Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.telefonia.gsm   »   działając w zmowie i porozumieniu telefonia Plus

działając w zmowie i porozumieniu telefonia Plus

Data: 2011-10-28 14:42:11
Autor: SJS
działając w zmowie i porozumieniu telefonia Plus
Promocje
Oferują telefony które przez producenta mają ustawiona opcje automatycznego łączenia się z internetem w celu aktualizacji oprogramowania.
Plus nie informuje klientów o konieczności wyłączenia tej opcji skutkiem czego rachunki rosną o 200-300 zł miesięcznie.
Łączenia z internetem odbywają się automatycznie i bez wiedzy użytkownika.
W przypadku reklamacji Plus odpisuje, ze klient nie umie posługiwać się telefonem i odsyła do producenta aby on powiedział jak to wyłączyć.
Zadzwoniłem więc do Sony Ericcsona i przez 10 minut konsultant instruował jak w kilkunastu miejscach oprogramowania wyłączyć opcję automatycznego łączenia z internetem.
W moim przekonaniu jest to działanie w zmowie i porozumieniu obu firm aby nabijać koszty
Czy ktos wie jak to prawnie ugryźć?
SJS

Data: 2011-10-28 14:54:26
Autor: Andrzej Libiszewski
działając w zmowie i porozumieniu telefonia Plus
Dnia Fri, 28 Oct 2011 14:42:11 +0200, SJS napisał(a):

Promocje
Oferują telefony które przez producenta mają ustawiona opcje automatycznego łączenia się z internetem w celu aktualizacji oprogramowania.
Plus nie informuje klientów o konieczności wyłączenia tej opcji skutkiem czego rachunki rosną o 200-300 zł miesięcznie.
Łączenia z internetem odbywają się automatycznie i bez wiedzy użytkownika.
W przypadku reklamacji Plus odpisuje, ze klient nie umie posługiwać się telefonem i odsyła do producenta aby on powiedział jak to wyłączyć.
Zadzwoniłem więc do Sony Ericcsona i przez 10 minut konsultant instruował jak w kilkunastu miejscach oprogramowania wyłączyć opcję automatycznego łączenia z internetem.
W moim przekonaniu jest to działanie w zmowie i porozumieniu obu firm aby nabijać koszty
Czy ktos wie jak to prawnie ugryźć?
SJS

Kup sobie jakiś skromny pakiecik na transfer danych, zamiast narzekać że
cię biją.

--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
"It is a proud and lonely thing to be a prince of Amber, incapable of
trust. I wasn't real fond of it just then, but there I was".

Data: 2011-10-28 14:56:57
Autor: SJS
działając w zmowie i porozumieniu telefonia Plus


Użytkownik "Andrzej Libiszewski" <a.libiszewski@gazeta.usunto.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1tff5drbmws0$.ne46cxhwdt0j$.dlg@40tude.net...
Dnia Fri, 28 Oct 2011 14:42:11 +0200, SJS napisał(a):

Promocje
Oferują telefony które przez producenta mają ustawiona opcje automatycznego
łączenia się z internetem w celu aktualizacji oprogramowania.
Plus nie informuje klientów o konieczności wyłączenia tej opcji skutkiem
czego rachunki rosną o 200-300 zł miesięcznie.
Łączenia z internetem odbywają się automatycznie i bez wiedzy użytkownika.
W przypadku reklamacji Plus odpisuje, ze klient nie umie posługiwać się
telefonem i odsyła do producenta aby on powiedział jak to wyłączyć.
Zadzwoniłem więc do Sony Ericcsona i przez 10 minut konsultant instruował
jak w kilkunastu miejscach oprogramowania wyłączyć opcję automatycznego
łączenia z internetem.
W moim przekonaniu jest to działanie w zmowie i porozumieniu obu firm aby
nabijać koszty
Czy ktos wie jak to prawnie ugryźć?
SJS

Kup sobie jakiś skromny pakiecik na transfer danych, zamiast narzekać że
cię biją.

Pytam o prowna  stronę a nie techniczną
SJS

Data: 2011-10-28 14:59:46
Autor: Andrzej Libiszewski
działając w zmowie i porozumieniu telefonia Plus
Dnia Fri, 28 Oct 2011 14:56:57 +0200, SJS napisał(a):

Użytkownik "Andrzej Libiszewski" <a.libiszewski@gazeta.usunto.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1tff5drbmws0$.ne46cxhwdt0j$.dlg@40tude.net...
Dnia Fri, 28 Oct 2011 14:42:11 +0200, SJS napisał(a):

Promocje
Oferują telefony które przez producenta mają ustawiona opcje automatycznego
łączenia się z internetem w celu aktualizacji oprogramowania.
Plus nie informuje klientów o konieczności wyłączenia tej opcji skutkiem
czego rachunki rosną o 200-300 zł miesięcznie.
Łączenia z internetem odbywają się automatycznie i bez wiedzy użytkownika.
W przypadku reklamacji Plus odpisuje, ze klient nie umie posługiwać się
telefonem i odsyła do producenta aby on powiedział jak to wyłączyć.
Zadzwoniłem więc do Sony Ericcsona i przez 10 minut konsultant instruował
jak w kilkunastu miejscach oprogramowania wyłączyć opcję automatycznego
łączenia z internetem.
W moim przekonaniu jest to działanie w zmowie i porozumieniu obu firm aby
nabijać koszty
Czy ktos wie jak to prawnie ugryźć?
SJS

Kup sobie jakiś skromny pakiecik na transfer danych, zamiast narzekać że
cię biją.

Pytam o prowna  stronę a nie techniczną
SJS

To spytaj na grupie poświęconej prawu (pl.soc.prawo), a nie GSM. Tam też ustawiam FUT

--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
"It is not always the majestic concerns of Imperial ministers which
dictate the course of history, nor is it necessarily the
pontifications of priests which move the hands of God."

Data: 2011-10-28 15:02:43
Autor: Kapsel
działając w zmowie i porozumieniu telefonia Plus
Fri, 28 Oct 2011 14:56:57 +0200, SJS napisał(a):
 
Kup sobie jakiś skromny pakiecik na transfer danych, zamiast narzekać że
cię biją.

Pytam o prowna  stronę a nie techniczną

Jeśli pytasz o kwestie prawne, to chyba pl.soc.prawo będzie właściwą grupą
do dyskusji.


--
Kapsel
  http://kapselek.net
  kapsel(malpka)op.pl

Data: 2011-10-28 15:07:28
Autor: SJS
działając w zmowie i porozumieniu telefonia Plus


Użytkownik "Kapsel" <kapsulskiWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:10w1bs7gvint4.dlg@kapselek.net...
Fri, 28 Oct 2011 14:56:57 +0200, SJS napisał(a):

Kup sobie jakiś skromny pakiecik na transfer danych, zamiast narzekać że
cię biją.

Pytam o prowna  stronę a nie techniczną

Jeśli pytasz o kwestie prawne, to chyba pl.soc.prawo będzie właściwą grupą
do dyskusji.

Nie ponieważ dotyczy sprzetu i operatora  GSM
SJS

Data: 2011-10-28 16:37:44
Autor: Iksinski
działając w zmowie i porozumieniu telefonia Plus

Użytkownik "SJS" <siudalski@onet.eu> napisał w wiadomości news:j8e9eh$h0a$1news.onet.pl...

Nie ponieważ dotyczy sprzetu i operatora  GSM

Po raz kolejny nie potrafisz zrozumieć i stosować się do tematyki grupy na którą piszesz.

Poszukujesz opinii prawnych to idź na odpowiednią grupę, czyli jak koledzy pisali: p.s.p.

Pozdrawiam
X

Data: 2011-10-28 17:08:29
Autor: DoQ
działając w zmowie i porozumieniu telefonia Plus
W dniu 28-10-2011 14:42, SJS pisze:
Zadzwoniłem więc do Sony Ericcsona i przez 10 minut konsultant
instruował jak w kilkunastu miejscach oprogramowania wyłączyć opcję
automatycznego łączenia z internetem.

Dziwne, bo akurat w SE włączanie opcji transferu danych (i pochodnych) powoduje wyświetlenie komunikatu-zapytania "Zezwolić na transfer danych? Mogą zostać naliczone dodatkowe opłaty, w zależności od warunków abonamentu sieciowego (...). OIDP przy wstępnej konfiguracji tel. też wyświetla i w instrukcji obsługi też jest chyba informacja.
Wygląda na to, że nie czytasz a później masz pretensje do wszystkich.

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-10-28 17:37:40
Autor: SJS
działając w zmowie i porozumieniu telefonia Plus


Użytkownik "DoQ" <pawel.doq@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j8egii$qer$1@mx1.internetia.pl...
W dniu 28-10-2011 14:42, SJS pisze:
Zadzwoniłem więc do Sony Ericcsona i przez 10 minut konsultant
instruował jak w kilkunastu miejscach oprogramowania wyłączyć opcję
automatycznego łączenia z internetem.

Dziwne, bo akurat w SE włączanie opcji transferu danych (i pochodnych) powoduje wyświetlenie komunikatu-zapytania "Zezwolić na transfer danych? Mogą zostać naliczone dodatkowe opłaty, w zależności od warunków abonamentu sieciowego (...). OIDP przy wstępnej konfiguracji tel. też wyświetla i w instrukcji obsługi też jest chyba informacja.
Wygląda na to, że nie czytasz a później masz pretensje do wszystkich.

i dlatego specjalista z firmy przez 10 minut tłumaczył każąc wchodzić w kilkanaście opcji telefonu jak wyłączyć?
sprawdziłem to jest problem i to duży  w skali całej Polski
nic  z tego nie da się zamieść pod  dywan
SJS

Data: 2011-10-28 17:45:57
Autor: DoQ
działając w zmowie i porozumieniu telefonia Plus
W dniu 28-10-2011 17:37, SJS pisze:

i dlatego specjalista z firmy przez 10 minut tłumaczył każąc wchodzić w
kilkanaście opcji telefonu jak wyłączyć?
sprawdziłem to jest problem i to duży w skali całej Polski
nic z tego nie da się zamieść pod dywan

Jaaaasne.
KREATOR KONFIGURACJI  czyku to co startuje przy pierwszym uruchomieniu:

Krok 2/8 - konfiguracja połączeń, napisane jak wół:
"Połączenie internetowe - Jeśli masz abonament na transmisję danych wybierz sieć komórkowa lub Wi-fi. Jeśli nie masz abonamentu wybierz TYLKO SIEĆ WIFI. Można to później zmienić w Ustawieniach".

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-10-28 17:47:00
Autor: DoQ
działając w zmowie i porozumieniu telefonia Plus
W dniu 28-10-2011 17:45, DoQ pisze:
asne.
KREATOR KONFIGURACJI czyku to co startuje przy pierwszym uruchomieniu:
                       ^^^^^
Czyli , rozjechały mi się palce na kibordzie ;)

Data: 2011-10-28 18:03:50
Autor: peter
działając w zmowie i porozumieniu telefonia Plus
W dniu 2011-10-28 17:37, SJS pisze:


i dlatego specjalista z firmy przez 10 minut tłumaczył każąc wchodzić w
kilkanaście opcji telefonu jak wyłączyć?
sprawdziłem to jest problem i to duży w skali całej Polski
nic z tego nie da się zamieść pod dywan
SJS

Z tym masz racje, ze to problem w skali Polski.
1. Nikt nie czyta instrukcji, bo przeciez sie wie wszystko.
2. a jak sie czyta to bez zrozumienia.

i nie chodzi tylko o instukcje obslugi.
piszesz tu nie na temat (patrz punkt nr 1)
Ludzie pisza ze nie ta grupa (patrz punkt 2)

Ten tel to pewnie cos z androidem wiec standardowo
ustawienia sieci zwykle bezprzewodowe/sieci komorkowe/wlacz przesyl danych.

Moze byles w obowniczym i specjalista z firmy szukal tego 10 min.

generalnie masz problem zeby trafic na kogos kto rozwiaze problem...

--
P

działając w zmowie i porozumieniu telefonia Plus

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona