dylematy kuchenkowe...

Data: 2009-12-13 01:39:43
Autor: Andrzej Lawa
dylematy kuchenkowe...
Ave!

Jeszcze mam conieco czasu do namysłu przed ustawieniem kuchenki, ale
warto zacząć wybierać ;)

Na razie może nie konkretny model, ale rozwiązania techniczne...

Na temat infrastruktury - przyłącza gazowego nie mam i raczej mieć nie
będę, mam za to 3-fazowe przyłącze elektryczne sporej mocy. Miejsce na
ewentualną 11-kilogramową butlę spokojnie będzie. Może nawet na jakąś
większą.

Kuchnia musi nadawać się do zwykłych garnków (chyba że ktoś mnie
przekona do tych indukcyjnych wynalazków ;) )

Generalnie myślałem nad czterema wariantami:

1. wszystko elektryczne, "palniki" w formie promienników pod płaską "szybą";

2. wszystko gazowe, włącznie z piecykiem;

3. palniki gazowe, piecyk elektryczny;

4. piecyk elektryczny, połowa palników gazowa, połowa - elektryczna.

Dodatkowa kwestia: czy te klasyczne, metalowe grzejniki elektryczne mają
jakąś przewagę, poza ceną, nad promiennikami? Jeśli tak - może bym się
tak nie upierał przy promiennikach...

Instalacja gazowa to zawsze dodatkowa instalacja - nawet jeśli jest tak
prosta, jak butla pod zlewem+przewód. Jak się rozszczelni - może być
źle. W domu niby będą koty, więc myszy _teoretycznie_ nie powinny się
narzucać, ale...

Z kolei prąd póki co jest droższy nominalnie od gazu. I, jak się wydaje,
kuchenki gazowe też są tańsze.

Sugestie? Uwagi?

Data: 2009-12-13 02:10:23
Autor: Andrzej Lawa
dylematy kuchenkowe...
Andrzej Lawa pisze:

Na temat infrastruktury - przyłącza gazowego nie mam i raczej mieć nie
będę, mam za to 3-fazowe przyłącze elektryczne sporej mocy.

Aha, informacja dodatkowa: mam licznik dwutaryfowy i oprócz dużej
kuchenki planuję też mieć mikrofalę z funkcją "grill" i "crisp".

Data: 2009-12-13 13:15:29
Autor: JBP
dylematy kuchenkowe...
Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:4b243eff$1news.home.net.pl...
Andrzej Lawa pisze:

[...]

Odpowiedz sobie jeszcze na pytanie: jak często u Ciebie i na jak długo wyłączają prąd. W razie wyłączenia jakiś palnik gazowy przyda się. Jeśli nie w płycie, to nawet zapasowy.
Natomiast piekarnik sugeruję jednak elektryczny. Gazowe piekarniki bywają oporne w "dostrojeniu".

JBP

Data: 2009-12-13 15:49:44
Autor: Andrzej Lawa
dylematy kuchenkowe...
JBP pisze:

Odpowiedz sobie jeszcze na pytanie: jak często u Ciebie i na jak długo wyłączają prąd. W razie wyłączenia jakiś palnik gazowy przyda się. Jeśli nie w płycie, to nawet zapasowy.

Zdarza się, ale rzadko. Poza tym mam generator i oraz małą turystyczną
kuchenkę gazową ;)

Natomiast piekarnik sugeruję jednak elektryczny. Gazowe piekarniki bywają oporne w "dostrojeniu".

W takiej sytuacji chyba pójdę na 100% elektrycznie - a butlę z gazem
będę ewentualnie trzymał do awaryjnej kuchenki turystycznej.

Data: 2009-12-13 18:14:12
Autor: XL
dylematy kuchenkowe...
Dnia Sun, 13 Dec 2009 01:39:43 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

[...]

Prąd też może "kopnąć", jak się coś zawilgoci lub zewrze... Nie przesadzaj.

[...]

Zanim przerzuciłam się na kafle, miałam wariant dwukuchenkowy: kuchenka
gazowa z piekarnikiem elektrycznym i kuchenka elektryczna. To się
sprawdzało, kiedy np nie było pradu. Piekarnik elektryczny ma ogromną
przewagę nad gazowym. No i gaz miałam z butli od lat i myszy, jak to na wsi
wśród pól, jesienią też bywały - nigdy nic się nie stało.
Teraz mam kaflową i co mi tam prąd - korzystam z niego tylko w sezonie
letnim, a wtedy wodę do mycia podgrzewają mi kolektory :-)
--

Ikselka.

Data: 2009-12-13 18:33:13
Autor: Prawusek
dylematy kuchenkowe...
"XL" <ikselk@gazeta.pl> wrote in message
> [...]

Teraz mam kaflową i co mi tam prąd - korzystam z niego tylko w sezonie
letnim, a wtedy wodę do mycia podgrzewają mi kolektory :-)

Gazowy ma znaczną przewagę w funkcji podstawowej - kiedyś brakło prądu, a ja
miałem chleb gotowy już do włożenia do piekarnika..

Data: 2009-12-13 22:57:03
Autor: XL
dylematy kuchenkowe...
Dnia Sun, 13 Dec 2009 18:33:13 +0100, Prawusek napisał(a):

[...]

A jak braknie gazu?
;-PPP
--

Ikselka. //a drewno lub węgiel mam zawsze :-)

Data: 2009-12-14 01:01:11
Autor: Andrzej Lawa
dylematy kuchenkowe...
XL pisze:

Gazowy ma znaczną przewagę w funkcji podstawowej - kiedyś brakło prądu, a ja
miałem chleb gotowy już do włożenia do piekarnika..

A jak braknie gazu?
;-PPP

Idziesz kupić fasolkę w puszce ;)

PS: zlituj się, ograniczaj cytaty...

Data: 2009-12-14 10:11:26
Autor: Jan Kowalski
dylematy kuchenkowe...

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:4b2437cf$1news.home.net.pl...
Kuchnia musi nadawać się do zwykłych garnków (chyba że ktoś mnie
przekona do tych indukcyjnych wynalazków ;) )

Kup taką "pół na pół": dwa indykcyjne, dwa "klasyczne-ceramiczne".
Zaleta indykcyjnej? Mniejsze straty ciepła - nie grzejesz powietrza.

Data: 2009-12-18 14:28:39
Autor:
dylematy kuchenkowe...
Stawiałabym na piekarnik elektryczny (z doświadczenia wiem)
płyta poł na poł jest raczej brzydka...
gaz w moim mieście można dostać o każdej porze i wychodzi mi 100zł taniej
Patrz na to żeby kuchenka była ŁATWA DO MYCIA

--

dylematy kuchenkowe...