dysk WD 1TB - opinia

Data: 2010-07-21 17:39:35
Autor: adresss
dysk WD 1TB - opinia
WD Caviar Green 1TB WD10EARS 64MB cache SATA-II

czy to sa dobre dyski czy bezpieczniej jest wziac troche mniejszy?
Jakies komentarze?

--
ThinkXtra

Data: 2010-07-21 19:06:48
Autor: MC
dysk WD 1TB - opinia
Uzytkownik <adresss@poczta.pl> napisal w wiadomosci news:j25e46h6srugepai138u9ropgbt2g5kpe14ax.com...
WD Caviar Green 1TB WD10EARS 64MB cache SATA-II

czy to sa dobre dyski czy bezpieczniej jest wziac troche mniejszy?
Jakies komentarze?

Jesli nie zalezy ci na szybkosci to bierz. Co ma byc bardziej bezpieczne w mniejszym dysku?

Data: 2010-07-21 19:20:07
Autor: zlotowinfo
dysk WD 1TB - opinia
[...]

mialem na tym system, koszmar, porazka, mul, tydzien wytrzymalem
szczesciem w sklepie mi zamienili na pierwszy lepszy z pólki

akurat mieli Samsung HD103SI

Data: 2010-07-25 10:02:22
Autor: Radosław Sokół
dysk WD 1TB - opinia
W dniu 21.07.2010 19:20, zlotowinfo pisze:
WD Caviar Green 1TB WD10EARS 64MB cache SATA-II

mialem na tym system, koszmar, porazka, mul, tydzien wytrzymalem
szczesciem w sklepie mi zamienili na pierwszy lepszy z pólki

Bo używanie tego dysku jako podstawowego to po prostu błędna
decyzja użytkownika. Te dyski to magazyny danych: wolne,
ciche, oszczędne. Nie przeznaczone do ciągłych losowych do-
stępów, co ma miejsce przy używaniu ich jako podstawowych
nośników danych na potrzeby systemu i aplikacji.

Równie dobrze można by narzekać, że Starem nie da się szybko
jechać po autostradzie i trudno się parkuje w mieście ;)

Data: 2010-07-21 22:43:44
Autor: MAR
dysk WD 1TB - opinia
On Wed, 21 Jul 2010 17:39:35 +0200, adresss@poczta.pl wrote:

Jakies komentarze?

Dokończ swoje pytanie. Dobre do czego ? Bezpieczniej pod jakim względem ?

--
Mar.

Data: 2010-07-22 11:14:53
Autor: adresss
dysk WD 1TB - opinia
On Wed, 21 Jul 2010 22:43:44 +0200, MAR <MAR100610@spox.org> wrote:

On Wed, 21 Jul 2010 17:39:35 +0200, adresss@poczta.pl wrote:

Jakies komentarze?

Dokończ swoje pytanie. Dobre do czego ? Bezpieczniej pod jakim względem ?

ja dyski kupuje raz na kilka lat. Ostatnio co kupilem, to WD 80GB i
potem WD200....Wiec kolejne pokolenie mija zanim cos kupie.

Wole byc jeden krok wstecz z technologia. No bo pionierow poznaje sie
po strzalach w plecach. Wolalbym (chyba) wziac cos  starszego, bo
technologia bardziej stabilna.

Wiec pomozcie wybrac dysk do deskotopa, nie potrzeba super wielkich
szybkosci, ale zeby za pare lat dysk nadal dzialal i jakos tam
przystawal do rzeczywistosci?

pojemny
cichy
aby zuzywal niezbyt duzo energii (aby mial jakis soft, ktorym mozna
byloby ustawiac jego zachowanie.......)

no i pewny

--
ThinkXtra

Data: 2010-07-22 15:13:16
Autor: Paweł B.
dysk WD 1TB - opinia
W dniu 2010-07-22 11:14, adresss@poczta.pl pisze:
  > pojemny
cichy
aby zuzywal niezbyt duzo energii (aby mial jakis soft, ktorym mozna
byloby ustawiac jego zachowanie.......)

no i pewny

Najbardziej zależy Tobie zapewne na pewności i długowieczności - sam napisałeś, że rzadko zmieniasz dyski.
Jak dla mnie to raczej od razu przekreśla dyski "Green" - jakoś mi się źle kojarzą, opinie użytkowników też nie są najlepsze.

Jeśli chodzi o WD to ja bym sugerował coś z RAID Edition, np. WD5002ABYS, ale niestety tutaj wadą jest cena.
Poszukaj takiego typu dyski kierując się wyłącznie ceną - może uda się znaleźć gdzieś w cenie na tyle atrakcyjnej, że kupisz do desktopa.
W innym przypadku proponuję poczytanie testów i zakup dysku z normalnej serii, inaczej będziesz klął na transfery...

Pzdr.

Data: 2010-07-25 10:31:54
Autor: marfi
dysk WD 1TB - opinia
Użytkownik ""Paweł B."" <botul1979@wp.pl> napisał w wiadomości news:i29g58$r3v$1inews.gazeta.pl...
> [...]

Jeśli chodzi o WD to ja bym sugerował coś z RAID Edition, np. WD5002ABYS, ale niestety tutaj wadą jest cena.

Niedawno wymieniłem 2*3201ABYS na 3*5000AADS (jeden zewnętrzny eSATA/USB) - jest chłodniej, ciszej i raczej nie wolniej :)

--
marfi

Data: 2010-07-25 21:37:30
Autor: m4rkiz
dysk WD 1TB - opinia
<adresss@poczta.pl> wrote in message news:irve46l3kk7bieb0g7767spf9voc3548364ax.com...
pojemny
cichy
aby zuzywal niezbyt duzo energii (aby mial jakis soft, ktorym mozna
byloby ustawiac jego zachowanie.......)

samsung HD103UJ z firmware 17 lub nowszym, jezeli starsze to uaktualnic
http://support.us.dell.com/support/downloads/download.aspx?c=us&l=en&s=gen&releaseid=R220314&fileid=313702

mam piec osobiscie i sporo wiecej pod opieka, moge polecic

Data: 2010-07-26 05:46:01
Autor: astro
dysk WD 1TB - opinia
On Sun, 25 Jul 2010 21:37:30 +0100, m4rkiz wrote:
samsung HD103UJ

Samsung F3 HD103SJ powinien byc bardziej niezawodny (dwutalerzowy). Uzywam
od trzech tygodni. Cichszy od Seagate ST3250624A (250GB, 16MB cache,
ATA133).
http://dyski.cdrinfo.pl/dyski/1016-Samsung-HD103SJ-Spinpoint-F3-1000-32-SATA-II
http://dyski.cdrinfo.pl/dyski/656-HD103UJ
Radoslaw Ziomber
www.astrofizyka.info

Data: 2010-07-26 20:04:28
Autor: m4rkiz
dysk WD 1TB - opinia

"astro" <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl> wrote in message news:i2j0dq$a6e$1usenet.news.interia.pl...
[...]

mam jeden, ale jakos mi nie pasuje, jest deczko szybszy, ale mimo
idealnego raportu smart zdarzaja mu sie jakies dziwne przyciecia
(nie zarzadzanie energia, inne dyski dzialaja ok, zmiana portu sata
nie pomogla)
moze to jednostkowy przypadek, ale...

Data: 2010-07-21 23:12:22
Autor: RadoslawF
dysk WD 1TB - opinia
Dnia 2010-07-21 17:39, Użytkownik adresss@poczta.pl napisał:
WD Caviar Green 1TB WD10EARS 64MB cache SATA-II

czy to sa dobre dyski czy bezpieczniej jest wziac troche mniejszy?
Jakies komentarze?

Cenowo w przeliczeniu na jeden GB najtaniej wyjdzie dysk 2TB.
A jak ma być bezpiecznie to kup takie dwa i rób kopie kopii.

Pozdrawiam

Data: 2010-07-23 13:07:25
Autor: Rysiek G.
dysk WD 1TB - opinia

Uzytkownik <adresss@poczta.pl> napisal w wiadomosci grup dyskusyjnych:j25e46h6srugepai138u9ropgbt2g5kpe1@4ax.com...
WD Caviar Green 1TB WD10EARS 64MB cache SATA-II

czy to sa dobre dyski czy bezpieczniej jest wziac troche mniejszy?
Jakies komentarze?

-- ThinkXtra

Mam WD15EARS od miesiaca i...hmm. Dziwne to dyski.
Kupilem go na magazyn danych wiec na szybkosci mi nie zalezalo tylko na niskiej temp. pracy oraz poziomie halasu i po pierwszych problemach musze stwierdzic ze dysk sprawuje sie wysmienicie. Staje jak nie jest uzywany, prawie go nie slychac jak pracuje ale... powinienes wiedziec o paru "minusach" tej serii:
- to nie sa dyski najszybsze (bo i w zalozeniach nie takie mialy byc)
- nie wiem jak jest w przypadku 1TB ale do mojego 1.5TB trzeba wiedziec z jakim softem sie podchodzi bo duza czesc tzw. managerów partycji na powitanie zasygnalizuje ze nie potrafi z takimi wielkosciami pracowac (albo czesciej - spieprzy dane). W Windows7 nie ma najmniejszych problemów ale z zewnetrznymi programami jest.
- we wszystkich systemach (za wyjatkiem Visty i Win7) przed uzyciem BEZWZGLEDNIE trzeba owe modele formatowac specjalnym programem (ze strony producenta) inaczej transfer jest zenujacy i co chwilke pojawiaja sie jakies bledy które nieobeznany uzytkownik moze rozpoznac jak uszkodzony fizycznie dysk.

Zerknij na strone WD i poczytaj zanim sie zdecydujesz.
http://www.wdc.com/en/products/advancedformat/

dysk WD 1TB - opinia