dysk samsung hd154ui +welland me-752 +usb = co chwile spin down

Data: 2010-11-18 22:20:35
Autor: BartekK
dysk samsung hd154ui +welland me-752 +usb = co chwile spin down
W dniu 2010-11-18 20:43, ptoki pisze:
grrr...
Dysk co chwile zasypia.
Tak pi* oko minuta bezczynnosci skutkuje zaprzestaniem wirowania
dysku.
Ponowne odwolanie sie do niego go budzi ale trwa to chwile.
Takie samo zachowanie przy windzie jak i przy linuxie.
Oba podpinane przez usb.
Zasilacz do tej obudowy jest osobny.
Czym ustawic dluzszy czas oczekiwania na zasniecie?
Kto jest winny obudowa czy dysk?

Mam dwa takie zestawy i zachowuja sie identycznie.
jak masz linuksa pod ręką, to hdparm -S xx /dev/sdX (gdzie xx to czas, X odpowiednia literka dla twojego dysku) i zobacz wtedy jak się zachowa. Wiele dysków zapamiętuje ten parametr nawet po wyłączeniu.

Data: 2010-11-19 00:09:42
Autor: ptoki
On 18 Lis, 22:20, BartekK <s...@NOSPAMdrut.org> wrote:
> [...]
> Czym ustawic dluzszy czas oczekiwania na zasniecie?
> Kto jest winny obudowa czy dysk?

> Mam dwa takie zestawy i zachowuja sie identycznie.

jak masz linuksa pod ręk±, to hdparm -S xx /dev/sdX (gdzie xx to czas, X
odpowiednia literka dla twojego dysku) i zobacz wtedy jak się zachowa.
Wiele dysków zapamiętuje ten parametr nawet po wył±czeniu.

Testowane.
Ustawilem na 10 minut i dysk po chwili sie uspil.
szperam po sieci i juz sam nie wiem.
Moze to wina kieszeni? ale softu sugerujacego ze mozna to przestawic
nie widze na nia...

dysk samsung hd154ui +welland me-752 +usb = co chwile spin down