dysk twardy 1 tera zasilany z usb

Data: 2011-10-15 17:29:48
Autor: ToMasz
dysk twardy 1 tera zasilany z usb
witam

chyba czego nie rozumiem, prosz o wyjanienie. Potrzebny jest dysk ktry bdzie pracowa jako przenony( estetyka nie istotna). Pojemno 1 tera lub wicej. Czynnik ograniczajcy to zasilanie z USB - czyli 5V.

przenony ( w obudowie) 2.5cala usb - 269z ( drogo, poszukamy inaczej)
przenony ( w obudowie) 3.5cala usb - 195z - zasilacz w komplecie. tanio ale przez zasilacz odpada
sam dysk, bez obudowy 3.5/sata/1TB - 160z. drogo, w porwnaniu do ceny w obudowie. ale moment. dao by sie chyba kupi sam dysk 2.5 cala i jego podczy przez przelotk sata-usb! chwila szukania i.... za terabajtowy dysk 2.5 cala trzeba zapaci 399z!
Allegro "ma" porbane ceny czy ja czego nie kumam?

Moe s dyski 3.5 cala ktre nie wymagaj 12V do dziaania i wystarczy im 5V z USB?

ToMasz

Data: 2011-10-15 18:14:56
Autor: Andy Niwiski
dysk twardy 1 tera zasilany z usb

"ToMasz" <> sam dysk, bez obudowy 3.5/sata/1TB - 160z. drogo, w porwnaniu do ceny
[...]

Masz typowy problem - jeli chodzi o pacenie masz wymagania jak dziad kocielny, ale jei ju chodzi o jako sprztu, to jak Rockefeller. Zerknij sobie na specifikacj portu USB, zobacz jaki prd z niego mona pocign, to sam sobie odpowiesz. Mylisz, e te "Y" kabelki doczane do duej czci 2,5 calwek o duej pojemnoci to tylko dla ozdoby?

Data: 2011-10-15 21:26:32
Autor: Jerzy Dombczak
dysk twardy 1 tera zasilany z usb

Masz typowy problem - jeli chodzi o pacenie masz wymagania jak dziad
kocielny, ale jei ju chodzi o jako sprztu, to jak Rockefeller.

:):):):):)

Data: 2011-10-15 21:10:34
Autor: m4rkiz
ToMasz wrote:
Allegro "ma" porbane ceny czy ja czego nie kumam?

to co masz w tej obudowie obudowie to jakis energooszczedny ale wolny dysk,
kupiony w dziesiatkach tysiecy sztuk, zapakowany w blaszke aluminiowa z
gniazdkiem usb i jakims scalakiem

w kazdym razie cena obudowy jest tu praktycznie pomijalna

jak znajdziesz ten sam model dysku to moze bedzie kosztowal podobnie, ale
porownujesz to najwyrazniej z jakims spinpointem m8 czy wd blue ktore
sa znacznie szybsze niz to co wlozyli do przenosnego a za to sie placi

Moe s dyski 3.5 cala ktre nie wymagaj 12V do dziaania i wystarczy
im 5V z USB?

nie

Data: 2011-10-15 22:11:42
Autor: Leszek K.
dysk twardy 1 tera zasilany z usb
Dnia Sat, 15 Oct 2011 17:29:48 +0200, ToMasz napisa(a):

Moe s dyski 3.5 cala ktre nie wymagaj 12V do dziaania i wystarczy im 5V z USB?

Nie. Nie ma. A nawet jakby byy to na pewno 0,5 A z USB by im nie
wystarczyo. --

Data: 2011-10-15 22:11:55
Autor: Rafał Łukawski
On 2011-10-15 17:29, ToMasz wrote:
witam

chyba czegoś nie rozumiem, proszę o wyjaśnienie. Potrzebny jest dysk
który będzie pracował jako przenośny( estetyka nie istotna). Pojemność 1
tera lub więcej. Czynnik ograniczający to zasilanie z USB - czyli 5V.

Napiecie jest ok, problemem jest prad w przypadku USB2.0 (nie USB3.0)

przenośny ( w obudowie) 2.5cala usb - 269zł ( drogo, poszukamy inaczej)
przenośny ( w obudowie) 3.5cala usb - 195zł - zasilacz w komplecie.
tanio ale przez zasilacz odpada
sam dysk, bez obudowy 3.5/sata/1TB - 160zł. drogo, w porównaniu do ceny
w obudowie. ale moment. dało by sie chyba kupić sam dysk 2.5 cala i jego
podłączyć przez przelotkę sata-usb! chwila szukania i.... za terabajtowy
dysk 2.5 cala trzeba zapłacić 399zł!
Allegro "ma" porąbane ceny czy ja czegoś nie kumam?

??

Może są dyski 3.5 cala które nie wymagają 12V do działania i wystarczy
im 5V z USB?

Nie ma

Napisz dokladnie o co Ci chodzi, generalnie dyski 2.5" nie powinny dzialac bez dodatkowego zasilania (prad nie napiecie!!!!!!!!) na usb2.0. To ze dzialaja, to tylko niezgodnosc produkcji ze specyfikacja.

USB3.0 posiada dostateczny prad do zasilania dyskow 2.5", do 3.5" potrzebujesz napiecia 12v i dodatkowego zasilacza

ToMasz

Data: 2011-10-16 10:07:58
Autor: JoteR
"Rafał Łukawski" napisał:

Czynnik ograniczający to zasilanie z USB - czyli 5V.

Napiecie jest ok, problemem jest prad w przypadku USB2.0 (nie USB3.0)

Uwielbiam takie qui-pro-quo.

JoteR

Data: 2011-10-16 10:17:29
Autor: Rafał Łukawski
On 2011-10-16 10:07, JoteR wrote:
"Rafał Łukawski" napisał:

Czynnik ograniczający to zasilanie z USB - czyli 5V.

Napiecie jest ok, problemem jest prad w przypadku USB2.0 (nie USB3.0)

Uwielbiam takie qui-pro-quo.

Możesz bardziej merytorycznie? pl.comp.pecet.

Data: 2011-10-15 22:36:10
Autor: Andrzej
ToMasz wrote:

Moe s dyski 3.5 cala ktre nie wymagaj 12V do dziaania i wystarczy
im 5V z USB?

USB 2.0 ma ograniczenie do 500 mA, a to oznacza, e przy 5 V
jest w stanie przekaza 2.5 W
Obecne najlepsze 3.5 greeny  maj moc 3W
Wic odpowied brzmi NIE,
ale USB 3.0, ktre jest kompatybilne w d moe przekaza
ju 900 mA, a to ju wystarcza. Midzy innymi dlatego podniesiono
ten prd by mc zasila  3.5 dyski.
Jednak kieszeni na dysk 3.5 USB 3.0 jeszcze nie widziaem.
By moe le patrzyem, ale teoretycznie taka kiesze moga by istnie.

Data: 2011-10-16 00:00:33
Autor: Andy Niwiski

"Andrzej" <andkas1XXX@wp.pl> schrieb im Newsbeitrag news:4E99EEBA.6B9E3D4Bwp.pl...

Jednak kieszeni na dysk 3.5 USB 3.0 jeszcze nie widziaem.
By moe le patrzyem, ale teoretycznie taka kiesze moga by istnie.

A prosz bardzo:

http://www.pc-cooling.de/Externe+HDD+Gehaeuse/Icy+Box/600300891/Icy+Box+IB318StU3-B.html

Data: 2011-10-15 23:36:09
Autor: m4rkiz
Andy Niwiski wrote:
[...]

ale to dalej nie rozwiazuje problemu "niemania" 12V, nawet przy uzyciu jakiegos
dc to dc, z wiekszymi kondensatorami na rozruch zostaje kwestia ilosci portow usb

 3TB EZRS Green is rated to draw a maximum of 0.45 amps off the 12V line (5.4 watts)
 and 0.60 amps off the 5 volt line (3 watts), for a combined total of 8.4 watts.

wiec nawet gdyby powstalo to kosztowac bedzie nie mniej a stosunek wielkosci urzadzenia
do ilosci danych na nim zostaje praktycznie ten sam...

Data: 2011-10-16 04:36:26
Autor: Rafał Łukawski
dysk twardy 1 tera zasilany z usb

Jednak kieszeni na dysk 3.5” USB 3.0 jeszcze nie widziałem.
Być może źle patrzyłem, ale teoretycznie taka kieszeń mogła by istnieć.

Trzeba poszukać ;)
Np: http://luktronik.pl/pl_PL/p/Revoltec-Obudowa-HDD-3.5-USB3.0-EX303-ALU-Line/369

Data: 2011-10-16 10:07:53
Autor: JoteR
"Rafał Łukawski" napisał:

[...]

Czy dyskami 3,5", które nie wymagają 12V, również handlujesz, czy tylko wykorzystujesz dowolny temat do zaspamowania grupy reklamą swojej firmy?

JoteR

Data: 2011-10-16 10:16:23
Autor: Rafał Łukawski
On 2011-10-16 10:07, JoteR wrote:
"Rafał Łukawski" napisał:

[...]

Po pierwsze mowa o kieszeni. Podałem konkretny przykład zgodnie z wątkiem.

Jeżeli linki to komputronika nie wydają się nikomu złe, to dziwne jest że linki do innej (malutkiej) firmy komputerowej wydają się już złe (no bo ktoś coś zrobił, to zgodnie z polską pseudo-kulturą trzeba mu dokopać ;)) Taki polski zaściankowy folklor.

Uwaga do Jotera - nie spamuj, w odpowiedzi nie ma mowy nic o dyskach 3.5" na 5V.

Data: 2011-10-16 10:39:54
Autor: JoteR
"Rafał Łukawski" napisał:

[...]

Nie rżnij głupa. Zgodnie z wątkiem chodzi o rozwiązanie bez zewnętrznego zasilacza.

Uwaga do Jotera - nie spamuj, w odpowiedzi nie ma mowy nic o dyskach 3.5" na 5V.

Przeczytaj jeszcze raz wistujący post, tym razem dla odmiany uważnie, i napisz, w jaki sposób owa obudowa rozwiązuje problem ToMasza.
I przeczytaj też, co oznacza słowo "spam".
Przy okazji wyjaśnij też, co oznacza następujący fragment opisu owej obudowy:
"zasilacz (dla USB2.0)"
Tylko merytorycznie tym razem, proszę.

JoteR

Data: 2011-10-16 10:47:59
Autor: Rafał Łukawski
On 2011-10-16 10:39, JoteR wrote:
"Rafał Łukawski" napisał:

[...]

Ne rżne zwykłego chama jak Ty ;P Temat z zasilaczem już wyjasniłem

[...]

To już też wyjaśniłem.

Czas stworzyć słownik dla podwórkowych krzykaczy, gdzie będą zwroty typu: "prosze", "przeprasza", "czy mógłbyś". zamiast trybu chamsko-rozkazującego (c) klasa robotnicza PRL ;P

Data: 2011-10-16 11:33:33
Autor: JoteR
"Rafał Łukawski" napisał:

Ne rżne zwykłego chama jak Ty ;P

Nie musisz rżnąć. Po prostu nim jesteś.

Przy okazji wyjaśnij też, co oznacza następujący fragment opisu owej
obudowy:
"zasilacz (dla USB2.0)"
Tylko merytorycznie tym razem, proszę.

To już też wyjaśniłem.

Niczego nie wyjaśniłeś. Jeszcze raz: co oznacza fragment zacytowanego opisu? Że w przypadku tej obudowy podłączonej do USB 2.0 zewnętrzny zasilacz jest potrzebny, a do 3.0 już nie?

Data: 2011-10-16 11:35:06
Autor: Rafał Łukawski
On 2011-10-16 11:33, JoteR wrote:
"Rafał Łukawski" napisał:

Ne rżne zwykłego chama jak Ty ;P

Nie musisz rżnąć. Po prostu nim jesteś.

Wybacz, ale no comment ;)

Data: 2011-10-16 10:29:49
Autor: ToMasz
W dniu 16.10.2011 04:36, Rafał Łukawski pisze:

[...]

cytuje:
Elegancka i solidna obudowa na dyski 3.5" z interfejsem zewnętrznym USB3.0, wewnętrznym SATAII oraz _zasilaczem_

ZASILACZEM! czyli w kontekscie tego wątku trochę nie trafiłeś..

ToMasz

Data: 2011-10-16 10:35:09
Autor: Rafał Łukawski
On 2011-10-16 10:29, ToMasz wrote:
[...]

No dobra, jeżeli słowem kluczowym faktycznie tu było tylko i wyłącznie zasilanie z USB, to przepraszam za pomyłke. Aczkolwiek innych obudów 3.5" (na razie) nie ma.

Reklama na grupie to jakiś margines sprzedaży (0,1%), sklep nie działa długo, ale moim zdaniem uwagi kogoś kto doczynienia ze sprzętem ma codziennie są 100x więcej warte od usera, który kupuje 1 dysk na 3 lata, padnie mu i już np. firma x jest be...

Data: 2011-10-19 22:58:37
Autor: Artur M. Piwko
dysk twardy 1 tera zasilany z usb
In the darkest hour on Sun, 16 Oct 2011 10:35:09 +0200,
Rafał Łukawski <rafalweb@lukawski.pl> screamed:
No dobra, jeżeli słowem kluczowym faktycznie tu było tylko i wyłącznie zasilanie z USB, to przepraszam za pomyłke. Aczkolwiek innych obudów 3.5" (na razie) nie ma.

I na razie nie będzie.

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:225B ]
[ 22:58:09 user up 12960 days, 10:53,  1 user, load average: 0.56, 0.10, 0.00 ]

                Trojan:  Storage device for replicating codes...

Data: 2011-10-16 10:07:42
Autor: JoteR
"Andrzej" napisał:

Może są dyski 3.5 cala które nie wymagają 12V do działania i wystarczy
im 5V z USB?

USB 2.0 ma ograniczenie do 500 mA, a to oznacza, że przy 5 V
jest w stanie przekazać 2.5 W
Obecne najlepsze 3.5” green’y  mają moc 3W

I nie wymagają zasilania 12V? Możesz podać jakiś model?

ale… USB 3.0, które jest kompatybilne w dół może przekazać
już 900 mA, a to już wystarcza. Między innymi dlatego podniesiono
ten prąd by móc zasilać  3.5” dyski.

Mhm... dużo jeszcze masz takich rewelacji?

JoteR

Data: 2011-10-16 10:43:02
Autor: Rafał Łukawski
On 2011-10-15 22:36, Andrzej wrote:
ToMasz wrote:

[...]

Więc odpowiedź brzmi NIE,
ale… USB 3.0, które jest kompatybilne w dół może przekazać
już 900 mA, a to już wystarcza. Między innymi dlatego podniesiono
ten prąd by móc zasilać  3.5” dyski.

Andrzej, bardziej chodziło o dyski 2.5", które prąd rozruchowy (jeżeli nie są profilowane na niski pobor) maja na poziomie 1A/5V

Jednak kieszeni na dysk 3.5” USB 3.0 jeszcze nie widziałem.
Być może źle patrzyłem, ale teoretycznie taka kieszeń mogła by istnieć.

Czysto teoretycznie można stworzyć kieszeń, tylko że to bedzie sztuka dla sztuki.

Mamy dwa etapy
a) rozruch, jak w starej lampie błyskowej - elektronika gromadzi energie by przez kilka sekund dać większy prąd

b) przetworniki DC-DC mogą dać 12V, pytanie jednak z ilu portów USB2.0 trzeba będzie skorzystać, a to już bez stworzenia specjalnego dysku 3.5" bedzie absurdalne

tyle

Data: 2011-10-16 04:03:58
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
dysk twardy 1 tera zasilany z usb

"ToMasz" j7c8td$k5n$1@inews.gazeta.pl

przenony ( w obudowie) 2.5cala usb - 269z ( drogo, poszukamy inaczej)

Gdzie mona kupi tak tanio? :) 1 TB 2.5 calowego w obudowie?
Nie mcisz aby? :)

Data: 2011-10-16 15:49:04
Autor: m4rkiz
Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
"ToMasz" j7c8td$k5n$1@inews.gazeta.pl

przenony ( w obudowie) 2.5cala usb - 269z ( drogo, poszukamy inaczej)

Gdzie mona kupi tak tanio? :) 1 TB 2.5 calowego w obudowie?
Nie mcisz aby? :)

podejrzewam ze chodzi mu o to
http://allegro.pl/przenosny-dysk-iomega-select-1tb-2-5-cala-usb-i1868338846.html

Data: 2011-10-16 17:31:35
Autor: Rafał Łukawski
On 2011-10-16 16:49, m4rkiz wrote:
Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
"ToMasz" j7c8td$k5n$1@inews.gazeta.pl

przenośny ( w obudowie) 2.5cala usb - 269zł ( drogo, poszukamy inaczej)

Gdzie można kupić tak tanio? :) 1 TB 2.5 calowego w obudowie?
Nie mącisz aby? :)

podejrzewam ze chodzi mu o to
http://allegro.pl/przenosny-dysk-iomega-select-1tb-2-5-cala-usb-i1868338846.html

Moim zdaniem 269 za 1TB 2.5 cala to ekstremalnie tanio. Dyski 2.5" o pojemnosci 1TB sa obecnie w fazie przejscia z 3talerzowych (12,5mm) do 2 talerzowych(9,5mm - na razie nie do kupienia w PL)..1TB to obecnie max dla 2.5", ceny samych dysków 5200-5400rpm są znacznie wyższe niż tej obudowy.

Data: 2011-10-17 15:09:34
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
dysk twardy 1 tera zasilany z usb

"Rafa ukawski" j7etco$ei1$1@news.onet.pl

[...]

Moim zdaniem to ju taniej ni ekstremalnie tanio. :)

Dyski 2.5" o pojemnosci 1TB sa obecnie w fazie przejscia z 3talerzowych (12,5mm) do 2 talerzowych(9,5mm - na razie nie do kupienia w PL)..1TB to obecnie max dla 2.5", ceny samych dyskw 5200-5400rpm s znacznie wysze ni tej obudowy.

Niestety tak. Ale cena dysku w obudowie nie zawsze jest wysza
od ceny dysku bez obudowy. ;)

Za 269 zotych widuj dyski o pojemnoci 500 GB...
Za 149 zotych dysk o pojemnoci 500 GB by w Auchan -- ale szybko zszed...

A ja szukam taniego i dobrego dysku...

Data: 2011-10-23 13:39:27
Autor: Radosaw Sok
W dniu 15.10.2011 17:29, ToMasz pisze:
przenony ( w obudowie) 2.5cala usb - 269z ( drogo, poszukamy inaczej)

Wcale nie drogo.

przenony ( w obudowie) 3.5cala usb - 195z - zasilacz w komplecie. tanio ale przez zasilacz odpada

Kady 3.5" bdzie wymaga zasilacza.

Allegro "ma" porbane ceny czy ja czego nie kumam?

Po prostu pojemne dyski 2.5" s drosze ni 3.5", ale przy
Twoich wymaganiach tylko 2.5" wchodzi w rachub. I nie na-
rzekaj, e drogo, kilka lat temu za takie co zapaciby
kilka tysicy zotych.

Poza tym masz dwie propozycje -- w zasadzie za 200 i 270 z.
70 z rnicy oddziela u Ciebie "tanio" od "drogo"?!?

| Radosaw Sok  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |  Politechnika lska                   |

Data: 2011-10-23 15:45:34
Autor: MC
dysk twardy 1 tera zasilany z usb
Uytkownik "Radosaw Sok" <rsokol@magsoft.com.pl> napisa w wiadomoci news:2011102311392200grush.one.pl...

Poza tym masz dwie propozycje -- w zasadzie za 200 i 270 z.
70 z rnicy oddziela u Ciebie "tanio" od "drogo"?!?

35%. To niemao.

Data: 2011-10-23 16:02:01
Autor: geos
MC wrote:
[...]

...za ok. 45% mniejsz "kubatur", brak zasilacza i lepsz "mobilno" to cakiem jak darmo ;)

geos

Data: 2011-10-23 16:15:41
Autor: Radosaw Sok
W dniu 23.10.2011 15:45, MC pisze:
Poza tym masz dwie propozycje -- w zasadzie za 200 i 270 z.
70 z rnicy oddziela u Ciebie "tanio" od "drogo"?!?

35%. To niemao.

35% przy milionie to spora rnica, przy 200 z -- prawie
adna. Operowanie na procentach jest zudne.

Data: 2011-10-23 19:30:24
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
dysk twardy 1 tera zasilany z usb

"Radosaw Sok" 2011102314153600@grush.one.pl

35% przy milionie to spora rnica, przy 200 z -- prawie
adna. Operowanie na procentach jest zudne.

Koszt samego dysku to nie cay koszt zakupu.
Trzeba zapaci za transport...

IMO 269 zotych za 1 TB 2.5 calowego dysku w obudowie to bardzo dobra cena.

W maju 2009 roku paciem droej za tani dysk (tego typu) o pojemnoci 320 GB.

Data: 2011-10-23 16:43:04
Autor: Rafał Łukawski
On 2011-10-23 15:45, MC wrote:
> [...]

Poza tym masz dwie propozycje -- w zasadzie za 200 i 270 zł.
70 zł różnicy oddziela u Ciebie "tanio" od "drogo"?!?

35%. To niemało.

Teraz za nadmiar filozofii w stosunku do zdrowego rozsadku ceny o 100% w góre ;P

Data: 2011-11-05 08:34:58
Autor: Artur M. Piwko
dysk twardy 1 tera zasilany z usb
In the darkest hour on Sun, 23 Oct 2011 15:45:34 +0200,
MC <m5c@go2.pl> screamed:
Poza tym masz dwie propozycje -- w zasadzie za 200 i 270 zł.
70 zł różnicy oddziela u Ciebie "tanio" od "drogo"?!?

35%. To niemało.

Relatywne porównania są do rzyci. Vide zapałki 1 zł vs 2 zł. 100%
różnicy!

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:225B ]
[ 08:34:13 user up 12977 days, 20:29,  1 user, load average: 0.98, 0.61, 0.99 ]

                Water?  Never touch the stuff!  Fish fuck in it.

Data: 2011-11-05 10:11:23
Autor: Rafał Łukawski
On 2011-11-05 08:34, Artur M. Piwko wrote:
[...]

Nie no ja objade całe miasto by kupić te za 1 zł, "nie będe przepłacał" ;)

Data: 2011-10-24 01:38:12
Autor: Animka
dysk twardy 1 tera zasilany z usb
W dniu 2011-10-23 13:39, Radosław Sokół pisze:
przenośny ( w obudowie) 3.5cala usb - 195zł - zasilacz w komplecie. tanio ale przez zasilacz odpada
Każdy 3.5" będzie wymagał zasilacza.

Czy 2.5 na USB może być stosowany do komputera, a nie laptopa?

animka
--
Pamiętajmy, że zwierzęta są bezbronne wobec człowieka, cierpią tak jak ludzie. "Człowiek jest królem zwierząt, gdyż przewyższa je w okrucieństwie, ale przyjdzie czas, kiedy będzie traktował mordowanie zwierząt w ten sam sposób, w jaki obecnie traktuje zabijanie ludzi. Ten, kto nie szanuje i nie ceni życia, nie zasługuje na to, aby żyć".
Leonardo da Vinci

Data: 2011-10-24 06:44:43
Autor: Rafał Łukawski
On 2011-10-24 01:38, Animka wrote:
[...]

moze, bo jedno i drugie to komputer korzystajacy praktycznie z takich samych elementów, standardów (np. porty USB).

:)

dysk twardy 1 tera zasilany z usb