Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   dylemat, focus 2.0 diesel czy 2.0 benzyna

dylemat, focus 2.0 diesel czy 2.0 benzyna

Data: 2009-03-01 23:16:18
Autor: Agent
dylemat, focus 2.0 diesel czy 2.0 benzyna

Użytkownik "pajhivo" <KrzysiuDabrowski@gmail.com> napisał w wiadomości news:90107dcf-0dfe-47d6-b3c7-f3c0e5c10bc5x38g2000yqj.googlegroups.com...
Witam,
Krótkie i proste pytanie. Mam do wyboru nowego Focusa 2.0 diesel albo
benzyna (różnica taka że diesel jest srebrny i nie ma czujników
parkowania a benzyna czarna i z czujnikami, reszta wyposażenia
identyczna).
Nie interesuje mnie ani cena zakupu ani koszty eksploatacji a jedynie
komfort użytkowania danego silnika.
Przebiegi ok. 80tyś rocznie, 50% trasa, 50% miasto.
Do tej pory jeździłem focusem 1.6 TDCI i nie mam żadnych zastrzeżeń.
Przyzwyczaiłem się do dźwięku silnika, fajnie "ciagnął" od niewielkich
obrotów.

jak dzwiek diesla nie przeszkadza, do tego spory przebieg i inne koszta sie nie liczą to diesel wydaje się tu idealny. Zawsze mam wrazenie ze diesel o tej samej mocy lepiej ciągnie. Pewnie za sprawą turbo które daje kopa momentem a więc pośrednio  i mocą przy niskich obrotach choć przypuszczam że w turbo benzynach tez jest fajnie.

Data: 2009-03-02 00:32:14
Autor: zkruk [Lodz]
dylemat, focus 2.0 diesel czy 2.0 benzyna
Agent wrote:

Witam,
Krótkie i proste pytanie. Mam do wyboru nowego Focusa 2.0 diesel albo
benzyna (różnica taka że diesel jest srebrny i nie ma czujników
parkowania a benzyna czarna i z czujnikami, reszta wyposażenia
identyczna).
Nie interesuje mnie ani cena zakupu ani koszty eksploatacji a jedynie
komfort użytkowania danego silnika.


ja bym wziął srebrny ;]
bo srebrny - serio ;]
czujniki sobie założysz...

Przebiegi ok. 80tyś rocznie, 50% trasa, 50% miasto.

robisz 40kkm po mieście rocznie?
czyli 110km dziennie - sporo - ja jak zrobie 100 km jednego dnia po mieście to czuję się dość zajechany



Do tej pory jeździłem focusem 1.6 TDCI i nie mam żadnych zastrzeżeń.
Przyzwyczaiłem się do dźwięku silnika, fajnie "ciagnął" od niewielkich
obrotów.

a jeśli diesel Ci nie przeszkadza to tym bardziej

Zawsze mam
wrazenie ze diesel o tej samej mocy lepiej ciągnie. Pewnie za sprawą
turbo które daje kopa momentem a więc pośrednio  i mocą przy niskich
obrotach choć przypuszczam że w turbo benzynach tez jest fajnie.

liczy się pole pod wykresem



--
pozdrawiam
www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona
www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych
www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi

Data: 2009-03-02 01:26:14
Autor: pajhivo
dylemat, focus 2.0 diesel czy 2.0 benzyna
On 2 Mar, 00:32, "zkruk [Lodz]" <zkruk_sp...@gazeta.pl> wrote:
Agent wrote:
> Witam,
> Krótkie i proste pytanie. Mam do wyboru nowego Focusa 2.0 diesel albo
> benzyna (różnica taka że diesel jest srebrny i nie ma czujników
> parkowania a benzyna czarna i z czujnikami, reszta wyposażenia
> identyczna).
> Nie interesuje mnie ani cena zakupu ani koszty eksploatacji a jedynie
> komfort użytkowania danego silnika.

ja bym wziął srebrny ;]
bo srebrny - serio ;]

Jeżeli chodzi o kolor, to są plusy i minusy :)

czujniki sobie założysz...

Niestety nie będzie już takiej możliwości.


> Przebiegi ok. 80tyś rocznie, 50% trasa, 50% miasto.

robisz 40kkm po mieście rocznie?
czyli 110km dziennie - sporo - ja jak zrobię 100 km jednego dnia po mieście
to czuję się dość zajechany

Jak już kolega napisał, bardziej chodziło o czas spędzony w
samochodzie, choć zdarza mi się zrobić ponad 100km po mieście.
Generalnie nigdy nie liczyłem jaki jest stosunek ilości przejechanych
kilometrów/czasu w podziale na miasto/trasa.

Pozdrawiam
Krzyś D.

Data: 2009-03-02 19:46:09
Autor: zkruk [Lodz]
dylemat, focus 2.0 diesel czy 2.0 benzyna
pajhivo wrote:


czujniki sobie założysz...

Niestety nie będzie już takiej możliwości.

są bezprzewodowe ponoć
więc będzie można chyba...

--
pozdrawiam
www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona
www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych
www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi

Data: 2009-03-03 01:23:13
Autor: pajhivo
dylemat, focus 2.0 diesel czy 2.0 benzyna
On 2 Mar, 19:46, "zkruk [Lodz]" <zkruk_sp...@gazeta.pl> wrote:
pajhivo wrote:

>> czujniki sobie założysz...

> Niestety nie będzie już takiej możliwości.

są bezprzewodowe ponoć
więc będzie można chyba...


Nie chodzi mi o stronę techniczną, bo to czy bez, czy przewodowy to
nie jest problem.
Ale i tak problem się rozwiązał bo diesel już sobie poszedł i została
benzyna.
No cóż, będę się musiał odzwyczaić od ON, nie myśleć o wadach a
jedynie o wykorzystaniu zalet silnika benzynowego.
Tak czy inaczej dziękuję za opinie.

Pozdrawiam
Krzyś D.

Data: 2009-03-03 11:18:55
Autor: kamil
dylemat, focus 2.0 diesel czy 2.0 benzyna

"pajhivo" <KrzysiuDabrowski@gmail.com> wrote in message news:e55bc4af-1872-423b-a658-3ac14dad61b1h20g2000yqn.googlegroups.com...
On 2 Mar, 19:46, "zkruk [Lodz]" <zkruk_sp...@gazeta.pl> wrote:


Nie chodzi mi o stronę techniczną, bo to czy bez, czy przewodowy to
nie jest problem.
Ale i tak problem się rozwiązał bo diesel już sobie poszedł i została
benzyna.
No cóż, będę się musiał odzwyczaić od ON, nie myśleć o wadach a
jedynie o wykorzystaniu zalet silnika benzynowego.
Tak czy inaczej dziękuję za opinie.


-- -- -- -- -- -- -- --


Z ciekawosci zapytam - skoro nie brales pod uwage spalania, co uznales za wady benzyny wzgledem silnika diesla?




Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-03-03 06:24:37
Autor: pajhivo
dylemat, focus 2.0 diesel czy 2.0 benzyna
On 3 Mar, 12:18, "kamil" <ka...@spamwon.com> wrote:
"pajhivo" <KrzysiuDabrow...@gmail.com> wrote in message

news:e55bc4af-1872-423b-a658-3ac14dad61b1h20g2000yqn.googlegroups.com...
On 2 Mar, 19:46, "zkruk [Lodz]" <zkruk_sp...@gazeta.pl> wrote:

Nie chodzi mi o stronę techniczną, bo to czy bez, czy przewodowy to
nie jest problem.
Ale i tak problem się rozwiązał bo diesel już sobie poszedł i została
benzyna.
No cóż, będę się musiał odzwyczaić od ON, nie myśleć o wadach a
jedynie o wykorzystaniu zalet silnika benzynowego.
Tak czy inaczej dziękuję za opinie.

-- -- -- -- -- -- -- --

Z ciekawosci zapytam - skoro nie brales pod uwage spalania, co uznales za
wady benzyny wzgledem silnika diesla?

Może źle się wyraziłem, jeszcze nie uznałem żadnych wad bo jeszcze nim
nie jeździłem, a od przeszło 3 lat jeżdżę dieslami i się po prostu
przyzwyczaiłem do pracy "klekotów" więc za główną "wadę" uznaję zmianę
przyzwyczajeń :)  A jak będzie się sprawował i czy będę z niego
zadowolony to czas pokaże.

Pozdrawiam
Krzyś D.

Data: 2009-03-02 09:04:26
Autor: Marcin
dylemat, focus 2.0 diesel czy 2.0 benzyna
zkruk [Lodz] wrote:
Agent wrote:

Witam,
Krótkie i proste pytanie. Mam do wyboru nowego Focusa 2.0 diesel albo
benzyna (różnica taka że diesel jest srebrny i nie ma czujników
parkowania a benzyna czarna i z czujnikami, reszta wyposażenia
identyczna).
Nie interesuje mnie ani cena zakupu ani koszty eksploatacji a jedynie
komfort użytkowania danego silnika.


ja bym wziął srebrny ;]
bo srebrny - serio ;]
czujniki sobie założysz...

Przebiegi ok. 80tyś rocznie, 50% trasa, 50% miasto.

robisz 40kkm po mieście rocznie?
czyli 110km dziennie - sporo - ja jak zrobie 100 km jednego dnia po mieście to czuję się dość zajechany
Tu zapewne chodzi o czas.
W trasie srednia 100km/h, w miescie 20km/h. Czyli srednio dziennie 88km trasa i 22km miasto

Data: 2009-03-02 01:27:09
Autor: pajhivo
dylemat, focus 2.0 diesel czy 2.0 benzyna
On 2 Mar, 09:04, Marcin <mar...@o2.pl> wrote:


>> Przebiegi ok. 80tyś rocznie, 50% trasa, 50% miasto.

> robisz 40kkm po mieście rocznie?
> czyli 110km dziennie - sporo - ja jak zrobie 100 km jednego dnia po
> mieście to czuję się dość zajechany

Tu zapewne chodzi o czas.
W trasie srednia 100km/h, w miescie 20km/h. Czyli srednio dziennie 88km
trasa i 22km miasto

Średnio to pewnie i tak wyjdzie :)

Pozdrawiam
Krzyś D.

Data: 2009-03-02 09:41:54
Autor: Toworek
dylemat, focus 2.0 diesel czy 2.0 benzyna
Agent pisze:
jak dzwiek diesla nie przeszkadza, do tego spory przebieg i inne koszta sie nie liczą to diesel wydaje się tu idealny.

racja, jak koszta się nie liczą to faktycznie diesel jest ideałem bo jego utrzymanie będzie ze dwa razy droższe niż tej benzyny 2.0...


Zawsze mam wrazenie ze diesel o tej samej mocy lepiej ciągnie.

przyczepę :)


Pewnie za sprawą turbo które
daje kopa momentem a więc pośrednio  i mocą przy niskich obrotach choć przypuszczam że w turbo benzynach tez jest fajnie.


kopa to butem można dostać a nie momentem. Doucz się jeszcze zanim znów zabłyśniesz "wiedzą" podwórkową.

Data: 2009-03-02 10:27:26
Autor: Agent
dylemat, focus 2.0 diesel czy 2.0 benzyna

Użytkownik "Toworek" <Toworek@0net.com> napisał w wiadomości news:gog64u$4fp$1news.ett.com.ua...
Agent pisze:
jak dzwiek diesla nie przeszkadza, do tego spory przebieg i inne koszta sie nie liczą to diesel wydaje się tu idealny.

racja, jak koszta się nie liczą to faktycznie diesel jest ideałem bo jego utrzymanie będzie ze dwa razy droższe niż tej benzyny 2.0...


Zawsze mam wrazenie ze diesel o tej samej mocy lepiej ciągnie.

przyczepę :)


Pewnie za sprawą turbo które
daje kopa momentem a więc pośrednio  i mocą przy niskich obrotach choć przypuszczam że w turbo benzynach tez jest fajnie.


kopa to butem można dostać a nie momentem. Doucz się jeszcze zanim znów zabłyśniesz "wiedzą" podwórkową.

A co Ci się nie zgadza, miszczu?

Data: 2009-03-02 10:52:22
Autor: Maciej Browarczyk
dylemat, focus 2.0 diesel czy 2.0 benzyna
Toworek pisze:

racja, jak koszta się nie liczą to faktycznie diesel jest ideałem bo jego utrzymanie będzie ze dwa razy droższe niż tej benzyny 2.0...

A wez sie zastanow czasem jak cos napiszesz. Zalosne jest to, ze ktos pisze o 2 razy wiekszych kosztach utrzymania (t)diesla od benzyny. Pewnie sasiadowi 2 razy do roku padaja wszystkie wtryski, 4 razy dwumas i juz 2 raz skrzynie wymienia, bo moment za duzy. Ja sie pytam jakich kosztach? Lejesz tam paliwo rakietowe? Zmieniasz filtr DPF za 3k zl co 30tys km? Czy co? Ja mam 1.9TDI 130KM i jakos nie odczuwam tego 2 razy wiekszego kosztu utrzymania w porownaniu do 2.0 benzyny, samochod ma ~200kkm, turbo jakos nie padlo i sie nie zapowiada, wtryski wporzadku, dwumas sprawdzany i ma sie dobrze (nawet jakby sie nie mial dobrze to Sachs juz do 1.9TDI wypuscil dwumasa za ~800zl a nie wymieniasz go przy kazdym przegladzie). Takze nie wiem skad te koszty? Za to wiem, ze w trasie przy spokojnej 120km/h pali mi 6l ON. A w miescie przy mojej kapeluszczniczym toczeniu to wychodzi kolo 6,5-7l, wiec koszty to sa chyba ale dwa razy mniejsze jesli chodzi o zakup paliwa.

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2009-03-02 06:55:39
Autor: pajhivo
dylemat, focus 2.0 diesel czy 2.0 benzyna
On 2 Mar, 10:52, Maciej Browarczyk <maciekNOS...@NOSPAMwiedzmin.org>
wrote:
Toworek pisze:

> racja, jak koszta się nie liczą to faktycznie diesel jest ideałem bo
> jego utrzymanie będzie ze dwa razy droższe niż tej benzyny 2.0...


No właśnie też się tak zastanawiam o co niektórym chodzi z tym 2x
droższym w utrzymaniu. Przez 230tyś km nie było żadnej poważnej awarii
w obecnym dieslu.
Fakt faktem, że  na grubo licząc (nie wnikając w pojemności silników,
przebiegi, ilość samochodów itd.) średni miesięczny koszt  utrzymania
focusów z silnikiem diesla jest wyższy o ok. 10% od benzynowych. Ale
tak jak pisałem na wstępie, tego argumentu wcale nie miałem zamiaru
brać pod uwagę.

Pozdrawiam
Krzyś D.

Data: 2009-03-02 11:21:26
Autor: Rafal
dylemat, focus 2.0 diesel czy 2.0 benzyna
Toworek pisze:

> racja, jak koszta się nie liczą to faktycznie diesel jest ideałem bo > jego utrzymanie będzie ze dwa razy droższe niż tej benzyny 2.0...

A wez sie zastanow czasem jak cos napiszesz. Zalosne jest to, ze ktos pisze o 2 razy wiekszych kosztach utrzymania (t)diesla od benzyny. Pewnie sasiadowi 2 razy do roku padaja wszystkie wtryski, 4 razy dwumas i juz 2 raz skrzynie wymienia, bo moment za duzy. Ja sie pytam jakich kosztach? Lejesz tam paliwo rakietowe? Zmieniasz filtr DPF za 3k zl co 30tys km? Czy co? Ja mam 1.9TDI 130KM i jakos nie odczuwam tego 2 razy wiekszego kosztu utrzymania w porownaniu do 2.0 benzyny, samochod ma ~200kkm, turbo jakos nie padlo i sie nie zapowiada, wtryski wporzadku, dwumas sprawdzany i ma sie dobrze (nawet jakby sie nie mial dobrze to Sachs juz do 1.9TDI wypuscil dwumasa za ~800zl a nie wymieniasz go przy kazdym przegladzie). Takze nie wiem skad te koszty? Za to wiem, ze w trasie przy spokojnej 120km/h pali mi 6l ON. A w miescie przy mojej kapeluszczniczym toczeniu to wychodzi kolo 6,5-7l, wiec koszty to sa chyba ale dwa razy mniejsze jesli chodzi o zakup paliwa.



A co mu będziesz pisał - kiej Bronek z podwórka godo że dizel drooooogi to przecie musi być drogi, nie?

No i plotka się potem nieeeesie.


--


dylemat, focus 2.0 diesel czy 2.0 benzyna

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona