Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   dwusuw a czretosuw

dwusuw a czretosuw

Data: 2011-05-19 19:24:40
Autor: Piotr Rezmer
dwusuw a czretosuw
staszaiwa@vp.pl pisze:
wytłumaczcie laikowi czym poza konstrukcją różnią się w praktyce silniki
dwusuwowe od czterosuwowych, jakie plusy i minusy, żywotność itp.


Dwusuw:
słabe hamowanie silnikiem
niższy moment na małych obrotach
dużo częstsza obsługa serwisowa. W skrajnych przypadkach, wymiana tłoka co N motogodzin, gdzie N < 10.
wyższe moce uzyskiwane z tej samej pojemności

czterosuw:
lepsze hamowanie silnikiem,
przyjemniejsza charakterystyka momentu obrotowego
Dłuugo nie trzeba zmieniać tłoków


--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2011-05-19 20:43:45
Autor: Norbi
dwusuw a czretosuw
W dniu 2011-05-19 19:24, Piotr Rezmer pisze:
staszaiwa@vp.pl pisze:
wytłumaczcie laikowi czym poza konstrukcją różnią się w praktyce silniki
dwusuwowe od czterosuwowych, jakie plusy i minusy, żywotność itp.


Dwusuw:
słabe hamowanie silnikiem
niższy moment na małych obrotach
dużo częstsza obsługa serwisowa. W skrajnych przypadkach, wymiana tłoka
co N motogodzin, gdzie N < 10.
wyższe moce uzyskiwane z tej samej pojemności

Wieksze spalanie
Tanszy w naprawach...


czterosuw:
lepsze hamowanie silnikiem,
przyjemniejsza charakterystyka momentu obrotowego
Dłuugo nie trzeba zmieniać tłoków


Nie ma nic przyjemniejszego niz zapach oleju do 2-suwow o poranku :)

Co do dlugiej wymiany tlokow to sie troche mylisz - w takiej cwiartce tloki sie zmienia do 80 mth

Przy amatorskiej jezdzie na 125 w 2t tlok spokojnie daje rade ok 40-50 mth

Norbi
BLACK XX'03

Data: 2011-05-20 09:25:32
Autor: Jasio
dwusuw a czretosuw
Użytkownik "Norbi" napisał w wiadomości news:4dd564f1$0$2437$65785112news.neostrada.pl...

Nie ma nic przyjemniejszego niz zapach oleju do 2-suwow o poranku :)


Napalm. Zapomniałeś o napalmie.

--
Jasio
etz vfr

dwusuw a czretosuw

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona