Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   dwusuw a czretosuw

dwusuw a czretosuw

Data: 2011-05-19 18:07:25
Autor: staszaiwa
dwusuw a czretosuw
wytłumaczcie laikowi czym poza konstrukcją różnią się w praktyce silniki
dwusuwowe od czterosuwowych, jakie plusy i minusy, żywotność itp.

--


Data: 2011-05-19 19:24:00
Autor: erg
dwusuw a czretosuw

wytłumaczcie laikowi czym poza konstrukcją różnią się w praktyce silniki
dwusuwowe od czterosuwowych, jakie plusy i minusy, żywotność itp.

iloscia suwów.

erg

Data: 2011-05-19 19:24:40
Autor: Piotr Rezmer
dwusuw a czretosuw
staszaiwa@vp.pl pisze:
wytłumaczcie laikowi czym poza konstrukcją różnią się w praktyce silniki
dwusuwowe od czterosuwowych, jakie plusy i minusy, żywotność itp.


Dwusuw:
słabe hamowanie silnikiem
niższy moment na małych obrotach
dużo częstsza obsługa serwisowa. W skrajnych przypadkach, wymiana tłoka co N motogodzin, gdzie N < 10.
wyższe moce uzyskiwane z tej samej pojemności

czterosuw:
lepsze hamowanie silnikiem,
przyjemniejsza charakterystyka momentu obrotowego
Dłuugo nie trzeba zmieniać tłoków


--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2011-05-19 20:43:45
Autor: Norbi
dwusuw a czretosuw
W dniu 2011-05-19 19:24, Piotr Rezmer pisze:
staszaiwa@vp.pl pisze:
wytłumaczcie laikowi czym poza konstrukcją różnią się w praktyce silniki
dwusuwowe od czterosuwowych, jakie plusy i minusy, żywotność itp.


Dwusuw:
słabe hamowanie silnikiem
niższy moment na małych obrotach
dużo częstsza obsługa serwisowa. W skrajnych przypadkach, wymiana tłoka
co N motogodzin, gdzie N < 10.
wyższe moce uzyskiwane z tej samej pojemności

Wieksze spalanie
Tanszy w naprawach...


czterosuw:
lepsze hamowanie silnikiem,
przyjemniejsza charakterystyka momentu obrotowego
Dłuugo nie trzeba zmieniać tłoków


Nie ma nic przyjemniejszego niz zapach oleju do 2-suwow o poranku :)

Co do dlugiej wymiany tlokow to sie troche mylisz - w takiej cwiartce tloki sie zmienia do 80 mth

Przy amatorskiej jezdzie na 125 w 2t tlok spokojnie daje rade ok 40-50 mth

Norbi
BLACK XX'03

Data: 2011-05-20 09:25:32
Autor: Jasio
dwusuw a czretosuw
Użytkownik "Norbi" napisał w wiadomości news:4dd564f1$0$2437$65785112news.neostrada.pl...

Nie ma nic przyjemniejszego niz zapach oleju do 2-suwow o poranku :)


Napalm. Zapomniałeś o napalmie.

--
Jasio
etz vfr

Data: 2011-05-19 23:13:27
Autor: Paweł.H.
dwusuw a czretosuw

Użytkownik <staszaiwa@vp.pl> napisał w wiadomości news:524f.00000563.4dd5403dnewsgate.onet.pl...
wytłumaczcie laikowi czym poza konstrukcją różnią się w praktyce silniki
dwusuwowe od czterosuwowych, jakie plusy i minusy, żywotność itp.


Dwusów:
-zdecydowanie większe spalanie
-wieksza moc uzyskiwana z tej samej pojemnosci (znacznie 2-3 razy: np. 125 4T: ~11-15 KM w zaleznosci od konstrukcji silnika,   125 2T : ~30-35 KM), ale uzykiwana przy wyższych obrotach
-mała żywotność ~20tys i remont silnika, ale cena remontu znacznie niższa niż w 4 -suwie)
-prostsza konsrtukcja=tańszy serwis
-lejemy olej do baku:)
-srodek i charakterystyczny dźwięk

Czterosów:
-niskie spalanie
-mała moc
-duża żywotnosć
-większa kultura pracy

Data: 2011-05-19 23:14:51
Autor: Paweł.H.
dwusuw a czretosuw
oczywiście dwusUw, czterosUw


Data: 2011-05-23 14:44:46
Autor: Roman Niewiarowski
dwusuw a czretosuw
W dniu 2011-05-19 23:13, Paweł.H. pisze:

A gdzie w tych wyliczeniach masa silnika ?

Dwusów:
-zdecydowanie większe spalanie

Bym nie desperowal. Chyba ze chcesz porownywac KX z gs500.

-wieksza moc uzyskiwana z tej samej pojemnosci (znacznie 2-3 razy: np. 125
4T: ~11-15 KM w zaleznosci od konstrukcji silnika,   125 2T : ~30-35 KM),
ale uzykiwana przy wyższych obrotach

Porownujesz zupelnie inne silniki. DT125 tez ma kilkanascie KM, a jest 2T. KX 58KM (2T) WR 250 36KM (4T).
A i tak nie jestem pewny czy nie wystepuje bardziej wysilony silnik w klasie 4t 250.

-mała żywotność ~20tys i remont silnika, ale cena remontu znacznie niższa
niż w 4 -suwie)

20tys towartosc dla jakiego pojazdu ? i jesli mala to punktem odniesienia jest... ?

-prostsza konsrtukcja=tańszy serwis

Oj tak, zwlaszcza jak trzeba nicasil zregenerowac. Bedzie tanszy serwis! ;) No chyba ze jednak bys chcial porownywanie w obrebie jednej klasy ;)

-lejemy olej do baku:)

A czemu nie do dozownika ?

-duża żywotnosć

hehe.

-większa kultura pracy

Noo, chyba ze porownasz single 4t do twinow 2t ;)

pozdr
newrom

Data: 2011-05-23 12:47:02
Autor: Piotr Klimek
dwusuw a czretosuw
Dnia (Mon, 23 May 2011 14:44:46 +0200) ktos podajacy sie za Roman Niewiarowski
wyklawiaturowal co nastepuje:


-lejemy olej do baku:)

A czemu nie do dozownika ?

Bo jak przestanie dzialac tak jak powinien to zanim sie zorientujesz
bedziesz mial zatarty tlok :)


--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/

Data: 2011-05-23 14:51:14
Autor: Roman Niewiarowski
dwusuw a czretosuw
W dniu 2011-05-23 14:47, Piotr Klimek pisze:

Bo jak przestanie dzialac tak jak powinien to zanim sie zorientujesz
bedziesz mial zatarty tlok :)

Ale podwanie oleju z dozownika utrudnia zatarcie przy 'hamowaniu silnikiem' w 2t.

pozdr
newrom

Data: 2011-05-23 13:11:06
Autor: Piotr Klimek
dwusuw a czretosuw
Dnia (Mon, 23 May 2011 14:51:14 +0200) ktos podajacy sie za Roman Niewiarowski
wyklawiaturowal co nastepuje:

Bo jak przestanie dzialac tak jak powinien to zanim sie zorientujesz
bedziesz mial zatarty tlok :)

Ale podwanie oleju z dozownika utrudnia zatarcie przy 'hamowaniu silnikiem' w 2t.

Tak samo jak trzeba pamietac o dolaniu oleju po tankowaniu tak samo o nie
hamowaniu silnikiem przy zjezdzaniu z gory na przyklad :)

Gdyby nie to, ze mialem podejrzenia co do dozwonika w DT to bym go
zostawil na swoim miejscu. Sprawny dozownik na pewno jest lepszy niz
reczne mieszanie. Ale niesprawny moze narobic tyle klopotow, ze juz wole
mieszac :)

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/

Data: 2011-06-03 22:30:03
Autor: Rafał Tomaszewski
dwusuw a czretosuw
W dniu 2011-05-23 16:11, Piotr Klimek pisze:

Ale podwanie oleju z dozownika utrudnia zatarcie przy 'hamowaniu
silnikiem' w 2t.

a jak się hamuje silnikiem w 2t, da się w ogóle??????????

chłopaki dajcie spokój  przy odpowiednim dbaniu czy 2t czy 4t to serwis jeden huj

rozpatrując zakup dwuciach lub czteropaka zwraca się uwagę na coś zupełnie innego. To tak jakby porównywac lustro analogowe do cyfrowego:)

Znam takich co mieli 4t i wrócili do 2t bo tak wolą i odwrotnie i żaden z nich nie uzasadniał to kosztami remontu silnika bo to nie jest argument.

pozdrawiam
Rafał
250sxf
250excf
450exc

Data: 2011-06-03 19:53:47
Autor: Piotr Klimek
dwusuw a czretosuw
Dnia (Fri, 03 Jun 2011 22:30:03 +0300) ktos podajacy sie za Rafał Tomaszewski
wyklawiaturowal co nastepuje:

Ale podwanie oleju z dozownika utrudnia zatarcie przy 'hamowaniu
silnikiem' w 2t.

a jak się hamuje silnikiem w 2t, da się w ogóle??????????

Nie da sie, stad ten cudzyslow. Chodzilo mi o jazde z gory z zamknietym
gazem na przyklad.

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/

dwusuw a czretosuw

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona