dysk twardy 2T z długą gwarancją

Data: 2012-04-17 23:19:49
Autor: maX
dysk twardy 2T z długą gwarancją

Użytkownik "BQB" <adres@anty.spamowy.com.invalid> napisał w wiadomości news:4f8dd95dnews.home.net.pl...
Jakie dyski 2T mają gwarancję co najmniej 3 lata

http://www.pcworld.pl/news/381851/Dodatkowy.rok.gwarancji.na.dyski.twarde.WD.html

a najlepiej 5?

Ten dysk za 3 lata będzie kosztował znacznie mniej niż dziś, a za 5 lat to będą grosze (niewspółmierne do straty czasu na szamotaninę z serwisem; pomijając już że szanse ze ci dysk strzeli w okresie między 3 a 5 lat są mniejsze niż 1%).

Data: 2012-04-18 00:16:12
Autor: GLaF
Dnia Tue, 17 Apr 2012 23:19:49 +0200, maX napisał(a):

Ten dysk za 3 lata będzie kosztował znacznie mniej niż dziś, a za 5 lat to będą grosze

Czyżby? Znów fabrykę zaleje i ceny znów pójdą w kosmos.

(niewspółmierne do straty czasu na szamotaninę z serwisem;
pomijając już że szanse ze ci dysk strzeli w okresie między 3 a 5 lat są mniejsze niż 1%).

Dysk to jeden z bardziej awaryjnych podzespołów. A awaria dysku jest chyba
najbardziej uciążliwa.

--
GLaF

Data: 2012-04-18 00:48:17
Autor: Padre
dysk twardy 2T z długą gwarancją

Dysk to jeden z bardziej awaryjnych podzespołów. A awaria dysku jest chyba
najbardziej uciążliwa.

Jak mniemam gwarancja zapewnia wymianę dysku przez jej okres a nie bezawaryjna pracę. A długość gwarancji nie przekłada się wprost na bezawaryjność.

Data: 2012-04-18 00:52:29
Autor: RadoslawF
Dnia 2012-04-18 00:48, Użytkownik Padre napisał:

[...]

Poszukaj kogoś kto miał wymieniany na gwarancji i dowiesz
się ile to trwało. W praktyce to najpierw kupujesz nowy
i kopiujesz co się da ze starego a potem zgłaszasz problem
i czekasz na ten gwarancyjny.

Pozdrawiam

Data: 2012-04-18 01:05:01
Autor: Padre
W dniu 2012-04-18 00:52, RadoslawF pisze:
[...]

A niby po co mam się dowiadywać?

Data: 2012-04-18 08:38:55
Autor: RadoslawF
Dnia 2012-04-18 01:05, Użytkownik Padre napisał:

[...]

Jakieś problemy z rozumieniem tekstu pisanego ?
Aby dowiedzieć się ile trwa taka wymiana gwarancyjna na "nowy".

Pozdrawiam

Data: 2012-04-18 08:53:01
Autor: Chris
dysk twardy 2T z długą gwarancją
RadoslawF nabazgrał(a):

[...]

Od 3 do max 5 dni ....

Data: 2012-04-18 12:17:27
Autor: Rafal Lukawski
On 2012-04-18 12:09, RadoslawF wrote:
[...]

W wielu przypadkach serwis producenta realizuje wymiany w takim okresie. Z tego co ostatnio zaobserwowałem tak działa seagate (także w kontekscie HDD Samsunga) oraz WD (choć niewiele tu miałem okazje wymieniać).

Serwisy są różne, taki Telmark który obsługuje inne urządzenia Samsunga nie tylko, że potrafi długo trzymać towar, to także może go zniszczyć (np. porysować). Biorę za te słowa odpowiedzialność, bo jestem ofiarą tego serwisu (a gdy się poszuka w necie, to takiej niechlujnosci jak rysowanie obudów znajdzie się wiecej).

pozdrawiam

Data: 2012-04-18 12:30:53
Autor: Chris
[...]

To kupuj dalej w firmach krzak ...  u nas w firmie 5 dzień to maxymalny dzień rozliczenia klienta :)

Data: 2012-04-18 12:35:43
Autor: Rafal Lukawski
On 2012-04-18 12:30, Chris wrote:
RadoslawF nabazgrał(a):

[...]

Oj tam oj tam, od razu krzak, teraz ja nie muszę pisać gdzie kupuje ;)

Co do serwisowania, WD ostatnio cos spamuje swoich partnerów dodatkowymi gwarancjami, a to 3ci rok, a to szybka wymiana (przyznaje, ze bardzo dokładnie nie czytałem), ale klientowi koncowemu lub nawet sklepowi moze oplacac sie korzystanie wlasnie z uslug producenta zamiast dystrybutora (oczywiscie jest to scisle ograniczone do producentow i grup produktow).

Data: 2012-04-18 12:38:45
Autor: Chris
dysk twardy 2T z długą gwarancją
Rafal Lukawski nabazgrał(a):

On 2012-04-18 12:30, Chris wrote:
RadoslawF nabazgrał(a):
[...]

Powiem ci tak .. dystrybutor ma przejebane z takimi firmami jak np. WD .. co innego oficjalne zapenienienia jacy to oni dobrzy a cpo innego praktyka ... ostatnio dali np. odmowę reklamacji bo boczny pasek z numerem seryjnym byl lekko uszkodzony (czytelny w 100%)  a do tego jak dają odmowę naprawy to nie odsyłają sztuki tylko informują cię o tym :)  Nie wspomnę o tym że nie płacą 100% tego co się im zapłaciło tylko z każdym rokiem obniżają weartoś dysków o 25% :)

Data: 2012-04-25 04:15:32
Autor: Feromon
dysk twardy 2T z długą gwarancją

Użytkownik "Chris" <spam@spam.net> napisał w wiadomości news:jmm54u$bpq$1inews.gazeta.pl...
RadoslawF nabazgrał(a):

[...]

Piszesz z USA?

Feromon

Data: 2012-04-25 09:05:47
Autor: Chris
dysk twardy 2T z długą gwarancją
Feromon nabazgrał(a):

RadoslawF nabazgrał(a):
[...]

Nie :)  nie każdy trzyma klinta ustawowe 14 dni :)

Data: 2012-04-18 12:56:10
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
dysk twardy 2T z długą gwarancją
Dnia 2012-04-18, o godz. 12:09:48
RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał(a):

> [...]

Tygodni.

??? Trzy reklamowane dyski Seagate. Oddane dostawcy w czwartek a nowe
dotarły kurierem w poniedziałek wieczorem.

Zdrówko

Data: 2012-04-18 13:50:17
Autor: RadoslawF
Dnia 2012-04-18 12:56, Użytkownik Maciek Babcia Dobosz napisał:

[...]

Ale że do firmy z którą współpracują x czasu zapomniałeś
dopisać, uzyskaj to samo jako nieznana im osoba prywatna,
posiadająca jeden ich wyrób.

Pozdrawiam

Data: 2012-04-18 13:59:58
Autor: Rafal Lukawski
On 2012-04-18 13:50, RadoslawF wrote:
[...]

Podobne sygnały miałem od ludzików, którym proponowałem reklamacje dysków samsung w seagate. Osoby prywatne - dyski wymienione w kilka dni.

Data: 2012-04-18 14:09:03
Autor: Chris
[...]

Bo teraz samsunga już reklamuje się w seagate ..

Data: 2012-04-18 14:12:12
Autor: Rafal Lukawski
On 2012-04-18 14:09, Chris wrote:
Rafal Lukawski nabazgrał(a):

[...]

dokładnie, odnosiłem się do czasu obsługi.

Data: 2012-04-18 14:25:42
Autor: Chris

On 2012-04-18 14:09, Chris wrote:
Rafal Lukawski nabazgrał(a):
[...]

U nas to i tak przesrane bo my ślemy partie po parę kartonów a klient i tak jest rozliczany w max 5 dni i jak wróci np. coś z odmową to już we straty idzie ... nie mówiąc o cenach jakie nam dają za dyski ... śmiechu warte

Data: 2012-04-18 19:27:53
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
dysk twardy 2T z długą gwarancją
Dnia 2012-04-18, o godz. 13:50:17
RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał(a):

Ale że do firmy z którą współpracują x czasu zapomniałeś
dopisać, uzyskaj to samo jako nieznana im osoba prywatna,
posiadająca jeden ich wyrób.

Akurat to robiłem jako osoba prywatna i do  firmy gdzie kupuję rzadko
ale mają fajne ceny i są blisko domu.

Zaprzyjaźniona firma przysyła mi kuriera który przywozi też dyski na
czas wymiany o ile nie mam zapasowego. Tyle że prywatnie mnie na nią
nie stać.

Z doświadczenia wiem że najdłużej trwa etap nim sklep gdzie kupiłeś
dysk wyśle go dalej do naprawy. Bo często robią to via hurtownia a do
tej jeżdżą raz na jakiś czas. A klient narzeka wtedy na serwis
producenta.

Zdrówko

Data: 2012-04-18 16:12:13
Autor: Marek Dyjor
RadoslawF wrote:
[...]

wpłaciłem kaucję kartą i przyszedł po 2 dniach potem wysłałem zepsuty i za dwa dni dostałem zwrot kaucji.  WD

Data: 2012-04-18 12:20:00
Autor: JDX
On 2012-04-18 08:53, Chris wrote:
RadoslawF nabazgrał(a):
[.....]
Aby dowiedzieć się ile trwa taka wymiana gwarancyjna na "nowy".

Od 3 do max 5 dni ....
No właśnie, to o jakieś 2-4 dni za długo. :-) Nowy dysk 2TB kosztuje
~500zł i dla niemałej grupy ludzi używających komputera do pracy
bardziej opłacalna może być po prostu przejażdżka do najbliższego sklepu
komputerowego i zakup nowego dysku niż zabawa w egzekwowanie gwarancji. :-)

Poza tym co z tego, że dysk ma 24 czy też 60 miesięcy gwarancji skoro
żadna z tych gwarancji nie gwarantuje, że dysk nie padnie już po
miesiącu powodując przestój w pracy. :-)

Data: 2012-04-18 12:22:54
Autor: Rafal Lukawski
On 2012-04-18 08:53, Chris wrote:
RadoslawF nabazgrał(a):
[.....]
[...]

Po to wymyślono np. Raid 1.

Data: 2012-04-18 12:25:07
Autor: Piotr Rezmer
dysk twardy 2T z długą gwarancją
Rafal Lukawski pisze:

Po to wymyślono np. Raid 1.
Zwłaszcza w laptopach. Wiem, laptop nie służy do przechowywania danych, wszystko powinno być na serwerach, chyba jednak nikomu nie udaje się tego ściśle trzymać.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2012-04-18 12:32:08
Autor: Rafal Lukawski
On 2012-04-18 12:25, Piotr Rezmer wrote:
Rafal Lukawski pisze:

Po to wymyślono np. Raid 1.
Zwłaszcza w laptopach. Wiem, laptop nie służy do przechowywania danych,
wszystko powinno być na serwerach, chyba jednak nikomu nie udaje się
tego ściśle trzymać.

W domu zrozumiem, ale w firmie nie zrozumiem nierobienia backupow /jezeli dane trzyma sie lokalnie/ i posiadania zapasowych dyskow. Chociaz w minimalnej ilosci by sprzet przywrocic do dzialania tego samego dnia.

Co do trzymania danych, czasami wręcz trzeba jeżeli potrzebujesz szybkiego dostępu i potencjalnej pracy w terenie. Sieć może istotnie zwolnić pracę.

To ze wiele osob/firm tego nie robi, to inna sprawa, ale niech maja pretensje do siebie.

Już na marginesie, już w bardzo tanich notebookach możesz miec dwa dyski - jeden na miniPCIe (np. SSD), drugi standardowy. Nie jest to rozwiazanie tanie ale od biedy się da ;)

Data: 2012-04-18 12:34:10
Autor: Chris
dysk twardy 2T z długą gwarancją
Piotr Rezmer nabazgrał(a):

Rafal Lukawski pisze:
Po to wymyślono np. Raid 1.
Zwłaszcza w laptopach. Wiem, laptop nie służy do przechowywania danych, wszystko powinno być na serwerach, chyba jednak nikomu nie udaje się tego ściśle trzymać.

Dla tego ja w laptopie mam dysk SSD gdzie mam tylko system + podstawowe programy a wszystko inne trzymam na dysku zew. :)

Data: 2012-04-18 12:51:27
Autor: JDX
On 2012-04-18 12:34, Chris wrote:
[.....]
Dla tego ja w laptopie mam dysk SSD gdzie mam tylko system + podstawowe
programy a wszystko inne trzymam na dysku zew. :)
A ja mam po prostu drugi komputer o podobnej konfiguracji i kopię danych
na pendrive. Całkiem przydatne gdy na podstawowej maszynie zapuszcza się
chkdsk i/lub defragmentację nie wspominając nawet o awarii.

Data: 2012-04-18 13:10:35
Autor: Chris
dysk twardy 2T z długą gwarancją
JDX nabazgrał(a):

On 2012-04-18 12:34, Chris wrote:
[.....]
[...]

Ja główny backup mam na dysku zew. siedzi sobie 1.5TB odpalane raz na jakiś czas żeby uaktulanic dane, głównie zdjęcia.

Do tego mam 750GB zew. który jest non-stop podpięty do lapka po  USB i na nim siedzi 90% aplikacji i danych

Data: 2012-04-18 12:32:57
Autor: JDX
On 2012-04-18 12:22, Rafal Lukawski wrote:
[.....]
Po to wymyślono np. Raid 1.
Ja o tym wiem. Ale z pewnością wielu ludzi "nietechnicznych" (np.
adwokaci) o tym nie wie. Tak samo jak nie ma świadomości jak ważne jest
systematyczne robienie backup-ów.

Data: 2012-04-18 12:35:27
Autor: Chris

On 2012-04-18 12:22, Rafal Lukawski wrote:
[.....]
Po to wymyślono np. Raid 1.
Ja o tym wiem. Ale z pewnością wielu ludzi "nietechnicznych" (np.
adwokaci) o tym nie wie. Tak samo jak nie ma świadomości jak ważne jest
systematyczne robienie backup-ów.

Dla tego adokat ma informatyka w firmie i nie musi się o to martwić :)

Data: 2012-04-18 12:50:52
Autor: Rafal Lukawski
JDX nabazgrał(a):

On 2012-04-18 12:22, Rafal Lukawski wrote:
[.....]
[...]

DLatego adwokat panikuje i placi ad-hoc informatykowi za uratowanie systemu (jezeli nie ma informatyka).. znacie informatykow, ktorzy robia backupy? ;)

Data: 2012-04-18 13:08:04
Autor: Chris

JDX nabazgrał(a):
On 2012-04-18 12:22, Rafal Lukawski wrote:
[.....]
[...]

Znam :)

Data: 2012-04-18 21:55:42
Autor: qwerty
Użytkownik "Rafal Lukawski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jmm6a8$eln$1@inews.gazeta.pl...
DLatego adwokat panikuje i placi ad-hoc informatykowi za uratowanie systemu (jezeli nie ma informatyka).. znacie informatykow, ktorzy robia backupy? ;)

Informatyk nie robi - robi za nich cron. :)

Data: 2012-04-18 12:53:29
Autor: JDX
On 2012-04-18 12:35, Chris wrote:
[.....]
Dla tego adokat ma informatyka w firmie i nie musi się o to martwić :)

A od kiedy to informatycy zajmują się dbaniem o sprzęt i robieniem
backupów? :-)

Data: 2012-04-18 13:08:54
Autor: Chris

On 2012-04-18 12:35, Chris wrote:
[.....]
Dla tego adokat ma informatyka w firmie i nie musi się o to martwić :)
A od kiedy to informatycy zajmują się dbaniem o sprzęt i robieniem
backupów? :-)

Od ilości cyfr na koncie co miesiąc :)

Data: 2012-04-18 16:27:52
Autor: maX

On 2012-04-18 12:22, Rafal Lukawski wrote:
[.....]
Po to wymyślono np. Raid 1.
Ja o tym wiem. Ale z pewnością wielu ludzi "nietechnicznych" (np.
adwokaci) o tym nie wie.

Tak podstawowe rzeczy jak wiedza co to jest RAID-1 to powinien znać każdy poważny użytkownik komputera (jak działa to już nie musi wiedzieć, ważne żeby wiedział co to jest i do czego służy).

Tak samo jak nie ma świadomości jak ważne jest
systematyczne robienie backup-ów.

Brak świadomości tak ważnej rzeczy świadczy o, hmm cóż...

Data: 2012-04-18 18:07:16
Autor: Rafal Lukawski

On 2012-04-18 12:22, Rafal Lukawski wrote:
[.....]
[...]

Akurat raid 1 nie jest tak potrzebny umownemu adwokatowi jak właśnie backup. Raid 1 gdy ciągłość pracy jest niezmiernie istotna, w każdym innym przypadku gdy kilka godzin nie czyni tragedii polecam backup + zapasowy dysk na wymiane (kancelaria to już firma).

Data: 2012-04-18 20:10:57
Autor: Padre
W dniu 2012-04-18 08:38, RadoslawF pisze:
[...]

Ależ ja doskonale to wiem, raczej waśc nie rozumiesz słowa pisanego i radzisz mi dowiadywać się o coś co z moją wypowiedzią nie ma nic wspólnego.

Data: 2012-04-25 04:14:20
Autor: Feromon

Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości news:jmlni0$uu6$1node2.news.atman.pl...
[...]

Jaki nowy. Refurbished sprawny ....

Feromon

Data: 2012-04-25 09:07:07
Autor: Chris
[...]

Tylko jeśli reklamujesz bezpośrednio u producenta :)

Data: 2012-04-18 01:21:32
Autor: BQB
[...]

Ale w czym problem, ja chcę kupić 2 - jeden do normalnego użytkowania, drugi jako kopia tych danych, po tych 3 latach dyski się na tyle zamortyzują, że kupię nowe, a te sprzedam bez gwarancji. Zawsze tak robiłem i puki co, mi takie coś pasuje.

Data: 2012-04-18 16:21:37
Autor: maX

Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości news:jmks7f$4of$1node2.news.atman.pl...

Poszukaj kogoś kto miał wymieniany na gwarancji i dowiesz
się ile to trwało. W praktyce to najpierw kupujesz nowy
i kopiujesz co się da ze starego

A jak stary popsuł się tak że wogóle nie chce działać i skopiowanie danych jest niemożliwe?

Data: 2012-04-18 08:17:28
Autor: ggs

"GLaF" <glaf@niema.takiego.numeru.pl> wrote in message news:sj4vf1e4ylkh$.bts5wot2tkim.dlg40tude.net...
[...]

Ano może i tak być , do tego spekulanci których w Polsce jest wyjątkowo dużo zadbają żeby ceny zbyt szybko
nie wróciły do pierwotnego poziomu pomimo tego , że na światowych rynkach juz dawno są niższe.

Data: 2012-04-18 16:19:18
Autor: maX

Użytkownik "GLaF" <glaf@niema.takiego.numeru.pl> napisał w wiadomości news:sj4vf1e4ylkh$.bts5wot2tkim.dlg40tude.net...
[...]

Limit pechów w temacie "Dyski twarde" został wyczerpany na tą dekadę. Pozatym równie dobrze może być w druga stronę. Np. zostanie dokonany jakiś rewolucyjny skok technologiczny w konstrukcjach HDD, owocujący skokowym wzrostem ich pojemności lub spadkiem cen. Pozatym coraz silniejsza konkurencja SDD, wymuszająca spadek cen HDD.

(niewspółmierne do straty czasu na szamotaninę z serwisem;
pomijając już że szanse ze ci dysk strzeli w okresie między 3 a 5 lat są
mniejsze niż 1%).

Dysk to jeden z bardziej awaryjnych podzespołów.

Czysta statystyka. Szansa że wogóle padnie ci dysk to przyjmijmy 3%. Z tych 3% większość przypada na okres 0-3 lata (czyli okres trwania standardowej gwarancji) lub powyżej 5 lat (czego nie obejmuje nawet gwarancja rozszerzona). Innymi słowy szansa że dysk padnie w okresie 3-5 lat jest mniejsza niz 1%. Więc wydawanie dodatkowej kasy na wydłużenie gwarancji z 3 do 5 lat mija się z celem.

A awaria dysku jest chyba
najbardziej uciążliwa.

Jak dysk padnie razem z ważnymi danymi, to nie ma znaczenia czy był na gwarancji czy nie, i tak trzeba wydać kilka tysięcy na odzysk danych.

Data: 2012-04-18 18:04:20
Autor: Rafal Lukawski
dysk twardy 2T z długą gwarancją

Jak dysk padnie razem z ważnymi danymi, to nie ma znaczenia czy był na
gwarancji czy nie, i tak trzeba wydać kilka tysięcy na odzysk danych.

Nie twórzmy idiotycznej wizji normalności. To tak jakby narzekać, że samochód stanie, gdy przebijemy opone i dzieje się tragedia/koszty etc. Zapas to co? Jakie koszty?

Normalnością jest backupowanie ważnych danych, ktoś kto tego nie robi jest nieświadomy albo bardzo bardzo nieodpowiedzialny.

Data: 2012-04-18 20:35:00
Autor: BQB
W dniu 2012-04-18 18:04, Rafal Lukawski pisze:

[...]

Ludzie dzielą się na dwa rodzaje - Ci, którzy robią kopie i Ci, którzy będą robić kopie (autorstwo nieznane).

Data: 2012-04-18 20:54:14
Autor: maX

Użytkownik "BQB" <adres@anty.spamowy.com.invalid> napisał w wiadomości news:4f8f095b$1news.home.net.pl...

Ludzie dzielą się na dwa rodzaje - Ci, którzy robią kopie i Ci, którzy będą robić kopie (autorstwo nieznane).

Mój ulubiony tekst w takich momentach - "Nie martw się, to na pewno nie były ważne dane skoro nie zrobiłeś kopii zapasowej" (autorstwo nieznane).

dysk twardy 2T z długą gwarancją