dysk zewnetrzny USB co w srodku

Data: 2009-12-17 02:39:31
Autor: andrzej
dysk zewnetrzny USB co w srodku
Właśnie konsultant z bardzo  dużego sklepu internetowego < z giełdy u
Adamsa ;))) >
zastrzelił mnie następującym stwierdzeniem : nie zawsze w dyskach
zewnętrznych USB  np samsunga siedzi HDD samsunga !! ;))
i tak w ogóle jest możliwe że kupuje się kota w worku :(

1. czy jest jakaś metoda aby to zbadać nieinwazyjnie
2. co sądzicie  o Samsung Story 1,5TB USB2.0  HX-DU015EB/A62

Data: 2009-12-17 13:28:07
Autor: Radosław Sokół
andrzej pisze:
zastrzelił mnie następującym stwierdzeniem : nie zawsze w dyskach
zewnętrznych USB  np samsunga siedzi HDD samsunga !! ;))
i tak w ogóle jest możliwe że kupuje się kota w worku :(

Oczywiście. Aczkolwiek w przypadku Samsunga jednak bym ob-
stawiał, że montują *własne* dyski, to w przypadku wielu
innych firm sprzedających tylko "dyski USB", a nie same
napędy w jednym modelu dysku zewnętrznego można spotkać
napędy różnych firm.

1. czy jest jakaś metoda aby to zbadać nieinwazyjnie

Oczywiście. Programowo. Na przykład hdparm z Linuksa odczy-
tuje kod dysku siedzącego w środku.

Poza tym czemu nie kupisz po prostu pustej kieszeni i dowol-
nego dysku 2.5", skoro Ci zależy akurat na tym, co siedzi w
środku obudowy?

Data: 2009-12-17 09:25:20
Autor: andrzej
On 17 Gru, 13:28, Radosław Sokół <Radoslaw.So...@polsl.pl> wrote:
andrzej pisze:

> [...]

> 1. czy jest jakaś metoda aby to zbadać nieinwazyjnie

Oczywiście. Programowo. Na przykład hdparm z Linuksa odczy-

a z dosa może być ? :
z dysku usb dostaje
C:\>hdparm -i /dev/hdb

/dev/hdb:
 HDIO_GET_IDENTITY failed: Function not implemented

hdparma używam na lapku  tak pod winxp
 hdparm -B 254 /dev/hda
:
/dev/hda:
 setting Advanced Power Management level to disabled

 http://pl.wikipedia.org/wiki/Hdparm__
Program obsługuje dyski PATA, SATA, SAS i poprzez SAT (SCSI-ATA
Command Translation) __niektóre__ dyski USB.

A coś co sprawdzi te pozostałe które ?..:)

Poza tym czemu nie kupisz po prostu pustej kieszeni i dowol-
nego dysku 2.5", skoro Ci zależy akurat na tym, co siedzi w
środku obudowy?

1 . kieszeń to niezupełnie to samo co dedukowana obudowa ...
2. ekonomia  szamponu  :)  1+1 = 1,75,
aby mieć pewność muszę wiedzieć co jest w środku
| Radosław Sokół  |  http://www.grush.one.pl/             |
|                 |  Politechnika Śląska                   |

Data: 2009-12-29 13:31:02
Autor: Radosław Sokół
dysk zewnetrzny USB co w srodku
andrzej pisze:
a z dosa może być ? :
z dysku usb dostaje
C:\>hdparm -i /dev/hdb

hdparm faktycznie sobie nie radzi (przynajmniej z -i), ale:

gruszka@ubuntu64:~$ cat /proc/scsi/scsi
Attached devices:
[.....]
Host: scsi8 Channel: 00 Id: 00 Lun: 00
   Vendor: ST94011A Model:                  Rev: 0811
   Type:   Direct-Access                    ANSI  SCSI revision: 00

Jak widać, da się. Nieco dziwnie zapisane (dyski podłączone
bezpośrednio mają rozdzielone Vendor i Model), ale da się
odcyfrować, że to Seagate (i faktycznie jest tam Momentus
w tej kieszeni USB).

Data: 2009-12-17 19:09:24
Autor: Irokez
Użytkownik "andrzej" <anlapapl@gmail.com> napisał w wiadomości news:eea811f6-75b9-4330-897e-9c8d88a6e891s20g2000yqd.googlegroups.com...
[...]

Hej
Ano tak jest, na przykład w obudowach seagate 2.5 cala 500GB siedzi Samsung.

Co do tego Samsunga wybrałem go na gwiadkowy preezencik (tylko wersje 1GB) ze względu na to, że
- zawsze kupowałem Seagate ale w tym przypaku ludzie pisali że siedzi w środku felerna seria 7200.11, no więc kupuje dysk na magazyn danych a nie niszczarkę;
- znalazłem recki w necie, gdzie widać było że w środku siedzi wersja geeneco 5400 obrotów wbrew reklamom że 7200, co daje same plusy w postaci cichej pracy, niskiej temperatury (temperatura zabija dysk) i niskiej awaryjności (recki tego dysku w necie) oraz wbrew pozorom dobrej wydajnosci momentami lepszej od seagate (też recki i porównania w necie).
- i podoba mi sie obudowa :)

Jak działa? nie wiem, dostanę go na gwiazdkę :)

Pozdrawiam.

--
Irokez

Data: 2009-12-17 21:39:13
Autor: Adam 'Adak' Kępiński
dysk zewnetrzny USB co w srodku
1. czy jest jakaś metoda aby to zbadać nieinwazyjnie
2. co sądzicie  o Samsung Story 1,5TB USB2.0  HX-DU015EB/A62

Posiadam - o tym dalej.

- znalazłem recki w necie, gdzie widać było że w środku siedzi wersja
geeneco 5400 obrotów wbrew reklamom że 7200, co daje same plusy w
postaci cichej pracy, niskiej temperatury (temperatura zabija dysk)

Ostatnie newsy mowily, ze temperatura nie jest tak zabojcza dla dyskow jak sie mysli, ale akurat ja sie z Toba zgadzam :-)

i niskiej awaryjności (recki tego dysku w necie) oraz wbrew pozorom
dobrej wydajnosci momentami lepszej od seagate (też recki i
porównania w necie). - i podoba mi sie obudowa :)

Używam go od kilku miesięcy, leży w nim właściwie tylko backup, ale czasami ejst przez to sporo kopiowania.
Prędkość - HDTach pokazuje 35MB/s przy odczycie - na żywca faktycznie uzyskuje się 30 kilka MB/s. Zapis podobny - słowem to raczej problem złącza USB niż dysku (szkoda, że nie ma wersji eSATA).
Fantastyczna obudowa, w ogóle dla niej się zdecydowałem kupić ten sprzęt - kręcony włącznik Z PRZODU - chyba jedyna obudowa która ma to tak rozwiązane.
Prosto włączyć, prosto wyłączyć, nie trzeba macać gdzies ręką i modlić się i przełącznik, a nie omyłkowo odłączyć kabel ;-)

Minusy - jedn dla mnie duży:
Dysk po 5 minutach bezycznności przechodzi w tryb standby i przestaje się krecić.
O żywotnośc się nie martwię, ale jak chcę z niego skorzystać to praktycznie za każym razem musi się chłopak rozkręcać (ok 5s) i to mi się nie podoba.

Ale jako, że soft do niego jest tylko zarządzający, to wyłączyć tego nie ma jak.

Jeśli ktoś ma jakiś pomysł jak to zrobić sprzętowo, albo pod XP - proszę o tips :-)

Oczywiście przez to wyłączanie praktycznie nie ma mowy, żeby się przegrzał czy coś... ;-)

Pozdrawiam,

--
Adam 'Adak' Kępiński    adak61@tlen.pl    GG: 1004327

Data: 2009-12-17 21:45:01
Autor: Irokez
Użytkownik "Adam 'Adak' Kępiński" <adak@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hge4tf$3nr$1news.onet.pl...

[...]

Mam w pracy Seagate 2.5 cala 320GB i ma to samo.
Chyba większość jak nie wszystkie firmowe obudowy mają taki "bajer"
W sumie aż tak bardzo nie jest to denerwujące bo dysk jest i tak od czasu do czasu uzywany właśnie na backup.

--
Irokez

Data: 2009-12-17 21:57:26
Autor: Adam 'Adak' Kępiński
[...]

Bo pomysl dobry, ale szkoda ze niemozliwy do skonfigurowania pod siebie.
Moja kieszen sieciowa tez ma taki bajer, ale mozna sutawic ten czas od 5 do 60 minut, albo w ogole wylaczyc.

Tak bym chcial miec tez tu :-)

Jesli wpadlbys na jakis kawalatek informacji jak to zrobic - soft, zworka, cokolwiek - daj znac.

--
Adam 'Adak' Kępiński    adak61@tlen.pl    GG: 1004327

Data: 2009-12-17 22:25:25
Autor: Irokez
Użytkownik "Adam 'Adak' Kępiński" <adak@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hge5vu$6pt$1news.onet.pl...
[...]

Dysk jest najzwyklejszy, więc musi to realizować mostek USB-SATA w obudowie.
Jak nie ma zworek ani mozliwości ingerencji w firmware mostka z zewnątrz to cienko to widzę. Ale kto wie.

Pozdrawiam.

--
Irokez

Data: 2009-12-18 22:03:28
Autor: Adam 'Adak' Kępiński
dysk zewnetrzny USB co w srodku
Na początek pokombinuj z ustawieniami wbudowanego w dysk kontrolera
zarządzania energią (APM). Spod Windows pomoże Ci w tym np.
CrystalDiskInfo. Oczywiście jest możliwe że pomimo w/w starań
kontroler kieszeni zrobi "override" i wymusi swoje 5 minut, ale póki
nie spróbujesz..

Sprobowalbym, ale o ile AAM i APM maja suwaki ktore sa do ruszenia, to klikniecie wlacz/wylacz powodu reset ich sutawien...

Bu, szkoda.

--
Adam 'Adak' Kępiński    adak61@tlen.pl    GG: 1004327

Data: 2009-12-22 17:35:13
Autor: andrzej
On 17 Gru, 19:09, "Irokez" <henr...@op.pl> wrote:
Użytkownik "andrzej" <anlap...@gmail.com> napisał w wiadomościnews:eea811f6-75b9-4330-897e-9c8d88a6e891s20g2000yqd.googlegroups.com...
[...]

czy te HX-DU015EB/A62 1,5 maja jakies felery?

Data: 2009-12-25 22:15:33
Autor: Irokez
Użytkownik "Irokez" <henric8@op.pl> napisał w wiadomości news:hgds4l$9pt$1news.onet.pl...

[...]

No i mam.
Szybkość ograniczona przez USB. Nie grzeje się, cichutko, nic się nie trzęsie. Fajna lampka świeci spod przedniego panela "w podłogę" na biało - nie wali po oczach. Dodatkowwo ten włącznik ma wbudowany potencjometr i można sobie nim regulować jasność podświetlenia.
W środku siedzi dysk Samsung HD103SI EcoGreen F2 (1TB, 32MB cache) z datą produkcji 11.2009.

Pozdrawiam.

--
Irokez

dysk zewnetrzny USB co w srodku