dylemat wyborze platformy pc

Data: 2017-09-08 09:14:01
Autor: Heraklit
dylemat wyborze platformy pc
Przymierzam się do wymiany kompa i nie mogę się zdecydować, którą stronę
wybrać. Z jednej strony wybrałem Core i7 7700K + płyta na chipie z270 i
to kosztuje około 2000zł. Z druga strona to AMD Ryzen 7 1700 + płyta
x370. I to też około 2000zł. Komp przeznaczony do gier i "obróbki"
filmów z efektami. W pierwszym odruchu byłem zdecydowany na Intela, ale
poczytałem o AMD i zwątpiłem w ten wybór. Jednak patrząc na testy w
grach to jednak Intel - I ku temu się skłaniam. Ale może jest coś co
skłoniłoby mnie do wyboru AMD...?

--
Pozdrawiam,

Post stworzono 08-09-2017 09:01:08

Data: 2017-09-08 15:49:04
Autor: Roman Tyczka
On Fri, 8 Sep 2017 09:14:01 +0200, Heraklit wrote:

[...]

Właśnie, też będę stawiał na Ryzena, mimo, że do tej pory Intela od lat
ujeżdżam.
Jednak patrząc na testy w grach to jednak Intel - I ku temu się skłaniam.

Intel ma jakąś przewagę w grach, ale imho jej nie poczujesz.

Ale może jest coś co skłoniłoby mnie do wyboru AMD...?

Montaż filmów jest wystarczającym powodem by iść w Ryzena.

Roman Tyczka

Data: 2017-09-08 17:24:12
Autor: peter
W dniu 2017-09-08 o 15:49, Roman Tyczka pisze:

Właśnie, też będę stawiał na Ryzena, mimo, że do tej pory Intela od lat
ujeżdżam.

Pięknie ale już 12.04.17 pisałeś, że go kupisz i udostępnisz do testów numerycznych!!. Więc kupuj, kupuj.
Ja na razie kupiłem i7 7700k. Spisuje się zgodnie z oczekiwaniami a nawet nieco lepiej.

Jako drugi mam zamiar kupić Ryzena 1700 (lub 1800?) ale nie chcę stracić pieniędzy jak się okaże gorszy od Intela do obliczeń numerycznych.

  Więc kupuj i daj znać, albo Heraklit niech kupi.
Byłoby miło gdyby Ty lub Heraklit po kupieniu udostępnili kupiony komputer testowych obliczeń numerycznych!

Pozdrawiam,

--
  peter

PS. Ewentualnych odpowiedzi już nie przeczytam, bo właśnie wyjeżdżam na urlop, ale byłoby miło przeczytać po powrocie o tym, że już kupiliście Ryzena ,)

Data: 2017-09-08 21:00:51
Autor: Roman Tyczka
On Fri, 8 Sep 2017 17:24:12 +0200, peter wrote:

Właśnie, też będę stawiał na Ryzena, mimo, że do tej pory Intela od lat
ujeżdżam.

Pięknie ale już 12.04.17 pisałeś, że go kupisz i udostępnisz do testów   Więc kupuj i daj znać, albo Heraklit niech kupi.

Nie ma ciśnienia, mam i7 i jeszcze mnie na tyle mało irytuje, że daję radę,
a jednocześnie Ryzen krzepnie, czipsety i drajwery się poprawiają, biosy
nabierają rumieńców... więc im później kupię tym lepiej, zwłaszcza, że to
zakup na kolejne kilka lat. Ale na pewno nie będzie to już Intel, chętnie
wesprę konkurencję.

Byłoby miło gdyby Ty lub Heraklit po kupieniu udostępnili kupiony komputer testowych obliczeń numerycznych!

Na pewno ktoś tu już ma Ryzena, więc wrzuć temat i pewnie ktoś potestuje.
Jak kupię to się ujawnię, choć myślę, że to może być koło stycznia
najprędzej. Jeszcze kilka ważniejszych wydatków jest po drodze.

Roman Tyczka

Data: 2017-09-08 19:03:45
Autor: Leszek K.
Dnia Fri, 8 Sep 2017 09:14:01 +0200, Heraklit napisał(a):

[...]

W grach - nieistotne. Nawet w najnowszych grach oba te procesory mają
nadmiar mocy. Przy obróbce filmów teoretycznie ryzen, ale nie do końca.
Niektóre programy (n.p. x.264) nie widzą powyżej ośmiu rdzeni a 1700x jest
widziany jako 16-rdzeniowiec. Akurat z x.264 było do obejścia (są nowsze
kodeki bez ograniczeń), ale jak efekty to pewnie adobe, a on od zawsze
"lubiał" intela. W cinebench-u ryzen bije wszystko.
--
Ceterum censeo Unionem Europaeam delendam esse.

dylemat wyborze platformy pc