dylemat - co wybrać?

Data: 2009-09-15 12:14:30
Autor: ..Aldi..
dylemat - co wybrać?
Witam
zastanawiam się nad zakupem samochodu

ma to być autko kombi, bo 5-osobowa rodzina...
rocznik około 1999, bo cena...
najlepiej diesel lub gaz, bo opłaty zapaliwo...
jak najmniej awaryjne (ale odkrycie), bo koszty, a znam się na naprawach średnio

najbardziej mi się podobają i zakres cenowy od biedy odpowiedni:

- Astra II
- Ford Focus I
- Renault Megane
- Daewoo Nubira (ewentualnie)
- Nissan Primera (ewentualnie)

cena około 10.000, najlepiej nieco poniżej, nie mam zacięć sportowych,
nie wariuję na drodze, ale czasem mam dłuższe przejazdy (wyjazd nad
morze, służbowy wyjazd po całym kraju) dlatego też klimatyzacja
a i chętnie ABS, koniecznie kombi lub van

co byście polecili jako mało się psujące i nierdzewiejące, bo auto będzie
parkowane pod chmurką...

a może jakieś inne propozycje? dziękuję z góry za podpowiedzi

Data: 2009-09-15 12:19:59
Autor: J.
dylemat - co wybrać?

- Astra II
- Ford Focus I

cenowo odpada - musiałbyś mieć przynajmniej 2x tyle ...

pozdr.
J.

Data: 2009-09-15 16:58:02
Autor: atman
dylemat - co wybrać?

Użytkownik "J." <snek@go2.pl> napisał w wiadomości news:4aaf6a4d$1news.home.net.pl...

- Astra II
- Ford Focus I

cenowo odpada - musiałbyś mieć przynajmniej 2x tyle ...

   A nie, nie, nie. Focusa  I  1,8 benzyna `99 kupiłem
   za 9000 zł od drugiego właściciela wyhaczone na Allegro.
   Auto było kupione w Polsce w sklepie.
   Nie bite, do wymiany  komplet opon, widać już gniazdka rudej.
   Pozatym śmiga aż mio.

Data: 2009-09-16 08:45:47
Autor: ..Aldi..
dylemat - co wybrać?
[...]

ano właśnie
masz to autko w kombi czy hatchback/sedan?
jak sie spisuje zawieszenie?
jakieś konieczne naprawy na starcie, poza wymiana płynów i filtrów?

jak zachowanie na drodze? czy wychwalana trakcja rzeczywiście warta
wychwalania? jak elektryka?

sorki, że tak wypytuję, ale wiesz... :))

Data: 2009-09-15 18:49:40
Autor: Jacek Osiecki
dylemat - co wybrać?
Dnia Tue, 15 Sep 2009 12:19:59 +0200, J. napisał(a):
- Astra II
- Ford Focus I
cenowo odpada - musiałbyś mieć przynajmniej 2x tyle ...

Bez przesady... FF'2003, kombi, 1.8TDDI w świetnym stanie - kupiony za
18kpln. A z 1999 to już będzie zdecydowanie taniej...

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-09-15 12:23:58
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
dylemat - co wybrać?
Qwerty pisze:
..Aldi.. pisze:

[...]

Chyba Mk1 FL. :P

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Czarna Laguna kombi - oklejona.

Data: 2009-09-15 12:39:26
Autor: ..Aldi..
dylemat - co wybrać?
Ford Mondeo Mk2

Chyba Mk1 FL. :P

boje się Mondeo.. żre je rdza.. dzieją się różne rzeczy...
widziałem u kolegów - jeden miał Mk1, a drugi Mk2
miałem już duże auto, limuzynę, jak już się wpadnie w koszty
to można się w nich zakopać na dobre....

dlatego kompakt
rodzina mieściła się w Grande Punto, więc jak będzie coś
wielkości Focusa, to na pewno będzie ok na kilka lat

Data: 2009-09-15 04:13:29
Autor: Luca
dylemat - co wybrać?
On 15 Wrz, 12:39, "..Aldi.." <rom...@poczta.fm> wrote:

> [...]

dlatego kompakt
rodzina mieściła się w Grande Punto, więc jak będzie coś
wielkości Focusa, to na pewno będzie ok na kilka lat

Zaniedbany kompakt tez moze wygenerowac koszty wcale nie duzo
mniejsze, niz w przypadku limuzyny ;-)
Astry i Focusy tez lubi ruda, wcale w nie mniejszym stopniu, niz
Mondeo ...

Z rocznika '99 i z cena 10 kpln nie wymagaj cudow.

Pzdr

Data: 2009-09-15 14:19:15
Autor: Vlad The Ripper
dylemat - co wybrać?
W okolicach 10 tys zł to wyceniane są Golfy MK3, roczniki 96-97,
niektóre egzemplarze miały fajne silniki i dobre wyposażenie.
Niestety znalezienie takiego MK3 w sensownym stanie obecnie
graniczy z cudem...

Nie przesadzałbym. Poza tym w ogóle trudno znaleźć ponad 10 letnie auto w idealnym stanie. Ale za tą kasę to raczej tylko benzyniak.

Data: 2009-09-15 14:45:42
Autor: .Peeter
dylemat - co wybrać?
Użytkownik "Vlad The Ripper" napisał:
Nie przesadzałbym. Poza tym w ogóle trudno znaleźć ponad 10 letnie auto w idealnym stanie. Ale za tą kasę to raczej tylko benzyniak.

No fakt, Golf MK3 TDI 90/110 będzie droższy... :-)

A w tym modelu wybór silników benzynowych był akurat taki
sobie dla przeciętnego kowalskiego. Sensowne są dopiero
1.8 90PS, 2.0 115PS, 2.0 150PS, 2.8 174PS i 2.9 190PS. :-)

Tak swoją drogą korci mnie, żeby za jakiś czas poszukać
i kupić ładne 2.9 synchro jako fun car, ale to ciężka misja... :-)

Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2009-09-15 14:56:44
Autor: Vlad The Ripper
dylemat - co wybrać?

Użytkownik ".Peeter" <peeter993@nospam.onet.pl> napisał w wiadomości news:h8o29q$82s$1news.telbank.pl...
[...]

Coś mi się zdaje, że w wersji kombi to tylko pierwsze 2 montowali. A 2,9 to chyba szedł w paskach i audicach, bo jakoś mi sie kojaży z montażem wzdłużnym.

Tak swoją drogą korci mnie, żeby za jakiś czas poszukać
i kupić ładne 2.9 synchro jako fun car, ale to ciężka misja... :-)

Bardzo ciężka, bo albo zapuszczone, że ma 120KM, albo rozwalone to synchro, albo ofiara wieś tuningu i w dodatku trzeba wydać 15 kzł za auto warte 5kzł.
Tak czy owak powodzenia :)

Pozdrawiam.

Data: 2009-09-15 15:06:54
Autor: .Peeter
dylemat - co wybrać?
Użytkownik "Vlad The Ripper" napisał:
Coś mi się zdaje, że w wersji kombi to tylko pierwsze 2 montowali.

Oj chyba tak... W Vento był większy wybór. :-)

A 2,9 to chyba szedł w paskach i audicach, bo jakoś mi sie kojaży
z montażem wzdłużnym.

2.9 to zmodyfikowane 2.8, montowany był w Golfach 3 VR6 Synchro
i Corrado VR6 jako najmocniejsza jednostka, w dodatku z napędem
na przód. W Paskach w tamtym okresie montowane były 2.8 na 100%,
ale czy 2.9 to nie wiem. Nie każdy model Passata miał silnik
wzdłużnie... :-)

Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2009-09-16 08:10:38
Autor: Vlad The Ripper
dylemat - co wybrać?
2.9 to zmodyfikowane 2.8, montowany był w Golfach 3 VR6 Synchro
i Corrado VR6 jako najmocniejsza jednostka, w dodatku z napędem

Racja. Mi się pomyliło.

Data: 2009-09-15 18:51:20
Autor: Jacek Osiecki
dylemat - co wybrać?
Dnia Tue, 15 Sep 2009 12:39:26 +0200, ..Aldi.. napisał(a):
Ford Mondeo Mk2
Chyba Mk1 FL. :P
boje się Mondeo.. żre je rdza..

Co do tej rdzy - to bać się można, ale w fordach starszych niż 12 lat albo
takich, których użytkownicy żałowali głupich 61zł rocznie na przeglądy
blacharki... :)

dlatego kompakt
rodzina mieściła się w Grande Punto, więc jak będzie coś
wielkości Focusa, to na pewno będzie ok na kilka lat

Focus też rdzewieje - i z uwagą jw. Mój już drugi raz miał robione drzwi
na gwarancji (rocznik 2003, grudzień).

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-09-16 01:21:28
Autor: Tomek Glowka
dylemat - co wybrać?
> [...]
miałem już duże auto, limuzynę, jak już się wpadnie w koszty
to można się w nich zakopać na dobre....
Ze względu na koszty eksploatacji? Są chyba większe i względnie
niedrogie auta, popularnych w Polsce marek. Mam na myśli, np.: Fiata
Marea, Peugeota 406, może Opla Vectrę.
rodzina mieściła się w Grande Punto, więc jak będzie coś
wielkości Focusa, to na pewno będzie ok na kilka lat
Na pięć osób? Słownie 5? Jeździliście GP w komplecie, w dłuższe trasy?
Napisz coś więcej na ten temat (-; 3 osoby z tyłu to zawsze jest
ścisk, a jeżeli więcej niż jedna wymaga fotelika to ... to jest
strasznie niewygodnie /-: Może wsiądźcie do np. do Multipli żeby
poczuć różnicę? Albo lepiej do Tico .. potem nawet w Astrze I będzie
Wam wygodnie d-:
pozdrawiam, tomek

PS. Miałem na 4 osoby Renault Twingo (2 kolejne). Bagażnik był dla nas
"wystarczający", więc wszystko dasię. Mimo to, do obecnej Mazdy 323F
(kompakt na płycie 626) rzaaaadko zabieram kogoś jeszcze - z tyłu
ciężko chociażby pasy pozapinać.

Data: 2009-09-15 12:26:38
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
dylemat - co wybrać?
...Aldi.. pisze:
[...]

Z kompaktowych kombi ja bym patrzył na Peugeota 306 lub bliźniaczą Xsarę.
Ale dla 5 osób, kompakt to imho mało. Popatrz za Laguną I Ph2 (po liftingu). Auto mocno niedoceniane, dlatego dość tanie. Duże, wygodne, często dobrze wyposażone. I co najważniejsze - wbrew wszelkim opiniom - mało awaryjne.

Data: 2009-09-15 12:35:21
Autor: BartekZX9R
dylemat - co wybrać?

Użytkownik "..Aldi.." <romek1@poczta.fm> napisał w wiadomości news:h8no66$o6b$1news.interia.pl...
[...]

A takie:
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9343599
malo awaryjne, duze w srodku, niezle jezdzi...

Bartek
Blue9'99
Ave1,8
EL

Data: 2009-09-15 13:12:28
Autor: szadok
dylemat - co wybrać?
Dnia 15.09.2009 ..Aldi.. <romek1@poczta.fm> napisał/a:

Uklad rodziny jak u mnie ;)

- Daewoo Nubira (ewentualnie)

To mam i w miare moge polecic ;)
Kombi, z klimatronikiem, 2.0; ABS, 2xpoducha, elektryczne szyby,
lusterka, centralny zamek. Dla mnie wszystko czego trzeba, a nawet za duzo.

Auto niedocenione, choc w kombi trzeba moooocno uwazac co sie kupuje
(nubiry mialy 3lata pelnej gwarancji i kosztowaly ~60kzl zdaje sie.
Kupowali je drobni przedsiebiorcy jako woly robocze) Ale jak znajdziesz
zadbany egzemplarz, to bedziesz zadowolony ;)

pzdr, szadok
--
'To jest cnota nad cnotami - trzymać język za zębami'
śp. babcia

Data: 2009-09-15 13:51:10
Autor: R.
dylemat - co wybrać?
Generalnie miałem ten sam problem z zakupami.
Ostatecznie kupiłem Lagunę Mk1 Ph2. Miło, wygodnie, dużo miejsca - mogę śmiało polecić ;)

R.

Data: 2009-09-15 14:19:32
Autor: ..Aldi..
dylemat - co wybrać?
Generalnie miałem ten sam problem z zakupami.
Ostatecznie kupiłem Lagunę Mk1 Ph2. Miło, wygodnie, dużo miejsca - mogę śmiało polecić ;)

a toto się nie psuje?
słyszałem mieszane opinie o Lagunach, mimo, że auto mi się podoba
o silnikach też różne rzeczy, zarówno w kwestii elastyczności
jak i paliwożerności...

daj coś więcej na temat tej Laguny..

Data: 2009-09-15 14:27:16
Autor: Marcin J. Kowalczyk
dylemat - co wybrać?
...Aldi.. pisze:
[...]

PIIphI byla raczej nie udanym modelem w przeciwienstwie do LI i LIIphII

Data: 2009-09-15 14:37:54
Autor: Krzychu
dylemat - co wybrać?
...Aldi.. pisze:
[...]

Ja również mogę polecić Lagunę I ph2. Jeżdżę taką od 2 lat. Bóg jeden raczy wiedzieć ile to ma przebiegu (licznikowo 220tys) ale bardzo przyjemnie się tym jeździ. Po wyprowadzeniu "na prostą" po zakupie (rozrząd, klimatyzacja) od ponad roku nic się z nią nie dzieje. W mojej poci się nieco silnik, ale taki już kupiłem i na razie nic z tym nie robię. Na 10tys przebiegu dolewam litr oleju.
Miejscami pojawiają się jednak pierwsze, na razie nieśmiałe, purchelki rdzy (styczeń 99r).

Wygodny kanapowóz - miękki!! - mi to akurat bardzo odpowiada, ale nie każdy lubi. Miejskie spalanie 1.9dTi nie przekroczyło mi nigdy 7l. W trasie spokojnie można zejść do 5l (niektórzy twierdzą że niżej, ale aż tyle cierpliwości to ja nie mam :)).

Mocy spokojnie wystarcza, aby nie blokować ruchu i wyprzedzać TIRy. Trochę głośny - zwłaszcza powyżej 120km/h.

W środku trochę już słychać plastiki (jest jeden świerszczyk) ale w końcu to 10cio latek.

Warto poszukać wysokiej wersji (np. Initiale Paris) - Za niewielkie pieniądze można mieć autko z elektrycznie regulowanymi siedzeniami, podgrzewaną przednią szybą, itp. O takim drobiazgu jak Climatronic nie wspominam, bo w nich to prawie standard.

Podsumowując
Za te pieniądze naprawdę fajne autko. Oczywiscie jak przy wszystkim - trzeba poszukać "żywego" egzemplarza.

Pozdrawiam
Krzychu

Data: 2009-09-15 14:27:20
Autor: Resun
dylemat - co wybrać?

[...]

To ja proponuje wziąść pod uwagę jeszcze GOLFA III Varianta
buda troche opatrzona ale TDI nie do zajechania :P A za ok 10 tyś można znaleść auto na "pełnym wypasie"

aaa... i nie jest to auto na "F" :P

Data: 2009-09-15 12:40:44
Autor: to
dylemat - co wybrać?
Resun wrote:

To ja proponuje wzi¹œÌ pod uwagê jeszcze GOLFA III Varianta buda troche
opatrzona ale TDI nie do zajechania :P A za ok 10 tyœ mo¿na znaleœÌ auto
na "peÂłnym wypasie"

A jako bonus pół miliona km przebiegu.

--
cokolwiek

Data: 2009-09-15 15:04:00
Autor: Eryk
dylemat - co wybraa?
A jako bonus pół miliona km przebiegu.

Mój ma 230 tys., kupiony od dziadka z niemiec, rocznik 93 :)

Pzdr

Data: 2009-09-15 14:42:54
Autor: .Peeter
dylemat - co wybrać?
Użytkownik "Resun" napisał:
aaa... i nie jest to auto na "F" :P

Jak nie? Folcfagen. ;-)

Pozdrawiam
..Peeter, maniak VW, Audi i Seatów

Data: 2009-09-16 07:37:26
Autor: yes
dylemat - co wybrać?
Resun pisze:

To ja proponuje wziąść pod uwagę jeszcze GOLFA III Varianta
buda troche opatrzona ale TDI nie do zajechania :P A za ok 10 tyś można znaleść auto na "pełnym wypasie"

aaa... i nie jest to auto na "F" :P

jak to nie na "F"???!! Folkswagen!! :P

pozdrawiam
yes

Data: 2009-09-16 23:12:28
Autor: BrunoJ
dylemat - co wybrać?
Resun <resun@o2.pl> napisał(a):
> ma to być autko kombi, bo 5-osobowa rodzina...
To ja proponuje wziąść pod uwagę jeszcze GOLFA III Varianta
buda troche opatrzona ale TDI nie do zajechania :P A za ok 10 tyś można znaleść auto na "pełnym wypasie"
Chyba nie doczytales jednak dokladnie. Mialo byc dla 5 osob. Mam w garazu ZXa kombi, taka starsza Xsara. Jakies 10cm szersza w srodku od Golfa. 5 osobowa rodzina (2 foteliki z tylu) to porazka na dluzsze trasy, chociaz zona szczupla to jakos w srodku daje rade. Jako wieloletni posiadacz ZXa, czyli sporego kompakta z lat 90tych stanowczo polecam cos sztuke wyzej (np p406, Xantia, Laguna, itd - kolejnosc nieprzypadkowa;-). Kompakt sprawdza sie slabo, wiadomo - mozna sie zmiescic i w maluchu, ale komfort zaden. W zasadzie dla urozmaicenia dyskucji to moge wyjechac z jakims vanem typu evasion/p806. Tak naprawde nawet koszty utrzymania nie beda jakies specjalnie wyzsze. Mam okazje jezdzic roznymi autami (wypozyczalnia, sluzbowe) i  przy 5 osobach w tym 2 foteliki z tylu to w zasadzie nie ma auta zeby doroslemu w srodku bylo wygodnie. Im wieksze tym lepsze. Osobiscie polecalbym p406, jesli diesel to 2.0HDI (raczej '00) lub 1.9TD (slabawy, ale pali wszystko co sie wleje...). Auto naprawde spore w srodku, przyjemne w jezdzeniu i w miare proste w serwisowaniu. Zero rdzy, chyba ze byly przykrosci jakies. Fiat Marea, wspomniany przez kogos tez jest ciekawym autem, chociaz jak dla mnie juz troche specyficzne w prowadzeniu. Ale rozmiar w srodku ok. Przymierz czy dobrze siedzi sie Tobie na miejscu kierowcy - dla mnie srodkowa konsola wlazi za bardzo na nogi.
"niestety" oba auta na F. Nie zrobisz na osiedlu szpanu takiego jak starym golfem czy paskiem w tedeku. Ale i wieksza szansa ze nikt nie podprowadzi od razu...
Ale zarty na bok - jesli tylko mozesz to bierz auto wieksze, 5 osob w kompakci wygodnie po prostu nie pojedzie. W wiekszym zazwyczaj tez jest srednio, ale szanse wzrastaja...

pozdrawiam
BrunoJ
Citroen ZX Break '97 i rozne inne krotkoterminowo
Bydgoszcz i rozne inne krotkoterminowo

aaa... i nie jest to auto na "F" :P

Data: 2009-09-17 14:03:06
Autor: ..Aldi..
dylemat - co wybrać?

Jako wieloletni posiadacz ZXa, czyli sporego kompakta z lat 90tych stanowczo
polecam cos sztuke wyzej (np p406, Xantia, Laguna, itd - kolejnosc
nieprzypadkowa;-).

kłopot taki, że nie wiem czy wydolę... pomysł oczywiście niezły

sluzbowe) i  przy 5 osobach w tym 2 foteliki z tylu to w zasadzie nie ma
auta zeby doroslemu w srodku bylo wygodnie. Im wieksze tym lepsze.

z tyłu dwa same "poddupki" i jeden rzeczywisty fotelik
dorosłego tam w ogóle nie widzę!

"niestety" oba auta na F. Nie zrobisz na osiedlu szpanu takiego jak starym
szpan mam w nosie :)
auta na F jeśli się nie psują dramatycznie mi nie przeszkadzają

Ale zarty na bok - jesli tylko mozesz to bierz auto wieksze, 5 osob w
kompakci wygodnie po prostu nie pojedzie.

dzięki wielkie za podpowiedzi!

Data: 2009-09-15 14:47:30
Autor: Nex@pl
dylemat - co wybrać?
...Aldi.. pisze:
Witam
zastanawiam się nad zakupem samochodu

dorzuć jeszcze z 4kPLN i masz w202.

Data: 2009-09-15 14:48:52
Autor: paranoix
dylemat - co wybrać?
...Aldi.. pisze:
[...]

Polecam Daewoo - dobry stosunek jakości do ceny. Nie dopłacasz nic za "markę", a Nubira kombi w wersji CDX z silnikiem 2.0 ma bogate wyposażenie (klima, ABS) i niezłą dynamikę. Nie prowadzi się może najlepiej w zakrętach, ale moim zdaniem tragedii nie ma. Silnik paliwożerny, więc należałoby pomyśleć o LPG, ale jeśli trafisz na zadbany, bezwypadkowy egzemplarz (a jest na to szansa, gdyż większość Nubir jest krajowa i można liczyć na historię serwisową), to powinieneś być zadowolony.

Data: 2009-09-15 21:11:44
Autor: szadok
dylemat - co wybrać?
Dnia 15.09.2009 paranoix <zbigniew.opara@gmail.com> napisał/a:

 Nie prowadzi się może najlepiej w zakrętach, ale moim zdaniem tragedii nie ma.

Zmień sprężyny tył na kilen wzmocnione, amortyzatory na KYB gazowe Do
tego pełne tuleje przednich wahaczy i...
.... auto nie do poznania. Trakcja rewelacja. Dzieciaki przestały mieć
chorobę lokomocyjną.

Całość 1700zł części plus robota. Niby dużo, bo seryjne zawieszenie
można za połowę tej ceny kupić, ale IMHO warto. Bardzo warto. A jak
chcesz pojeździć tym autkiem dłużej to tym bardziej warto :)

Silnik paliwożerny, więc należałoby pomyśleć o LPG,

Najczęściej już jest. pzdr, szadok

Data: 2009-09-15 20:32:14
Autor: Wiktor
dylemat - co wybrać?
...Aldi.. pisze:

co byście polecili jako mało się psujące i nierdzewiejące, bo auto będzie
parkowane pod chmurką...

a może jakieś inne propozycje? dziękuję z góry za podpowiedzi

Toyota Carina E

Będzie starsze 2-3 lata niż założyłeś, ale nie rdzewieje, bezawaryjne, duże i wygodne z klasy średniej

--
Wiktor

dylemat - co wybrać?