działalnośc gospodarcza na ryczałcie a prywatny najem

Data: 2012-01-30 03:05:55
Autor: Anna Z
działalnośc gospodarcza na ryczałcie a prywatny najem
Idąc za ciosem napiszę jeszcze moje wątpliwości co do działalności
ryczałtu z działalności godpodarczej a ryczałtu z tytułu prywatnego
najmu.
Przychody z tyt działalności gospodarczej opodatkowane w formie
ryczałtu. Dodatkowo najem prywatnego mieszkania na cele mieszkaniowe.
Obydwa dochody są rozliczane w PIT-28. Czy jak obliczam w trakcie roku
zaliczki na podatek to mogę łączyc ze sobą te przychody? W rocznym
zeznaniu oba dochody są sumowane.
Mam wątpliwości bo zastanawiam się jak to jest z odliczeniem ZUsu. Czy
od prywatnego najmu mam prawo odliczać ZUS? Jak rozliczam przychód z
działalności i najem na jednym PIT-28 to automatycznie odliczam ZUS
również od dochodów z najmu.

z góry dziękuje za odp
pozdr
Ania

Data: 2012-01-30 14:02:48
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 30 Jan 2012, Anna Z wrote:

[...]

  A co napisali w ustawie?
  Bo ja widzę (link niżej):
+++
Art. 21.
[...]
3. Przy obliczaniu ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych za
  poszczególne miesišce podatnicy mogš uwzględniać odliczenia
  i obniżki, o których mowa w art. 11 i 13.
-- -

W rocznym
zeznaniu oba dochody są sumowane.
Mam wątpliwości bo zastanawiam się jak to jest z odliczeniem ZUsu. Czy
od prywatnego najmu mam prawo odliczać ZUS?

  A co napisali w ustawie? ;)
  Bo ja widzę:
http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,13,13,710,,20120101,ustawa-z-dnia-20111998-r-o-zryczaltowanym-podatku-dochodowym.html
+++
Art. 11.
1. Podatnik uzyskujšcy przychody wymienione w art. 6 ust. 1

<bacznosc!>
  i 1a
<spocznij>

[...] może odliczyć [...] wydatki okreœlone w art. 26 ust. 1 ustawy
  o podatku dochodowym [...]
-- -

  ten 26.1 już sobie znajdziesz klikając po linku ;), art.6.1a leży
przed oczyma wyżej na stronie.

z góry dziękuje za odp

  A to jest ryba na wędce, ale nie do końca wyciągnięta ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-02-03 21:59:06
Autor: pozd
działalnośc gospodarcza na ryczałcie a prywatny najem
Pisz może jaśniej , najem prywatny nie jest działanością gospodarczą o od niego nie odliczamy zus

Data: 2012-02-04 10:50:35
Autor: Gotfryd Smolik news
działalnośc gospodarcza na ryczałcie a prywatny najem
On Fri, 3 Feb 2012, pozd wrote:

Pisz może jaśniej ,

  Zostawiaj cytaty do których się odnosisz.

najem prywatny nie jest działanością gospodarczą

  Definicji "działalności gospodarczej" jest co najmniej siedem,
a dla tej z VAT najem jak najbardziej jest "działalnością".
  Najem na cele mieszkaniowe jest z VAT zwolniony podmiotow, więc
w zasadzie może sobie przebiegać równolegle do DG i niczemu to
nie wadzi.
  W zasadzie - dopóki nie pojawią się oVATowane koszty służące
zarówno do DG jak i najmu, bo wtedy właśnie wchodziłaby w rachubę
proporcja, o którą było pytanie.

o od niego nie odliczamy zus

  A co ma ZUS do VATu?

pzdr, Gotfryd

działalnośc gospodarcza na ryczałcie a prywatny najem