dysk twardy 2T z długą gwarancją

Data: 2012-04-17 22:57:58
Autor: BQB
dysk twardy 2T z długą gwarancją
Jakie dyski 2T majÄ… gwarancjÄ™ co najmniej 3 lata, a najlepiej 5?

Data: 2012-04-17 23:19:49
Autor: maX

Użytkownik "BQB" <adres@anty.spamowy.com.invalid> napisał w wiadomości news:4f8dd95dnews.home.net.pl...
Jakie dyski 2T majÄ… gwarancjÄ™ co najmniej 3 lata

http://www.pcworld.pl/news/381851/Dodatkowy.rok.gwarancji.na.dyski.twarde.WD.html

a najlepiej 5?

Ten dysk za 3 lata będzie kosztował znacznie mniej niż dziś, a za 5 lat to będą grosze (niewspółmierne do straty czasu na szamotaninę z serwisem; pomijając już że szanse ze ci dysk strzeli w okresie między 3 a 5 lat są mniejsze niż 1%).

Data: 2012-04-18 00:16:12
Autor: GLaF
dysk twardy 2T z dług± gwarancj±
Dnia Tue, 17 Apr 2012 23:19:49 +0200, maX napisał(a):

Ten dysk za 3 lata będzie kosztował znacznie mniej niż dzi¶, a za 5 lat to będ± grosze

Czyżby? Znów fabrykę zaleje i ceny znów pójd± w kosmos.

(niewspółmierne do straty czasu na szamotaninę z serwisem;
pomijaj±c już że szanse ze ci dysk strzeli w okresie między 3 a 5 lat s± mniejsze niż 1%).

Dysk to jeden z bardziej awaryjnych podzespołów. A awaria dysku jest chyba
najbardziej uci±żliwa.

--
GLaF

Data: 2012-04-18 00:48:17
Autor: Padre
dysk twardy 2T z dług± gwarancj±

Dysk to jeden z bardziej awaryjnych podzespołów. A awaria dysku jest chyba
najbardziej uci±żliwa.

Jak mniemam gwarancja zapewnia wymianę dysku przez jej okres a nie bezawaryjna pracę. A długo¶ć gwarancji nie przekłada się wprost na bezawaryjno¶ć.

Data: 2012-04-18 00:52:29
Autor: RadoslawF
Dnia 2012-04-18 00:48, Użytkownik Padre napisał:

[...]

Poszukaj kogo¶ kto miał wymieniany na gwarancji i dowiesz
się ile to trwało. W praktyce to najpierw kupujesz nowy
i kopiujesz co się da ze starego a potem zgłaszasz problem
i czekasz na ten gwarancyjny.

Pozdrawiam

Data: 2012-04-18 01:05:01
Autor: Padre
W dniu 2012-04-18 00:52, RadoslawF pisze:
[...]

A niby po co mam się dowiadywać?

Data: 2012-04-18 08:38:55
Autor: RadoslawF
Dnia 2012-04-18 01:05, Użytkownik Padre napisał:

[...]

Jakie¶ problemy z rozumieniem tekstu pisanego ?
Aby dowiedzieć się ile trwa taka wymiana gwarancyjna na "nowy".

Pozdrawiam

Data: 2012-04-18 08:53:01
Autor: Chris
dysk twardy 2T z dług± gwarancj±
RadoslawF nabazgrał(a):

[...]

Od 3 do max 5 dni ....

--
www.bezwypadkowy.net - SprawdĽ historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.
www.automo.pl - SprawdĽ VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkow±.

Data: 2012-04-18 12:17:27
Autor: Rafal Lukawski
On 2012-04-18 12:09, RadoslawF wrote:
[...]

W wielu przypadkach serwis producenta realizuje wymiany w takim okresie. Z tego co ostatnio zaobserwowałem tak działa seagate (także w kontekscie HDD Samsunga) oraz WD (choć niewiele tu miałem okazje wymieniać).

Serwisy s± różne, taki Telmark który obsługuje inne urz±dzenia Samsunga nie tylko, że potrafi długo trzymać towar, to także może go zniszczyć (np. porysować). Biorę za te słowa odpowiedzialno¶ć, bo jestem ofiar± tego serwisu (a gdy się poszuka w necie, to takiej niechlujnosci jak rysowanie obudów znajdzie się wiecej).

pozdrawiam

Data: 2012-04-18 12:30:53
Autor: Chris
[...]

To kupuj dalej w firmach krzak ...  u nas w firmie 5 dzień to maxymalny dzień rozliczenia klienta :)

Data: 2012-04-18 12:35:43
Autor: Rafal Lukawski
On 2012-04-18 12:30, Chris wrote:
RadoslawF nabazgrał(a):

[...]

Oj tam oj tam, od razu krzak, teraz ja nie muszę pisać gdzie kupuje ;)

Co do serwisowania, WD ostatnio cos spamuje swoich partnerów dodatkowymi gwarancjami, a to 3ci rok, a to szybka wymiana (przyznaje, ze bardzo dokładnie nie czytałem), ale klientowi koncowemu lub nawet sklepowi moze oplacac sie korzystanie wlasnie z uslug producenta zamiast dystrybutora (oczywiscie jest to scisle ograniczone do producentow i grup produktow).

Data: 2012-04-18 12:38:45
Autor: Chris
dysk twardy 2T z dług± gwarancj±
Rafal Lukawski nabazgrał(a):

On 2012-04-18 12:30, Chris wrote:
RadoslawF nabazgrał(a):
[...]

Powiem ci tak .. dystrybutor ma przejebane z takimi firmami jak np. WD .. co innego oficjalne zapenienienia jacy to oni dobrzy a cpo innego praktyka ... ostatnio dali np. odmowę reklamacji bo boczny pasek z numerem seryjnym byl lekko uszkodzony (czytelny w 100%)  a do tego jak daj± odmowę naprawy to nie odsyłaj± sztuki tylko informuj± cię o tym :)  Nie wspomnę o tym że nie płac± 100% tego co się im zapłaciło tylko z każdym rokiem obniżaj± wearto¶ dysków o 25% :)

Data: 2012-04-25 04:15:32
Autor: Feromon
dysk twardy 2T z dług± gwarancj±

Użytkownik "Chris" <spam@spam.net> napisał w wiadomo¶ci news:jmm54u$bpq$1inews.gazeta.pl...
RadoslawF nabazgrał(a):

[...]

Piszesz z USA?

Feromon

Data: 2012-04-25 09:05:47
Autor: Chris
dysk twardy 2T z dług± gwarancj±
Feromon nabazgrał(a):

RadoslawF nabazgrał(a):
[...]

Nie :)  nie każdy trzyma klinta ustawowe 14 dni :)

Data: 2012-04-18 12:56:10
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
dysk twardy 2T z dług± gwarancj±
Dnia 2012-04-18, o godz. 12:09:48
RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał(a):

> [...]

Tygodni.

??? Trzy reklamowane dyski Seagate. Oddane dostawcy w czwartek a nowe
dotarły kurierem w poniedziałek wieczorem.

Zdrówko

Data: 2012-04-18 13:50:17
Autor: RadoslawF
Dnia 2012-04-18 12:56, Użytkownik Maciek Babcia Dobosz napisał:

[...]

Ale że do firmy z któr± współpracuj± x czasu zapomniałe¶
dopisać, uzyskaj to samo jako nieznana im osoba prywatna,
posiadaj±ca jeden ich wyrób.

Pozdrawiam

Data: 2012-04-18 13:59:58
Autor: Rafal Lukawski
On 2012-04-18 13:50, RadoslawF wrote:
[...]

Podobne sygnały miałem od ludzików, którym proponowałem reklamacje dysków samsung w seagate. Osoby prywatne - dyski wymienione w kilka dni.

Data: 2012-04-18 14:09:03
Autor: Chris
[...]

Bo teraz samsunga już reklamuje się w seagate ..

Data: 2012-04-18 14:12:12
Autor: Rafal Lukawski
On 2012-04-18 14:09, Chris wrote:
Rafal Lukawski nabazgrał(a):

[...]

dokładnie, odnosiłem się do czasu obsługi.

Data: 2012-04-18 14:25:42
Autor: Chris

On 2012-04-18 14:09, Chris wrote:
Rafal Lukawski nabazgrał(a):
[...]

U nas to i tak przesrane bo my ¶lemy partie po parę kartonów a klient i tak jest rozliczany w max 5 dni i jak wróci np. co¶ z odmow± to już we straty idzie ... nie mówi±c o cenach jakie nam daj± za dyski ... ¶miechu warte

Data: 2012-04-18 19:27:53
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
dysk twardy 2T z dług± gwarancj±
Dnia 2012-04-18, o godz. 13:50:17
RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał(a):

Ale że do firmy z któr± współpracuj± x czasu zapomniałe¶
dopisać, uzyskaj to samo jako nieznana im osoba prywatna,
posiadaj±ca jeden ich wyrób.

Akurat to robiłem jako osoba prywatna i do  firmy gdzie kupuję rzadko
ale maj± fajne ceny i s± blisko domu.

ZaprzyjaĽniona firma przysyła mi kuriera który przywozi też dyski na
czas wymiany o ile nie mam zapasowego. Tyle że prywatnie mnie na ni±
nie stać.

Z do¶wiadczenia wiem że najdłużej trwa etap nim sklep gdzie kupiłe¶
dysk wy¶le go dalej do naprawy. Bo często robi± to via hurtownia a do
tej jeżdż± raz na jaki¶ czas. A klient narzeka wtedy na serwis
producenta.

Zdrówko

Data: 2012-04-18 16:12:13
Autor: Marek Dyjor
RadoslawF wrote:
[...]

wpłaciłem kaucję kart± i przyszedł po 2 dniach potem wysłałem zepsuty i za dwa dni dostałem zwrot kaucji.  WD

Data: 2012-04-18 12:20:00
Autor: JDX
On 2012-04-18 08:53, Chris wrote:
RadoslawF nabazgrał(a):
[.....]
Aby dowiedzieć się ile trwa taka wymiana gwarancyjna na "nowy".

Od 3 do max 5 dni ....
No wła¶nie, to o jakie¶ 2-4 dni za długo. :-) Nowy dysk 2TB kosztuje
~500zł i dla niemałej grupy ludzi używaj±cych komputera do pracy
bardziej opłacalna może być po prostu przejażdżka do najbliższego sklepu
komputerowego i zakup nowego dysku niż zabawa w egzekwowanie gwarancji. :-)

Poza tym co z tego, że dysk ma 24 czy też 60 miesięcy gwarancji skoro
żadna z tych gwarancji nie gwarantuje, że dysk nie padnie już po
miesi±cu powoduj±c przestój w pracy. :-)

Data: 2012-04-18 12:22:54
Autor: Rafal Lukawski
On 2012-04-18 08:53, Chris wrote:
RadoslawF nabazgrał(a):
[.....]
[...]

Po to wymy¶lono np. Raid 1.

Data: 2012-04-18 12:25:07
Autor: Piotr Rezmer
dysk twardy 2T z dług± gwarancj±
Rafal Lukawski pisze:

Po to wymy¶lono np. Raid 1.
Zwłaszcza w laptopach. Wiem, laptop nie służy do przechowywania danych, wszystko powinno być na serwerach, chyba jednak nikomu nie udaje się tego ¶ci¶le trzymać.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2012-04-18 12:32:08
Autor: Rafal Lukawski
On 2012-04-18 12:25, Piotr Rezmer wrote:
Rafal Lukawski pisze:

Po to wymy¶lono np. Raid 1.
Zwłaszcza w laptopach. Wiem, laptop nie służy do przechowywania danych,
wszystko powinno być na serwerach, chyba jednak nikomu nie udaje się
tego ¶ci¶le trzymać.

W domu zrozumiem, ale w firmie nie zrozumiem nierobienia backupow /jezeli dane trzyma sie lokalnie/ i posiadania zapasowych dyskow. Chociaz w minimalnej ilosci by sprzet przywrocic do dzialania tego samego dnia.

Co do trzymania danych, czasami wręcz trzeba jeżeli potrzebujesz szybkiego dostępu i potencjalnej pracy w terenie. Sieć może istotnie zwolnić pracę.

To ze wiele osob/firm tego nie robi, to inna sprawa, ale niech maja pretensje do siebie.

Już na marginesie, już w bardzo tanich notebookach możesz miec dwa dyski - jeden na miniPCIe (np. SSD), drugi standardowy. Nie jest to rozwiazanie tanie ale od biedy się da ;)

Data: 2012-04-18 12:34:10
Autor: Chris
dysk twardy 2T z dług± gwarancj±
Piotr Rezmer nabazgrał(a):

Rafal Lukawski pisze:
Po to wymy¶lono np. Raid 1.
Zwłaszcza w laptopach. Wiem, laptop nie służy do przechowywania danych, wszystko powinno być na serwerach, chyba jednak nikomu nie udaje się tego ¶ci¶le trzymać.

Dla tego ja w laptopie mam dysk SSD gdzie mam tylko system + podstawowe programy a wszystko inne trzymam na dysku zew. :)

Data: 2012-04-18 12:51:27
Autor: JDX
On 2012-04-18 12:34, Chris wrote:
[.....]
Dla tego ja w laptopie mam dysk SSD gdzie mam tylko system + podstawowe
programy a wszystko inne trzymam na dysku zew. :)
A ja mam po prostu drugi komputer o podobnej konfiguracji i kopię danych
na pendrive. Całkiem przydatne gdy na podstawowej maszynie zapuszcza się
chkdsk i/lub defragmentację nie wspominaj±c nawet o awarii.

Data: 2012-04-18 13:10:35
Autor: Chris
dysk twardy 2T z dług± gwarancj±
JDX nabazgrał(a):

On 2012-04-18 12:34, Chris wrote:
[.....]
[...]

Ja główny backup mam na dysku zew. siedzi sobie 1.5TB odpalane raz na jaki¶ czas żeby uaktulanic dane, głównie zdjęcia.

Do tego mam 750GB zew. który jest non-stop podpięty do lapka po  USB i na nim siedzi 90% aplikacji i danych

Data: 2012-04-18 12:32:57
Autor: JDX
On 2012-04-18 12:22, Rafal Lukawski wrote:
[.....]
Po to wymy¶lono np. Raid 1.
Ja o tym wiem. Ale z pewno¶ci± wielu ludzi "nietechnicznych" (np.
adwokaci) o tym nie wie. Tak samo jak nie ma ¶wiadomo¶ci jak ważne jest
systematyczne robienie backup-ów.

Data: 2012-04-18 12:35:27
Autor: Chris

On 2012-04-18 12:22, Rafal Lukawski wrote:
[.....]
Po to wymy¶lono np. Raid 1.
Ja o tym wiem. Ale z pewno¶ci± wielu ludzi "nietechnicznych" (np.
adwokaci) o tym nie wie. Tak samo jak nie ma ¶wiadomo¶ci jak ważne jest
systematyczne robienie backup-ów.

Dla tego adokat ma informatyka w firmie i nie musi się o to martwić :)

Data: 2012-04-18 12:50:52
Autor: Rafal Lukawski
JDX nabazgrał(a):

On 2012-04-18 12:22, Rafal Lukawski wrote:
[.....]
[...]

DLatego adwokat panikuje i placi ad-hoc informatykowi za uratowanie systemu (jezeli nie ma informatyka).. znacie informatykow, ktorzy robia backupy? ;)

Data: 2012-04-18 13:08:04
Autor: Chris

JDX nabazgrał(a):
On 2012-04-18 12:22, Rafal Lukawski wrote:
[.....]
[...]

Znam :)

Data: 2012-04-18 21:55:42
Autor: qwerty
dysk twardy 2T z dług± gwarancj±
Użytkownik "Rafal Lukawski"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:jmm6a8$eln$1@inews.gazeta.pl...
DLatego adwokat panikuje i placi ad-hoc informatykowi za uratowanie systemu (jezeli nie ma informatyka).. znacie informatykow, ktorzy robia backupy? ;)

Informatyk nie robi - robi za nich cron. :)

Data: 2012-04-18 12:53:29
Autor: JDX
On 2012-04-18 12:35, Chris wrote:
[.....]
Dla tego adokat ma informatyka w firmie i nie musi się o to martwić :)

A od kiedy to informatycy zajmuj± się dbaniem o sprzęt i robieniem
backupów? :-)

Data: 2012-04-18 13:08:54
Autor: Chris

On 2012-04-18 12:35, Chris wrote:
[.....]
Dla tego adokat ma informatyka w firmie i nie musi się o to martwić :)
A od kiedy to informatycy zajmuj± się dbaniem o sprzęt i robieniem
backupów? :-)

Od ilo¶ci cyfr na koncie co miesi±c :)

Data: 2012-04-18 16:27:52
Autor: maX
dysk twardy 2T z dług± gwarancj±

Użytkownik "JDX" <jdx@onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jmm58s$2keg$1news2.ipartners.pl...
On 2012-04-18 12:22, Rafal Lukawski wrote:
[.....]
Po to wymy¶lono np. Raid 1.
Ja o tym wiem. Ale z pewno¶ci± wielu ludzi "nietechnicznych" (np.
adwokaci) o tym nie wie.

Tak podstawowe rzeczy jak wiedza co to jest RAID-1 to powinien znać każdy poważny użytkownik komputera (jak działa to już nie musi wiedzieć, ważne żeby wiedział co to jest i do czego służy).

Tak samo jak nie ma ¶wiadomo¶ci jak ważne jest
systematyczne robienie backup-ów.

Brak ¶wiadomo¶ci tak ważnej rzeczy ¶wiadczy o, hmm cóż...

Data: 2012-04-18 18:07:16
Autor: Rafal Lukawski

On 2012-04-18 12:22, Rafal Lukawski wrote:
[.....]
[...]

Akurat raid 1 nie jest tak potrzebny umownemu adwokatowi jak wła¶nie backup. Raid 1 gdy ci±gło¶ć pracy jest niezmiernie istotna, w każdym innym przypadku gdy kilka godzin nie czyni tragedii polecam backup + zapasowy dysk na wymiane (kancelaria to już firma).

Data: 2012-04-18 20:10:57
Autor: Padre
W dniu 2012-04-18 08:38, RadoslawF pisze:
[...]

Ależ ja doskonale to wiem, raczej wa¶c nie rozumiesz słowa pisanego i radzisz mi dowiadywać się o co¶ co z moj± wypowiedzi± nie ma nic wspólnego.

Data: 2012-04-25 04:14:20
Autor: Feromon
dysk twardy 2T z dług± gwarancj±

Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jmlni0$uu6$1node2.news.atman.pl...
[...]

Jaki nowy. Refurbished sprawny ....

Feromon

Data: 2012-04-25 09:07:07
Autor: Chris
[...]

Tylko je¶li reklamujesz bezpo¶rednio u producenta :)

Data: 2012-04-18 01:21:32
Autor: BQB
[...]

Ale w czym problem, ja chcę kupić 2 - jeden do normalnego użytkowania, drugi jako kopia tych danych, po tych 3 latach dyski się na tyle zamortyzuj±, że kupię nowe, a te sprzedam bez gwarancji. Zawsze tak robiłem i puki co, mi takie co¶ pasuje.

Data: 2012-04-18 16:21:37
Autor: maX
dysk twardy 2T z dług± gwarancj±

Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jmks7f$4of$1node2.news.atman.pl...

Poszukaj kogo¶ kto miał wymieniany na gwarancji i dowiesz
się ile to trwało. W praktyce to najpierw kupujesz nowy
i kopiujesz co się da ze starego

A jak stary popsuł się tak że wogóle nie chce działać i skopiowanie danych jest niemożliwe?

Data: 2012-04-18 08:17:28
Autor: ggs

"GLaF" <glaf@niema.takiego.numeru.pl> wrote in message news:sj4vf1e4ylkh$.bts5wot2tkim.dlg40tude.net...
[...]

Ano może i tak być , do tego spekulanci których w Polsce jest wyj±tkowo dużo zadbaj± żeby ceny zbyt szybko
nie wróciły do pierwotnego poziomu pomimo tego , że na ¶wiatowych rynkach juz dawno s± niższe.

Data: 2012-04-18 16:19:18
Autor: maX
dysk twardy 2T z dług± gwarancj±

Użytkownik "GLaF" <glaf@niema.takiego.numeru.pl> napisał w wiadomo¶ci news:sj4vf1e4ylkh$.bts5wot2tkim.dlg40tude.net...
[...]

Limit pechów w temacie "Dyski twarde" został wyczerpany na t± dekadę. Pozatym równie dobrze może być w druga stronę. Np. zostanie dokonany jaki¶ rewolucyjny skok technologiczny w konstrukcjach HDD, owocuj±cy skokowym wzrostem ich pojemno¶ci lub spadkiem cen. Pozatym coraz silniejsza konkurencja SDD, wymuszaj±ca spadek cen HDD.

(niewspółmierne do straty czasu na szamotaninę z serwisem;
pomijaj±c już że szanse ze ci dysk strzeli w okresie między 3 a 5 lat s±
mniejsze niż 1%).

Dysk to jeden z bardziej awaryjnych podzespołów.

Czysta statystyka. Szansa że wogóle padnie ci dysk to przyjmijmy 3%. Z tych 3% większo¶ć przypada na okres 0-3 lata (czyli okres trwania standardowej gwarancji) lub powyżej 5 lat (czego nie obejmuje nawet gwarancja rozszerzona). Innymi słowy szansa że dysk padnie w okresie 3-5 lat jest mniejsza niz 1%. Więc wydawanie dodatkowej kasy na wydłużenie gwarancji z 3 do 5 lat mija się z celem.

A awaria dysku jest chyba
najbardziej uci±żliwa.

Jak dysk padnie razem z ważnymi danymi, to nie ma znaczenia czy był na gwarancji czy nie, i tak trzeba wydać kilka tysięcy na odzysk danych.

Data: 2012-04-18 18:04:20
Autor: Rafal Lukawski
dysk twardy 2T z dług± gwarancj±

Jak dysk padnie razem z ważnymi danymi, to nie ma znaczenia czy był na
gwarancji czy nie, i tak trzeba wydać kilka tysięcy na odzysk danych.

Nie twórzmy idiotycznej wizji normalno¶ci. To tak jakby narzekać, że samochód stanie, gdy przebijemy opone i dzieje się tragedia/koszty etc. Zapas to co? Jakie koszty?

Normalno¶ci± jest backupowanie ważnych danych, kto¶ kto tego nie robi jest nie¶wiadomy albo bardzo bardzo nieodpowiedzialny.

Data: 2012-04-18 20:35:00
Autor: BQB
W dniu 2012-04-18 18:04, Rafal Lukawski pisze:

[...]

Ludzie dziel± się na dwa rodzaje - Ci, którzy robi± kopie i Ci, którzy będ± robić kopie (autorstwo nieznane).

Data: 2012-04-18 20:54:14
Autor: maX
dysk twardy 2T z dług± gwarancj±

Użytkownik "BQB" <adres@anty.spamowy.com.invalid> napisał w wiadomo¶ci news:4f8f095b$1news.home.net.pl...

Ludzie dziel± się na dwa rodzaje - Ci, którzy robi± kopie i Ci, którzy będ± robić kopie (autorstwo nieznane).

Mój ulubiony tekst w takich momentach - "Nie martw się, to na pewno nie były ważne dane skoro nie zrobiłe¶ kopii zapasowej" (autorstwo nieznane).

Data: 2012-04-18 05:35:36
Autor: Rafal Lukawski
On 2012-04-17 22:57, BQB wrote:
Jakie dyski 2T majÄ… gwarancjÄ™ co najmniej 3 lata, a najlepiej 5?

WD Caviar Black AAEX, AALS, FAEX, FAES, FALS, FASS 5-year

KtĂłryĹ› tam ma 2TB

Dodam, ze sprzedalem kilkaset dyskow black (ale scorpio 2.5", po ponad roku zadnego zwrotu, nawet 1 szt.)

Data: 2012-04-18 08:52:29
Autor: Chris

On 2012-04-17 22:57, BQB wrote:
Jakie dyski 2T majÄ… gwarancjÄ™ co najmniej 3 lata, a najlepiej 5?
WD Caviar Black AAEX, AALS, FAEX, FAES, FALS, FASS 5-year
KtĂłryĹ› tam ma 2TB

+
TOSHIBA HDD 2000GB SATA 7,2K 3,5" 16 MB MK2002TSKB
HDD WD RE4 2TB WD2003FYYS SATA II 64MB CACHE

Dodam, ze sprzedalem kilkaset dyskow black (ale scorpio 2.5", po ponad roku zadnego zwrotu, nawet 1 szt.)

Faktycznie maĹ‚o tego pada  ....u mnie byĹ‚o tylko ok 66 zwrotĂłw dyskĂłw WD 2TB Black

www.automo.pl - SprawdĹş VIN, wyposaĹĽenie, przebieg, historiÄ™ wypadkowÄ….

Data: 2012-04-18 09:40:09
Autor: BQB
dysk twardy 2T z długą gwarancją
W dniu 2012-04-18 08:52, Chris pisze:

Faktycznie mało tego pada ....u mnie było tylko ok 66 zwrotów dysków WD
2TB Black

Brakuje jednej zmiennej, nie sÄ…dzisz?

Data: 2012-04-18 10:00:14
Autor: Chris
dysk twardy 2T z długą gwarancją
BQB nabazgrał(a):

W dniu 2012-04-18 08:52, Chris pisze:
Faktycznie mało tego pada ....u mnie było tylko ok 66 zwrotów dysków WD
2TB Black
Brakuje jednej zmiennej, nie sÄ…dzisz?

Wiem ale ciężko to sprawdzić :) mogę ale muszę każdy model osobno a tego mi się nie chce :)

Dodam że jesteśmy dystrybutorem WD na Polskę więc nie sprzedaliśmy tego 100 sztuk tylko parę tyś :)

www.automo.pl - SprawdĹş VIN, wyposaĹĽenie, przebieg, historiÄ™ wypadkowÄ….

Data: 2012-04-18 10:22:30
Autor: Rafal Lukawski
On 2012-04-18 10:00, Chris wrote:
BQB nabazgrał(a):

[...]

mi siÄ™ nie chce :)

Dodam że jesteśmy dystrybutorem WD na Polskę więc nie sprzedaliśmy tego
100 sztuk tylko parÄ™ tyĹ› :)

Hmm. A jaka to firma? bo lista dystrybutorów (nie sprzedawców końcowych) jest powszechnie znana ;)

Data: 2012-04-18 10:44:06
Autor: Chris

On 2012-04-18 10:00, Chris wrote:
BQB nabazgrał(a):
[...]

Jak znasz to nie muszę pisać:)

www.automo.pl - SprawdĹş VIN, wyposaĹĽenie, przebieg, historiÄ™ wypadkowÄ….

Data: 2012-04-18 11:19:06
Autor: Rafal Lukawski
dysk twardy 2T z długą gwarancją

Hmm. A jaka to firma? bo lista dystrybutorĂłw (nie sprzedawcĂłw
końcowych) jest powszechnie znana ;)

Jak znasz to nie muszę pisać:)

No jest kilku dystrybutorĂłw, dlatego pytam KTĂ“RY :)

Data: 2012-04-18 11:21:41
Autor: Chris
[...]

A ja nie muszę publicznie pisać :)

www.automo.pl - SprawdĹş VIN, wyposaĹĽenie, przebieg, historiÄ™ wypadkowÄ….

Data: 2012-04-18 12:25:25
Autor: Rafal Lukawski
On 2012-04-18 11:21, Chris wrote:
Rafal Lukawski nabazgrał(a):

[...]

Ja zas moge ;) Ostatnio osobiscie dowozilem klientowi w WAW pudelko WD7500BPKT, bo.. w Action bylo drozej ;)

Data: 2012-04-18 12:36:08
Autor: Chris

On 2012-04-18 11:21, Chris wrote:
Rafal Lukawski nabazgrał(a):
[...]

Za to Action nie pada jak inne firmy :)

www.automo.pl - SprawdĹş VIN, wyposaĹĽenie, przebieg, historiÄ™ wypadkowÄ….

Data: 2012-04-18 23:59:15
Autor: T.F.
dysk twardy 2T z długą gwarancją
"Rafal Lukawski" ...

bo.. w Action bylo drozej ;)

smiem twierdzic, ze w Action zawsze jest najdrozej :-(

PS:
WD potrafi zrobic dobre dyski (mowie o RE4)
Aktualnie mamy: okolo 70 serwerow (w kazdym 4 w RAID + 1 na kopie)
i okolo 65 routerow (1xhdd).
Czyli okolo 415 WD RE4 kreci sie 24/7/365.
i ZADNYCH problemow. od lat.

--
T.F.

Data: 2012-04-19 09:07:57
Autor: Chris
dysk twardy 2T z długą gwarancją
T.F. nabazgrał(a):

"Rafal Lukawski" ...
bo.. w Action bylo drozej ;)

To fakt :) ale jak pogadasz z handlowcem to potrafią zjechać z ceny.
Ja mam blisko to biore u nich, poza tym sama cena to nie wszystko, obsługa serwosowa też się liczy a tu mam wszystko dość szybko trzeba tylko wiedzieć co kupować a czego się wystrzegać (np. Asusa z ich serwisem "odmowa zalane" )

[...]

Jako ciekawostka to z Action dla samego CERN poszło:

2353 serwerĂłw
11,5 tys. dyskĂłw twardych  (WD,Hitachi, Seagate, Samsung)

www.automo.pl - SprawdĹş VIN, wyposaĹĽenie, przebieg, historiÄ™ wypadkowÄ….

Data: 2012-04-18 16:23:22
Autor: maX

Użytkownik "BQB" <adres@anty.spamowy.com.invalid> napisał w wiadomości news:4f8e6fe1$1news.home.net.pl...
W dniu 2012-04-18 08:52, Chris pisze:

Faktycznie mało tego pada ....u mnie było tylko ok 66 zwrotów dysków WD
2TB Black

Brakuje jednej zmiennej, nie sÄ…dzisz?

Brakuje też informacji uzupełniającej że jeden z producentów dysków pozwala na przysyłanie mu bezpośrednio dysków przez prywatnych userów (bez pośrednictwa sklepu czy dystrybutora) i jest to nieraz wykorzystywane (a dystrybutor ma informacje tylko o reklamacjach dysków dokonanych przez niego, nie wie ile dysków poszło do producenta bez jego pośrednictwa, więc nie może znać całkowitej statystyki zwrotów).

Data: 2012-04-19 08:57:37
Autor: Chris
dysk twardy 2T z długą gwarancją
maX nabazgrał(a):

[...]
pozwala  na przysyĹ‚anie mu bezpoĹ›rednio dyskĂłw przez prywatnych userĂłw
(bez  poĹ›rednictwa sklepu czy dystrybutora) i jest to nieraz
wykorzystywane (a  dystrybutor ma informacje tylko o reklamacjach dyskĂłw
dokonanych przez  niego, nie wie ile dyskĂłw poszĹ‚o do producenta bez
jego poĹ›rednictwa, wiÄ™c  nie moĹĽe znać caĹ‚kowitej statystyki zwrotĂłw).

Mało jest takich co wysyłają do producenta bo dla sprzedawcy/urzytkownika czesto się to nie opłaca.
Pamiętaj że producent zwroca ponaprawowy dysk nie przedłużając gwarancji tylko ciągle jest to kontuacja starej.

www.automo.pl - SprawdĹş VIN, wyposaĹĽenie, przebieg, historiÄ™ wypadkowÄ….

Data: 2012-04-19 09:05:23
Autor: Rafal Lukawski
dysk twardy 2T z długą gwarancją

Mało jest takich co wysyłają do producenta bo dla
sprzedawcy/urzytkownika czesto się to nie opłaca.
Pamiętaj że producent zwroca ponaprawowy dysk nie przedłużając gwarancji
tylko ciÄ…gle jest to kontuacja starej.

Nie wiem jak action, ale większość dystrybutorów wymieniając dyski nie przedłuża rękojmii.

Sklep reklamując u dystrybutora raz dostaje nowy sprzęt raz tzw. naprawiany, nie zauważyłem tu jakiejś ścisłej reguły.

Data: 2012-04-19 09:26:41
Autor: Chris
[...]

MĂłwimy o odbiorcy koĹ„cowym ktĂłry zgodnie z ustawÄ… majÄ…c wymieniony produkt ma od nowa 24 miesiÄ…ce ... pojebane to jest bo obciÄ…ĹĽa sprzedawcĂłw  :(

Co do typu gearancja/rÄ™kojmia to Action daje zawsze tak jak dostaje od dostawcĂłw/producentĂłw .. jak np. taki seagate daje 12 misiÄ™cy rÄ™kojmi top i A.... tyle daje a jak da 60 misiÄ™cy gwarancji to tak samo da A..  dla tego w 90% jak coĹ› kupujÄ™ to patrzÄ™ na sposĂłb rozpatrywania serwisĂłw tak ĹĽeby nie wĹ‚adować siÄ™ na minÄ™ :) .

www.automo.pl - SprawdĹş VIN, wyposaĹĽenie, przebieg, historiÄ™ wypadkowÄ….

Data: 2012-04-19 19:25:48
Autor: Padre
dysk twardy 2T z długą gwarancją

Mówimy o odbiorcy końcowym który zgodnie z ustawą mając wymieniony
produkt ma od nowa 24 miesiÄ…ce

Na pewno dalej tak jest? Ostatnio dostałem na gwarancji wymienione na nowe 2 elektronarzędzia i urządzenie AGD w 3 różnych sklepach i na wszystkie gwarancja została ta sama tylko z wpisem, że dokonano wymiany. Na moje zapytanie czy tak jest zgodnie z prawem uzyskałem odpowiedź, że teraz wymiana nie powoduje rozpoczęcia nowej gwarancji.

Data: 2012-04-23 08:44:01
Autor: Chris
dysk twardy 2T z długą gwarancją
Padre nabazgrał(a):

[...]

Dokładnie jest odwrotnie czyli gwarancja daje wymianę i nowy okres gwarancyjny a austawa może mieć tylko przedłużenie.

Kodeks cywilny zawiera reguły dotyczące wzajemnych rozliczeń gwaranta i kupującego, mówi wyraźnie o braku odpłatności za naprawy gwarancyjne, o kosztach demontażu i transportu – art. 580 Kc. Precyzyjnie reguluje również sposób, w jaki gwarancja się przedłuża – przedłuża się ona o okres naprawy, a jeżeli rzecz była wymieniana, to gwarancja biegnie od początku.

W ustawie konsumenckiej brak jest takich przepisĂłw, a wiÄ™c gwarancja konsumencka moĹĽe siÄ™ nie przedĹ‚uĹĽać o okresy naprawy i moĹĽe nie biec na nowo w razie wymiany rzeczy. Co najwaĹĽniejsze - bardzo rzadko daje moĹĽliwość odstÄ…pienia od umowy, czyli moĹĽliwość  zwrotu towaru za zwrotem ceny, a takie uprawnienie – w pewnych, okreĹ›lonych przepisami, sytuacjach - daje nam ustawa. Z tego pĹ‚ynie wniosek, ĹĽe czasami skorzystanie z uprawnieĹ„, jakie daje nam ustawa i zgĹ‚oszenie reklamacji do sprzedawcy  jest bardziej korzystne niĹĽ reklamowanie na podstawie gwarancji.

www.automo.pl - SprawdĹş VIN, wyposaĹĽenie, przebieg, historiÄ™ wypadkowÄ….

Data: 2012-04-18 10:20:36
Autor: Rafal Lukawski
[...]

Pisałem o serii Black Scorpio.

Data: 2012-04-25 04:12:52
Autor: Feromon
dysk twardy 2T z długą gwarancją

Użytkownik "BQB" <adres@anty.spamowy.com.invalid> napisał w wiadomości news:4f8dd95dnews.home.net.pl...
Jakie dyski 2T majÄ… gwarancjÄ™ co najmniej 3 lata, a najlepiej 5?

Gwara na dysk czy na DANE?

Feromon

Data: 2012-04-25 05:49:16
Autor: Rafal Lukawski
On 2012-04-25 04:12, Feromon wrote:

Użytkownik "BQB" <adres@anty.spamowy.com.invalid> napisał w wiadomości
Jakie dyski 2T majÄ… gwarancjÄ™ co najmniej 3 lata, a najlepiej 5?

Gwara na dysk czy na DANE?

Zaden producent dysków nie daje gwarancji na DANE w kontekście jednego dysku. Teoretycznie można o czymś takim mówić w bardziej złożonych systemach, ale to zupełnie inna bajka i inne pieniądze.

Feromon

Data: 2012-04-25 21:20:55
Autor: BQB
W dniu 2012-04-25 04:12, Feromon pisze:

Użytkownik "BQB" <adres@anty.spamowy.com.invalid> napisał w wiadomości
Jakie dyski 2T majÄ… gwarancjÄ™ co najmniej 3 lata, a najlepiej 5?

Gwara na dysk czy na DANE?

Na dyski.

dysk twardy 2T z długą gwarancją