dysk si臋 sam wy艂膮cza i w艂膮cza

Data: 2011-06-15 22:34:39
Autor: Szyk
dysk si臋 sam wy艂膮cza i w艂膮cza
Witam

Niedawno zmieni艂em p艂yt臋 i mam dziwny problem (na poprzedniej p艂ycie tego nie by艂o). Podczas normalnej pracy zdarza si臋, 偶e dysk strzela takim d藕wi臋kiem jak przy restarcie systemu po niebieskim ekranie 艣mierci - st膮d wniosek, 偶e dysk przestaje dzia艂a膰. System zamiera i nic nie mo偶na robi膰. Po jakich艣 30s dysk wznawia normaln膮 prac臋 i system znowu normalnie pracuje. Czasem dzieje si臋 to cz臋艣ciej czasem 偶adziej. Wy艂膮czy艂em w biosie i Windowsie wy艂膮czanie dysku po okresie bezczynno艣ci ale to nie pomog艂o.

Dysk: ATA100 Western Digital 120GB model: WDC WD1200JB-00EVA0 (WD-WMAEK1893965) 15.05R15
P艂yta: ASUS A7V8X-MX (kontroler ATA133)
System: Windows 7 32bit

Dysk jest ustawiony na "CS" i pod艂膮czony do pierwszego z艂膮cza na ta艣mie (na drugim 艂膮czu nic nie ma). Pod艂膮czy艂em go tak, bo mia艂em w dzienniku b艂臋d贸w wiele b艂臋d贸w (nawet 3 na minut臋) z kontrolera ATA. I to poskutkowa艂o bo mam mniej tych b艂臋d贸w.

dzi臋ki za pomoc
Szyk

Data: 2011-06-15 22:25:57
Autor: G Nowak
[...]

Nalezy sprawdzic tasme i zasilacz. Swoja droga ta plyta nie obsluguje dyskow na SATA...?

--
Pozdr

dysk si臋 sam wy艂膮cza i w艂膮cza