dzia??alno??Ä? a sp????dzielnia mieszkani owa

Data: 2011-02-04 17:54:06
Autor: mauser50
dzia??alno??Ä? a sp????dzielnia mieszkani owa
Witam!

Prowadzę działalność gospodarczą i przy tym korzystam z powierzchni dachu i komina na bloku, w bloku jest spółdzielnia złożona z 24 rodzin(tyle jest mieszkań) ja jestem członkiem spółdzielni i właścicielem mieszkania ostatnio zmienił się zarząd spółdzielni oraz prezes i nagle(wcześniej przez 6 lat nigdy nikt do mnie z tym nie wystąpił) prezes zażyczył sobie ode mnie 500zł za korzystanie z dachu i komina mimo ze jestem tego współwłaścicielem. Co o tym sądzicie? Rozumiem kilka złotych ale nie 500 tym bardziej że jestem tego współwłaścicielem, nie wprost groził mi także problemami typu usunięcie sprzętu, dla mnie niestety takie pieniądze to spora kwota. W spółdzielni mieszkaniowej obok płacę kilkukrotnie mniej za korzystanie z dachów około 10 bloków. Czy spółdzielnia może mnie usunąć mimo że jestem współwłaścicielem?

Z góry dziękuje za pomoc!

Pozdrawiam
S.M.

Przede wszystkim należy zadać pytanie czy była zgoda Spółdzielni na wykorzystanie części wspólnej do działalności gospodarczej. Następnie należy zapoznać się ze Statutem co mówi na temat wynajmu lub dzierżawy części wspólnej pod działalność gospodarczą. Jeśli nie było zgody na wykorzystanie części wspólnej to raczej mogą Cię bez problemu usunąć z zajmowanej części dachu ponieważ jak sam napisałeś jest to również dach pozostałych 23 spółdzielców. Odnośnie opłaty to mamy wolny rynek i pozostaje Ci tylko negocjować. Nie ma tu również znaczenia wysokość opłaty na terenach innych Spółdzielni, to są odrębne podmioty gospodarcze.

Z poważaniem mauser50

dzia??alno??Ä? a sp????dzielnia mieszkani owa