dysk samsung hd154ui +welland me-752 +usb = co chwile spin down

Data: 2010-11-18 11:43:40
Autor: ptoki
dysk samsung hd154ui +welland me-752 +usb = co chwile spin down
grrr...
Dysk co chwile zasypia.
Tak pi* oko minuta bezczynnosci skutkuje zaprzestaniem wirowania
dysku.
Ponowne odwolanie sie do niego go budzi ale trwa to chwile.
Takie samo zachowanie przy windzie jak i przy linuxie.
Oba podpinane przez usb.
Zasilacz do tej obudowy jest osobny.
Czym ustawic dluzszy czas oczekiwania na zasniecie?
Kto jest winny obudowa czy dysk?

Mam dwa takie zestawy i zachowuja sie identycznie.

Data: 2010-11-18 22:20:35
Autor: BartekK
W dniu 2010-11-18 20:43, ptoki pisze:
[...]

jak masz linuksa pod ręką, to hdparm -S xx /dev/sdX (gdzie xx to czas, X odpowiednia literka dla twojego dysku) i zobacz wtedy jak się zachowa. Wiele dysków zapamiętuje ten parametr nawet po wyłączeniu.

Data: 2010-11-19 00:09:42
Autor: ptoki
On 18 Lis, 22:20, BartekK <s...@NOSPAMdrut.org> wrote:
> [...]
> Czym ustawic dluzszy czas oczekiwania na zasniecie?
> Kto jest winny obudowa czy dysk?

> Mam dwa takie zestawy i zachowuja sie identycznie.

jak masz linuksa pod ręk±, to hdparm -S xx /dev/sdX (gdzie xx to czas, X
odpowiednia literka dla twojego dysku) i zobacz wtedy jak się zachowa.
Wiele dysków zapamiętuje ten parametr nawet po wył±czeniu.

Testowane.
Ustawilem na 10 minut i dysk po chwili sie uspil.
szperam po sieci i juz sam nie wiem.
Moze to wina kieszeni? ale softu sugerujacego ze mozna to przestawic
nie widze na nia...

Data: 2010-12-04 12:13:11
Autor: ptoki
On 18 Lis, 20:43, ptoki <sczyg...@gmail.com> wrote:
[...]

Juz rozwiazane. Okazalo sie ze cosik firmware w tej obudowie byl zle
wgrany przez producenta. Z supportu dostalem instalke programu do
flaszowania tej obudowy i tam sobie pogmyralem i przestawilem czas
zasypiania. Teraz obudowa zachowuje sie normalnie.
Pewnie wiecej takich baboli bedzie bo z tego co widzialem to ten
programik mial opcje seryjnego flaszowania takich obudów wiec jak moja
byla felerna to pewnie jeszcze pare sztuk tak samo moglo byc
niepoprawnie skonfigurowanych.

dysk samsung hd154ui +welland me-752 +usb = co chwile spin down