dysk USB Opticum - co to jest ?

Data: 2010-07-21 17:13:15
Autor: adresss
dysk USB Opticum - co to jest ?
http://www.hollex.pl/odbiorniki-dvb-t-combo/odbiorniki-dvb-t/1641-odbiornik-opticum-ft16p

co to oznacza, ze wspolpracuje z dyskiem USB Opticum? Inny nie bedzie
dzialal? Jakos preparowana partycja?

--
ThinkXtra

Data: 2010-07-21 17:25:25
Autor: Robert_J
dysk USB Opticum - co to jest ?
co to oznacza, ze wspolpracuje z dyskiem USB Opticum? Inny nie bedzie
dzialal? Jakos preparowana partycja?

Mam odb. sat Opticum i dziala z dyskiem Toshiby ;-). Sadze wiec ze i ten bedzie dzialal z kazdym...

Data: 2010-07-21 17:30:17
Autor: adresss
dysk USB Opticum - co to jest ?
On Wed, 21 Jul 2010 17:25:25 +0200, "Robert_J" <dzidekszcz@onet.pl>
wrote:

co to oznacza, ze wspolpracuje z dyskiem USB Opticum? Inny nie bedzie
dzialal? Jakos preparowana partycja?

Mam odb. sat Opticum i dziala z dyskiem Toshiby ;-). Sadze wiec ze i ten bedzie dzialal z kazdym...

a jak wyglada sprawa programowania nagran i w jakim formacie nagrywa?
Da sie cos z tym pozniej zrobic - przegrac do pc i wyciac reklamy?

--
ThinkXtra

Data: 2010-07-21 18:58:06
Autor: Robert_J
dysk USB Opticum - co to jest ?
a jak wyglada sprawa programowania nagran

W tym co mam bardzo prosto :-). Prosciej chyba juz sie nie da...

w jakim formacie nagrywa?

Nie wiem, ale chyba w jakims dziwcznym. Nie bardzo mozna potem przelaczyc do PC i ogladac...

Da sie cos z tym pozniej zrobic - przegrac do pc i wyciac reklamy?

J.w, raczej kiepsko. Ja tego uzywam raczej do doraznego nagrania. Jesli chce cos nagrac "na stale" to uzywam normalnej nagrywarki.

Data: 2010-07-21 21:12:14
Autor: Jerzy Pastusiak
dysk USB Opticum - co to jest ?
Witam

|  Nie bardzo mozna potem przelaczyc do PC i ogladac...

prawdopodonie jest to zrzut strumienia: *.ts
to co, np. w DreamBoxie, czyli te same procedury:
"Total Video Converter", ...

odtwarza ten format kazdy mediatank

na PC to najlepiej uzyc "VLC media player":
http://www.videolan.org/

sadze, ze mozna tez do usb wsawic pendrajwa, np.:
(16GBy, 8 godz.grania - 120zl)

ale niech to potwierdza posiadacze

pzdr jp

Data: 2010-07-22 09:30:15
Autor: Robert_J
dysk USB Opticum - co to jest ?
sadze, ze mozna tez do usb wsawic pendrajwa, np.:
(16GBy, 8 godz.grania - 120zl)

ale niech to potwierdza posiadacze

Nagrywa na wszystko co wetkniesz, sprawdzone empirycznie ;-). Kolegi syn nagrywal nawet na MP-4.
Pzdr.

Data: 2010-07-22 10:49:28
Autor: pawell32
dysk USB Opticum - co to jest ?
W dniu 2010-07-21 18:58, Robert_J pisze:
w jakim formacie nagrywa?

Nie wiem, ale chyba w jakims dziwcznym. Nie bardzo mozna potem
przelaczyc do PC i ogladac...

Da sie cos z tym pozniej zrobic - przegrac do pc i wyciac reklamy?

producent daje coÅ› takiego:
EN PC Recordings Conversion forALI PVR 29.08.2009.zip
Konwersja nagrań na PC dla ALI PVR Pakiet programy + instrukcja

--
pozdrawiam.  pawell32
Slackware 13 - power of linux

Data: 2010-07-22 13:34:15
Autor: Jerzy Pastusiak
dysk USB Opticum - co to jest ?
On Thu, 22 Jul 2010, pawell32 wrote:
| producent daje co¶ takiego:
| EN PC Recordings Conversion forALI PVR 29.08.2009.zip
| Konwersja nagrañ na PC dla ALI PVR Pakiet programy + instrukcja

dzieki za info

znalazlem ten plik:
http://www.globo.com.pl/?y=3&cmd=show&category=1&prod_id=107
niewielki 1,3MB

konwertowalem plik (wyklad z info na edusacie):
07-11-25-EDUSAT-Inf.ts -- -> 245MB

zrobil to bardzo szybko, dostalem:
07-11-25-EDUSAT-Inf.ts.mpg -- -> 277MB
odtwarzany dodatkowo przez RealPlayera i WinAmpa

bez dzwieku, bo aplikacja "gui.exe" nie wykryla prawidlowo
audiopidow, czyli nalezaloby z reki podac ten parametr

Total Video Converter zrobil to w czasie znacznie dluzszym:
07-11-25-EDUSAT-Inf.mpg -- -> 391MB

Pytanie: czy jest sens konwersji?
- traci sie dodatkowe info: teletext, sciezki dzwiekowe, ... - traci sie czas,
- zwieksza sie wielkosc pliku

sa modele DVD (kto ma taki?) co czytaja TS, wszystkie
MediaTanki rozpoznaj ten format, na PC czyta to bezproblemowo
VLC: http://pl.wikipedia.org/wiki/VLC_media_player

czytnikiem moze tez byc sam odbiornik
sadze, ze TS jest w tej chwili przyjetym standardem

jp ?

Data: 2010-07-21 20:09:18
Autor: sat_diver
dysk USB Opticum - co to jest ?
Nastał dzień 2010-07-21 17:30, adresss@poczta.pl donosi, że:
Mam odb. sat Opticum i dziala z dyskiem
a jak wyglada sprawa programowania nagran i w jakim formacie nagrywa?
Da sie cos z tym pozniej zrobic - przegrac do pc i wyciac reklamy?
Także używam tego rozwiązania: Opticum SAT (karta split. C+)z dyskiem na USB służący TYLKO jako nagrywarka.
Nagrania zgrywam do PC - format .ts, a później obróbka: Xproject(podział ścieżek), DVDAuthorGUI (uzyskanie gotowego materiału zgodnego z DVD), DVDshrink32 (edycja, przycinanie, reklamy i wypalanie na DVD) oraz w razie potrzeb na DiVX/XViD - AutoGK,

Data: 2010-07-22 13:57:30
Autor: Jerzy Pastusiak
dysk USB Opticum - co to jest ?
On Wed, 21 Jul 2010, sat_diver wrote:

| Nagrania zgrywam do PC - format .ts, a pó¼niej obróbka: Xproject(podzia³
| ¶cie¿ek), DVDAuthorGUI (uzyskanie gotowego materia³u zgodnego z DVD),
| DVDshrink32 (edycja, przycinanie, reklamy i wypalanie na DVD) oraz w razie
| potrzeb na DiVX/XViD - AutoGK,

Czyli w pelni profesjonalnie.
Szacunek.

Ale komu sie dzisiaj chce tak robic ???
Przyznaj, kiedy tak robiles ostatnio (bez zlosliwosci, z ciekawosci)?

Bo zwykle to sie nagrywa, pozniej oglada, FFWD reklamy
i Delete na koncu.

Chyba tez DVD powoli wychodzi z obiegu?

Pzdr.J.P.

Data: 2010-07-22 14:18:23
Autor: sat_diver
dysk USB Opticum - co to jest ?
Nastał dzień 2010-07-22 13:57, Jerzy Pastusiak donosi, że:
Czyli w pelni profesjonalnie.
Szacunek.
Ale komu sie dzisiaj chce tak robic ???
Przyznaj, kiedy tak robiles ostatnio (bez zlosliwosci, z ciekawosci)?
Wczoraj - trzy filmy nagrane w ostatnim tygodniu dla syna - nie popieram piractwa, a i starannie selekcjonujÄ™ oglÄ…dane przez niego pozycje.
Chyba tez DVD powoli wychodzi z obiegu?
Zgadza się, większość rejestracji i tak "magazynuję" na dysku
WD MyBook w salonie: głównie zgrywam sobie pozycje dawniej
posiadane na VHS np. klasyczne seriale, etc.
pozdrawiam

Data: 2010-07-25 22:08:43
Autor: Jerzy Pastusiak
dysk USB Opticum - co to jest ?
witam,
widze, ze masz to w palcach

On Thu, 22 Jul 2010, sat_diver wrote:

| Zgadza siê, wiêkszo¶æ rejestracji i tak "magazynujê" na dysku
| WD MyBook w salonie: g³ównie zgrywam sobie pozycje dawniej
| posiadane na VHS np. klasyczne seriale, etc.

prawdopodobnie w najblizszym czasie zmieni sie typowa architektura
domowego zestawu multimedialnego

sadze, ze standardem bedzie ethernet, NAS, usb

aktualnie testuje:
HDD LAN Western Digital My Book World Edition 2TB (846 z³) http://www.vobis.pl/oferta/dyski_twarde/zewnetrzne/893272_hdd_lan_wd_1tb_nowa_edycja.aspx

wazy 1kg, dysk eko 2TBy, USB do wlaczenia extra pena, lub dysku
dodatkowegom, np. drugiego WD z USB (700zl):
HDD USB 3,5" Western Digital My Book Essential 2TB czarny  bardzo cichy, mozna zalogowac sie (ssh) na linuxa:
/ # uname -a
Linux MyBookWorld 2.6.24.4 #1 Tue Feb 10 11:00:22 GMT 2009 armv5tejl unknown

oprocz typowych funkcji NAS ma mozliwosc wykonywania
Currently defined functions:
        [, [[, addgroup, adduser, adjtimex, arping, ash, awk, busybox,
        cat, chgrp, chmod, chown, chroot, cp, crond, crontab, cut, date,
        dd, delgroup, deluser, df, dmesg, du, e2fsck, echo, egrep, env,
        expr, false, fdisk, fgrep, find, free, fsck.ext2, fsck.ext3, ftpget,
        ftpput, getty, grep, halt, head, hexdump, hostname, hwclock, id,
        ifconfig, ifdown, ifup, inetd, init, insmod, ip, ipcalc, kill,
        killall, klogd, linuxrc, ln, logger, login, logread, ls, lsmod,
        md5sum, mkdir, mke2fs, mkfs.ext2, mkfs.ext3, mknod, mkswap, more,
        mount, msh, mv, netstat, nice, nohup, nslookup, passwd, pidof,
        ping, poweroff, ps, pwd, reboot, renice, reset, rm, rmdir, rmmod,
        route, run-parts, sed, sh, sleep, stat, swapoff, swapon, sync,
        sysctl, syslogd, tail, telnet, telnetd, test, top, touch, traceroute,
        true, udhcpc, udhcpd, umount, uname, uncompress, uptime, usleep,
        vi, which, who, xargs, yes

ogromne mozliwosci, za umiarkowane pieniadze

oczywiscie dobrze miec w zapasie ten drugi z USB, bo jak
padnie te 2TBy, to zeby cos zostalo

Pzdr.J.P.

Data: 2010-07-22 13:42:20
Autor: Jerzy Pastusiak
dysk USB Opticum - co to jest ?
wyciac reklamy?

sadze, ze jest cos w necie, dla TS bez konwertowania

ja uzywam do tego Dreama, ma te mozliwosci w oprogramowaniu
odbiornika

Data: 2010-07-22 00:16:04
Autor: Padre
dysk USB Opticum - co to jest ?
W dniu 2010-07-21 17:13, adresss@poczta.pl pisze:
http://www.hollex.pl/odbiorniki-dvb-t-combo/odbiorniki-dvb-t/1641-odbiornik-opticum-ft16p

co to oznacza, ze wspolpracuje z dyskiem USB Opticum? Inny nie bedzie
dzialal? Jakos preparowana partycja?

To oznacza że firma Opticum ma nadzieję zarobić sobie jeszcze trochę grosza na brandowaniu dysków USB dla takich co muszą mieć "komplety" z jednej firmy.

Data: 2010-07-23 09:07:51
Autor: adresss
dysk USB Opticum - co to jest ?
Dzieki za dyskusje, czyli jednym slowem tuner moze byc.

Generalnie jako "wycinarka reklam", ale czasami chcialbym cos zachowac
na plytce, wiec stad moje pytanie o transfer do PC.

ThinkXtra

Data: 2010-07-25 22:46:00
Autor: Jerzy Pastusiak
dysk USB Opticum - co to jest ?
witaj,

On Fri, 23 Jul 2010, adresss@poczta.pl wrote:

| czyli jednym slowem tuner moze byc.

jest to odbiornik za 200 zl, wiec wyglada ok jak na cene

nie ma HDTV, wyjscia cyfrowego wideo, dobry tylko dla CRT
ze wzgledu na jakosc obrazu

ale przy odtwarzaniu na dobrym odtwarzaczu, np. dm800
obraz moze byc ok (przy dobrym strumieniu ~5 mbps)

dobry do nagrywania na pena, dysk zewnetrzny powinien miec
raczej wlasne zasilanie (USB moze nie wyrobic startu dysku)

| Generalnie jako "wycinarka reklam", ale czasami chcialbym cos
| zachowac  na plytce, wiec stad moje pytanie o transfer do PC.

z formatem *.ts nie ma problemu, ja mam prawie wszystko
w tym formacie

na PC to bezproblemowo odtwarza VLC media player,
odtwarzanie z archiwizera - NAS, po sieci - dreambox

do edycji TS (dodatkowo, oprocz opisanych juz narzedzi):

DVR Studio Pro
projeckt -x
cuttermann
ts doctor