Data: 2009-03-09 08:16:49 | |
Autor: kundzia Pindzia | |
dyletant składa rower, pomocy. | |
Własnie przysłali mi rower śliczny Kross A6 Limited :) no i muszę go poskładać
do kupy a w komplecie nie ma żadnych kluczyków ani nic, może mi ktoś powie jakiego rozmiaru ampulaków się używa zazwyczaj do skręcania kierownicy i siodełka i czy oś od przedniego koła trzeba czymś nasmarować przed skręceniem? A tak w ogole to jak dbać o rower? Czy trzeba go smarować, jeśli tak to czym i co konkretnie? Czy jakieś czyszczenie tych różnych trybików i łańcucha czasem by się nie przydało...? -- |
|
Data: 2009-03-09 09:37:41 | |
Autor: urwis | |
dyletant składa rower, pomocy. | |
kundzia Pindzia pisze:
może mi ktoś powie 5 i czy oś od przedniego koła trzeba czymś nasmarować przed skręceniem? nie A tak w ogole to jak dbać o rower? kąpać Czy trzeba go smarować, jeśli tak to czym i co konkretnie? łańcuch-WL clean ride Czy jakieś czyszczenie tych różnych trybików i łańcucha czasem by się nie przydało...?przydało by się... jak sie zabrudzi |
|
Data: 2009-03-09 10:21:13 | |
Autor: Heming | |
dyletant składa rower, pomocy. | |
kundzia Pindzia pisze:
Własnie przysłali mi rower śliczny Kross A6 Limited :) no i muszę go poskładać Najlepiej go zanies do jakiegos serwisu. Za 100zl Ci go zloza i przygotuja do jazdy. |
|
Data: 2009-03-09 18:14:09 | |
Autor: Marek 'marcus075' Karweta | |
dyletant składa rower, pomocy. | |
Panie Heming, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:gp2nin$d85$1mx1.internetia.pl> przy ul.... kundzia Pindzia pisze: Albo podrzuć do mnie, ja zrobię to za 50zł. ;-) -- Pozdrowienia, | Próżnoś repliki się spodziewał Marek 'marcus075' Karweta | Nie dam ci prztyczka ani klapsa. GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl | Nie powiem nawet pies cię j***ł, Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością | bo to mezalians byłby dla psa. |
|
Data: 2009-03-09 10:22:00 | |
Autor: Rafał VFR | |
dyletant składa rower, pomocy. | |
Witam Jeśli kupiłeś nowy rower, nie wiesz czy się go smarujeczy nie, nie wiesz co sie smaruje itd, nie posiadasz nawet podstawowych narzędzi to wg logiki po prostu poproś kogoś lub zanieś do serwisu. Jaki sens ma kupno roweru za bądź co bądź nie małe pieniądze i mieć go poskładanego w sposób nie do końca zgodny ze sztują? Wybacz ale jeśli nie posiadasz narzędzi wniosek z tego, że ich nie używasz.Praktyka więc nie wielka, wiedza raczej skromna. Chcesz się cieszyś ze sprzętu - przede wszsystkim złóz go porządnie. -- Pozdrawiam Rafal VFR GG 85456 http://www.put.poznan.pl/~rafal.kowalski Własnie przysłali mi rower śliczny Kross A6 Limited :) no i muszę go poskładać |
|
Data: 2009-03-09 10:43:36 | |
Autor: reme.k | |
dyletant składa rower, pomocy. | |
Witam Wg logiki to jak kupujesz coś w Ikea to masz instrukcję i potrzebne imbusy w zestawie :) Zaniesienie do serwisu chyba jest najlepszym pomysłem bo choćby montaż kierownicy pociąga za sobą wyregulowanie luzu na sterach. Można też poszukać info w necie jak to zrobić i potem dla pewności tylko żeby serwis sprawdził. To pozwoli nabyć umiejętności aby na przyszłość serwisować rower samemu. Nawet jak się niewiele wie o śrubkowaniu to zawsze można w ten świat wejść :) -- |
|
Data: 2009-03-09 14:09:56 | |
Autor: Rafał VFR | |
dyletant składa rower, pomocy. | |
Mam kolege dużo jeździ itd - tzn ściga się szosą.
Prosił mnie o wymianę łożysk w przednim kole - koła to Ursus - jakieś włoskie nie mam pojęcia. Nie widział - mimo, że ma manuala jak wyjąć oś; był przy tym jak jak już składałem - bo przywiózł łożyska. Teraz sam postanowił to zrobić w tylnym kole. Owszem z kół wyjął łożyska, z bębenka już nie potrafił. Przywiózł wszytsko co miał. Patrze, uszczelnienia łożysk pouszkadzane od niefachowego nabijania, po złożeniu całości do kupy koło się nie kręci. Oczywiście starych łożysk nie miał, nie potrafił już ze 100% pewnościa powiedzieć, że było tak a nie tak. Resztę historii pomijam. Wniosek - internet i manual mechaniki nie czyni. A wymiana łożysk końcem świata też nie jest. -- Pozdrawiam Rafal VFR GG 85456 http://www.put.poznan.pl/~rafal.kowalski Użytkownik <reme.k@vp.pl> napisał w wiadomości news:2dc3.00000218.49b4e4c8newsgate.onet.pl... Witam |
|
Data: 2009-03-09 14:21:16 | |
Autor: dobrov | |
dyletant składa rower, pomocy. | |
reme.k@vp.pl pisze:
Zaniesienie do serwisu chyba jest najlepszym pomysłem bo choćby montaż Każdy, kto dał radę wysmażyć posta na grupę dyskusyjną jest wystarczająco inteligentny, żeby bez problemu wybrać luzy w sterach. Bez przesady! Póki nie rozbieramy jakiegoś Foxa póty wszystko jest proste jak konstrukcja cep-a. W razie wątpliwości - grupa służy radą. |
|
Data: 2009-03-09 22:23:23 | |
Autor: smiechu | |
dyletant składa rower, pomocy. | |
Użytkownik "dobrov" <dobrov0@interia.pl> napisał w wiadomości news:gp3499$b0q$1news.interia.pl... reme.k@vp.pl pisze: No to z czego składa się ten przysłowiowy cep? mało kto wie, a tych co wiedzą coraz mniej już na świecie więc ku pamięci: dzierżak (to ten dłuższy - do trzymania), bijak (ten krótszy - do bicia) i gacki (pomiedzy) :-) Foxa na oczy nie widziałem Pozdr smiechu |
|
Data: 2009-03-10 08:52:29 | |
Autor: dobrov | |
dyletant składa rower, pomocy. | |
|
|
Data: 2009-03-09 14:18:05 | |
Autor: dobrov | |
dyletant składa rower, pomocy. | |
Rafał VFR pisze:
Witam Jak się nie przewróci to się nie nauczy. Klucze jakieś tak czy owak powinien nabyć. Zamiast wydawania stówki na serwis proponuję raczej przeznaczyć ją na narzędzia i pomęczyć się samemu przy okazji pytając grupę o szczegóły (po to ona jest!) i przeszukując internet. Choćby kosztowało wiele godzin pracy i przekleństw to i tak per saldo będzie na tym do przodu. |
|
Data: 2009-03-10 09:29:30 | |
Autor: Wojciech Penar | |
dyletant składa rower, pomocy. | |
dobrov pisze:
Rafał VFR pisze: Jest w tym sporo racji - swój rower dłubię samemu z wyjątkiem zaplatania i centrowania kół oraz serwisu amortyzatora (przynajmniej póki jest na gwarancji). Skutek jest taki, że jeśli rama dożyje następnej wymiany suportu, to przydało by się przejechać go gwintownikiem (bardziej dla kurażu niż z powodu popsucia - wyczyściłem na ile się dało szmatką i wacikami z żoninej kosmetyczki ;) Z drugiej strony znam świetnych informatyków, którzy dostawszy dowolne narzędzie do ręki są je w stanie popsuć (z pięściakiem włącznie) i pytają za który koniec trzyma się śrubokręt - nie każdy ma smykałkę do śrubkologii. Pozdrawiam Wojtek |
|
Data: 2009-03-11 14:26:07 | |
Autor: dobrov | |
dyletant składa rower, pomocy. | |
Wojciech Penar pisze:
Z drugiej strony znam świetnych informatyków, którzy dostawszy dowolne Nie... - no to musi być za przeproszeniem dupa nie informatyk :) |
|
Data: 2009-03-13 09:57:19 | |
Autor: Wojciech Penar | |
dyletant składa rower, pomocy. | |
dobrov pisze:
Wojciech Penar pisze: Wystarczy "programista" :) Nie mam nic do programistów, ale im do szczęścia wystarcza wiedza jak podłączyć kabelki i jak włączyć komputer. Pozdrawiam Wojtek |
|
Data: 2009-03-09 10:42:54 | |
Autor: Tomasso | |
dyletant składa rower, pomocy. | |
Użytkownik "kundzia Pindzia" napisał:
w komplecie nie ma żadnych kluczyków ani nic, może mi ktoś powie OIDP Kross wysyła rowery ze zdjętą kierownicą, wiszącą na linkach, przednie koło niekoniecznie, odkręconymi pedałami i opuszczonym siodłem. 0. Uwaga - nie ruszaj śrub mocujących mostek do sztycy (pionowej rury) widelca! 1. Przednie koło masz na samozaciskaczu - wkładasz oś w wycięcia wideleca do oporu i zaciskasz dźwignię. 2. Pedały wkręcasz (jest prawy i lewy, oznaczone L/R "od czoła" gwintu, prawy wkręcasz jak śrubę, w prawo, lewy odwrotnie). W zasadzie wystarczy jak mocno wkręcisz palcami, dokręci się podczas jazdy. 3. Kierownica - mocowana jest do mostku czterema śrubami imbusowymi. Najpierw odkręcasz "pokrywkę" mostku, układasz kierownicę tak, żeby pancerze nie były poplątane, lecz ułożone tak, jak na tym zdjęciu: http://www.bikeworld.pl/ppg_fotki/foto_big/8_6656_06_10_06.jpg Zakładasz "pokrywkę", dokręcasz wszystkie imbusy najpierw do lekkiego oporu. Kierownica jest lekko wygięta, więc stań okrakiem nad górną rurą i przekręć sobie kierownicę przód/tył tak, żeby Ci było najwygodniej sięgać do dźwigni hamulców i manetek. Dokręć 4 śruby na krzyż do oporu. 4. Siodełko podobnie jak koło - luzujesz zaciskacz, podnosisz do odpowiedniej wysokości, zaciskasz. Odpowiednią wysokość najłatwiej ustalić tak: - ustaw rower przy ścianie, - ustaw jeden z pedałów w najniższej pozycji, - siądź na rower, trzymając się ściany, - oprzyj PIĘTĘ na niższym pedale, Jeśli noga jest mocno wyprostowana i musisz się przechylać, żeby dotykać pedału, obniż nieco siodło i przymierz się jeszcze raz. Jeśli jest ugięta, podnieś siodło. Optymalnie jest, jeśli przy stopie opartej na pedale noga jest _lekko_ ugięta w kolanie. t |
|
Data: 2009-03-09 14:41:19 | |
Autor: reme.k | |
dyletant składa rower, pomocy. | |
2. Pedały wkręcasz (jest prawy i lewy, oznaczone L/R "od czoła" gwintu, prawy wkręcasz jak śrubę, w prawo, lewy odwrotnie). W zasadzie wystarczy jak mocno wkręcisz palcami, dokręci się podczas jazdy. Tu mała uwaga. Postępując w ten sposób można rozpierniczyć gwintowany otwór w korbie. Być może że to się wkręci pod czas pedałowania ale wcale nie musi. Widziałem takiego magika w serwisie, tak właśnie gadał że nie miał pod ręką klucza i uznał że to się dokręci pod czas jazdy - nie dokręciło się:) -- |
|
Data: 2009-03-10 10:41:59 | |
Autor: Tomasso | |
dyletant składa rower, pomocy. | |
Użytkownik <reme.k@vp.pl> napisał:
Tu mała uwaga. Mówimy jednak o sytuacji, gdy nie ma pod ręką klucza. Dokręcić do oporu ręcznie, po uprzednim posmarowaniu gwintu. Ja dokręcam kluczem. t |
|
Data: 2009-03-09 14:30:14 | |
Autor: granat | |
dyletant składa rower, pomocy. | |
kundzia Pindzia pisze:
A tak w ogole to jak dbać o rower? Czy trzeba go smarować, jeśli tak to czym i moze lepiej zadaj pytanie "czy ktos z miasta x nie ma ochoty na konsumpcje piwa polaczona z srobkowaniem przy rowerze" w serwisie nie wiem ile to kosztuje, ale roboty jest na kilka minut. granat |