dzial spadku - pytanie

Data: 2010-10-01 17:08:44
Autor: Dysiek
dzial spadku - pytanie
Witam

Do podzialu po ojcu jest dom i troche oszczednosci na koncie. Spadkobiercami jestem ja, mama i siostra. Mamy juz potwierdzenie o nabyciu spadku i pismo o zwolnieniu z podatku. Teraz chcielibysmy przeprowadzic dzial spadku. Wiem, ze dom trzeba potwierdzic notarialnie a oszczednosci niekonicznie. Czy jezeli ja i siostra zrzeczemy sie spadku na rzecz mamy to taka darowizna bedzie nieopodatkowana? Slyszalem, ze zeby tak bylo oszczednosci ojca musze przelac na konto a nie przekazac gotowka? Czy cos jeszcze powinienem wiedziec?

Pozdrawiam
Dysiek

Data: 2010-10-02 20:10:40
Autor: pjk
dzial spadku - pytanie
[...]

dom notarialnie - niekoniecznie. dział spadku /częściowy raczej wyjątkowo/ można
przeprowadzić przed sądem. taniej.
spadku już się raczej nie zrzeczecie, przecież go przyjęliście /post. o
stwierdzeniu nabycia spadku?/. możecie co najwyżej darować udział, ewentualnie
po podziale poszczególne składniki.

jest opodatkowane, ale korzystacie ze zwolnienia jeśli zgłosicie nabycie w
terminie 6 miesięcy od uprawomocnienia post. o stwierdzeniu nabycia spadku.

co do przelewu na konto - nie mam przepisu przed oczami, ale jeśli dobrze
pamiętam to jest taki zapis,z którego wynika, że przelew środków na konto należy
udokumentować. W tym wypadku jednak nie trzeba dokonywać darowizny środków pieniężnych, można
darować cały udział w spadku - przed notariuszem, obejmie to i część domu i
środki pieniężne, bez konieczności podziału spadku.

Data: 2010-10-02 22:10:35
Autor: Dysiek
dzial spadku - pytanie
jest opodatkowane, ale korzystacie ze zwolnienia jeśli zgłosicie nabycie w
terminie 6 miesięcy od uprawomocnienia post. o stwierdzeniu nabycia spadku.

Zglosilismy i dostalismy kwit o zwolnieniu z podatku. Chodzi mi tutaj o darowizne mojego udzialu w spadku na rzecz mamy. Ona chyba nie bedzie opodatkowana? Nie chcemy robic calosci u notariusza (srodki pieniezne tego nie wymagaja), zeby bylo taniej, przepiszemy notarialnie tylko dom. Na sad nie mam czasu :-) Z tego co mi tlumaczono w US to taka darowizna bedzie nieopodatkowana jezeli srodki pieniezne mama dostanie na konto a nie do reki i jesli wypelni odpowiedni druk w US.

Pozdrawiam
Dysiek

Data: 2010-10-06 20:13:47
Autor: pkozik
dzial spadku - pytanie
> [...]

Zglosilismy i dostalismy kwit o zwolnieniu z podatku. Chodzi mi tutaj o darowizne mojego udzialu w spadku na rzecz mamy. Ona chyba nie bedzie opodatkowana? Nie chcemy robic calosci u notariusza (srodki pieniezne tego nie wymagaja), zeby bylo taniej, przepiszemy notarialnie tylko dom. Na sad nie mam czasu :-) Z tego co mi tlumaczono w US to taka darowizna bedzie nieopodatkowana jezeli srodki pieniezne mama dostanie na konto a nie do reki i jesli wypelni odpowiedni druk w US.

darowizna udziału też korzysta ze zwolnienia, należy ją zgłosić w ciągu 6
miesięcy /tak jak mówili - warunek na konto/.

--

dzial spadku - pytanie