dylemat

Data: 2010-04-16 20:45:16
Autor: mbut
dylemat
UGI pisze:
Od dwóch dni przeglądam różne fora, czytam, analizuje, założyłem nawet
własny temat na jednym z nich, który pozwoliłby mi rozwiać
wątpliwości, Odpowiedzi padły, ale dotyczyły konkretnych marek i co do
istoty żadnego mądrego wniosku nie wyciągnąłem. Żeby nie przedłużac
tego bezsensownego wprowadzenia, mówię w czym problem :)

Poszukuję roweru w zakresie cenowym 2000-2500 zł (to jest max więc w
grę nie wchodzi opcja "dołóż jeszcze 200 zł i masz...."). Rower ma
posłużyć do dość długiej wyprawy (kilka tys. km) raczej wyłącznie po
asfalcie. Moje warunki sa hmmm... "imponujące" czyli 190 cm i 95 kg
wagi (nad tym drugim pracuję więc sądzę, że do dnia wyjazdu będzie to
80 z czymś :) ). Pierwsze wątpliwości pojawiły się już w typie roweru.
Jedni mówią, że lepiej kupić rower crossowy i indywidualnie dokupić
bagażnik, oswietlenie itp., bo ich zdaniem tylko tymi dodatkami różni
się od trekkingowego. Inni mówią, że jednak lepiej zaopatrzyć się w
trekkingowy bo komfort długiej jazdy po asfalcie jest znacznie lepszy.
Jeszcze inni mówią, że dla większego ciężaru najlepiej kupić MTB, bo
mimo, że bardziej opornie porusza się po asfalcie, to jednak najlepiej
dają sobie radę z ogromnym ciężarem. A nie ukrywam, iż tego
najbardziej się obawiam.
W chwili obecnej posiadam Gianta X-Sport 3 (crossowy), używam go w
pracy wożąc ciężary rzędu 15 kg i niestety ledwo daje radę (znaczy
rower a nie ja :)) Opony (szczególnie tylnia, na której ulokowany jest
większy procent ciężaru) wydają się za cienkie i nie wyobrażam sobie
zamontowania dwóch sakw z przodu, z tyłu i przejechania W MIARĘ
bezusterkowego tylu kilometrów. Tak więc na co zwrócić uwagę, czym się
kierować? Nie zalezy mi na podaniu konretnych marek, szukam bardziej
punktu wyjścia, naprowadzenia.

Pozdrawiam

Ja osobiście polecałbym raczej rower górski na szerokich mocnych oponach. To są solidne rowery, sa przystosowane do jazdy w ciężkich warunkach, więc on na pewno wytrzyma trudy podróży.
Na takim rowerze dość sporo objechałem kilometrów. Jak dla mnie rower trekingowy jest za delikatny, jest on co prawda stworzony na szosę, ale nie na takie obciążenia. Po za tym proponuję zwrócić uwagę na jakość szprych, które dość często pękają. A więc załóż pogrubione i to koniecznie. Opony muszą być solidne, grube druciane, bo one będą dość mocno obciążone. Obręcze wzmocnione dobrej wytrzymałości.
Solidny bagażnik podwójnie wzmocniony(takie są w sklepach koszt ok 80zł)
To by było tyle.
pozdr.

Data: 2010-04-16 20:50:37
Autor: kml
dylemat

Użytkownik "mbut" <mbut@wp.pl> napisał w wiadomości news:4BC8B03C.1080802wp.pl...

[...]

Nie mam doświadczenia w wyprawach asfaltowych, ale tez pomyślałem o takim zestawieniu. Sensownie dobrana geometria i do tego slicki/semi-slicki 1,75", uszczelniacz dętki i powinno się na takim rowerze dojechać wszędzie bez obawy o to, że coś polegnie pod większym obciążeniem. Ramy mają uchwyty pod bagażnik a za 2 tys to spokojnie można kupić sensownego górala i jeszcze dostosować go do własnych preferencji.

Czasami jeżdzę na trekingu/corssie i jest ok, ale brakuje mi tego poczucia odporności na eksploatacje jakie daje MTB ;)

kml
Last update 14/04/2010 AVID Elixir 5 i Bocialarka 2.0

Data: 2010-04-16 13:13:17
Autor: UGI
dylemat
On 16 Kwi, 22:50, "kml" <AflyS...@gaOzeFta.lp> wrote:
Użytkownik "mbut" <m...@wp.pl> napisał w wiadomościnews:4BC8B03C.1080802wp.pl...

> [...]

uszczelniacz dętki i powinno się na takim rowerze dojechać wszędzie bez
obawy o to, że coś polegnie pod większym obciążeniem.

Po cichu tez najbardziej przekonywała mnie ta opcja ale wolalem o tym
nie pisać, żeby nie sugerować. Z dwojga złego wolę się męczyć ja niż
rower, przynajmnij na poczatku. Mięśnie ostatecznie się dostosują.

Czasami jeżdzę na trekingu/corssie i jest ok, ale brakuje mi tego poczucia
odporności na eksploatacje jakie daje MTB ;)

ja od półtorej roku mam cross i dokładnie takie same mam odczucia.

Data: 2010-04-16 14:12:43
Autor: Michal Brzozowski
dylemat
On 16 abr, 16:13, UGI <u...@wp.pl> wrote:
Po cichu tez najbardziej przekonywała mnie ta opcja ale wolalem o tym
nie pisać, żeby nie sugerować. Z dwojga złego wolę się męczyć ja niż
rower, przynajmnij na poczatku. Mięśnie ostatecznie się dostosują..

 Rower crossowy bylby najlepszy w twojej sytuacji, ale jesli masz sie
czuc na nim niepewnie to bierz inny. Sukces wyprawy bedzie zalezal od
pogody, wybranej trasy, spotkanych ludzi, itp, a nie od kilku
milimetrow roznicy w geometrii.

dylemat