dylemat sprzedającego auto na raty

Data: 2010-01-27 09:23:48
Autor: Inead
dylemat sprzedającego auto na raty

"tomi71" <matulaskocz@interia.pl> wrote in message news:hjor43$re7$1atlantis.news.neostrada.pl...
Witam!

Sprzedałem tydzień temu auto (Audi 80 B4 '94) a ponieważ kupiec nie miał pełnej kwoty zgodziłem się aby 1tys. doniósł do końca lutego. Cena wg mnie była zbyt wygórowana bo 6tys.
Wczoraj przychodzi z jakimś mechanikiem i stwierdzają że to moje auto wymaga wielu napraw o wartości ok. 1tys.
Kiedy go odbierał byłem pewny za to moje auto bo jeździłem nim 5 lat i było wszystko ok, a tu nagle termostat do wymiany, pompa paliwa, wtrysk rozruchowy, a tak wogóle to auto nie chce zapalić na benzynie (bo jest też LPG).
Chcą mi auto sprawdzać na komputerze podczas gdy tam tylko kody błyskowe wchodzą w grę (silnik NG) itd itp ...i coś mi tu nie gra.

poradźcie czy pogonić gościa i niech daje zgodnie z umową resztę kasy czy może powinienem partycypować w pokryciu kosztów rzekomych napraw. W ostateczności pomyślałem niech daje auto z powrotem i tyle. Wolałbym jednak pozbyć się go bo mam już jego następcę i szkoda żeby stało u mnie na placu.

do tego wspominają coś o sądach itd :) Jak to wygląda prawnie?

Nienawidzę jak  ktos nie dotrzymuje danego słowa. Na Twoim miejscu pogoniłbym kolesia na kopach, i nie zawracal sobie dupy jezdżeniem po ASO czy innych, a na koniec lutego oczekiwał taua za auto od tego dupka.Swoja droga ja bym nie robił takich numerów ze sprzedazą na raty - umowa, kasa, auto a jak nie ma miedzi to niech tramwajem jeździ.

Data: 2010-01-27 09:33:42
Autor: Lewis
Użytkownik "Inead" <a.frost@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hjot6m$k8i$1inews.gazeta.pl...
[...]

Dlaczego nie, taka ekspertyza w aso to spore pieniążki, naciagacza może by to czegoś nauczyło ;)

Lewis
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW
dB Race: 145,5 dB ;)

Data: 2010-01-27 10:10:53
Autor: tomi71
dylemat sprzedającego auto na raty
dzięki za podniesienie na duchu:)

....chyba powiem mu że umowa umową i proponuję zrealizowanie jej i tyle

w końcu kupował auto 16letnie a nie nówkę; zresztą mówiłem mu przed zakupem że nie ma problemu ... niech sobie sprawdzi dla pewności. ...a jemu tak się spieszyło że nie ma czym jeździć i że auto wygląda mu na dobre to bieże bo już nie ma siły jeździć i szukać

....a cena i tak wydaje mi sie nadal atrakcyjna

pozdrawiam
Tomasz M.

Data: 2010-01-27 10:23:20
Autor: P_ablo
Użytkownik "tomi71" <matulaskocz@interia.pl> napisał w wiadomości news:hjp0k1$jqc$1nemesis.news.neostrada.pl...
> ...a cena i tak wydaje mi sie nadal atrakcyjna

To wygorowana czy atrakcyjna?
Chyba, ze dla Ciebie atrakcyjna...

Pogon go psami i po terminie zaplaty wyslac mu wezwanie do zaplaty. Po wyroku do komornika i po sprawie.

--
Picasso

Data: 2010-01-27 11:05:02
Autor: Usrobo
P_ablo pisze:
> [...]

Chyba, ze dla Ciebie atrakcyjna...

Pogon go psami i po terminie zaplaty wyslac mu wezwanie do zaplaty. Po wyroku do komornika i po sprawie.

i na przyszłość
nie baw sie w bank i nie dawaj towaru na raty
bo teraz o ten 1000zł bedziesz sie w sądach prosił
gość widać ma lepsze przygotowanie życiowe niż ty,
bo w "elegancki" sposob utargował 17% z ceny

michal

dylemat sprzedającego auto na raty