dysk zewnętrzny 2,5" ok. 1TB - jaki?

Data: 2011-03-02 11:50:59
Autor: Latet
dysk zewnętrzny 2,5" ok. 1TB - jaki?
W kwestii formalnej:

1. Nie ma czegoś takiego jak "dysk zewnętrzny".
2. Nie ma czegoś takiego jak "dysk USB".

To są skróty myślowe, owszem, sam ich używam, ale wiem, że nie każdy, kto się takimi terminami posługuje rozumie, że to są tylko skróty myślowe i co się za nimi naprawdę kryje.

latet

Data: 2011-03-02 12:01:22
Autor: PAP2t
W dniu 2011-03-02 11:50, Latet pisze:
[...]

A o eSATA slyszales ?

Data: 2011-03-06 10:24:01
Autor: Latet
dysk zewnętrzny 2,5" ok. 1TB - jaki?
1. Nie ma czegoś takiego jak "dysk zewnętrzny".
2. Nie ma czegoś takiego jak "dysk USB".

A o eSATA slyszales ?

Nie widzę związku...

BTW: eSATA łatwo zrobić samemu ze zwykłego SATA (śledziem).

latet

Data: 2011-03-02 12:20:05
Autor: Rafał Łukawski
On 2011-03-02 11:50, Latet wrote:
W kwestii formalnej:

[...]

Pytanie, co płynie z innej definicji. Windowsów nie trzeba rozkładać na czynniki pierwsze by je sprzedać, a NORMĄ jest nazywanie urządzen spójnymi i prostymi nazwami.

Innymi słowy nie napisałeś o co Ci chodzi poza tym że to są skróty myślowe. Czemu ma służyć ta refleksja (pytam z ciekawości)?

Data: 2011-03-06 10:22:01
Autor: Latet
dysk zewnętrzny 2,5" ok. 1TB - jaki?
Innymi słowy nie napisałeś o co Ci chodzi poza tym że to są skróty myślowe. Czemu ma służyć ta refleksja (pytam z ciekawości)?

Niektórzy myślę, że to są inne dyski, niż "wewnętrzne".

latet

Data: 2011-03-11 18:10:51
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
dysk zewnętrzny 2,5" ok. 1TB - jaki?

"Latet" ikvjrq$jc1$1@inews.gazeta.pl

Niektórzy myślę, że to są inne dyski, niż "wewnętrzne".

Dyski 2.5 calowe są różne -- widziałem zasilane
napięciem 12 V i 5V (jak w 3.5 calowych) i różnej
wysokości (oględnie -- normalne, grubsze i cieńsze)
a także różnej długości (normalne i dłuższe)
a ponadto są różnie nastawione na konsumowanie
energii elektrycznej, z różną szybkością (7200
i 5400 zna każdy, ale są i inne) kręcą się,
mają różne bufory i kesze a nawet bywają hybrydowe,
są odporne na wstrząsy lepiej (Hitachi jest lepszy
od Seagate -- na przykład) lub gorzej, w tym
i wyłączające się w nieważkości... Są też
i samoszyfrujące....

Tak więc ci ,,niektórzy'' mogę mieć sporo racji...
Wewnętrzny na USB2 powinien brać mało energii na
starcie, podczas gdy ten na USB3 może brać dużo,
może mieć inne gabaryty lub domagać się innego
chłodzenia; zwykle te zewnętrzne są inaczej
nastawione na szoki mechaniczne i termiczne...

A że wielu uważa, iż można dowolną obudowę
zestawić z dowolnym dyskiem...

Co jeszcze? Jedne dyski dają 20 MB/s pod USB2, a inne
potrafią dać w porywach nawet 35 MB/s -- zapewne dlatego,
że USB obciąża CPU...

Oczywiście w obudowach warto mieć te dyski, które dają lepsze wyniki.
(pomijam triki z kompresją w locie -- kwiecień coraz bliżej)

Data: 2011-03-12 05:24:10
Autor: Rafał Łukawski
On 2011-03-11 18:10, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

[...]

Dyski wewnętrzne mają różne wewnętrzne parametry (co jest normalne i oczywiste), są też standardy opisujace m.in wymiary. Najczesciej spotykanym naruszeniem tego standardu są (na dzien dzisiejszy) dyski 1TB, które maja 3 talerze, w praktyce taki dysk nie pasuje do wielu notebooków. Z pkt. widzenia wymiarów najistotniejsze jest zachowanie mozliwosci mocowania, takze dysk jak najbardziej moze byc mniejszy (np. nizszy) jezeli ma standardowe mocowanie.

Wszelkie odstepstwa sa zazwyczaj problemem dla producentow (zbyt), mozesz podac jakis przyklad 'dluzszego' dysku?

[...]

Powinien, ale w praktyce producenci daja kabelki z dwoma wtyczkami USB od strony komputera w wiadomym celu. Ile faktycznie bierze dowiesz sie gdu zmierzysz...

Niektore dyski 2.5" (dyski nie obudowy z dyskami) maja mozliwosc faktycznego zmniejszania pradu rozruchowego, zas obudowy jak najbardziej moga dzialac jak chwilowe akumulatory by dac wiekszy prad dla rozkrecenia dysku. Wszystko jednak kosztuje, wiec w praktyce takie rozwiazania nieczesto wystepuja.

Generalnie USB3.0 rozwiazuje wiekszosc problemow, majac PC/notebook/whatever z USB3.0, masz pewnosc, ze zadziala Ci kazdy dysk USB2/3

Data: 2011-03-13 00:18:49
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
dysk zewnętrzny 2,5" ok. 1TB - jaki?

"Rafał Łukawski" ileshq$ick$1@news.onet.pl

[...]

Slimka też trudno montować do ,,normalnego'' laptopa.

Wszelkie odstepstwa sa zazwyczaj problemem dla producentow (zbyt), mozesz podac jakis przyklad 'dluzszego' dysku?

Tak, ale zużyłbym na szukanie sporo czasu.
Jeśli znów natrafię na ten dysk przypadkowo -- dam znać.
Chyba to WDC.

[...]

Ze dwa lata temu (na p[początku maja 2009) kupiłem zewnętrzny
dysk. W obudowie była Toshiba, przewód nie miał dwóch wtyczek.
Dysk żre tak dużo na starcie, że nawet podłączenie do dwóch
USB zwykle ustawia ten dysk w USB1.1 -- 1 MB/s, co dyskwalifikuje
go. Wyjąłem więc go z obudowy i włożyłem do netbooka. :) Szaleje
tu, szarpie, łomocze, grzeje i ciągnie sporo energii, ale pracuje. :)

Zamierzam włożyć tu Momentusa 7200 z G. :)

[...]

Wierze w to. ;) I rozglądam się za notebookami z USB3 oraz ix. :)
(i3, i5 lub i7)

dysk zewnętrzny 2,5" ok. 1TB - jaki?