dysk + przejściówka SATA-ATA

Data: 2011-03-17 02:30:11
Autor: Andrzej
dysk + przejściówka SATA-ATA
Witam,
mam płytę główną nie obługującą standartu sata. Chce kupić nowy
większy dysk minimum 500GB i mam taki dylemat. Są w sprzedazy nowe
dyski ATA tylko one sa drogie. Widzę, że na allegro są sprzedawane
takie zestawy dysk + przejściówka, wychodzi to dużo taniej, np.
http://allegro.pl/nowe-wd-caviar-blue-500gb-ata-sata-mega-cena-i1507720316.html
Czy takie rozwiązanie jest pewne, nie będę miał z tym problemu?
Pozdrawiam

Data: 2011-03-17 17:30:18
Autor: boxfish
dysk + przejściówka SATA-ATA
W dniu 2011-03-17 10:30, Andrzej pisze:
[...]

Zapytaj wróżki, ona zapewne odgadnie do czego to chcesz podłączyć ...

Data: 2011-03-17 21:37:19
Autor: rols rojs
dysk + przejściówka SATA-ATA

Użytkownik "Andrzej" <chrzan_a@wp.pl> napisał w wiadomości news:418cc628-6661-49e3-b73f-f224fb11eba8e21g2000yqe.googlegroups.com...
[...]

Sam mam taką przejściówkę i u mnie to działa, ale nie wiem jak by się zachowywało jako główny dysk.
Minusem jest to, że standardowo możesz podłączyć na jednej taśmie IDE dwa napędy, a na tej przejściówce już tylko jeden.
Najlepiej kup najpierw przejściówkę, pożycz od kogoś dysk SATA i sprawdź jak to u Ciebie chodzi.

Data: 2011-03-18 09:57:42
Autor: wozniak grzegorz
dysk + przejściówka SATA-ATA
Andrzej wrote:

[...]

Może lepiej kupić kontroler sata na PCI jeśli masz jeszcze wolny slot? Wydatek rzędu 30-50 złotych i do tego możliwość podłączenia dwóch dysków.

Data: 2011-03-18 10:32:52
Autor: ***Einstein***
dysk + przejściówka SATA-ATA
Witam
Czasmi się jest tak, że ktoś chce pozbyć się płyty głównej wyposażonej w SATA za niewielkie pieniądze. Podłaczając dysk przez przejściówki nie oczekuj jego pełnej wydajności. Podłaczałem podobną przejściówkę do bezpośrednio do gniazda ATA na płycie i dysk pracował jako ATA33.

Pozdrawiam

Data: 2011-03-19 04:38:12
Autor: Przemysław Ryk
dysk + przejściówka SATA-ATA
Dnia Thu, 17 Mar 2011 02:30:11 -0700 (PDT), Andrzej napisał(a):

[...]

Kontroler SATA na PCI i problem z głowy. Pod jednym warunkiem - nie będziesz
chciał tego dysku SATA używać jako startowego. Spora część starych BIOSów
nie da Ci możliwości bootowania z tak podłączonego dysku.

[ Kobiety robią dla swojego wyglądu zewnętrznego to, za co handlarz        ]
[ używanymi autami poszedłby do więzienia.                    (Nick Nolte) ]

Data: 2011-03-19 12:10:24
Autor: mirekc
dysk + przejściówka SATA-ATA
[...]

Niedawno testowałem przejściówkę takiego typu:

http://allegro.pl/ak121c-adapter-ide-ata-na-sata-przejsciowka-dysku-i1467172086.html

Działała bez problemu, można nawet bootować system z dysku sata, ale ja testowałem z dyskiem 160 GB. Nie wiem, czy przy 500 GB nie wystąpią problemy ze strony BIOS-u. Wydajność "na oko" porównywalna z ATA 100, ale dokładnych testów nie przeprowadziłem, więc nie biorę odpowiedzialności.

dysk + przejściówka SATA-ATA