działalnośc gastronomiczna

Data: 2011-08-09 15:55:38
Autor: xxl
działalnośc gastronomiczna
Witam.
Czy może ktos mi poradzić w nastepującej sprawie.
Otóz mam rozliczać kawiarnię. Pełna ksiegowość. Jak rozliczać koszty na 4 i 5  czy to jest produkcja czy na 7?
nigdy nie rozliczałam usług gastron. na pełnej ksiegowości wiec mam problem a raczej zagadkę.

z góry dziekuje za porady

Data: 2011-08-09 16:08:59
Autor: SDD

Użytkownik "xxl" <marika0123@wp.pl> napisał w wiadomości news:4e413c48$0$3494$65785112news.neostrada.pl...

Otóz mam rozliczać kawiarnię. Pełna ksiegowość. Jak rozliczać koszty na 4 i 5  czy to jest produkcja czy na 7?

A to "7" sie jakos wyklucza z "4" i "5" ???
No raczej produkcja, przeciez kupujesz osobno ziemniaki, osobno mieso, itp. a sprzedajesz gotowe potrawy.
Jak sprzedajesz co innego niz kupujesz, to wychodzi, ze produkcja :)

Pozdrawiam
SDD

Data: 2011-08-10 07:59:51
Autor: mkgp
[...]

Ja też nigdy nie prowadziłem księgowości w gastronomii ale możemy wspólnie pomyśleć :)

- zakupy materiałów - na magazyn,
- materiały zużyte do produkcji posiłków w koszty zespołu 4 i 5 (przez konto 490),
- wyroby gotowe (wartość posiłków) przeksięgować: Wn "koszt własny sprzedanych produktów" Ma 501 ("produkcja")
- sprzedaż wg ewidencji kasy fiskalnej - na konto zespołu 7.

Wszystko co wyprodukowano to poszło na "koszt własny sprzedaży". Wiadomo, że wszystko się nie sprzeda. Część tego zostanie wyrzucona ale część dodatkowo przetworzona, np. ziemniaki można przerobić na pierogi lub kopytka :) Tego już drugi raz w koszty nie powinno się ujmować.

Ktoś ma inny pomysł?

Może wypowie się ktoś kto prowadzi księgowość w gastronomii.

Pozdrawiam
mkgp

Data: 2011-08-10 14:59:13
Autor: xxl
działalnośc gastronomiczna
dzieki wielkie. tylko ja to taka natke przyjąć na magazyn moze łatwo ale jak na to wypisac wz. jedna gałązka lub 1 pomidor.
a moze inwentaryzacja na koniec miesiaca i wtedy wyciagnąc z kosztów to co zostało?

hmm. myślimy dalej

Data: 2011-08-11 07:13:22
Autor: mkgp
działalnośc gastronomiczna

ale jak
na to wypisac wz. jedna gałązka lub 1 pomidor.

Dlaczego WZ?
WZ to "wydanie na zewnątrz". Tutaj raczej powinno być RW - "rozchód wewnętrzny" czyli wydajesz warzywa z magazynu do kuchni.

a moze inwentaryzacja na koniec miesiaca i wtedy wyciagnąc z kosztów to co zostało?

Przy małej skali działalności to chyba dobry pomysł z tą inwentaryzacją na koniec miesiąca.

Data: 2011-08-10 15:00:17
Autor: xxl
działalnośc gastronomiczna
bo jest tam róziez sprzedaż fast fod.