[długie] dylematy na temat ramu i W7

Data: 2010-09-30 06:26:54
Autor: pz
[długie] dylematy na temat ramu i W7
Witam.
Chciałem Was zapytać, czy to może być jakiś problem z RAMem, bo już wszystko chyba sprawdzałem. Mam Windows7 (athlon 2ghz, 2gb ram) i nie wyrabiają mi niektóre aplikacje. Wiem, że to nie jest super sprzęt, ale mowa o rzeczach, które bez problemu udawało się zrobić na Pentium133mhz.
Nie mogę nagrać płytki DVD, bo nie wyrabia bufor pamięci (jest ustawiony na maxa, płytkę CD się jeszcze udaje nagrać). Nie mogę nagrać w programi Audio dwóch ścieżek równo, bo spowalnia albo przycina (słychać przy odtwarzaniu) itp... . Sprawdzałem po 3 wersje softu do wypalania płyt i softu do nagrywania. Inne programy, których używam chodzą bez zarzutu. Przetestowałem już wszystkie możliwe ustawienia i dupa.

Czy to może być coś z RAMem albo obsługą RAMu? :

1) może jakieś ustawienie w biosie?
2) może jakieś sterowniki do chipsetu (nie znam się, ale to Abit NF7-S i nie ma już sterowników od producenta do W7, tylko jakieś zastępcze microsoftu, ale nie wiem jak ma się chipset do ramu);
3) może coś z pamięcią wirtualną (ustawiłem na sztywno na maxa w końcu, ale też nie wiem, czy dobrze)?

Te głupie "zegarki" z W7 pokazuję coś około 30% zużycia procka i pamięci, ale nie wiem, czy im wierzyć, po w programach do nagrywania płytek i ścieżek audio bufory są w tym czasie pozapychane na 100%.

Any idea?

Data: 2010-09-30 09:39:17
Autor: OMSON
[długie] dylematy na temat ramu i W7
pz pisze:

Any idea?

Słaby dysk twardy, nie ustawiona obsługa DMA (nie dograny sterownik mostka)?

Pzdr, OMSON

Data: 2010-09-30 09:40:11
Autor: OMSON
[długie] dylematy na temat ramu i W7
Podobnie z nagrywarkÄ…...

Data: 2010-09-30 16:10:49
Autor: qwerty
Użytkownik "OMSON" <omson@o-dwa.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i81ebr$c0h$1@news.lublin.pl...
pz pisze:

Any idea?

Słaby dysk twardy, nie ustawiona obsługa DMA (nie dograny sterownik mostka)?

To użycie CPU miałby 100%.

Data: 2010-09-30 19:10:53
Autor: OMSON
[długie] dylematy na temat ramu i W7