dylemat czy isc w platforme AMD czy Intela?

Data: 2009-07-10 23:07:44
Autor: Obser_wa_tor
dylemat czy isc w platforme AMD czy Intela?
Poradźcie mi proszę. Chcę zmodernizowac komputer.
Teraz mam płyte Gigabyte K8NS, Athlona 64 3200+, grafikę na AGP Radeon x1950 Pro i 3 GB RAM.
Komputer jest mi potrzebny właściwie do wszystkiego, do pracy, internetu i rozrywki czyli gier. Z gier to głownie strategie, ale bardzo wymagające jak seria Total War, a więc musi być komputer bardzo wydajny (Empire TW jest wymagająca, na obecnej konfig nie chce ruszyć nawet)
Stoję przed wyborem platformy, a moja sympatia jest po stronie AMD, być może dlatego, że od wielu lat używam procesorów i rozwiazań tylko tej firmy i jestem zadowolony. Jednoczesnie wiem, że większosć osób modernizujących swoje PC wybierała Intela (opłacalnosć i podkręcalność?), a ja nie mam praktycznej wiedzy na temat rozwiązań intelowskich.

Mam na modernizację budżet 2000 zł i zamierzam kupić 4 nowe komponenty: CPU, MOBO, RAM i grafikę. Resztą będzie ze starego kompa. Zasilacz mam porządny Chiefteca 550W, powinien wystarczyć.
Moje założenie - na nowej płycie nie oszczędzam, ma być na wiele lat jako podstawa zestawu, stąd socket AM3.
Grafika ma być wydajna ale nie najdroższa (za rok sobie zmienię najwyzej, albo cross firex zrobię), a RAM musi być porządny (a więc drogi) żeby nadawłą się do OC. HDD, DVD i reszta sprzętu przechodzi ze starej platformy

Czy słusznie myślę? :)

Wybrałem takie elementy:
Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P s.AM3 665 zł
AMD Phenom II X3 710 s.AM3 BOX 465 zł (procesor szybki i najdroższy na jaki mnie stać)
Patriot DDR3 Dual Chanel 4GB 1600 7-7-7-20 ViperSeries 399 zł
Gigabyte HD4850 1GB 256 PCI-E GDDR3 Zalman OC 469
Suma 1998 zł.
Czy wybór jest sensowny i czy może mi ktos kto się zna na Intelu podać alternatywę zestawu - konkurencję Intela - wydajnościowo i cenowo do tego co sam wybrałem z AMD?

pozdrawiam
"Obserwator"

Data: 2009-07-11 00:56:22
Autor: BartekK
Obser_wa_tor pisze:
Gigabyte HD4850 1GB 256 PCI-E GDDR3 Zalman OC 469
Weź ty przejrzyj archiwum w temacie chłodzenia zalman na kartach graficznych, chyba że pracujesz w kasku i słuchawkach... W dodatku 4850 OC w cenie 4870 ?

Data: 2009-07-11 01:05:33
Autor: Obser_wa_tor

Użytkownik "BartekK" <sibi@NOSPAMdrut.org> napisał w wiadomości news:h38hhg$28i$1nemesis.news.neostrada.pl...
Obser_wa_tor pisze:
Gigabyte HD4850 1GB 256 PCI-E GDDR3 Zalman OC 469
Weź ty przejrzyj archiwum w temacie chłodzenia zalman na kartach graficznych, chyba że pracujesz w kasku i słuchawkach...

O, dzięki za zwrócenie uwagi.

W dodatku 4850 OC w cenie 4870 ?

A gdzie w Poznaniu kupię 4870 w tej cenie?!
Ceny brałem z proline, bo taniej tam niż w komputroniku...
Zasugeruj mi jakis model karty graficznej z 4870 mniej więcej w tej cenie plz.

pozdrawiam
Obserwator

Data: 2009-07-11 01:13:05
Autor: BartekK
Obser_wa_tor pisze:
W dodatku 4850 OC w cenie 4870 ?
A gdzie w Poznaniu kupię 4870 w tej cenie?!
Ceny brałem z proline, bo taniej tam niż w komputroniku...
Zasugeruj mi jakis model karty graficznej z 4870 mniej więcej w tej cenie plz.
A to już sam musisz znaleźć. Zasadniczo Proline jak i Komputronik tanie nie są.
W pierwszej jaką sprawdziłem hurtowni leży najtańszy powercolor za 405zł brutto, znajdź sklepik mały który ci ściągnie po znajomości z małą marżą.

Data: 2009-07-11 09:10:53
Autor: CeBeR
BartekK pisze:

[...]

Brawo. "Udowodniłeś" że "można" kupić HD4850 taniej niż za 469 zł. Teraz czekamy na dowód, że za 469 zł można kupić HD4870, i to nie w "pierwszej jaką sprawdziłeś hurtowni", tylko konkretnie - gdzie?

Data: 2009-07-11 10:17:01
Autor: Obser_wa_tor

Użytkownik "BartekK" <sibi@NOSPAMdrut.org> napisał w wiadomości news:h38igr$31d$1nemesis.news.neostrada.pl...
Zasugeruj mi jakis model karty graficznej z 4870 mniej więcej w tej cenie plz.
A to już sam musisz znaleźć. Zasadniczo Proline jak i Komputronik tanie nie są.

To że KT jest strasznie drogi to wiem, (juz tam nigdy nie kupuję tak jak kiedyś). KT ma tylko znakomitą przeglądarkę produktów, więc często odwiedzam ich stronę.
Co do Proline to miał kiedyś opinię jednego z najtańszych sklepów w Poznaniu z tych większych sklepów, które dają poniekąd niepisaną gwarancję że nagle nie upadną i nie będzie problemu z serwisem gwarancyjnym.
Taki np. ZNAK upadł (www.znak.pl) , ale ceny mieli tylko trochę niższe od KT, a wyższe od proline

W pierwszej jaką sprawdziłem hurtowni leży najtańszy powercolor za 405zł brutto,

Powercolor HD 4870 za 405 zł?

znajdź sklepik mały który ci ściągnie po znajomości z małą marżą.

Chcę kupić całość sprzętu w jednym miejscu, żeby było prościej.
Może zrobię jak sugerujesz i poproszę znajomego, żebyć ściągnął z jakiejś hurtowni  online...
Tylko wtedy ewentualne wymiany gwarancyjne są wkurzające bo trzeba sprzęt wysyłać kurierem/pocztą itp. :-/

pozdrawiam
Ob_ser_wa_tor

Data: 2009-07-11 10:26:17
Autor: .Peeter
"BartekK" wrote:
Weź ty przejrzyj archiwum w temacie chłodzenia zalman na kartach graficznych, chyba że pracujesz w kasku i słuchawkach...

Prawda, przerabiałem to. :-) Temat sprzed około 2 tygodni.

Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2009-07-11 10:59:15
Autor: Obser_wa_tor

Użytkownik ".Peeter" <peeter993@nospam.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h39ibu$2c0$1inews.gazeta.pl...
"BartekK" wrote:
Weź ty przejrzyj archiwum w temacie chłodzenia zalman na kartach graficznych, chyba że pracujesz w kasku i słuchawkach...

Prawda, przerabiałem to. :-) Temat sprzed około 2 tygodni.

Czy to temat: "Nvidia GTS 250 - zmniejszenie obrotów wentylatora" z 2009-06-23?
Czytam wątek właśnie i odechciewa mi się chłodzenia aktywnego Zalmana.

pozdrawiam
Ob_ser_wa_tor

Data: 2009-07-11 10:26:32
Autor: Obser_wa_tor

Użytkownik "Obser_wa_tor" <rotwaresbo@ofu.xx> napisał w wiadomości news:h38afk$kfl$1opal.icpnet.pl...
[...]

Mam tez przygotowany alternetywny zestaw nad którym się zastanawiam
Założenia: tańsza płyta bo na s.AM2+ i dużo tańsze pamięci bo DDR2 a nie DDR3, procesor też trochę tańszy choć chyba tak smao wydajny(?)
A przede wszystkim dzięki temu mogę wybrac najlepszą dostępną grafikę w tym budżecie i zostaje mi jeszcze ok 280 zł w kieszeni.

Gigabyte GA-MA770-UD3 PCI-E s.AM2+ - 279 zł
AMD Phenom X3 8650 s.AM2 BOX   -  299 zł
Patriot DDR2 Dual Chanel 4GB 1066 5-5-5-15  - 259 zł
Sapphire HD4890 1GB 256 PCI-E GDDR5 Vapor-X  - 885 zł
Suma 1722 zł

Który zestaw z tych dwóch powyżej jest bardziej sensowny?

pozdrawiam
Ob_ser_wa_tor

Data: 2009-07-11 11:57:27
Autor: Grzegorz Prędki
[...]

Wedlug mnie wlasnie ten. W ajkiej rozdzielczosci bedziesz gral?

Data: 2009-07-11 12:31:37
Autor: Obser_wa_tor

Użytkownik "Grzegorz Prędki" <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com> napisał w wiadomości news:h39o78$dun$1nemesis.news.neostrada.pl...

Wedlug mnie wlasnie ten. W ajkiej rozdzielczosci bedziesz gral?

Jeżeli wydajność grafiki pozwoli to w natywnej LCD 19'', czyli 1280x1024.
Obecnie grywam często w 1024x768  bo w natywnej mam w MTW 2 Kingdoms pokaz slajdów przy bitwach/oblężeniach z tysiącami żołnierzy.

pozdrawiam
Ob_ser_wa_tor

Data: 2009-07-11 12:37:11
Autor: Grzegorz Prędki
Obser_wa_tor pisze:

[...]

4890 pozwoli CI grac w wiekszosci gier w 1680x1050 :) Jesli nie planujesz zmieniac monitora to bym wybral sporo tanszego 4870 - i tak bedzie mial zapas mocy.

Data: 2009-07-11 12:48:11
Autor: Obser_wa_tor

Użytkownik "Grzegorz Prędki" <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com> napisał w wiadomości news:h39q3b$o61$2atlantis.news.neostrada.pl...

4890 pozwoli CI grac w wiekszosci gier w 1680x1050 :) Jesli nie planujesz zmieniac monitora to bym wybral sporo tanszego 4870 - i tak bedzie mial zapas mocy.

:) No to świetnie!
Z kasą sie u mnie nie przelewa więc dzięki za tą opinię.
Ale czy za pół roku sytuacja się nie zmieni, tzn czy uważasz, że nie warto kupować grafiki na wyrost? :-)

pozdrawiam
OB_ser_wa_tor

Data: 2009-07-11 14:54:14
Autor: Grzegorz Prędki
Obser_wa_tor pisze:

[...]

Jak nie planujesz zmiany monitora to bym nie przeplacal.

Data: 2009-07-11 13:09:29
Autor: Doxent
dylemat czy isc w platforme AMD czy Intela?
Założenia: tańsza płyta bo na s.AM2+ i dużo tańsze pamięci bo DDR2 a nie DDR3, procesor też trochę tańszy choć chyba tak smao wydajny(?)

ceny DDR3 spadły i to dość znacznie więc warto się zastanowić. System na nich działa żwawiej. W każdym razie nie jest to jakiś kolosalny wydatek jak rok temu. Raptem kilkadziesiąt zł więcej jak DDR2 a widać różnicę.

Data: 2009-07-11 15:51:25
Autor: Wiesław
Dnia 11-07-2009 o 10:26 Obser_wa_tor napisał na pl.comp.pecet:

[...]

Masz ograniczony budżet, więc trzeba iść na kompromis. Ja bym stworzył coś
pośredniego.
Płyta Gigabyte GA-MA790XT-UD4P s.AM3 różni się nieznacznie, a cena 479 zł.
Gdyby brakowało jest jeszcze tańsza i niewiele gorsza: Gigabyte  GA-MA790X-UD3P
PCI-E s.AM3 389 zł(możesz wtedy śmiało kupić tańsze pamięci 1333)
Procesor x3 może i zachęcająco brzmi, ale gry na razie w większości nie
wykorzystują więcej niż dwóch rdzeni. Ponadto AMD Phenom II X2 550 BE s.AM3
posiada dużo wyższe taktowanie i odblokowany mnożnik, kosztuje 385 zł
Pamięci niech zostaną bo płyta ma magistralę 1600 - 399 zł (pewnie taniej  by
gdzieś znalazł)
Za 740 zł kup najlepszą kartę i będzie to pewnie HD4870. Jak chcesz ciche i
wydajne chłodzenie polecam Asusa z Glaciatorem, nigdy więcej nie kupię  karty
z pasywnym chłodzeniem bo to piec.
No i masz zestaw, że tylko pomarzyć :)

Wiesław
Opera Mail

Data: 2009-07-11 16:20:55
Autor: Obser_wa_tor

Użytkownik "Wiesław" <nawu@usun.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:op.uwworz04njl0c5wiesiek-pc...
[...]

OK

Procesor x3 może i zachęcająco brzmi, ale gry na razie w większości nie
wykorzystują więcej niż dwóch rdzeni. Ponadto AMD Phenom II X2 550 BE s.AM3
posiada dużo wyższe taktowanie i odblokowany mnożnik, kosztuje 385 zł

Hmm, no tak w sumie sam CPU zawsze mogę sobie za rok wymienić na jakiegoś 3 lub 4 rdzeniowca.
Liczy się przyszłościowa platforma na s.AM3.

[...]

To chyba już dołoże kilkadziesią złotych i kupię taką kartę, bo z komentarzy uzytkowników wynika że warto:
www.komputronik.pl/Podzespoly_PC/Radeon_4890_HIS_1GB_2xDVI_PCI_E_/pelny,id,70374/
Już 2 lata temu sugerując się komentarzami na KT kupiłem Sapphire Radeon x1950Pro (nie w KT bo za drogo) i karta sprawdzała się znakomicie.

No i masz zestaw, że tylko pomarzyć :)
Pozdrawiam

Dzięki za konkretne rady, chyba skorzystam własnie z twoich sugestii! :)
Tylko poczytam o tej płycie GA-MA790XT-UD4P s.AM3 jakieś rencenzje.

pozdrawiam
OB_ser_wa_tor

Data: 2009-07-11 16:34:05
Autor: Obser_wa_tor

Użytkownik "Obser_wa_tor" <rotwaresbo@ofu.xx> napisał w wiadomości news:h3a70q$2nda$1opal.icpnet.pl...

[...]

Wow, widzę, że Phenom II X2 550 BE niektórym udaje się odblokowywać tzn. uruchomic jakoś dodatkowe 2 rdzenie!
Vide komentarze ludzi tutaj:
www.komputronik.pl/Podzespoly_PC/AMD_Phenom_II_X2_550_BOX_Black_Edition/pelny,id,74110/

Jak odblokowuje się rdzenie, jakoś programowo??

pozdrawiam
Ob_ser_wa_tor

Data: 2009-07-11 17:10:35
Autor: Wiesław
Dnia 11-07-2009 o 16:34 Obser_wa_tor napisał na pl.comp.pecet:

Jak odblokowuje się rdzenie, jakoś programowo??

Zależy od mostka południowego i Biosu. SB750 posiada AAM, która to
funkcja umożliwia odblokowanie rdzeni.
--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2009-07-11 22:21:55
Autor: Wiesław
Dnia 11-07-2009 o 17:10 Wiesław napisał na pl.comp.pecet:

SB750 posiada AAM, która to funkcja umożliwia odblokowanie rdzeni.

Przepraszam za błąd. Funkcja nazywa się Advanced Clock Calibration, a więc  ACC.

--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2009-07-11 17:03:42
Autor: Wiesław
Dnia 11-07-2009 o 16:20 Obser_wa_tor napisał na pl.comp.pecet:

Hmm, no tak w sumie sam CPU zawsze mogę sobie za rok wymienić na  jakiegoś 3 lub 4 rdzeniowca.
Liczy się przyszłościowa platforma na s.AM3.

Jak będziesz miał trochę szczęścia to może uda Ci się odblokować 3 i
4 rdzeń.

Tylko poczytam o tej płycie GA-MA790XT-UD4P s.AM3 jakieś rencenzje.

Płyta podobno udana, ale zwróć uwagę na obsługę pamięci 1600, bo prawie
wszystkie płyty pod DDR3 AM3 mają z tym problemy. Sytuacja powinna się  zmieniać
wraz z nowymi wersjami bios-u.

To chyba już dołoże kilkadziesią złotych i kupię taką kartę, bo z  komentarzy uzytkowników wynika że warto:
www.komputronik.pl/Podzespoly_PC/Radeon_4890

No i super !
--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2009-07-12 13:31:37
Autor: Obser_wa_tor
Użytkownik "Wiesław" <nawu@usun.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:op.uwwr4gxtnjl0c5wiesiek-pc...
[...]

Wielkie dzięki za pomoc!
Zamówienie na w/wym sprzęt już złożyłem, pewnie za kilka dni będę sobie nowego kompa składać :)

btw: a jaki Ty masz teraz u siebie konfig, czy coś podobnego?

pozdrawiam
Ob_ser_wa_tor

Data: 2009-07-12 18:21:31
Autor: Wiesław
Dnia 12-07-2009 o 13:31 Obser_wa_tor napisał na pl.comp.pecet:

btw: a jaki Ty masz teraz u siebie konfig, czy coś podobnego?

E tam. Ja swój odświeżałem 1,5 roku temu i takich cudów jeszcze nie
było, ale coś podobnego bo płyta Gigabyte i Athlonik 5200 :)
Parę jednak "bud" złożyłem innym. Każdy ma inne wymagania, a
najczęściej jest to kwestia kasy.

Wiesław
Opera Mail

dylemat czy isc w platforme AMD czy Intela?