 4t to serwis jeden huj rozpatrując zakup dwuciach lub czteropaka zwraca się uwagę na coś zupełnie innego. To tak jakby porównywac lustro analogowe do cyfrowego:) Znam takich co mieli 4t i wrócili do 2t bo tak wolą i odwrotnie i żaden z nich nie uzasadniał to kosztami remontu silnika bo to nie jest argument. pozdrawiam Rafał 250sxf 250excf 450exc |
|
Data: 2011-06-03 19:53:47 | |
Autor: Piotr Klimek | |
dwusuw a czretosuw | |
Dnia (Fri, 03 Jun 2011 22:30:03 +0300) ktos podajacy sie za Rafał Tomaszewski
wyklawiaturowal co nastepuje: Ale podwanie oleju z dozownika utrudnia zatarcie przy 'hamowaniu Nie da sie, stad ten cudzyslow. Chodzilo mi o jazde z gory z zamknietym gazem na przyklad. -- Pozdrawiam Piotr Klimek Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R http://bikepics.com/members/piko/ |
|