dzialalnosc gospodarcza - rozliczenie, koszty

Data: 2009-11-10 20:01:18
Autor: rt
dzialalnosc gospodarcza - rozliczenie, koszty
Mam kilka pytan :
  - rozumiem ze założe jednoosobową działalność gospodarczą jednak nie wiem jaki rodzaj opodatkowania wybrać żeby był sensowny.  - siedzibą firmy będzie dom moich rodziców(adres mojego stałego zamieszkania), czy potrzebuje ich zgody na to ?
 - co mogę w takim wypadku kupować na faktury jako koszty  "utrzymania siedziby" i reprezentacyjne :):)
 -moim jedynym dochodem będzie faktura od klienta na 10 tys- bede pracowal na kontrakcie. Raczej nie planuję wielkich kosztów miesięcznych:
- mieszkanie wynajęte w Warszawie tylko do mieszkania, nie bede w nim prowadził dzialalnosci
- przejazdy kolejowe - koszty maketingowe(ulotki, roznoszenie tych ulotek, pozyskiwanie nowych zlecen)
- jakis sprzet komputerowy, telefon, koszty biura rachunkowego :)
- drobnostki
 - jakie koszty miesieczne muszę generować żeby nie trafić do wyższej skali podatkowej ?  - jak te koszty zwiekszac ale w granicach rozsadku
 -chciałbym używać swojego samochodu do celów służbowych - w jaki sposób mam to ewidencjonować i rozliczać (miesiecznie do 1 -2tys km) - jestem współwłaścicielem samochodu. Jak US sprawdzi ze jezdze do zony do Poznania w sobote a nie do klienta.
 - czy moj ojciec moze brac fakury na paliwo na mnie :)- zwiększam koszty?
 - czy mogę zatrudnic kogos na umowę zlecenia do roznoszenia ulotek w warszawie
 - w jaki sposób ma być zawarta umowa najmu mieszkania w Warszawie, czy ma to jakiś skutek finansowy dla osoby która mi to mieszkanie wynajmie ?   - mozecie mi polecic jakas ksiegowa w Lublinie?

dzieki za pomoc i pozdrawiam
rt
 --

dzialalnosc gospodarcza - rozliczenie, koszty