dylemat czy isc w platforme AMD czy Intela?

Data: 2009-07-11 10:26:32
Autor: Obser_wa_tor
dylemat czy isc w platforme AMD czy Intela?

Użytkownik "Obser_wa_tor" <rotwaresbo@ofu.xx> napisał w wiadomości news:h38afk$kfl$1opal.icpnet.pl...
Wybrałem takie elementy:
Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P s.AM3 665 zł
AMD Phenom II X3 710 s.AM3 BOX 465 zł (procesor szybki i najdroższy na jaki mnie stać)
Patriot DDR3 Dual Chanel 4GB 1600 7-7-7-20 ViperSeries 399 zł
Gigabyte HD4850 1GB 256 PCI-E GDDR3 Zalman OC 469
Suma 1998 zł.

Mam tez przygotowany alternetywny zestaw nad którym się zastanawiam
Założenia: tańsza płyta bo na s.AM2+ i dużo tańsze pamięci bo DDR2 a nie DDR3, procesor też trochę tańszy choć chyba tak smao wydajny(?)
A przede wszystkim dzięki temu mogę wybrac najlepszą dostępną grafikę w tym budżecie i zostaje mi jeszcze ok 280 zł w kieszeni.

Gigabyte GA-MA770-UD3 PCI-E s.AM2+ - 279 zł
AMD Phenom X3 8650 s.AM2 BOX   -  299 zł
Patriot DDR2 Dual Chanel 4GB 1066 5-5-5-15  - 259 zł
Sapphire HD4890 1GB 256 PCI-E GDDR5 Vapor-X  - 885 zł
Suma 1722 zł

Który zestaw z tych dwóch powyżej jest bardziej sensowny?

pozdrawiam
Ob_ser_wa_tor

Data: 2009-07-11 11:57:27
Autor: Grzegorz Prędki
[...]

Wedlug mnie wlasnie ten. W ajkiej rozdzielczosci bedziesz gral?

Data: 2009-07-11 12:31:37
Autor: Obser_wa_tor

Użytkownik "Grzegorz Prędki" <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com> napisał w wiadomości news:h39o78$dun$1nemesis.news.neostrada.pl...

Wedlug mnie wlasnie ten. W ajkiej rozdzielczosci bedziesz gral?

Jeżeli wydajność grafiki pozwoli to w natywnej LCD 19'', czyli 1280x1024.
Obecnie grywam często w 1024x768  bo w natywnej mam w MTW 2 Kingdoms pokaz slajdów przy bitwach/oblężeniach z tysiącami żołnierzy.

pozdrawiam
Ob_ser_wa_tor

Data: 2009-07-11 12:37:11
Autor: Grzegorz Prędki
Obser_wa_tor pisze:

[...]

4890 pozwoli CI grac w wiekszosci gier w 1680x1050 :) Jesli nie planujesz zmieniac monitora to bym wybral sporo tanszego 4870 - i tak bedzie mial zapas mocy.

Data: 2009-07-11 12:48:11
Autor: Obser_wa_tor

Użytkownik "Grzegorz Prędki" <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com> napisał w wiadomości news:h39q3b$o61$2atlantis.news.neostrada.pl...

4890 pozwoli CI grac w wiekszosci gier w 1680x1050 :) Jesli nie planujesz zmieniac monitora to bym wybral sporo tanszego 4870 - i tak bedzie mial zapas mocy.

:) No to świetnie!
Z kasą sie u mnie nie przelewa więc dzięki za tą opinię.
Ale czy za pół roku sytuacja się nie zmieni, tzn czy uważasz, że nie warto kupować grafiki na wyrost? :-)

pozdrawiam
OB_ser_wa_tor

Data: 2009-07-11 14:54:14
Autor: Grzegorz Prędki
Obser_wa_tor pisze:

[...]

Jak nie planujesz zmiany monitora to bym nie przeplacal.

Data: 2009-07-11 13:09:29
Autor: Doxent
dylemat czy isc w platforme AMD czy Intela?
Założenia: tańsza płyta bo na s.AM2+ i dużo tańsze pamięci bo DDR2 a nie DDR3, procesor też trochę tańszy choć chyba tak smao wydajny(?)

ceny DDR3 spadły i to dość znacznie więc warto się zastanowić. System na nich działa żwawiej. W każdym razie nie jest to jakiś kolosalny wydatek jak rok temu. Raptem kilkadziesiąt zł więcej jak DDR2 a widać różnicę.

Data: 2009-07-11 15:51:25
Autor: Wiesław
Dnia 11-07-2009 o 10:26 Obser_wa_tor napisał na pl.comp.pecet:

[...]

Masz ograniczony budżet, więc trzeba iść na kompromis. Ja bym stworzył coś
pośredniego.
Płyta Gigabyte GA-MA790XT-UD4P s.AM3 różni się nieznacznie, a cena 479 zł.
Gdyby brakowało jest jeszcze tańsza i niewiele gorsza: Gigabyte  GA-MA790X-UD3P
PCI-E s.AM3 389 zł(możesz wtedy śmiało kupić tańsze pamięci 1333)
Procesor x3 może i zachęcająco brzmi, ale gry na razie w większości nie
wykorzystują więcej niż dwóch rdzeni. Ponadto AMD Phenom II X2 550 BE s.AM3
posiada dużo wyższe taktowanie i odblokowany mnożnik, kosztuje 385 zł
Pamięci niech zostaną bo płyta ma magistralę 1600 - 399 zł (pewnie taniej  by
gdzieś znalazł)
Za 740 zł kup najlepszą kartę i będzie to pewnie HD4870. Jak chcesz ciche i
wydajne chłodzenie polecam Asusa z Glaciatorem, nigdy więcej nie kupię  karty
z pasywnym chłodzeniem bo to piec.
No i masz zestaw, że tylko pomarzyć :)

Wiesław
Opera Mail

Data: 2009-07-11 16:20:55
Autor: Obser_wa_tor

Użytkownik "Wiesław" <nawu@usun.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:op.uwworz04njl0c5wiesiek-pc...
[...]

OK

Procesor x3 może i zachęcająco brzmi, ale gry na razie w większości nie
wykorzystują więcej niż dwóch rdzeni. Ponadto AMD Phenom II X2 550 BE s.AM3
posiada dużo wyższe taktowanie i odblokowany mnożnik, kosztuje 385 zł

Hmm, no tak w sumie sam CPU zawsze mogę sobie za rok wymienić na jakiegoś 3 lub 4 rdzeniowca.
Liczy się przyszłościowa platforma na s.AM3.

[...]

To chyba już dołoże kilkadziesią złotych i kupię taką kartę, bo z komentarzy uzytkowników wynika że warto:
www.komputronik.pl/Podzespoly_PC/Radeon_4890_HIS_1GB_2xDVI_PCI_E_/pelny,id,70374/
Już 2 lata temu sugerując się komentarzami na KT kupiłem Sapphire Radeon x1950Pro (nie w KT bo za drogo) i karta sprawdzała się znakomicie.

No i masz zestaw, że tylko pomarzyć :)
Pozdrawiam

Dzięki za konkretne rady, chyba skorzystam własnie z twoich sugestii! :)
Tylko poczytam o tej płycie GA-MA790XT-UD4P s.AM3 jakieś rencenzje.

pozdrawiam
OB_ser_wa_tor

Data: 2009-07-11 16:34:05
Autor: Obser_wa_tor

Użytkownik "Obser_wa_tor" <rotwaresbo@ofu.xx> napisał w wiadomości news:h3a70q$2nda$1opal.icpnet.pl...

[...]

Wow, widzę, że Phenom II X2 550 BE niektórym udaje się odblokowywać tzn. uruchomic jakoś dodatkowe 2 rdzenie!
Vide komentarze ludzi tutaj:
www.komputronik.pl/Podzespoly_PC/AMD_Phenom_II_X2_550_BOX_Black_Edition/pelny,id,74110/

Jak odblokowuje się rdzenie, jakoś programowo??

pozdrawiam
Ob_ser_wa_tor

Data: 2009-07-11 17:10:35
Autor: Wiesław
Dnia 11-07-2009 o 16:34 Obser_wa_tor napisał na pl.comp.pecet:

Jak odblokowuje się rdzenie, jakoś programowo??

Zależy od mostka południowego i Biosu. SB750 posiada AAM, która to
funkcja umożliwia odblokowanie rdzeni.
--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2009-07-11 22:21:55
Autor: Wiesław
Dnia 11-07-2009 o 17:10 Wiesław napisał na pl.comp.pecet:

SB750 posiada AAM, która to funkcja umożliwia odblokowanie rdzeni.

Przepraszam za błąd. Funkcja nazywa się Advanced Clock Calibration, a więc  ACC.

--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2009-07-11 17:03:42
Autor: Wiesław
Dnia 11-07-2009 o 16:20 Obser_wa_tor napisał na pl.comp.pecet:

Hmm, no tak w sumie sam CPU zawsze mogę sobie za rok wymienić na  jakiegoś 3 lub 4 rdzeniowca.
Liczy się przyszłościowa platforma na s.AM3.

Jak będziesz miał trochę szczęścia to może uda Ci się odblokować 3 i
4 rdzeń.

Tylko poczytam o tej płycie GA-MA790XT-UD4P s.AM3 jakieś rencenzje.

Płyta podobno udana, ale zwróć uwagę na obsługę pamięci 1600, bo prawie
wszystkie płyty pod DDR3 AM3 mają z tym problemy. Sytuacja powinna się  zmieniać
wraz z nowymi wersjami bios-u.

To chyba już dołoże kilkadziesią złotych i kupię taką kartę, bo z  komentarzy uzytkowników wynika że warto:
www.komputronik.pl/Podzespoly_PC/Radeon_4890

No i super !
--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2009-07-12 13:31:37
Autor: Obser_wa_tor
Użytkownik "Wiesław" <nawu@usun.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:op.uwwr4gxtnjl0c5wiesiek-pc...
[...]

Wielkie dzięki za pomoc!
Zamówienie na w/wym sprzęt już złożyłem, pewnie za kilka dni będę sobie nowego kompa składać :)

btw: a jaki Ty masz teraz u siebie konfig, czy coś podobnego?

pozdrawiam
Ob_ser_wa_tor

Data: 2009-07-12 18:21:31
Autor: Wiesław
Dnia 12-07-2009 o 13:31 Obser_wa_tor napisał na pl.comp.pecet:

btw: a jaki Ty masz teraz u siebie konfig, czy coś podobnego?

E tam. Ja swój odświeżałem 1,5 roku temu i takich cudów jeszcze nie
było, ale coś podobnego bo płyta Gigabyte i Athlonik 5200 :)
Parę jednak "bud" złożyłem innym. Każdy ma inne wymagania, a
najczęściej jest to kwestia kasy.

Wiesław
Opera Mail

dylemat czy isc w platforme AMD czy Intela?