dysk ssd sata 6 na sata 3

Data: 2011-12-04 13:10:16
Autor: PaBeLo
dysk ssd sata 6 na sata 3
Witam serdecznie
chciałbym zakupić dysk ssd celem przyspieszenia "systemu" i komfortu pracy. Upatrzyłem sobie OCZ Agility 3 120 GB wyposażony w kontroler SandForce z serii 2200 oraz interfejs SATA 6 Gb/s (atrakcyjna cena około 130 E ). Moja płyta główna to MSI K9N2 SLI Platinum / K9N2 Zilent (MS-7374) z serial ATA\300.
Wiem że ten temat był już poruszany ale nie mogę sie do niego dokopać.
Czy ten dysk w ogóle "pójdzie" na sata 300, a jeśli tak to ile , mniej więcej, zaniżone będą osiągi (dysk ten osiąga około 500 MB/s odczyt zapis)?
Mogę również dokupić dość tani (około 30E) kontroler na PCIe x4 ASUS U3S6 na kontrolerach Marvell 8SE9123 + NEC D720200F, dodatkowo ma porty USB 3. Czy taki zakup ma sens?

pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-12-04 13:57:15
Autor: m4rkiz
dysk ssd sata 6 na sata 3

http://www.klaslo.com/?p=601

Data: 2011-12-04 16:03:21
Autor: PaBeLo
dysk ssd sata 6 na sata 3
W dniu 2011-12-04 14:57, m4rkiz pisze:
[...]

o dzięki, przydatny artykuł, teraz większość już wiem,
czyli zapis/odczyt do 280, prawie połowa, niezbyt dobrze...
wychodzi z tego że albo kontroler albo nowa płyta
nie wiem tylko czy ten w/w kontroler będzie na mojej płycie działać?

pozdrawiam

Data: 2011-12-04 16:36:38
Autor: leon
dysk ssd sata 6 na sata 3
Dnia 04-12-2011 o 16:03:21 PaBeLo <blizar1@poczta[123antispam].onet.pl>  napisał(a):

[...]

I tak bedzie przynajmniej  2x szybszy od HDD. A istnieje wysokie  prawdopodobienstwo iz
nastepna plyta głowna bedzie miala SATA3. Wtedy bedzie jak ulał.

leon

--
Anihilacja pary smoków o przeciwnych amokach w polu ogólnego bezhołowia -  Lem

Data: 2011-12-04 17:42:57
Autor: PaBeLo
dysk ssd sata 6 na sata 3
napisał(a):

[...]

masz rację ale to tak jakby porsche jeździć 100 km/h  :)

pawel

Data: 2011-12-04 19:29:05
Autor: leon
dysk ssd sata 6 na sata 3
Dnia 04-12-2011 o 17:42:57 PaBeLo <blizar1@poczta[123antispam].onet.pl>  napisał(a):

[...]

Jezeli porche nie byloby wiele drozsze o dajmy na to Opla to czemu nie.
Bo w tym wypadku roznica cenowa miedzy Sata 2 a 3 jest niewielka.
Poza tym nawet w polsce mozna skorzystac z autostrady.

leon

--
Anihilacja pary smoków o przeciwnych amokach w polu ogólnego bezhołowia -  Lem

Data: 2011-12-04 21:44:55
Autor: Radosław Sokół
dysk ssd sata 6 na sata 3
W dniu 04.12.2011 16:03, PaBeLo pisze:
o dzięki, przydatny artykuł, teraz większość już wiem,
czyli zapis/odczyt do 280, prawie połowa, niezbyt dobrze...

A poczytaj w jakich operacjach ten Twój SSD uzyskuje tak
dobre wyniki. Bo jeżeli tylko w sekwencyjnych, to mimo
trybu SATA 3 Gbps nie odczujesz specjalnej różnicy wydaj-
ności.

wychodzi z tego że albo kontroler albo nowa płyta

Kontroler (a właściwie: sterownik) jest w obudowie SSD. Na
płycie głównej lub karcie PCIe jest co najwyżej mostek
SATA-PCIe.

Data: 2011-12-04 21:57:10
Autor: PaBeLo
dysk ssd sata 6 na sata 3
W dniu 2011-12-04 21:44, Radosław Sokół pisze:
[...]

tak, już zostałem uświadomiony  :)

wychodzi z tego że albo kontroler albo nowa płyta

Kontroler (a właściwie: sterownik) jest w obudowie SSD. Na
płycie głównej lub karcie PCIe jest co najwyżej mostek
SATA-PCIe.

dzięki za sprostowanie, szkoda tylko że takie błędy są powielane przez producentów i sprzedawców, no ale człowiek uczy się całe życie...

pozdrawiam

Data: 2011-12-04 18:28:52
Autor: MC
dysk ssd sata 6 na sata 3
Użytkownik "m4rkiz" <m4rkiz@mail.od.wujka.na.g.com> napisał w wiadomości news:jbfu7r$h5i$1dont-email.me...
[...]

To jakaś amator, HD Tune 2.55 to emeryt a i dysk w jakimś dziwnym stanie. Co on właściwie testował jak sam się przyznał, że nie ma na czym?

Data: 2011-12-04 18:24:10
Autor: MC
dysk ssd sata 6 na sata 3
Użytkownik "PaBeLo" <blizar1@poczta[123antispam].onet.pl> napisał w wiadomości news:jbfnva$jk2$1inews.gazeta.pl...
[...]

Pójdzie, ale po co masz kupować "trójkę" jak możesz Agility 2 z interfejsem na 3Gb/?

Mogę również dokupić dość tani (około 30E) kontroler na PCIe x4 ASUS U3S6 na kontrolerach Marvell 8SE9123 + NEC D720200F, dodatkowo ma porty USB 3. Czy taki zakup ma sens?

A będziesz korzystał z USB 3?

Data: 2011-12-04 19:28:30
Autor: PaBeLo
dysk ssd sata 6 na sata 3
W dniu 2011-12-04 18:24, MC pisze:
[...]

mam bon z tego sklepu - altenate.nl, ten dysk (nie ma AG2 jest vertex2) jest 20 E droższy

Mogę również dokupić dość tani (około 30E) kontroler na PCIe x4 ASUS
U3S6 na kontrolerach Marvell 8SE9123 + NEC D720200F, dodatkowo ma
porty USB 3. Czy taki zakup ma sens?

A będziesz korzystał z USB 3?

jak dają gratis...   :)

tak na serio to wolałbym dołożyć 30 E do kontrolera sata III i mieć teoretycznie 500 MB/s niż 270 MB/s. Tylko kwestia tego jak się taki kontroler sprawuje, czy nie sprawia problemów?

pozdrawiam

Data: 2011-12-04 21:48:15
Autor: MC
dysk ssd sata 6 na sata 3
Użytkownik "PaBeLo" <blizar1@poczta[123antispam].onet.pl> napisał w wiadomości news:jbge4f$t4s$1inews.gazeta.pl...
[...]

Na ten temat są rózne zdania. Kiedy wchodziła SATA 6 gb/s intel nie miał obsługi tego standardu w swoich chipsetach w związku z tym producenci płyt głównych montowali tam układy Marvella, które SATA 6 miały obsługiwać. Ale robiły to gdzieś na SATA 2,5 a nie 3. Chipsety Intela, jak już powstały, robiły to zdecydowanie lepiej. No więc jeśli to ten sam Marvell, to radzę być ostrożnym.

Data: 2011-12-04 18:25:03
Autor: Rafal
dysk ssd sata 6 na sata 3
PaBeLo wrote:

Witam serdecznie
chciałbym zakupić dysk ssd celem przyspieszenia "systemu" i komfortu
pracy. Upatrzyłem sobie OCZ Agility 3 120 GB wyposażony w kontroler
SandForce z serii 2200

odpuść sobie wszystko co jest na SandForce 22xx

[...]

pójdzie, choć może kaprysić. Ja np. miałem model  SandForce 22xx
i ten na SATAII dziwie się zachowywał. Czasem miał odskoki
i nagle przestawał być widziany przez system.
Kable były dobre.

a jeśli tak to ile , mniej
więcej, zaniżone będą osiągi (dysk ten osiąga około 500 MB/s odczyt zapis)?

tylko, że w praktyce na zapisie nawet nie dobija do 150, na skompresowanych
danych.

Mogę również dokupić dość tani (około 30E) kontroler na PCIe x4 ASUS
U3S6 na kontrolerach Marvell 8SE9123 + NEC D720200F, dodatkowo ma porty
USB 3. Czy taki zakup ma sens?

nie ma,
bo różnica między SSD na SATAII i SATAIII jest niezauważalna!
A jeśli masz płytę SATAII to już w ogóle nie widoczna!

Masz płytę na SATAII to kup SSD na SATAII - Vertex2 (te jeszcze były dobre)
lub ADATA S599 (przykładowo) - może nawet używany i z tym dotrwaj do
zmiany płyty. Do tego czasu dużo się jeszcze może zmienić.

Jeśli jednak koniecznie chcesz coś kupić na SATAIII to kup już coś
dobrego.
Na szczęście dużego wyboru nie ma, bo liczą się tylko
dwa modele -   Crucial M4 i Samsung 830

Data: 2011-12-04 18:44:00
Autor: MC
dysk ssd sata 6 na sata 3
Użytkownik "Rafal" <bezspamu@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:4EDBACEF.55EB2EBDNOSPAM.gazeta.pl...

odpuść sobie wszystko co jest na SandForce 22xx
bo różnica między SSD na SATAII i SATAIII jest niezauważalna!

Na szczęście dużego wyboru nie ma, bo liczą się tylko
dwa modele -   Crucial M4 i Samsung 830

Lubię taką pewność siebie. A ile fantazji?

Data: 2011-12-04 19:40:19
Autor: PaBeLo
dysk ssd sata 6 na sata 3
W dniu 2011-12-04 18:25, Rafal pisze:
PaBeLo wrote:

[...]

tzn jaki kontroler polecasz,  dyski ssd w oparciu chip JMicrona są dobre?

[...]

a na plikach systemowych oraz programów i gier (to są skompresowane dane?)

[...]

kurcze odważna teza, teoretycznie różnica jest 2 krotna

[...]

rozejrzę się, dysk muszę kupić nowy (mam bon ze sklepu), nie chciałbym przekroczyć 170 E , płytę gł. zamierzam zmienić za około rok

pozdrawiam
pawel

Data: 2011-12-04 20:11:25
Autor: Rafal
dysk ssd sata 6 na sata 3

PaBeLo wrote:

> [...]

> danych.

a na plikach systemowych oraz programów i gier (to są skompresowane dane?)

akurat nie,
ale  SSD na SandForce 22xx mają mały czas dostępu
ważne jest też IOPS i odczyt/zapis 4k
SandForce 22xx wypadają tutaj słabo

> nie ma,
> bo różnica między SSD na SATAII i SATAIII jest niezauważalna!
> A jeśli masz płytę SATAII to już w ogóle nie widoczna!

kurcze odważna teza, teoretycznie różnica jest 2 krotna

w praktyce nie zauwazysz
miałem SSD na SATAII a teraz mam Samsung 830 na SATAIII
(płyta obsługuje SATAIII)
system wstawał w 10s, a teraz jest tyle samo.
Aplikacje też jak szybko się uruchamiały, tak samo szybko się uruchamiają
sieteraz.
Za to w testach łu....... róznica kolosalana.
W praktyce - żadna!
Nie oczekuj wiec rewolucji na miere tej w której przechodziło się z HDD na SSD2
bo srodze się zawiedziesz
między SSD2 i SSD3 nie zauwazysz róznicy :)

rozejrzę się, dysk muszę kupić nowy (mam bon ze sklepu), nie chciałbym
przekroczyć 170 E , płytę gł. zamierzam zmienić za około rok

za rok może się wiele zmienic.....
na lepsze :)

Data: 2011-12-04 19:44:19
Autor: Latet
dysk ssd sata 6 na sata 3
Wiem że ten temat był już poruszany ale nie mogę sie do niego dokopać.
Czy ten dysk w ogóle "pójdzie" na sata 300

Oczywiście!

a jeśli tak to ile , mniej > więcej, zaniżone będą osiągi

Raczej niezauważalnie w normalnej pracy.

latet

dysk ssd sata 6 na sata 3