dylematy nowicjusza:)

Data: 2009-04-07 19:23:04
Autor: george
dylematy nowicjusza:)

"rapt0r" <rapt0r@o2.pl> wrote in message news:grfv3m$bh5$1atlantis.news.neostrada.pl...
Witam Was,
jestem (mocno) poczatkujacym "inwestorem" dlatego moje pytania moga Was niezle ubawic...
Przygode z gielda zaczalem w zeszlym tygodniu i mam za soba kilka pierwszych zlecen. Niestety do tej pory jakos szczesliwie nie udalo mi sie otworzyc pozycji (np zeby w daytradingu kupic i sprzedac z zyskiem)- co zreszta jest w jakis sposob wytlumaczalne moim dyletanctwem. Ale walcze z tym :)
Podstawowa - teoretyczna - wiedze mam nadzieje przyswoilem. Wczesniej probowalem grac w wirtualnych grach ale wg mnie nie odzwierciedlaja one chocby jednego z wazniejszych czynnikow - psychologii. Odkrywca nie bede twierdzac ze elektronami na wirtualnym dysku, gra sie zgola odmiennie jak wlasnymi pieniedzmi.
Do tej pory wybor jaki robilem przy zakupie opieral sie na dobrym starcie danego waloru
i pseudoanalizie technicznej (wyszukiwalem znane mi formacje na wykresach). Jednak juz wiem, ze malo tego ze jest to megaamatorszczyzna to do tego dosyc ryzykowna.

Dzis Drewex wstrzyknal mi troche adrenaliny;) Zaciekawilo mnie np to dlaczego ta spolka
(i moze nie tylko ta) nie byla/nie jest notowana kazdego dniu? Np nie byla notowana 2, 6 IV; 18, 26 III itd. Wczoraj nie widzialem jej w notowaniach, a dzis widze jakis potezny skok na otwarciu. Kupilem... I w chwile pozniej widze szybowanie w dol. Nie musze pisac, ze troche sie unioslem na fotelu... Ostatecznie sprzedalem je na drobnym plusie ale az takich emocji mi nie potrzeba:) Zaczalem obserwowac kursy ASK i BID. Domyslam sie, ze moga byc one waznym wskaznikiem, w ktorym momencie dokonac zakupu (a ktorych wczesniej nie bralem wogole pod uwage) i zeby tego nie robic w owczym pedzie. Moze ktos z Was wytlumaczylby mi jak kupic zeby w 3 minuty pozniej nie dostawac delirium? :)

Z gory dziekuje i pozdrawiam
Krzysiek

wybierz bardziej płynne walory: KGHM, PKOBP, PKN etc...tzn te co są notowane codziennie... :)
george

Data: 2009-04-07 23:01:36
Autor: Fidelio
dylematy nowicjusza:)
[...]

Dokładnie, jako początkujący graj na dużych spółkach z WIG20 jak powyższe a nie na jakichś spółkach spad ciemnej gwiazdy, nie prowokuj losu ;-)

dylematy nowicjusza:)