dysk twardy przenosi drgania

Data: 2009-02-24 12:14:37
Autor: Pawel
dysk twardy przenosi drgania
Witam bywalców tej grupy.
Postanowiłem napisać do Was, skorzystać z waszego bogatego
doświadczenia.
Chodzi o to, że mam kompa w miarę wyciszonego (Zalman 1350 obrotów na
procku) i dysk mi hałasował. Wymyśliłem więc/dobrałem taką gąbeczkę,
która pochłania te drgania i dysk umieściłem bezpośrednio na dole
obudowy.
Teraz jednak chciałbym podejść do sprawy, profesjonalnie - zakupić
jakieś metalowo-gumowe COŚ, co będzie pochłaniało drgania z dysku i
pozwoli go umieścić w zatoce 5,25 calowej.

Co właśnie polecacie? Co używacie?

Bo znalazłem na allegro wynalazek Zalmana do dysków, tyle, że on
kosztuje 80 zeta.
Nie ma tańszej alternatywy? Najlepiej do dwu dysków twardych, bo tyle
zazwyczaj używam.
Pozdrawiam i czekam na fajne, skuteczne  i niedrogie rozwiązania.

Data: 2009-02-24 20:27:36
Autor: tg
Użytkownik "Pawel" <pawelek456@googlemail.com> napisał w wiadomości news:25385cc4-0884-4d72-910c-e9d26c904232v39g2000yqm.googlegroups.com...

[...]

mialem dwa rodzaje

Scythe Anti-Vibration HDD Stabilizer - lepiej razi sobie z wibracjami
ale dysk cieplejszy

i dwa rozne komplety mniej wiecej takich
http://www.madtech.pl/pliki/revoltec/hdd.JPG nieco lepiej odprowadzaja
cieplo z dysku (szczegolow nie pamietam ale byla zauwazalna roznica)
ale gumy mialy dosyc twarde i jakby bardziej je przez to slychac
(ale to juz zapewne kwestia producenta)

oba warte polecenia, jezeli masz jakis normalny przeplyw powietrza w
obudowie polecam scythe

z podobnych rozwiazan jest jeszcze scythe quiet drive ale nigdy sie
nim nie bawilem wiec sie nie wypowiem

Data: 2009-02-24 21:31:53
Autor: GLaF
Dnia Tue, 24 Feb 2009 12:14:37 -0800 (PST), Pawel napisał(a):

[...]

Jaki dysk masz? Czyżby Samsung SpinPoint?
Polecam coś takiego:
http://4max.pl/default.asp?g=181&gg=18&produkt=522

--
GLaF

Data: 2009-02-24 12:50:07
Autor: Pawel
dysk twardy przenosi drgania
Dyski w tej chwili mam:
Samsung SP2504C_(250 Gb)
HD753LJ dysk 750 gb samsung

Data: 2009-02-25 08:50:36
Autor: Rageti
dysk twardy przenosi drgania

No coż ... wynalazek Zalmana pod nazwą ZM-2HC2 (około 90 PLN)jest przede wsyztskim przeznaczony do chłodzenia.i spisuje się naprawdę dobrze ...
Użytkownicy mówią, że TAKŻE NIEŹLE wycisza wibracje ...
jaka jest prawda ... nie wiem
wszelkie inne gadżety no może poza Scythe Quiet Drive SQD-1000 (ponad 129 PLN) są NIEZBYT skuteczne ...
może inaczej - efekt może być podobny lub gorszy od położenia dysku na gabce na dole obudowy ...

sam borykam się z tym problemem - więc wiem czym to pachnie

Pozdrawiam ...

Data: 2009-02-25 09:16:53
Autor: Osadnik
Rageti pisze:

[...]

kiedyś na grupie prezentowałem swoja tekturowo - metalowo - silikonowo - gąbkową kanapkę, wycisza w 100% nie powoduje zwiększenia temperatury dysku a dział bez wentylatora.

Teraz przymierzam sie do zmniejszenia jej gabarytów i opracowaniu wersji kompaktowej.

Data: 2009-02-25 16:49:13
Autor: GLaF
Dnia Wed, 25 Feb 2009 09:16:53 +0100, Osadnik napisał(a):

kiedyś na grupie prezentowałem swoja tekturowo - metalowo - silikonowo - gąbkową kanapkę, wycisza w 100% nie powoduje zwiększenia temperatury dysku a dział bez wentylatora.

Zapodasz linka do prezentacji tego wynalazku?

--
GLaF

Data: 2009-02-25 23:05:45
Autor: Osadnik
GLaF pisze:
[...]

http://img513.imageshack.us/img513/5047/screenshot1208691910.jpg

słabo widać, jak znajdę lepsze to podeślę...

Data: 2009-02-25 09:19:16
Autor: BQB
Pawel pisze:
[...]

Wiesz, winą hałasu jest obudowa - to ona wibruje. Tania, wykonana z cienkiego kiepskiego stopu stali. Poleciłbym Ci wymienić przede wszystkim obudowę, na taką, która będzie miała blachy z 1-1,5 mm stali.
To o czym Ty piszesz jest tylko minimalizowaniem problemu - to tak jakby w samochodzie huczał most i wsypać tam trocin, aby wyciszyć.
Wydasz trochę kasiory na wyciszenie i może efekt jakiś będzie. Ale jak przyjdzie drugi dysk, to kolejne wyciszenie razem z poprzednim będzie Ciebie kosztować już prawie tyle co porządna obudowa.

Data: 2009-02-25 11:45:49
Autor: Rageti
[...]

Bez urazy ale się nie zgadzam !

Moja obudowa to pozornie 9 kg bez zasilacza - naprawdę trudno dźwignąć !

Nie będę się wypowiadał co do rozwiązania koszyka  na dyski w niej zastosowanego, ale z przedmówcą się NIE ZGODZĘ

Dobra obudowa ? alez proszę bardzo ... np. Antec z serii P..., Lian Li ...

niech Wątkotwórca się wypowie czy go na to stać ... ?

Pozdrawiam ... w prawie zupełnej ciszy swego "prawie " pasywnego zestawu ...

Data: 2009-02-25 11:56:44
Autor: BQB
Rageti pisze:

[...]

Ale odnośnie czego? Że cienka blacha w obudowie nie ma znaczenia?

Moja obudowa to pozornie 9 kg bez zasilacza - naprawdę trudno dźwignąć !

Moja obudowa z zasilaczem 19 kg.

Nie będę się wypowiadał co do rozwiązania koszyka  na dyski w niej zastosowanego, ale z przedmówcą się NIE ZGODZĘ

Że obudowa nie przenosi drgań?
Ps. Nie musisz krzyczeć - wystarczy _podkreślić_

Dobra obudowa ? alez proszę bardzo ... np. Antec z serii P..., Lian Li ...

niech Wątkotwórca się wypowie czy go na to stać ... ?

Ja mam Chieftec CA01BBSL

Pozdrawiam ... w prawie zupełnej ciszy swego "prawie " pasywnego zestawu ...

Również pozdrawiam.

Data: 2009-02-25 16:58:25
Autor: GLaF
Dnia Wed, 25 Feb 2009 09:19:16 +0100, BQB napisał(a):

[...]

Jak dysk mocno wibruje, to bez elastycznego mocowania, żadna obudowa nie
pomoże. A nawet 4 takie
http://4max.pl/default.asp?g=181&gg=18&produkt=522
urządzenia są sporo tańsze od porządnej obudowy, a na obudowę drgań nie
przenoszą (czego nie można powiedzieć o bitumenboksach i wynalazkach typu
Scythe Hard Disk Stabilizator II).

--
GLaF

Data: 2009-02-25 12:51:44
Autor: Pawel
dysk twardy przenosi drgania
@Rageti: może inaczej - efekt może być podobny lub gorszy od położenia
dysku na gabce
na dole obudowy ...  - wielkie dzięki za takie info, bo zakupiłbym bym
coś a la Revoltec hard Drive Silencer (43 PLN) i jeśli byłoby gorzej
niż na bezpłatnej gąbce (z płyty głównej) to mógłbym się wściec.

@GLaF w końcu zaczynam się przekonywać do twojej sugestii, ale
widzisz, proszę o podanie więcej informacji o tym produkcie: HDD Vibe-
Fixer I.
Czyli czy Ty używasz ten sprzęt, od kiedy (ile czasu go masz), czy
jesteś bardzo zadowolony? Wiesz to są ważne informacje dla nas myślę.
I bardzo ważna rzecz, jeśli kupię 2 sztuki tego HDD Vibe-Fixer I i je
zainstaluje to czy będę mógł 1 wiatraczkiem chłodzić obydwa dyski?
Wiatrak chciałbym zainstalować w zatoce 5 calowej.
Cytat: Dysk zamocowany jest przy pomocy elastycznych pasów, które
skutecznie eliminują wibracje.
Jaka jest trwałość tych pasów (i innych elementów mogących się zużyć),
czy wytrzymają około 10 lat?
One są z gumy czy silikonu?
Tutaj jest fotka oraz informacje: http://www.sharkoon.com/html/produkte/zubehoer/vibe-fixer/index_en.html
i nawet dostał ten sprzęt jakąś nagrodę, hehe. Czy wiesz coś o tym:
http://www.sharkoon.com/html/produkte/zubehoer/vibe-fixer3/index_en.html
bo nazwa sugeruje, że to jakaś nowsza wersja - czyli powinna być
lepsza niż HDD Vibe-Fixer I?? Bo jest troszkę tańszy.

@Osadnik a mógłbyś dać linkę (bo widzę, że masz mnóstwo postów) do tej
swojej tekturowo - metalowo - silikonowo - gąbkowej kanapki. Czy Ty
takie coś mógłbyś wyprodukować? Jaki jest koszt?

I jeszcze jedno: Jak zainstalować wiatrak 12 cm Akasa, żeby schłodzić
dysk zamontowany w zatoce 5,25 cala.
Czy w to: http://www.sharkoon.com/html/produkte/luefter/rebel12_fan_frame/index_en.html
będę mógł zainstalować w standardowej obudowie jak moja? Bo na stronie
napisali:
Compatible with the Rebel12 case, żeby schłodzić najlepiej 2 dyski, a
jak się nie da to niech będzie 1 dysk. Bo mam wolny wiatraczek AKASA
12 cm, teraz właśnie nawiewa on na 2 dyski. Tyle, że teraz jest
wciśnięty między gąbki na których leży dysk, a od góry opiera się o
koszyk z flopem. Czyli takie nieprofesjonalne rozwiązanie.

Dzięki dla wszystkich za zainteresowanie.

Data: 2009-02-26 09:20:17
Autor: tg
Użytkownik "Pawel" <pawelek456@googlemail.com> napisał w wiadomości news:a85868e7-d2bf-401b-98ea-97a3f3c0bb8bc36g2000yqn.googlegroups.com...
Compatible with the Rebel12 case, żeby schłodzić najlepiej 2 dyski, a
jak się nie da to niech będzie 1 dysk. Bo mam wolny wiatraczek AKASA
12 cm, teraz właśnie nawiewa on na 2 dyski.

raczej sugerowalbym wersje bez grilla, nic ci w takim miejscu raczej w
wentylator nie wejdzie a tamten wyglada jakby mial wiecej blachy niz
pustego miejsca
http://www.allegro.pl/item546435388_546435388.html

Data: 2009-02-26 09:37:49
Autor: Rageti
dysk twardy przenosi drgania
No wiesz !!! ... zainteresowałeś mnie osprzętem Sharkoon ...
wszuystkie eleementy z kategorii wyciszeń da się kupić w Polsce ??? Gdzie ?

Będę wdzięczny za odpowiedź ...

Może coś wykorzystam ...

Pozdrawiam ...

Data: 2009-02-26 19:41:15
Autor: GLaF
Dnia Wed, 25 Feb 2009 12:51:44 -0800 (PST), Pawel napisał(a):

@GLaF w końcu zaczynam się przekonywać do twojej sugestii, ale
widzisz, proszę o podanie więcej informacji o tym produkcie: HDD Vibe-
Fixer I.

Sam sobie zrobiłem takie coś ze starej nagrywarki i gum do wecków, więc
jakie to ma dokładnie parametry, to nie powiem. Wcześniej wywierciłem w
dnie obudowy otwory pasujące do CD-ROMa i próbowałem jakoś porządnie i
elastycznie zamocować bitumenbox i gąbkabox, ale drgania się przenosiły.
Scythe HD Stabilizer II też nie pomagał. Dopiero powieszenie na gumach tak
jak w Vibe-Fixer I wyeliminowało drania całkowicie.

http://www.sharkoon.com/html/produkte/zubehoer/vibe-fixer3/index_en.html
bo nazwa sugeruje, że to jakaś nowsza wersja - czyli powinna być
lepsza niż HDD Vibe-Fixer I?? Bo jest troszkę tańszy.

Nie znam tego, ale na moje oko lepiej drganie będzie tłumić V-F I.

Co do wentylatorów, to jest jeszcze taki patent:
http://www.komputronik.pl/Wentylatory_/_modding/Scythe_Kama_Bay_Black/pelny,id,26113/
ale zawsze trzeba sprawdzić, czy będzie można zainstalować ramkę na
wentylator razem z wybranym mocowaniem dysków.

--
GLaF

Data: 2009-02-25 16:15:52
Autor: kamilk
Pawel wrote:

Nie ma tańszej alternatywy? Najlepiej do dwu dysków twardych, bo tyle
zazwyczaj uĹźywam.
Pozdrawiam i czekam na fajne, skuteczne  i niedrogie rozwiązania.

Skuteczna w tłumieniu drgań jest technika podwieszania dysku na silikonowych
gumkach pod zatokami 3,5".

Jeśli nie chcesz go usmażyć pomyśl aby dysk wisiał dokładnie przy wlocie
powietrza do obudowy tuż przy pracującym wolnoobrotowym wiatraku.

http://www.silentpcreview.com/forums/viewtopic.php?t=19147

Data: 2009-02-25 23:32:02
Autor: Paweł Lewandowski
dysk twardy przenosi drgania
On 24 Lut, 21:14, Pawel <pawelek...@googlemail.com> wrote:
Witam bywalców tej grupy.

CUT

Pozdrawiam i czekam na fajne, skuteczne  i niedrogie rozwiązania.

Jeśli nie zależy Ci na wyglądzie wnętrza obudowy, polecam patent,
który sam stosuję:
Do zamocowaia 2 dysków potrzebne będą:

4 patyczki od lodów
4 gumki do słoików (w niektórych częściach kraju zwanych wekami)

Gumki rozciągasz pomiędzy ściankami zatoki 5.25", blokujesz je od
zewnątrz patyczkami od lodów, powinny być na tyle długie, żeby sięgnąć
dwóch zatok, dzięki czemu umocujesz dwa dyski. Blokujesz gumki
wsuwając patyczek w pentelkę gumki wsuniętą w podłużne szczeliny, w
których normalnie są wkręcone śrubki. Gumki obracasz kilka razy, np..
śrubokrętem, tak, aby mocno trzymały dysk. Tu trzeba trochę
eksperymentów ile obrotów najlepiej zrobić, bo jeśli będą zbyt słabo
naciągnięte, to dysk będzie się przesuwał i może wypaść z "gniazda", a
jeśli naciągniesz zbyt mocno, to od drgań dysku zaczynają grać jak
struna gitary (raczej basowej). Następnie rozszerzając skręcone gumki
(dwoma śrubokrętami - przyda się pomoc drugiej osoby) wsuwasz dyski i
cieszysz się dyskami cichymi i chłodnymi.

Mam nadzieję że powyższy opis jest dość jasny, jeśli nie to śmiało
pytaj.

Patent może prymitywny, ale tani i działający.

Pozdrawiam,
PL

Data: 2009-02-26 14:18:57
Autor: Norbert
Dnia Wed, 25 Feb 2009 23:32:02 -0800 (PST), Paweł Lewandowski napisał(a):

Patent może prymitywny, ale tani i działający.

Patent naprawde sprytny, fajny, tani i pewnie skuteczny.
Mam tylko jedna, drobna watpliwosc. Otoz biorac pod uwage te gumki od wekow
i ich jakosc, a w zasadzie jej brak, oraz ogolnie majac na uwadze "teorie
gumy" ;-) moge sie zalozyc, ze czas jej zycia w takich warunkach (zmienna
temperatura, wibracje) jest dosc nieprzewidywalny. Jedna guma potrzyma rok,
inna moze kilka miesiecy. I co gdy w koncu sie "rozlezie"? Dysk pierdutnie
o blache. Troche to niebezpieczne. ps. Moze lepsza bylaby guma ... do majtek? ;-) Nawet gdy straci wlasciwosci
to pozostaje jeszcze w niej czesc zbudowana z nici, te nie puszcza.

Norbert

Data: 2009-02-26 13:24:09
Autor: januszek
Norbert napisał(a):

ps. Moze lepsza bylaby guma ... do majtek? ;-) Nawet gdy straci wlasciwosci
to pozostaje jeszcze w niej czesc zbudowana z nici, te nie puszcza.

Hmm... Pocieta na paski o szerokosci 10 cm detka rowerowa bylaby chyba lepsza ;)

j.

--
Dzien DARWINA http://www.dziendarwina.pl

Data: 2009-02-26 21:01:47
Autor: Norbert
Dnia 26 Feb 2009 14:24:09 +0100, januszek napisał(a):

Hmm... Pocieta na paski o szerokosci 10 cm detka rowerowa bylaby chyba lepsza ;)

A juz guma z balona od pilki noznej...mmmmm... miodzio :-) zawsze najlepsze
gumy do procy z biedronowy byly ;-)

Norbert

Data: 2009-02-27 09:58:47
Autor: Przemek M

Użytkownik "Norbert" <noreply@reply.no> napisał w wiadomości news:go6sfc$37r$1news.onet.pl...
[...]

-- pozdrawiam
Norbert

Ja mysle ze taka guma ktora kupowalo sie do wentylów rowerowych byla by super - mozna bylo je dostac tez w kolorze pomaranczowym, w dlugich kawalkach do pociecia

dysk twardy przenosi drgania